mtl schreef:Vliegen op kleine regionale luchthavens heeft als consequentie dat je ticketprijs flink duurder wordt.
Dat valt wel mee, als je een maatschappij kiest die zo'n regionaal vliegveld al in zijn routes heeft. Ik keek net bijvoorbeeld bij United en daar kon ik boeken in Mei voor twee weken een ticket van Amsterdam naar Midland,TX (overstap in Houston) en vanuit Phoenix terug naar Amsterdam (overstap in Toronto) voor $948. De United dochter Mesa Airlines vliegt vanaf Houston met een Embraer ERJ-175 naar Midland. Dat is inclusief een koffer, dus niet de laagste tarief. Ik vermoed dat er misschien andere maatschappijen zijn die Midland en Phoenix in hun routes hebben, gewoon even puzzelen.
American Airlines is nog iets goedkoper voor die route $917 (via Dallas-Ft. Worth).
Ik snap dat je Texas wil bezoeken, lijkt mij ook erg gaaf. Maar als western liefhebber (in neem aan dat je het over films hebt) kan je ook een open jaw ticket boeken. Heen California en terug Texas. Hierdoor kan je eventueel Lone Pine en het western film museum bezoeken, in die omgeving zijn erg veel westerns opgenomen en die locaties zijn allemaal te bezoeken.
Ja ik zit een beetje in een spagaat inderdaad. Mijn eerste drive was altijd om overblijfselen te gaan zien van de verovering van het Westen, de trek van de pioniers, ghost towns (Bodie!), Oregon trail, Monument Valley etc.
Onlangs kwam daar ineens bij West Texas vanwege de eerder genoemde serie Badlands Texas. De combi lijkt haast ondoenlijk, vanwege enorme afstandsverschillen.
Er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden.. Ervaring leert me dat veel km's maken zwaar voor me is. Van 350 km rijden naar Duitsland moet ik al 2 a 3 dagen bijkomen. Mijn belastbaarheid is gewoon niet al te hoog.
Ik ga er nog eens rustig over nadenken. Mogelijk wordt het relaxen in de Big Bend area of toch een road trip vanuit SLC (directe vlucht), waarbij ik o.a. Monument Valley kan bezoeken.
guitarguru schreef:. Mijn eerste drive was altijd om overblijfselen te gaan zien van de verovering van het Westen, de trek van de pioniers, ghost towns (Bodie!), Oregon trail, Monument Valley etc.
.
Tsja Guitarguru al die dingen die jij noemt zorgen wel voor heel wat mileage.
Oregon Trail is toch zo'n 3000 km.
Vorige week zondag ben ik vanuit Tahoe City even naar Virginia City (leuk) en Carson City geweest , en wilde ook nog even langs de plek waar Bonanza werd opgenomen.
Dat laatste deel was te vergeefs; definitief gesloten en hermetisch afgesloten maar al met al had ik toch wel het aantal km te pakken waarvan jij zegt dat het al veel is.
Dus inderdaad keuzes maken .
En vooral leven volgens het adagio wat op die hoek in Winslow AZ wordt uitgedragen ; Take It Easy
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij zijn ook meer van het kilometers maken (lees: dit jaar in een kleine 4 weken ruim 6800 km en van geen enkele km spijt ), maar wij vonden Texas op zich wel relaxed. Behalve de storm dan . De state parks zijn mooi, goed onderhouden en makkelijk toegankelijk. Wij hadden een camper, dus hebben we in de parken overnacht. M.n. Palo Duro Canyon SP is mooi en heel onverwacht nadat je uren en uren over de eindeloze plains hebt gereden.
Over 2 jaar waarschijnlijk zullen we Texas verder gaan verkennen. We hebben er nu al zin in. Altijd trouwens . Maar eerst volgend jaar nog even naar Canada.
Misschien heb je toch wat aan ons reisverslag. Je weet maar nooit of je er toch niet een ideetje uit haalt. Vooral de dagen 9 t/m 15 april kunnen interessant voor jou zijn. https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Ik lees mee. Bij mij staat Texas ook nog op m'n bucketlist. Zou graag een keer medio maart/april willen ivm het blue bonnet seizoen.
Bandera las ik veel positiefs over qua cowboystadje.
En in het noorden bij Route 66 heb je die beschilderde cadillacs meen ik.
@TO is er geen busreis die een deel van de route aflegt? Kijk daarvoor eens bij Amerikaanse maatschappijen kan zowel in groepsverband als megabus dan hoef je niet zelf te rijden.
Wij hebben een rondreis door Texas en Oklahoma gedaan, hebben 4 dagen in Terlingua overnacht in een van ruïnes die tot kamer was verbouwd. Helemaal top! Een van de coolste dingen was eten met live muziek in het Starlight Theatre. Zie ook deze uitzending van "Floortje naar het eind van de wereld" op 31:08 https://www.youtube.com/watch?v=5TYW2WG1Lw4 incl. een van de plaatselijke muzikanten. Je zit zo in Big Bend NP en voor de liefhebber kun je daar ook de overstap naar Mexico maken door de Rio Grande over te steken. Deze plek https://www.nps.gov/bibe/learn/historyc ... stolon.htm in Big Bend heeft ook wel wat @guitarguru.
@harryh: bedankt voor je bijdrage! Ik heb me al flink ingelezen tav het BBNP, via boeken en facebook pagina's. Lijkt me een toffe omgeving met veel artistiekelingen
Mijn dilemma is dat ik er zo een paar weken heen zou willen, maar dan zoveel highlights zou gaan missen, en je weet maar nooit of je nog es in de States komt...
Heb je een openbaar reisverslag toevallig gemaakt?
Bedankt voor je teksten en je YouTube link HarryH
Half april ga ik in die wereld rondzwerven
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik snap je dilemma. Helaas is the USA niet het land van de korte afstanden en zeker in Texas zijn de afstanden behoorlijk. Toch is het niet te vergelijken met dezelfde afstanden in West-Europa. Ik weet natuurlijk niet of het de afstanden zijn waar je tegenop ziet of juist de drukte. Als het de drukte is dan zit je in Texas goed, daar is nl genoeg rust te vinden zelfs in Big Bend. Uiteraard is Houston een grote drukke stad maar die is prima te vermijden. Met de juiste voorbereiding kun je die drukte wel vermijden of in op z’n minst minimaliseren.
Voor wat betreft Texas. Daar zijn wij in 2014 geweest en behoort nog tot een van onze mooiste Amerika reizen. Wij hebben meer gereden dan wat jij waarschijnlijk wil, maar wat was het daar geweldig. Big Bend was warm (wij waren er in de zomer) maar ontzettend rustig. Wie weet doe je nog wat inspiratie op uit ons reisverslag van toen: https://chippie777.wordpress.com/category/texas-2014/
guitarguru schreef:Heb je een openbaar reisverslag toevallig gemaakt?
Nee helaas niet! Ik sluit me aan bij chippie777, grote afstanden en zeker richting Big Bend komt je soms uren niemand tegen.
In Terlingua moet je trouwens wel rekening houden met soms hele dagen geen stroom; maar droeg wel bij aan de sfeer daar, vooral tijdens het eten. Kaarsjes nodig en uitkijken voor de slangen in het donker . De Starlight heeft trouwens een aggregaat.
@bedeve: gaat 200% lukken, geniet van de voorpret!!!
Ik ben benieuwd wat het definitieve reisplan is geworden. Onze Texasreis staat gepland voor 27 maart 2019, dus in het voorjaar. Ook wij houden niet van het urenlang in een auto zitten, maar hebben wel noodgedwongen een reisdag van iets meer dan 600 km ertussen zitten. Tussen Bandera (waar we twee nachten op een ranch slapen) en Alpine is er blijkbaar niet zoveel. En het reizen kan natuurlijk ook gewoon als onderdeel van de vakantie worden gezien, en dat doen wij dan ook. Vanwege de afstanden hebben wij trouwens wel besloten om alleen door het Zuiden van Texas te rijden en bijvoorbeeld Dallas en Amarillo deze keer over te slaan.
In Austin hebben wij wel drie nachten een hotel geboekt, op loopafstand van de muziekscene. New Orleans (werkelijk schitterende muziekoptredens, Jazz, Soul, maar ook Americana, en op de straten veel optredens, en optochten vanwege een trouwerij; voor ons was dit de meest muzikale stad), Memphis (Beale Street, waar we 's middags een muzikant tegenkwamen met een alternatief programma, en 's avonds dezelfde persoon in een andere bar, in een band waar wat toegankelijker muziek werd gemaakt) en Nashville (in alle barretjes muziek, en veel meedansen) hebben wij al eerder bezocht, en ik had al veel over Austin gehoord. Dus de avonden daar zullen wij ons wel vermaken. Omdat we alleen de eerste tien nachten de overnachting hebben geboekt, en daarna vanaf Big Bend richting de Gulf Coast gaan rijden, en onderweg beslissen waar we blijven, komen we zeker ook nog in de buurt van Kings Ranch, de grootste ranch van Texas. Tien dagen vastgelegd, negen dagen, niets vastgelegd, en wel weer een vastgelegd hotel bij Houston, was ons compromis. Ghosttowns vinden wij wel aardig, maar ik zou er de reis niet omheen vastleggen. Die shooting in Cody (bij Yellowstone) was over the top, en Calico, een echte ghost town op weg naar Las Vegas (daar zijn we in 2008, als onderdeel van een busreis geweest) vonden wij genoeg. Ook langs de Route 66 zijn we wat ghosttowns tegengekomen.Wel zijn wij benieuwd naar Bandera, de cowboyhoofdstad van Texas. Maar daar zullen wij maar een paar uur doorbrengen, omdat we, komend uit San Antonio, toch al 's middags op de Dixie Dude Ranch gaan paardrijden.
harryh schreef:Wij hebben een rondreis door Texas en Oklahoma gedaan, hebben 4 dagen in Terlingua overnacht in een van ruïnes die tot kamer was verbouwd. Helemaal top! Een van de coolste dingen was eten met live muziek in het Starlight Theatre. Zie ook deze uitzending van "Floortje naar het eind van de wereld" op 31:08 https://www.youtube.com/watch?v=5TYW2WG1Lw4 incl. een van de plaatselijke muzikanten. Je zit zo in Big Bend NP en voor de liefhebber kun je daar ook de overstap naar Mexico maken door de Rio Grande over te steken. Deze plek https://www.nps.gov/bibe/learn/historyc ... stolon.htm in Big Bend heeft ook wel wat @guitarguru.
Wij hebben via Basecamp Casa Azul geboekt, in Terlingua, dichtbij het Starlight Theatre. Ik wilde 's avonds niet zo ver lopen en had geen zin in een Tipi. Blijkbaar zijn er in Terlingua nog meer tentjes waar je goed kunt eten. La Kiva werd aanbevolen door Tony, iemand die voor Basecamp werkt en al wat ideetjes heeft aangedragen voor de tijd die wij in Big Bend doorbrengen. We zijn erg benieuwd. Floortje hadden we jaren geleden al gezien, maar natuurlijk nog een keer bekeken toen ik bij het opzoeken van Terlingua juist deze aflevering tegenkwam. Op Instragram en Facebook volg ik BigBend.. wat ik tot nu toe heb gezien is Big Bend een combinatie van woestijn, rivierenlandschap en berggebied, allemaal gebieden die wij in de States al eens hebben gezien, maar in Big Bend heb je alles bij elkaar.
Elke V. schreef:noodgedwongen een reisdag van iets meer dan 600 km ertussen zitten. Tussen Bandera (waar we twee nachten op een ranch slapen) en Alpine is er blijkbaar niet zoveel.
Ik heb in Del Rio overnacht en de volgden dag bij Langtry het Roy Bean Museum and Travel Information Center bezocht.
Nog korte stops in Sanderson en Marathon, vervolgens dwars door Big Bend naar Terlingua.
Ik zat daar 3 nachten in The Mission Lodge aan de overkant van (en onderdeel van) Big Bend Resort & Adventures waar ook aardig eten was. Voor $69 + 13%Taxes
Aan de westkant van Terlingua (richting Big Bend) staan/stonden een paar fotogenieke autowrakken en daar had je ook een general store.
Starlight Theatre was niet helemaal mijn ding. De oude begraafplaats wel.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.