Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is navigatie in California een must?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik kan ook goed kaartlezen, maar het er zijn ok genoeg mannen die geen kaart kunnen lezen. Zo ben ik ooit eens de weg kwijtgeraakt op Texel omdat een vriend van mij zei we moeten hier naar links. Het is heel knap om op Texel de weg kwijt te raken, maar voordat ik het door had dat we verkeerd reden hadden we al een km of 3 gefietst. Toen heb ik dus de kaart maar gepakt en ons terug geleid naar de camping.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef:
I wonder why, my wife niet weet waar het Noorden,Zuiden ,Westen en Oosten is.Soms weet ze ook niet links van rechts.
Is that typical female?? or just my wife?
Tsja, geen idee. Ik kan iig heel goed kaartlezen, ook al ben ik een vrouw :roll: :lol:
Sterker nog, het is zelfs mijn hobby, ook al ben ik ook een vrouw...... :lol:

Wij gebruiken overigens TomTom, maar desondanks zit ik nog met een kaart op schoot omdat ik het zo leuk vind.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Meestal hebben we ook altijd een kaart in de buurt liggen. Vooral om een beetje een gevoel te krijgen waar we ons ongeveer bevinden.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

marcuscj schreef:I wonder why, my wife niet weet waar het Noorden,Zuiden ,Westen en Oosten is.Soms weet ze ook niet links van rechts.
Is that typical female?? or just my wife?
Volgens mij ga jij vanaf nu alleen met vakantie ... :oops:
Jan Gijs
Tony de Pony
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Tony de Pony »

Ik heb een hekel aan TomTom, maar gebruik zelf wél een Garmin. Navigatie is te huren bij bijna alle autoverhuur bedrijven (standaard bij Avis en Hertz in het noordoosten zag ik laatst)

Let wel, in Californie is het niet toegestaan je navigatiesysteem te bevestigen aan je voorruit (geldt natuurlijk ook voor satellietradio ontvangers en andere apparaten).
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Tony de Pony schreef:Ik heb een hekel aan TomTom, maar gebruik zelf wél een Garmin. Navigatie is te huren bij bijna alle autoverhuur bedrijven (standaard bij Avis en Hertz in het noordoosten zag ik laatst)

Let wel, in Californie is het niet toegestaan je navigatiesysteem te bevestigen aan je voorruit (geldt natuurlijk ook voor satellietradio ontvangers en andere apparaten).
Wat heb je tegen op TomTom? en waarom wel Garmin?
Jan Gijs
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tony de Pony schreef:Let wel, in Californie is het niet toegestaan je navigatiesysteem te bevestigen aan je voorruit (geldt natuurlijk ook voor satellietradio ontvangers en andere apparaten).
Die discussie is hier vorig jaar ook op het forum gevoerd. Afgelopen zomer heb ik met mijn PDA aan mijn voorruit door Californië rondgereden en ben ook enkele malen de politie tegengekomen of achterop gereden, maar ze hebben mij er niet voor staande gehouden. (Kan natuurlijk ook zijn dat ze er niet op gelet hebben... :wink: )

Heb je een link waaruit blijkt dat het niet mag?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ja, die informatie zou ik ook wel willen hebben. Wij hebben vanmiddag speciaal voor de vakantie een houder voor onze PDA gekocht voor op de voorruit :?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

State law prohibits drivers in California and Minnesota from using suction mounts on their windshields while operating motor vehicles. (See California Vehicle Code Section 26708(a); Minnesota Statutes 2005, Section 169.71)

En als een echte nerd heb ik het even opgezocht:

http://www.dmv.ca.gov/pubs/vctop/d12/vc26708.htm
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Pete.Z schreef:State law prohibits drivers in California and Minnesota from using suction mounts on their windshields while operating motor vehicles. (See California Vehicle Code Section 26708(a); Minnesota Statutes 2005, Section 169.71)

En als een echte nerd heb ik het even opgezocht:

http://www.dmv.ca.gov/pubs/vctop/d12/vc26708.htm
Dank je wel voor het opzoeken :wink:
Dat is dan wel balen zeg, maar we kunnen toch nog altijd de onwetende toerist uithangen als we aangehouden worden :roll:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jerbia schreef:Dat is dan wel balen zeg, maar we kunnen toch nog altijd de onwetende toerist uithangen als we aangehouden worden :roll:
Zo dacht ik er afgelopen zomer ook over... :wink:

Het weerhoudt mij er in ieder geval niet van om 'm de volgende keer weer te gebruiken in Californië.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je kunt de PDA evt. nog op het zijraam (passagierszijde) plaatsen.
Doen vrienden van ons ook altijd. Zit ie gelijk boven het ventilatorrooster waardoor hij tevens genoeg koeling krijgt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

hekkie schreef:Je kunt de PDA evt. nog op het zijraam (passagierszijde) plaatsen.
Doen vrienden van ons ook altijd. Zit ie gelijk boven het ventilatorrooster waardoor hij tevens genoeg koeling krijgt.

Marjan
Goede tip. Daar had ik nog niet aangedacht. Ik woon in Californie en zit nu met mijn TOMTOM op de houder en dan in een bekerhouder omdat die daar als enige een beetje stabiel blijft staan. Op het dashboard blijft die namelijk niet plakken. Niet echt handig als je met twee of meer door de McDrive rijdt, dan misje toch in ene die bekerhouder.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
gerard moll
Amerika-ontdekker

Bericht door gerard moll »

Ik heb vandaag een nieuwe Navman F20 gekocht bij de Expert. Zat al een tijdje te overwegen zo'n systeem aan te schaffen. Kan ook mooi op m'n motor. Kosten, € 199,=. Als het me lukt kaartmateriaal van het zuidwesten van de States te bemachtigen dan zal ik hem/haar (je kunt een mannenstem of een vrouwenstem kiezen) zeker meenemen. Voor € 9,= per dag bijhuren heb je hem/haar snel verdiend. En als je de stem irritant vindt? Die kan uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer