2 jaar geleden medio juli de Upper canyon bezocht. Tour startte om 16 uur. De mooiste lichtinval is 's middags maar het blijft een bijzondere beleving om er doorheen te lopen. Foto's maken gaat prima met je smartphone of digitale compactcamera.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Antelope Canyon van te voren boeken? Zo ja, welke van de twee?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Antelope canyon van te voren boeken? Zo'ja welke van de twee?
Re: Antelope Canyon van te voren boeken? Zo ja, welke van de twee?
@Klaas73: dank voor je reactie. In 2016 werden geconfronteerd met een bandenprobleem toen we net de Upper-parking opreden. Het was op een zaterdag en dan sluiten de garages om 2pm. Hebben dan maar afgezien van de Upper Tour en ons naar de bandengarage begeven. Dus... ik kijk er dit jaar erg naar uit.
Groeten,
Martin
Martin
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
als de zon 's middags loodrecht boven de canyon staat, gooit men wel eens een handje zand omhoog die wordt dan opgevangen door de zonnestraal wat een prachtig effect geeft. Om 6 uur zal dat niet meer zo zijn. Maar voor de rest worden alle foto's die je neemt hetzelfde. Zorg dat je het zonlicht niet in de lens krijgt. Geeft je camera of telefoon aan de gids en die weet precies welke instellingen er gebruikt moeten worden. De gids wil zelf ook met jullie camera wel foto's maken. Hopelijk is het niet te druk.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Goed dat ik dit topic even tegenkom, ik heb meteen maar gereserveerd voor 19 Juni om 10:30 

2018 Florida / 2019 Westkust
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Vraagje.. voor onze datum eind juni zijn de volgende tijden voor de Lower Antelope Canyon nog beschikbaar;
Check in by 06:30AM Start Tour 07:00AM
Check in by 07:00AM Start Tour 07:30AM
Check in by 07:30AM Start Tour 08:00AM
Check in by 08:00AM Start Tour 08:30AM
Check in by 09:00AM Start Tour 09:30AM
Zijn de hele vroeg tours ook okee? Lijkt me dat het dan wellicht wat rustiger is, maar ik weet niet of het licht dan ook al goed is?
Check in by 06:30AM Start Tour 07:00AM
Check in by 07:00AM Start Tour 07:30AM
Check in by 07:30AM Start Tour 08:00AM
Check in by 08:00AM Start Tour 08:30AM
Check in by 09:00AM Start Tour 09:30AM
Zijn de hele vroeg tours ook okee? Lijkt me dat het dan wellicht wat rustiger is, maar ik weet niet of het licht dan ook al goed is?
Meer richting het middaguur staat de zon meer boven de kloof en meer kans op de lichtbundels, heel vroeg in de ochtend, zelfs in juni verwacht ik dat er nog niet veel zon binnen schijnt.
Er zijn overigens meerdere touraanbieders zowel voor upper als lower antelope canyon dus ik zou misschien even kijken of een andere aanbieder niet nog wat later in de ochtend plek heeft. En rustiger, ik vrees van niet, de tours gaan met een kleine tussenpoze naar binnen. Als je je daarop instelt en zelf of helemaal voorin of juist achteraan je eigen groep blijft hangen heb je er weinig last van. Ik negeer andere mensen in zo’n situatie gewoon, niet heel sociaal maar wel efficiënt (leercurve door reizen met Ov naar werk in de randstad
)
Er zijn overigens meerdere touraanbieders zowel voor upper als lower antelope canyon dus ik zou misschien even kijken of een andere aanbieder niet nog wat later in de ochtend plek heeft. En rustiger, ik vrees van niet, de tours gaan met een kleine tussenpoze naar binnen. Als je je daarop instelt en zelf of helemaal voorin of juist achteraan je eigen groep blijft hangen heb je er weinig last van. Ik negeer andere mensen in zo’n situatie gewoon, niet heel sociaal maar wel efficiënt (leercurve door reizen met Ov naar werk in de randstad
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Deze prijzen kom ik nergens tegen. Wat ik zie gaat vanaf een dollar of 60 en hoger.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
@BonnyR je citeert een bericht uit 2017, toen klopte die prijs wel.
De Lower kost nu 40 dollar, plus tax en 8 dollar Navajo Fee. Kom je op totaal van 52 dollar.
De Lower kost nu 40 dollar, plus tax en 8 dollar Navajo Fee. Kom je op totaal van 52 dollar.
Groetjes,
Daniel
Daniel

90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Voor de Lower is er toch maar 1 aanbieder? Ik dacht eigenlijk dat midden op de dag voor de Upper was en dat we de Lower juist het beste in de ochtend konden plannen, of heb ik dat verkeerde begrepen?Brigit schreef: ↑24 apr 2019, 08:51Meer richting het middaguur staat de zon meer boven de kloof en meer kans op de lichtbundels, heel vroeg in de ochtend, zelfs in juni verwacht ik dat er nog niet veel zon binnen schijnt.
Er zijn overigens meerdere touraanbieders zowel voor upper als lower antelope canyon dus ik zou misschien even kijken of een andere aanbieder niet nog wat later in de ochtend plek heeft. En rustiger, ik vrees van niet, de tours gaan met een kleine tussenpoze naar binnen. Als je je daarop instelt en zelf of helemaal voorin of juist achteraan je eigen groep blijft hangen heb je er weinig last van. Ik negeer andere mensen in zo’n situatie gewoon, niet heel sociaal maar wel efficiënt (leercurve door reizen met Ov naar werk in de randstad)
Dat had ik ook begrepen.....daarom boekten wij de lower 9.30u....
Ik heb op advies van Ken van Ken's tours de vroegste tour 's morgens gereserveerd in Lower. In tegenstelling tot upper maakt de hoge stand van de zon niet uit, sterker nog, fotograferen gaat beter met minder contrast. De drukte en warmte zijn vroeg beter te doen dan midden op de dag.
Er zijn er twee, die naast elkaar zitten. Ken's Tours zit aan de rechterkant en heeft een mooi indoor wachtgedeelte met winkeltje etc. Daarnaast zit Dixie Ellis’ Lower Antelope Canyon Tours. Ik heb me laten vertellen dat beide aanbieders broer en zus zijn, of dat waar is weet ik niet. Beide zijn even duur en in de tour zit geen verschil.
Ik heb ook tweemaal de vroegste tour geboekt, lekker rustig en qua licht prima, zeker in de zomermaanden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
In de ochtend is inderdaad prima voor de lower antelope canyon. Zeker wat betreft de temperaturen. Het wachten voor dat je de canyon binnen kan is behoorlijk warm in de zomer, in de canyon zelf is het een stuk aangenamer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi,
Ik wilde net de lower antelope canyon boeken voor augustus, maar alles zit al vol!
Dat vind ik wel heel erg balen zeg..
Via tripadvisor kan ik nog wel de upper antelope canyon boeken.
Heeft iemand nog een tip via wellicht een andere site om toch de lower antelope canyon te kunnen boeken?
Groetjes Chantal
Ik wilde net de lower antelope canyon boeken voor augustus, maar alles zit al vol!
Dat vind ik wel heel erg balen zeg..
Via tripadvisor kan ik nog wel de upper antelope canyon boeken.
Heeft iemand nog een tip via wellicht een andere site om toch de lower antelope canyon te kunnen boeken?
Groetjes Chantal
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@C@Chantal09 : Gewoon op de dag naar de Lower rijden en daar ter plekke een kaartje kopen, ik heb nog nooit vantevoren geboekt en ben er al 6 keer geweest. Nog sterker, ik heb ook nog nooit langer dan een half uurtje hoeven te wachten, altijd gevraagd of ik met de eerst volgende groep mee mocht en dan wijzen ze aan welke de eerstvolgende "gids" is en die vragen of je mee mag, is ons (2 personen) nog ytelkens zonder probleem gelukt.
Als ze geld zien, kan heel veel.
Als ze geld zien, kan heel veel.

-
- Amerika-ontdekker
Opmerking moderator
bovenliggende berichten niet citeren.
Bedankt voor je reactie Henny, wij zijn alleen met 5 volwassenen en 2 kinderen.. Zou dit dan ook wel lukken?Groetjes Chantal
-
- Amerika-ontdekker
Waar heb je dit geboekt? Ik zie alleen maar dure tours. Lijkt me echt super gaaf.Mijn favoriet van de afgelopen jaren 2x gedaan is kayakken naar de Antelope Canyon.
En zeker van te voren reserveren om "VOL" te voorkomen.
Gr Jamie
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Tsja, ik was telkens maar met 2 personen, met zo'n grote groep weet ik niet wat ze doen, misschien heb ik wel elke keer heel veel geluk gehad.
Maar als alles vol zit en je bent er toch, te proberen is het altijd he, je bent dan wel, mocht het niet lukken, je toegangsgeld kwijt, welke je moet betalen om op het terrein te komen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1890 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties