Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Las Vegas richting Yosemite
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Van Las Vegas richting Yosemite
Goedemiddag,
Ik weet niet of ik deze vraag in de routeplanning moet zetten maar plaats hem voor de zekerheid toch maar hier. Heb ook al flink zitten zoeken in het forum maar kom er toch nog niet uit.
We zijn inmiddels vergevorderd met onze reis, de meeste campings zijn geboekt maar ik blijf maar twijfelen over het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. Omdat we met een camper zijn is Death Valley sowieso geen optie, we zullen er dus omheen moeten maar hoe, ik heb een aantal ideeën maar weet nog steeds niet goed wat verstandig is.
Aan de ene kant wil ik het liefste dat stuk zo snel mogelijk rijden, met wat korte tussenstops, zodat we aan het einde van de middag zeker in Mono Lake zijn en daar lekker kunnen bijkomen van de rit. Aan de andere kant is een flinke tussenstop in een ghosttown (welke ?) ook welkom maar dan komen we weer zo laat in Mono Lake (of zullen we dan eerder moeten stoppen in Lone Pine, Big Pine of Bishop) ..... wie kan mij helpen met een goede tip ?
1) Las Vegas - Mono Lake (gewoon in een stuk, wat kleine stops)
2) Las Vegas - Rhyolite (ghosttown) - Mono Lake
3) Las Vegas - Goldfield (ghosttown) -Mono Lake
4) Las Vegas - Calico (ghosttown) - Mono Lake
Als we tijdens de reis tussen LV en Mono Lake geen ghosttown aangedaan hebben willen we de volgende dag erna eerst naar Bodie hobbelen met de camper en dan terug naar de Tioga Road om naar Yosemite Valley te gaan rijden. Wat voor tijd zullen we nodig hebben in Bodie ? Is een uur of 2-3 voldoende of komen we dan veel te kort ?
Ik hoor graag tips van jullie !
Groetjes,
Jolanda
Ik weet niet of ik deze vraag in de routeplanning moet zetten maar plaats hem voor de zekerheid toch maar hier. Heb ook al flink zitten zoeken in het forum maar kom er toch nog niet uit.
We zijn inmiddels vergevorderd met onze reis, de meeste campings zijn geboekt maar ik blijf maar twijfelen over het stuk tussen Las Vegas en Yosemite. Omdat we met een camper zijn is Death Valley sowieso geen optie, we zullen er dus omheen moeten maar hoe, ik heb een aantal ideeën maar weet nog steeds niet goed wat verstandig is.
Aan de ene kant wil ik het liefste dat stuk zo snel mogelijk rijden, met wat korte tussenstops, zodat we aan het einde van de middag zeker in Mono Lake zijn en daar lekker kunnen bijkomen van de rit. Aan de andere kant is een flinke tussenstop in een ghosttown (welke ?) ook welkom maar dan komen we weer zo laat in Mono Lake (of zullen we dan eerder moeten stoppen in Lone Pine, Big Pine of Bishop) ..... wie kan mij helpen met een goede tip ?
1) Las Vegas - Mono Lake (gewoon in een stuk, wat kleine stops)
2) Las Vegas - Rhyolite (ghosttown) - Mono Lake
3) Las Vegas - Goldfield (ghosttown) -Mono Lake
4) Las Vegas - Calico (ghosttown) - Mono Lake
Als we tijdens de reis tussen LV en Mono Lake geen ghosttown aangedaan hebben willen we de volgende dag erna eerst naar Bodie hobbelen met de camper en dan terug naar de Tioga Road om naar Yosemite Valley te gaan rijden. Wat voor tijd zullen we nodig hebben in Bodie ? Is een uur of 2-3 voldoende of komen we dan veel te kort ?
Ik hoor graag tips van jullie !
Groetjes,
Jolanda
Groetjes. Jolanda
September 1999 - Denver -> Los Angeles
Re: Van Las Vegas richting Yosemite
Waarom niet door Death Valley?? Jullie gaan midden in de zomer in een periode dat het verboden is??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Waarom niet door Death Valley?? Jullie gaan midden in de zomer in een periode dat het verboden is??
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
Inderdaad we zijn daar in Juli, dus helaas we mogen niet met onze camper door Death ValleyBonnyR schreef:Waarom niet door Death Valley?? Jullie gaan midden in de zomer in een periode dat het verboden is??
Groetjes,
Jolanda
Groetjes. Jolanda
Volgens de site van Cruise America mag het tegenwoordig wel;
Death Valley
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.
Ik dacht dat het ook verboden was , maar het mag dus WEL ( eigenrisico). Wij hebben het ooit ook midden in juli gedaan. Airco uit, rustig rijden. Geen problemen gehad.
Death Valley
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.
Ik dacht dat het ook verboden was , maar het mag dus WEL ( eigenrisico). Wij hebben het ooit ook midden in juli gedaan. Airco uit, rustig rijden. Geen problemen gehad.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is alleen bij Cruise America toegestaan., niet bij andere verhuurders.
Ik denk dat Bodie de beste keuze is als je een spookstad wilt zien. Reken op zeker een uur rijden vanaf Lee Vining en ook een uur voir het bezoek.
Marianne
Ik denk dat Bodie de beste keuze is als je een spookstad wilt zien. Reken op zeker een uur rijden vanaf Lee Vining en ook een uur voir het bezoek.
Marianne
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
Bij Best Time, waar wij onze camper huren is het niet toegestaan tussen 15 Juni en 15 September. Geeft niks dat nemen we maar voor lief, ik neem aan dat we net buiten Death Valley ook nog wel wat van de extreme hitte gaan voelen.
Een uur in Bodie, oh dat valt me nog mee, ik had verwacht er meer tijd nodig te hebben. Zojuist kwam ik ook nog Gold Point tegen (onderweg tussen Las Vegas en Mono Lake). Kent iemand dat en is daar een redelijk fatsoenlijk rijdbare weg naar toe (vergelijkbaar met Bodie). Ik zie namelijk niets staan met google maps, er zijn geen beelden van en meestal voorspeld dat niet veel goeds
.
Ik weet inmiddels wel dat de weg naar Bodie in de laatste 3 km nogal hobbelig is maar dat dat nog wel te doen moet zijn met een camper, klopt dat ?
Groetjes,
Jolanda
Een uur in Bodie, oh dat valt me nog mee, ik had verwacht er meer tijd nodig te hebben. Zojuist kwam ik ook nog Gold Point tegen (onderweg tussen Las Vegas en Mono Lake). Kent iemand dat en is daar een redelijk fatsoenlijk rijdbare weg naar toe (vergelijkbaar met Bodie). Ik zie namelijk niets staan met google maps, er zijn geen beelden van en meestal voorspeld dat niet veel goeds

Ik weet inmiddels wel dat de weg naar Bodie in de laatste 3 km nogal hobbelig is maar dat dat nog wel te doen moet zijn met een camper, klopt dat ?
Groetjes,
Jolanda
Groetjes. Jolanda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er rijden meer campers. Zet je spullen wel goed vast.
Dat uur is het minimum, maar tenzij je echt alles wilt zien (het is behorolijk uitgestrekt) en uitgebreid foto's wilt maken kom je toch aardig ver met een uur. Reken met de reistijd erbij 4 uur in totaal.
Marianne
Dat uur is het minimum, maar tenzij je echt alles wilt zien (het is behorolijk uitgestrekt) en uitgebreid foto's wilt maken kom je toch aardig ver met een uur. Reken met de reistijd erbij 4 uur in totaal.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij gaan ook met de camper en rijden vanuit Yosemite Valley via de tiogapass en Bodie naar Lee vining waar we 1 nacht overnachten op Mono Vista RV park. De dag er na hebben we een reisdag naar Las Vegas; onderweg niks te zien dus we stellen ons in op een reisdag en dan einde middag in het zwembad ploffen op Oasis RV Resort in Las Vegas.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk zou het mooi zijn om Bodie te doen op de reisdag van Las Vegas maar dat wordt dan wel haasten. Het grote voordeel is wel dat er dan nog een volle dag over blíjft voor de Tioga Road.
Bij een vroege aankomst in Lee Vining- zeg tegen 3 uur - zou ik dat zeker overwegen.
Marianne
Bij een vroege aankomst in Lee Vining- zeg tegen 3 uur - zou ik dat zeker overwegen.
Marianne
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Eventueel zou je via Beatty Rhyolite Ghosttown kunnen pakken, dan naar Gold Point Ghosttown en daarna naar Goldfield Ghosttown! Via Tonopah dan naar Mono Lake, heb je er 3 te pakken! Wij reden een deel van deze route ook in april 2018. Goldfield maakte de meeste indruk, vooral het stukje aan de oostzijde van het stadje, daar zijn trouwens nog steeds goudmijnen aktief. Tanken en eten kan je prima in Beatty en Tonopah!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij dachten er ook ongeveer een uur te zijn maar onze zoon vond het geweldig en wilde álles uitgebreid zien en weten. Uiteindelijk zijn we er 3 uur geweest en toen was hij er eigenlijk nog niet klaar.Schuijltjes schreef: Een uur in Bodie, oh dat valt me nog mee, ik had verwacht er meer tijd nodig te hebben.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
Ja Marianne daar hebben we ook al aan zitten denken maar dan zal het inderdaad wel haasten worden, voordeel is wel dat we het rijden zonder grote tussenstops zouden kunnen doen. Iets wat de kinderen bij ons ook wel gewend zijn eigenlijk. We kunnen met z'n tweeën rijden dus het hoeft ook niet perse super vermoeiend te zijn. We denken er nog even goed over na, want voor de Tioga Road hebben we ook wel onze tijd nodig.Martin & Marianne schreef: ↑29 jan 2019, 11:41Eigenlijk zou het mooi zijn om Bodie te doen op de reisdag van Las Vegas maar dat wordt dan wel haasten. Het grote voordeel is wel dat er dan nog een volle dag over blíjft voor de Tioga Road. Bij een vroege aankomst in Lee Vining- zeg tegen 3 uur - zou ik dat zeker overwegen.
Rhyolite stond in eerste instantie op ons lijstje maar nu we Gold Point gezien hebben is dat toch meer wat we graag willen zien. Vraag is alleen is daar te komen met een camper ? En met wat voor tijd moeten we rekening houden (zowel het reizen als het daar zijn ?). Na Gold Point is het toch nog een 300 km naar Mono Lake en we willen ook wel graag voor het donker aankomen.Robbie&Irene schreef: ↑29 jan 2019, 11:46Eventueel zou je via Beatty Rhyolite Ghosttown kunnen pakken, dan naar Gold Point Ghosttown en daarna naar Goldfield Ghosttown! Via Tonopah dan naar Mono Lake, heb je er 3 te pakken! Wij reden een deel van deze route ook in april 2018. Goldfield maakte de meeste indruk, vooral het stukje aan de oostzijde van het stadje, daar zijn trouwens nog steeds goudmijnen aktief. Tanken en eten kan je prima in Beatty en Tonopah!
Van Goldfield heb ik nog niet zoveel kunnen vinden behalve de Goldfield bij Phoenix. Kun je er wat meer van vertellen ?
Groetjes, Jolanda.
Groetjes. Jolanda
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hadden een overnachting in Beatty en liepen al om 0740h helemaal alleen in Rhyolite, sowieso is de US-95 zeer rustig dus goed te doen om door te rijden. In deze zgn Ghosttowns zijn het niet allemaal geasfalteerde wegen, ook veel gravelwegen, maar prima te rijden met camper! Rhyolite is heel klein vergeleken met Goldfield. Wat wij erg leuk vonden aan Goldfield waren o.a. ook de vele oude voertuigen, stoomtreinen en ander equipment. Ook nog een hoop oude en zelfs werkende mijnen aan de oostkant, waar je ook prima over de gravelwegen kan rijden. Op google moet je maar eens kijken bij Goldfield Nevada en dan bij Santa Fe Saloon&Motel, ook mooi uitzicht over de heuvels en mijnen https://goo.gl/maps/xzrxVG5YoML2!
Als ik naar een streetview fotohttps://goo.gl/maps/kHbNzJw7j292 kijkt is Gold Point ook goed te doen met een camper, het zijn dezelfde gravelwegen! Zo te zien is dit 1 straatje met houten gebouwen! Succes met plannen!
Rhyolite

Goldfield

Als ik naar een streetview fotohttps://goo.gl/maps/kHbNzJw7j292 kijkt is Gold Point ook goed te doen met een camper, het zijn dezelfde gravelwegen! Zo te zien is dit 1 straatje met houten gebouwen! Succes met plannen!
Rhyolite

Goldfield

- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
Super zeg de foto van de trein, dat is toch een beetje wat we graag zouden willen zien in een ghosttown, Goldfield is inderdaad ook een goede optie.
We puzzelen nog even verder aan de route
We puzzelen nog even verder aan de route

Groetjes. Jolanda
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties