Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zit ik beetje goed qua budget?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Zit ik beetje goed qua budget?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ben beetje aan het rekenen geslagen om onze last minute trip naar VS eens inzichtelijk te maken.

Bedoeling is 3 weken Denver-Denver. Route nog niet zo uitgeplozen, maar dat is niet zo heel spannend. Staan legio voorbeelden hier op forum en zodra ik iets in elkaar heb geflanst, dan toets ik het hier nog wel even. ;-)

Autohuur moet ik nog even bekijken of ik dat voordeliger kan krijgen. We zijn met 4 en kampeerspul. Vorig jaar had ik een intermediate SUV en dat paste makkelijk. Excursies heb ik hier niet in opgenomen omdat, voor zover ik het kan zien, het niet heel waarschijnlijk is dat we heel dure dingen gaan doen daar. In Canada had ik walvissen, vliegen, gletsjers, etc ... en dat heb ik nu niet natuurlijk.

ticket 2200
autohuur 1100
park pass 71
hotel (1 nacht bij aankomst en 1 nacht vertrek) 200 / We kiezen bewust voor niet te lang in Denver te zijn. Alleen 1 nacht om beetje op adem te komen en de laatste dag voordat we vertrekken. We hebben "maar" 3 weken en dan vind ik de grote stad minst interessant, dan doe ik liever een dagje extra in een een park.
campings 3 weken 525
brandstof 300
eten 1500

Zit ik beetje aan de goede kant van mijn denkproces?

Tickets naar Denver via Frankfurt zijn betaalbaar (Finnair, uitgevoerd door AA).
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: zit ik beetje goed qua budget ?

Bericht door BonnyR »

Voor de campings zit je wel wat krap, tenzij je erop rekent om overal in de State parks te staan. dan past dit budget wel. Wij hebben een paar campings daar buiten om en ik moet zeggen dat dat lekker aantikt. Soms is 80 euro ( en zelfs meer) een heel gewoon bedrag per nacht en daar komt boven de 2 personen ook nog wat overheen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maritabma »

En dingen om te doen?
ClaireVHaut
Amerikakenner

ik heb idd nog geen uitjes (dwz excursies die betaalt moeten worden ) opgenomen, omdat ik mijn route nog niet heb vastgelegd.

Ik ben idd uitgegaan van campings in de parken vooralsnog, wederom..nog geen route
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gast

Bericht door Gast »

500 per week voor eten van 4 personen, ik neem aan dat dat Euro's zijn? Dus dat is met de huidige koers $570 per week => $20 pppd. Dat is wel erg krap, lijkt me, zeker als je eens gaat uit eten.
ClaireVHaut
Amerikakenner

1500 staat er ;-) geen 500 dat zou wel heel goedkoop zijn. Ik kook wel vaak als ik kampeer maar dat wissel ik wel af , heb tenslotte vakantie
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maritabma »

Ja 1500 totaal, dat brengt het op 500 per week en dat is met 4 man niet erg ruim denk ik.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dit waren wij kwijt voor een rondje Denver in 2014 voor 4 weken, 4 personen, ook met geregeld kamperen:
Vliegtickets (€ 766) € 3064
Autohuur € 1049
Hotels en campings € 1367
Benzine € 629
Overige uitgaven € 1776
Totaal: € 7885
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ClaireVHaut schreef:
05 feb 2019, 13:42
Ik ben idd uitgegaan van campings in de parken vooralsnog, wederom..nog geen route
Ik denk dat je wel te krap zit met de campings; het minimum in de nationale parken is 26 dollar volgens mij, maar er zal ook wel eens een duurdere camping tussen zitten.
Zelf koken is wel goedkoper dan uit eten gaan maar ik vind het eten in de supermarkt toch altijd vrij prijzig.
Wij waren in 2015 gemiddeld 33 dollar per persoon per dag kwijt aan eten. Dat was meestal een zelf klaargemaakt ontbijt, en elke avond uit eten. Ik denk dat je daar ook wel te weinig voor rekent, ook al zou je nooit uit eten gaan.
Voor benzine waren wij in 2015 ongeveer 11 cent per mijl kwijt.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner

michelly schreef:
05 feb 2019, 14:47
Dit waren wij kwijt voor een rondje Denver in 2014 voor 4 weken, 4 personen, ook met geregeld kamperen:
Autohuur € 1049
Benzine € 629
Overige uitgaven € 1776
Ah..thanks

wat valt er bij jou onder overige uitgaven? uitjes etc? of shoppen ? Autohuur zitten we vergelijkbaar zie ik. Ik ga weer eens rekenen.
ClaireVHaut
Amerikakenner

Martin & Marianne schreef:
05 feb 2019, 14:52
ClaireVHaut schreef:
05 feb 2019, 13:42
Ik denk dat je wel te krap zit met de campings; het minimum in de nationale parken is 26 dollar volgens mij, maar er zal ook wel eens een duurdere camping tussen zitten.
Zelf koken is wel goedkoper dan uit eten gaan maar ik vind het eten in de supermarkt toch altijd vrij prijzig.
Wij waren in 2015 gemiddeld 33 dollar per persoon per dag kwijt aan eten. Dat was meestal een zelf klaargemaakt ontbijt, en elke avond uit eten. Ik denk dat je daar ook wel te weinig voor rekent, ook al zou je nooit uit eten gaan.
Voor benzine waren wij in 2015 ongeveer 11 cent per mijl kwijt.

Marianne
campings ga ik idd wat hoger zetten, ik moet even de route uitstippelen dan kan ik campings zoeken.

Ik ga sowieso niet elke avond uit eten, dat doe ik zelden. Ik deed meestal 3 dagen koken, 1 dag uit eten. . als ik dan 35 dollar zou aanhouden pp dan zit ik goed
Gast

Bericht door Gast »

ClaireVHaut schreef:
05 feb 2019, 14:43
1500 staat er ;-) geen 500 dat zou wel heel goedkoop zijn. Ik kook wel vaak als ik kampeer maar dat wissel ik wel af , heb tenslotte vakantie
Ja, 1500 voor 3 weken, dus 500 per week.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

ClaireVHaut schreef:
05 feb 2019, 15:01
michelly schreef:
05 feb 2019, 14:47
Autohuur € 1049
Benzine € 629
Overige uitgaven € 1776
Ah..thanks

wat valt er bij jou onder overige uitgaven? uitjes etc? of shoppen ? Autohuur zitten we vergelijkbaar zie ik. Ik ga weer eens rekenen.
Alles wat niet onder de andere noemers valt :wink:
Shoppen hebben mijn mannen een bloedhekel aan dus dat doen wij nauwelijks op vakantie :lol:

Let wel, dit was voor 4 weken en ook nog eens een aantal jaartjes geleden.
ClaireVHaut
Amerikakenner

Re: Zit ik beetje goed qua budget?

michelly, de prijzen zijn toch niet zo gek veel anders denk ik ? Ik reken dit om naar prijs per week en dan pp.. dan beetje erbij denk ik ;)
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Tijdens onze reis in 2017 wisselden we campings en motels af. De prijzen voor campings varieerden van 18 dollar tot 45 dollar per nacht. De goedkoopste was een camping aan Lake Almanor, erg basic; koud stromend water en vault toilets, verder niets. De duurste was een KOA camping met zwembad. Het beste bevielen ons het kamperen op State Recreation Sites en in State Parks, altijd mooi gelegen en schoon sanitair, warme douches, daar betaalden we tussen de 24 en 35 dollar per nacht. Voor de motels waren we gemiddeld net iets boven de 100 euro kwijt. Kamers met 2 bedden waar we met 2 volwassenen en een kind sliepen.

Uit eten kun je zo duur maken als je zelf wilt. Wij doen nooit heel gek, dan is het allemaal goed betaaldbaar, heb ff op ons overzicht gekeken. We aten regelmatig bij Denny's, dan waren we tussen 35 en 55 dollar kwijt voor 2 volwassenen en een jonge tiener. Zoiets betaalden we ook bij aziatische restaurants (Thais, vietnamees, indiaas etc). Ik zie een paar grill-restaurants op de lijst staan, dan waren we iets meer kwijt, tussen 60 en 70 dollar. Panda Express zijn we een paar keer geweest, zo'n 25 dollar per keer.

Voor lunch en ontbijt haalden we vaak spullen in de supermarkt, verse groenten en fruit zijn echter niet goedkoop! Lunchen in een restaurant is niet veel duurder dan verse spullen halen bij de supermarkt.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Franciscus schreef:
05 feb 2019, 19:56
verse groenten en fruit zijn echter niet goedkoop!
Inderdaad!! Ik zie nog steeds het gezicht van onze vriendin voor ons toen ik de eerste keer pindasoep voor ze maakte en zei ik heb 3 komkommers nodig. Ze bleef er bijna in... :shock: :shock: :shock:
Easy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Easy »

Wij gaan in juni ook met de tent rondreizen, maar dan in het zuidwesten. We hebben onze kampeerplekken allemaal gereserveerd: we betalen gemiddeld 23,50 euro per nacht. We slapen dan in de nationale parken en af en toe een particuliere campground zonder stroom. Daarnaast hebben wij 5x een hotelovernachting van gemiddeld 100 euro.

De rest is ook voor ons afwachten, het wordt onze eerste keer Amerika. Voor het eten hebben wij nu 25 euro per persoon per dag ingeschat omdat we ook wel eens uit eten willen gaan. Ik heb echter het idee dat dit juist ruim is ingeschat. Vorig jaar trokken wij rond in het noorden van Scandinavië (ook niet goedkoop als het om verse ingrediënten gaat). Lekker zelf gekookt en één keer uit eten geweest. Wel kochten we regelmatig onderweg iets lekkers voor tussendoor. We waren gemiddeld 15 euro per persoon per dag kwijt aan eten.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Almere vak V schreef:
05 feb 2019, 20:20
Franciscus schreef:
05 feb 2019, 19:56
verse groenten en fruit zijn echter niet goedkoop!
Inderdaad!! Ik zie nog steeds het gezicht van onze vriendin voor ons toen ik de eerste keer pindasoep voor ze maakte en zei ik heb 3 komkommers nodig. Ze bleef er bijna in... :shock: :shock: :shock:
Dat is dan wel een hele dure regio, of superluxe komkommers, want hier in Houston kost een komkommer nog geen 50ct😂
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Europese komkommers, die lange, dunne zoals in NL, zijn vaak duurder dan degene die je over het algemeen in de supermarkt ziet. Die zijn korter en dikker.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Gast schreef:
05 feb 2019, 23:23
die lange, dunne
Die waren het. Toendertijd, ik denk een jaar of 3, 4 geleden slechts $3 per stuk...

Voor prijs werden ze wel keurig beneveld moet ik zeggen!! :wink: :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer