Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon Glasswalk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Anouschka schreef:Hahaha, die lopen inderdaad als een stel bejaarden over dat glas zeg. Echt komisch. Zelfs de securityguards zijn er niet helemaal zeker van... :mrgreen:
Als ik dat zie dan zou ik het liefst erbij willen zijn, en dan heel hard gaan springen :mrgreen:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Haha, en dan die reacties van die mensen filmen !! :mrgreen:
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

hahaha! en allemaal op van die doekjes rond hun schoenen om het glas krasvrij te houden.
Security heeft wel veel schrik hoor :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Geeft een mooi overzicht van de omgeving en de skywalk zelf
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat ze ooit toestemming hebben gekregen/gegeven om zo'n lelijk ding daar op te hangen snap ik niet...... :?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Begrijp ik ook niet. Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen bereid zijn $ 75,-- te betalen voor max 15 minuten op de walk. Ga maar naar Desert View dan heb je niet alleen diepere uitzichtne maar ook verdere.
YH
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Als ik zou kunnen kiezen tussen de Skywalk en een vlucht boven de canyon dan zou ik geen moment aarzelen en echt gaan kiezen voor het vliegtuig.
In de clip heb je er al een voorproefje van gekregen.
Goed het is duurder dan de 75 dollar maar je hebt dan wel een veel groter overzicht van dit toch wel behoorlijk grote gat in de grond.
Maar ik moet zeggen dat het wel een mooie clip is van de Skywalk.
Alleen nu kun je zien dat je niet rechtstandig de volle afstand naar beneden kijkt maar ik vrag me af of er wel ergens een plaats is die zo diep naar beneden kijkt langs de noord of zuid-rim.
Maar ik ga er vanuit dat het vooral het komend jaar toch wel veel bezoekers zal trekken om dit aparte bouwwerk te aanschouwen.
Erika
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Njit schreef:

Bedankt voor de link. Het ding op zich is idd poep lelijk. Maar ja, hij is nu eenmaal gebouwd en ik ga toch kijken. De indiaan in het filmpje die op het randje van de canyon staat, vind ik enger dan de Skywalk.....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

hekkie schreef: De indiaan in het filmpje die op het randje van de canyon staat, vind ik enger dan de Skywalk.....

Marjan
Dat vond ik dus ook al, toen ik dat zag draaide mijn maag al om, we gaan toch maar voor de helicopter of vliegtuig.
Het doet me meer denken aan een hoefijzer.
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoi,

wat een stom ding is dat! Ik zie het verschil niet tussen op het randje staan en op dat ding lopen...

wat ik zelf het gaafste vond aan de Grand canyon was om ergens 's ochtends of 's avonds een rustig plekje op te zoeken en dan van het uitzicht te genieten. En dan bedoel ik niet gehaast op zo'n glazen terrarium staan.

Ik zou hier dus nooit € 75,- voor over hebben (p.p. !!!) Het mooiste uitzicht is overal om je heen en niet te koop en al helemaal niet te bevatten.

Groeten
Dirk Jan
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dirk Jan schreef:Het mooiste uitzicht is overal om je heen en niet te koop en al helemaal niet te bevatten.
Helemaal mee eens!!!!

Toch ga ik er heen om over dat ding te lopen en om er over te kunnen oordelen en wie weet raad ik het daarna iedereen af en scheld ik er na die tijd wel het allerhardst op....... :wink: :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:http://www.youtube.com/watch?v=BvzlZuWrJNw

Het lijkt wel of je vanaf de Skywalk een beetje schuin de Canyon inkijkt, niet recht naar beneden.

Dan heb ik in 2001 toch minstens op zo'n mooi plekje gestaan in Grand Canyon NP en ook afgelopen zomer tijdens de Shäfer Trail bij Canyonlands NP...

Afbeelding

2001 - Grand Canyon NP (helaas geen geweldige foto qua kwaliteit)

Afbeelding

2006 - Shäfer Trail
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hoezo Roland ,komt dat door die figuur op de foto of lag het aan het toestel?
Het uitzicht zal door die 20 meter niet veel grootser worden maar de knip wat lichter.
we zullen de komende tijd afwachten wat de reacties zijn.
Vooral van Marjan op deze manier,schitterend.
Erika
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Erika schreef:Hoezo Roland ,komt dat door die figuur op de foto of lag het aan het toestel?
Het toestel. :wink:

Was één van de eerste digitale camera's waarbij de foto's op een diskette opgeslagen werden. Max. resolutie was 640 x 480 pixels. Van dat jaar dus geen kwaliteit foto's.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoi,

als je toch zo graag op een randje wil staan zijn er zat andere plekken in het park waar je vanaf een duizelingwekkende hoogte loodrecht naar beneden kan kijken.

Afbeelding

Links ben ikke dus. Later ook nog gestaan waar deze amerikaan zijn kiekjes staat te schieten. Maar ik moet daar wel eerlijk bij zeggen dat ik het daar ook niet al te breed had en al helemaal geen zin had om zelf foto's te gaan staan nemen. Kijken naar die amerikaan was trouwens nog enger. Die stond helemaal tegen zijn statief aan te leunen en wat je op de foto niet ziet is dat het er behoorlijk waait.

Ben het eens met Marjan dat ik eigenlijk pas mag oordelen als je er zelf bent geweest (of een onafhankelijk forumlid)
Dirk Jan
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik zal het nog enger maken.
Toen we voor de eerste keer de Grand Canyon bezochten in'93 was er net enkele dagen ervoor iemand naar beneden gevallen en werd ons duidelijk aangegeven niet te dicht bij de rand te komen.
Als je de diepte ziet dan blijft een normaal mens ook weg van de rand,ook al zou het mooie plaatjes opleveren.
Maar goed mafketels kom je overal tegen die tegen elk advies ingaan.
Erika
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Erika schreef:Ik zal het nog enger maken.
Toen we voor de eerste keer de Grand Canyon bezochten in'93 was er net enkele dagen ervoor iemand naar beneden gevallen en werd ons duidelijk aangegeven niet te dicht bij de rand te komen.
Als je de diepte ziet dan blijft een normaal mens ook weg van de rand,ook al zou het mooie plaatjes opleveren.
Maar goed mafketels kom je overal tegen die tegen elk advies ingaan.
Erika
:shock: Jeetje, daar moet je toch niet aan denken! Ik zie al aan de foto's dat ik de kinderen, en dan m.n. de jongste, goed in de gaten zal moeten houden :?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Ben ik nu ook een mafketel :stupid: of valt dit nog mee?

Ben het met je eens dat mensen zich af en toe iets te veel laten gaan om maar zoveel mogelijk te zien. Misschien dat het daarom maar verstandig dat de Glasswalk er is. Staat er in ieder geval nog een hekje of een glasplaat voor.

Dan is $75,- voor een heel verder leven eigenlijk geen geld.

Groeten
Laatst gewijzigd door Dirk Jan op 23 mar 2007, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk Jan
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Nee lekker is het niet.
@ Dirk Jan ,Nee hoor een durfal is dat eerlijker?
Ook nu nog als we er komen ben ik altijd weer bang waneer er een groep jongeren aankomen die steeds stoerder willen zijn tegenover elkaar om wie het dichtst bij de rand durft te staan.
Hoe vaak maak je het daar niet mee dat er in een keer een windvlaag omhoog komt die je uit balans kan brengen.
Nee mij niet gezien aan het randje.
Erika
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Blijkbaar hebbe Vlamingen meegewerkt aan het project. :D

En ik leerde ondertussen ook dat het glas glibberig is bij regen, dus dat de Skywalk gesloten is bij regenachtig weer.

Zie het artikel dat je kan vinden op mijn blog:
http://kastelke.blogspot.com/2007/03/gr ... ywalk.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer