Vanaf Februari 2008 gaan ik en een vriendin een semester studeren aan de Northern Arizona University in Flagstaff.
Nu willen we graag wat meer over Flagstaff weten. We hebben wel een foldertje aangevraagd over Flagstaff, maar we willen gewoon zo veel mogelijk weten zodat we weten wat we kunnen verwachten
Flagstaff is een leuk plaatsje. '
Dwars door het plaatsje loopt de trein die 's nachts om het uur luid toeterend voorbij komt.
Vanuit Flagstaff kun je heel veel dingen doen. Natuurlijk de Grand Canyon en leuke plaatsjes aan route 66 zoals Williams.
Zuidelijk van Flagstaff ligt het schitterende plaatsje Sedona aan de scenic route 89a.'
Montezuma's Castle NM en Meteor Crater kun je ook bezoeken.
Kortom jullie gaan naar een hele mooie omgeving!
Misschien leuk om onze twee reisverslagen te lezen, daar kun je ook van alles vinden over Flagstaff en omgeving.
Allo,
Flagstaff wordt al te vaak alleen maar beschouwd als logeerplaats voor een bezoek aan de Grand Canyon. Zeker het bezoeken/te doen waard :
- skilift san francisco mountain, met zicht tot aan de grand canyon
- meteor crater
- walnut canyon national monument ( een heel mini mesa verde)
- sedona en zijn canyons, goed voor verschillende wandelingen
- ritje door het navajo- en hopi reservaat
- bezoek aan de lava-tube (langwerpige grot gevormd door lavastroom), eens iets helemaal anders en heel donker.
- wandelen naar en in de red mountain ( geërodeerde vulkaankegel)
- sunset crater en de lavavelden
Bedankt voor al jullie informatie! Ik krijg nu een beetje een idee waar ik precies naar toe gaan. Marjon, leuk om foto's te zien!
Ik heb al een keer een jaar highschool gedaan, maar dat was in Mississippi. Nu zit ik aan een andere kant in het land, dus dat zal wel even wennen worden
Flagstaff "Flag" voor de bewoners, is helemaal niet zo klein met 60.000 inwoners en is ook een echt studentenstadje met een leuk centrum en prima restaurants.Behalve de al genoemde zaken moet je zeker een bezoek aan Lowell Observatory brengen
YH
Hallo,
ik heb stage gelopen in arizona van 3 maanden op ong 3 uurtjes rijden van flagstaff af. Wij gingen daarheen om te winkelen, paar leuke gezellige malls. Lekker eten in de Cantina (mexicaans) en een soort cafetje waar studenten ook kwamen, echt gezellig. Verder ligt Holbrook wat verder op en daar ligt Petrified forest en Painted dessert, echt mooi. Ook daar in de buurt lig Canyon Chelly (gelloof ik dat het heette) niet zo groot als GC maar zeker net zo mooi en gerund door indianen met goedkope mooie souveniers.
Succes en ik weet zeker dat je gaat genieten.
Groetjes Samantha
allo,
nog wat extra's bij de tips van samantha. Het heel mooie Painted Desert kom je ook tegen als je een ritje maakt door het Navajo Reservaat, het unieke Petrified Forest NP lijkt niet zo spectaculair maar is zeker de moeite waard. En moest je het geluk hebben het te bezoeken na een regenvlaag blinken die versteende bomen pas echt mooi. Canyon de Chelly ligt nog wat verder. Zou al iets zijn voor een tripje van een paar dagen, eventueel te combineren met Monument Valley. Een bezoek per auto of te paard, onder leiding van indianen, laat je echt kennismaken met de Canyon.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.