Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ferry in Sausalito reserveren?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Davyv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Ferry in Sausalito reserveren?

Bericht door Davyv »

Hallo, deze zomer zijn we enkele dagen in San Francisco, met drie tieners. We willen graag over de Golden Gate fietsen tot in Sausalito en dan de ferry terug nemen. Ik heb op het forum gelezen dat het aangewezen is om vooraf de ferrytickets te bestellen. Klopt dit? Want ik kan online wel tickets kopen, maat geen exacte dag en uur van de ferry. Iemand een goede tip?
mtl
Amerika-expert

Re: Ferry in Sausalito reserveren?

Bericht door mtl »

Op de website goldengatferry.org lees ik dat je zowel vooraf als ter plaatse uit automaten tickets kan kopen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Onderaan deze link
https://www.blueandgoldfleet.com/ferry/sausalito/
staat: No reserved seating available.
Maar voor de fiets kun je wel weer reserveren als ik het hier goed lees:
http://www.bikesausalito.com/
Misschien heeft iemand hier ervaring mee ? Voor ons ook interessant vanwege onze komende trip.
Laatst gewijzigd door sanook op 05 mei 2019, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt van te voren kaartjes kopen, bijvoorbeeld bij de bike rental.
Zie ook de FAQ van Blazing Saddles: https://www.blazingsaddles.com/san-francisco/faq:
Can I make a reservation for the ferry?
In peak times a priority boarding system may be in operation at the Sausalito ferry terminal, and we encourage you to check in at the ferry terminal upon arrival in Sausalito. You may also reserve a spot online at www.bikesausalito.com, however, reservations are not necessary. Walk-on customers board on a first-come, first served basis.
Marianne
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Met fiets geen enkel probleem gehad, maar dat was in april en niet in juli. Als je echt om een bepaald tijdstip terug moet zijn kun je reserveren overwegen, anders zou ik me er niet druk over maken. Het is best een flinke boot.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

De laatste keer dat wij er waren was het Memorial Day weekend en beredruk. Toen we die rijen zagen bij de ferry zijn we maar omgekeerd en terug gefietst.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Doorfietsen naar Tiburon is ook nog een mogelijkheid; misschien is het daar minder druk.
Wij deden dat eens in juli en konden zonder problemen met de fietsen mee op de boot.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

wij hebben zowel tiburon als sausolito ferry gebruikt, geen reservatie, gewoon aankomen, tix kopen en hup, enkel feestdagen en spitsuur 's morgens en 's avonds misschien wachttijden,

veel plezier, afdaling na de brug zeer snel downhill
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door EllenVakantie »

Ik ben met mijn twee tieners (13 en 15) heen en terug gefietst en daarna nog een rondje downtown / Chinatown. Alleen heen fietsen vonden wij wel een heel kort rondje en je bent niet afhankelijk van een plekje op de ferry. Chinatown was vrij druk en daar hebben we een stukje gelopen, rest was prima te doen.
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Ik vond alleen heen fietsen al ver genoeg;). Wij kregen van de fietsverhuurder een kaartje voor de ferry. In Sausalito aangekomen hebben we ons op het moment dat we er aankwamen meteen gemeld bij de ticket booth en gekozen welke ferry we terug wilden. Kregen toen een token oid mee om te laten zien bij het opstappen. Daarna zijn we op ons gemak gaan lunchen.

En die reservering was maar goed ook, want toen we op de boot stapten was de hele wachtrij vol. Niet gereserveerd- dan wacht je maar op de volgende boot. We spraken mensen die wel twee uur met de fiets aan de hand in de rij hadden gestaan. Was overigens wel in juli.

Ofwel; reserveren doe je zodra je in Sausalito arriveert.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij hebben in 2016 gebruik gemaakt van het reserveringssysteem op http://www.bikesausalito.com. Dat was maar goed ook, want in Sauslito stond een rij van honderden en honderden meter lang, bestaande uit voornamelijk fietsers. Ik schat dat er wel drie ferry's nodig geweest zijn om die hele rij weg te werken. Dit was op een maandagmiddag halverwege juni.

Reserveren in Sausalito zou misschien ook wel kunnen, maar wij moesten weer op tijd terug zijn in San Francisco, en zouden sowieso geen tijd gehad hebben ter plekke nog te reserveren en daar de tijd vol te maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer