Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon Glasswalk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Gelukkig ben je zelf baas over de manier hoe jij je geld uitgeeft, en zijn er genoeg mooie plekken om van de canyon te genieten.
We hebben een keer gevlogen boven de Canyon toen de wind volgens de piloten eigenlijk te hard was .
Continu ging de toeter af om te waarschuwen dat er weer zo'n soort luchtzak aankwam.
En als je met 13 man in het vliegtuig zit en 8 ervan zijn aan het overgeven dan zit je er ook niet lekker meer in.
Ik had gehoopt dat een bezoek aan deze op zich wel leuke attractie niet zo duur zou zijn.
Ik vraag me af waarom je die skywalk niet alleen kan bezoeken in plaats van de hele santekraam erom heen.
Erika
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Dat vinden wij ook jammer ja, dat je niet alleen de Skywalk kunt
boeken maargoed, er zal vast een (commerciële?) reden voor zijn.

En tis waar wat je zegt - iedereen geeft z'n geld op een eigen manier
uit. Sommige mensen hechten veel waarde aan het aantal sterren van
een hotel, een ander gaat liever kamperen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Erika schreef:Ik vraag me af waarom je die skywalk niet alleen kan bezoeken in plaats van de hele santekraam erom heen.
Erika
Deze attractie staat in een Indianen Reservaat. Ze leven daar onder de armoede grens. Dit is hun manier om te overleven.
Zie ook dit stukje: Link
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

In de Gazet van Antwerpen van vandaag (zaterdag 10 maart) staat er een heel artikel over de Glasswalk in de Grand Canyon. VIP-opening 20 maart en vanaf 28 maart kan het grote publiek gaan 'skywalken'.

Groetjes Tom
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik weet dat de skywalk in een indianen reservaat is gesitueerd maar ik vraag me dan een ding af.
Hoe hebben de anders niet zo rijke indianen dit geintje dan kunnen financieren?
Ze zijn al heel lang bezig met het testen van die glas plaat en hoe de constructie gebouwd moet worden.
Van dat beetje geld dat de indianen nu binnen krijgen lijkt me dat een lastig verhaal voor financiers.
Anders zou bijvoorbeeld de NPS ook zo iets kunnen doen toch.
Mogelijk is dit een van de mooiste locaties, ik weet het niet want zo vaak ben ik niet in die omgeving geweest.
maar ik hoop dat het een mooie toevoeging word aan de ander toch al machtige Grand Canyon.
Erika
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

Heel het project is gefinanceerd door de Amerikaanse multimiljonair David Jin. En de Skywalk is een project van het internationale glasbedrijf Saint-Gobain.
De indianen krijgen een deel van de exploitatieinkomsten van de Skywalk.

Groetjes Tom
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

ik kwam deze net tegen op het internet... ik wou hem wel effe delen met de andere forumleden :D

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

:hilarious: :hilarious: :hilarious:

Hij is leuk....
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Vanmorgen was er een heel stuk op het journaal, hij is gisteren officieel geopend en vanaf volgende week is hij voor het publiek geopend. Zag er toch erg indrukwekkend uit. Op het journaal zeiden ze dat de kosten ongeveer 20 euro zijn, ze vermelden er alleen niet bij dat je er ook nog een ander pakket bij moet kopen.

Ik weet niet of de website al genoemd is (ben even te lui om terug te bladeren) http://www.grandcanyonskywalk.com
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

Hier een artikel over de opening van de skywalk.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_41 ... meBakskes5
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ook in het Brabants Dagblad staat vandaag een artikel over de Glasswalk.

http://www.brabantsdagblad.nl/extra/med ... 229021.ece
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Zag vanmorgen vroeg op het nieuws ook de opening.
Brrrr, voor geen goud zou ik die walk doen :oops: :oops: , moet er niet aan denken om zo naar beneden te kijken. Zijn er meer die ook niet durven?? (hoogte/laagtevrees?)

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Het lijkt mij helemaal niets ! Ik bibber al bij het idee. Ik ben echt niet bang aangelegd, maar dit soort dingen gaan me net te ver... Ik heb behoorlijk last van hoogtevrees en ik zou bang zijn dat dat ding afbreekt...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ineke schreef:Zag vanmorgen vroeg op het nieuws ook de opening.
Brrrr, voor geen goud zou ik die walk doen :oops: :oops: , moet er niet aan denken om zo naar beneden te kijken. Zijn er meer die ook niet durven?? (hoogte/laagtevrees?)

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Hier ook niet, heb niet echt last van hoogtevrees, maar dit gaat mij te ver (zelfde categorie als Angels Landing, hoewel ik daar nog wel eens aan wil beginnen en dan gewoon zien hoe ver ik kom/durf).

Marianne
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

In het artikel dat Bollin heeft geplaatst staat dat ze dit jaar nog 600.000 bezoekers verwachten :? Als dat waar zou zijn, dan worden de wachttijden voor de Skywalk wel erg lang vermoed ik.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ineke schreef:Brrrr, voor geen goud zou ik die walk doen, moet er niet aan denken om zo naar beneden te kijken. Zijn er meer die ook niet durven??
Ik ook niet hoor! Ik heb ook niet op de glasplaat gestaan in de CN Tower in Toronto .. dit lijkt me nog enger : ))
Sandy
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik weet nog wel in mijn wilde jaren ging ik altijd naar Tomorrowland (disco in Rotterdam) en daar hadden ze op de derde verdieping ook een glazen vloer ligge. Voor geen goud dat ik daar op ging staan, laat staan dat ik op de skywalk ga staan.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik zag vandaag eindelijk eens beelden hoe het uitzicht er uit ziet als je naar beneden kijkt.
Aan de beelden te zien kijk je dus niet de volledige afstand rechtstandig naar beneden maar kijk je op een aantal richels en dus is de spanning van de grote hoogte er wel wat vanaf.
Ik zou graag eens echt de bodem willen zien vanaf die glas plaat ,maar de afstand die hij uitsteekt valt me een beetje tegen.
Alleen krijg je nu op de journaals te zien dat hij rond de 25 euro zou zitten ,yeah right en de rest van de knikkers.
Erika
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

mirdj schreef:Ik weet nog wel in mijn wilde jaren ging ik altijd naar Tomorrowland (disco in Rotterdam) en daar hadden ze op de derde verdieping ook een glazen vloer ligge. Voor geen goud dat ik daar op ging staan, laat staan dat ik op de skywalk ga staan.
Tja bij een disco staat iedereen te springen dus ja dan loop je natuurlijk ook meer risico... :wink:
Aan de andere kant bij de Canyon kan je wel een heel eind naar beneden vallen en ik zou zo ie zo een jaartje wachten tot de kinderziektes bekend zijn (spontaan afbreken door betreden van de heilige indianen grond), stel je voor... :oops:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

GPJ73 schreef:Aan de andere kant bij de Canyon kan je wel een heel eind naar beneden vallen en ik zou zo ie zo een jaartje wachten tot de kinderziektes bekend zijn (spontaan afbreken door betreden van de heilige indianen grond), stel je voor... :oops:
Haha :mrgreen: Het lijkt me inderdaad een goed idee om alles even af te wachten. Ik sta toch liever met beide benen op de grond....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer