Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

helicopter of vliegtuigje door de grand canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

paula58 schreef:Wow wat een reacties, er is voor allebei wel wat te zeggen.
Mijn eerste keuze gaat wel uit naar een helicopter, is inderdaad wel wat duurder en ik heb nog nooit in een helicopter gezeten (ook niet in een klein vliegtuigje trouwens)

Wij zijn eind juli in de Grand Canyon en denk niet dat we van te voren gaan boeken omdat we er maar 1,5 dag zijn en weet niet hoe het daar allemaal gaat lopen, hopelijk kan dat nog op de dag zelf of een dag van te voren.

En we gaan dus nu echt rigoreus lijnen want ik wil uiteraard voorin zitten. :lol: :lol:

En hoe werkt dat met het hoogtevrees gevoel? Als iets afgesloten is heb ik er meestal geen last van en ik wil natuurlijk niet met mijn ogen dicht een helicoptervlucht doen. :oops: :oops:

Hoogtevrees,ik denk niet veel verschil met een vliegtuig.
Voorin misschien wat enger,omdat je door de bodem heen kijkt (plastic) maar achterin een heli zit je hetzelfde als in een vliegtuig.

Overigens vond ik juist een heli rustiger vliegen dan een vliegtuig,maar dat is afhankelijk van het weer ook neem ik aan.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik denk dat je jezelf niet gek moet maken over hoogte vrees want je hebt een vaste vloer onder je en dat scheelt toch enorm.
Ga gewoon genieten van die tijd ,camera mee en hopen op mooi weer,
je weet niet hoever je dan wel niet kan kijken.
als je geluk hebt kom je nog op de Canyon floor voor een korte fotostop.
Erika
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Erika schreef: als je geluk hebt kom je nog op de Canyon floor voor een korte fotostop.
Erika
Dat is dan wel buiten het NP, binnen het NP mogen ze niet meer onder de rim vliegen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is inderdaad een vaste vloer..... :wink:

Afbeelding
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

paula58 schreef:En hoe werkt dat met het hoogtevrees gevoel? Als iets afgesloten is heb ik er meestal geen last van en ik wil natuurlijk niet met mijn ogen dicht een helicoptervlucht doen. :oops: :oops:
Als er iemand is die last heeft van hoogtevrees, dan ben ik het wel!!!
Maar in die helicopter heb ik mijn ogen uitgekeken. Het was zo'n fantastische belevenis, dat ik tijdelijk dat hoogtevreesgevoel compleet kwijt was.
Gewoon doen...!!!

Groetjes,
Paul
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Welke tour doen jullie dan? Op die site staan tours over de south rim, west rim...
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Wij hadden de Imperial Air Tour gedaan. Die vertrekt vanaf de South Rim.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Pete.Z schreef:Het is inderdaad een vaste vloer..... :wink:

Afbeelding
Dat ziet er wel prachtig uit en je kan voeten "binnen" neerzetten.
Ik maak maar een beetje een vergelijking met een stoeltjeslift (waar je voeten dus bengelen en waar ik echt nooit meer in ga zitten) en een kabelbaan die dus wel dicht is en waar ik geen last van heb. :o
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wat betreft het vliegen over een canyon heb ik maar één ervaring en dat was boven de Grand Canyon met een 6-8 persoons Cesna. Een fantastische ervaring is dat geweest.
Ergens onderweg in Arizona hadden wij uit een hotel een foldertje meegenomen van een vliegmaatschappij (Air Grand Canyon, zie http://www.airgrandcanyon.com/ ) die over de Canyon vliegt met Cesna’s. In de folder zat een kortingscpoupon en dat scheelde per persoon meen ik zo’n $ 20,00.
Toen wij bij het vliegveld van de Grand Canyon in Tusayan aankwamen zagen wij meerdere vliegmaatschappijen en hebben daar wat rondgekeken en besloten met de maatschappij te vliegen waar wij de folder van hadden. Tusayan ligt circa 6 mijl ten zuiden van de zuidingang van het Grand Canyon NP.
Aan de balie werd verteld, dat wij ongeveer twee uur later konden vliegen. Wij hadden geen reservering, het was in september.
Het was een vlucht van 50 minuten. Dit werd in werkelijkheid een uur (The Grand Canyon's Traditional Tour).
Tijdens de wandeling naar de Cesna op het platform zagen wij de ene na de andere helicopter opstijgen c.q. landen. Eén en al bedrijvigheid.
De hemel was onbewolkt en wat een schouwspel openbaarde zich onder ons. Eerst vlogen wij boven de bossen van het zuidelijke plateau en toen was er opeens een gigantische diepte onder ons met rotsen in de mooiste kleuren. De Colorado rivier en ook de uitmonding van de Little Colorado in de Colorado, waren prachtig te zien. Zo mooi, niet te beschrijven. Zelfs het fotograferen door het kunststof raampje van het vliegtuig is wonderwel goed uitgepakt. Het zijn mooie foto’s geworden. Ik kan het iedereen aanraden, het was één van de hoogtepunten van onze reis.

Houdt er ook rekening mee, dat er vliegtuigen zijn waarbij de vleugels niet boven aan de romp zitten, waardoor je zicht belemmerd kan worden door een vleugel. Ook zijn er vliegtuigen/helicopters die drie stoelen op rij hebben. Zit je in het midden, dan zie je natuurlijk een stuk minder en is het slecht fotograferen/filmen. Dus is het raadzaam dit even na te vragen aan de balie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Marco, dat ziet er ook niet verkeerd uit maar over die raamplaatsen staat er wel het volgende op hun site: Everyone gets a WINDOW SEAT!

Ik moet ook nog even goed uitzoeken waar we precies in de GC zitten, we zijn er maar één dag(south rim) en kijken of dat een beetje in de buurt is van de vertrekpunten van de helicopter/vliegtuigvluchten.
paula
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik heb het net even opgezocht en denk dat we aardig in de buurt zitten dus dat moet geen problemen opleveren qua afstand. :lol:

Dit staat er tenminste op de site:

The Quality Inn and Suites is located 10 minutes from the rim of the Grand Canyon, 5 minutes from the entrance to the Grand Canyon Park and the Grand Canyon Airport.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik sluit me volledig aan bij de mening van Markro.
We hebben de vlucht in1993 gedaan met geloof ik Grand Canyon Airlines en dat was in een Twin Otter.
Het vliegveld had toen nog een mooie oude Ford Tristar vliegtuig staan bij de receptie ,ik weet niet of hij er nog staat.
We hadden een beetje pech dat we boven de wielen zaten maar door naar achteren te fotograferen hebben we toch hele mooie foto's en video kunnen maken.
De ramen zijn groter voor een prima uitzicht.
Inderdaad na het opstijgen even bos en dan oooooooh wat gaaaaaaf .
Als je in de mogelijkheid bent en je durft ,gewoon gaan want dit blijft echt wel in je herinnering staan.
Daarna kun je zeggen I flew the Canyon..
Erika
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Erika schreef:Daarna kun je zeggen I flew the Canyon..
Zo kocht ik in een winkeltje op het vliegveld van Tusayan, waar wij dus vlogen over de Grand Canyon, een T-shirt met de tekst:
"I flew over The Canyon". :lol:
Marco.

Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ons werd vorig jaar aangeraden om 's ochtends de helicoptervlucht te doen. 's middags zou er vaker turbulentie zijn.

Is het ook niet zo, dat het weer 's ochtends vaak beter is? of zeg ik nu iets raars?

De vlucht met heli was echt een van de hoogtepunten van onze vakantie!
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

paula58 schreef:Ik heb het net even opgezocht en denk dat we aardig in de buurt zitten dus dat moet geen problemen opleveren qua afstand. :lol:

Dit staat er tenminste op de site:

The Quality Inn and Suites is located 10 minutes from the rim of the Grand Canyon, 5 minutes from the entrance to the Grand Canyon Park and the Grand Canyon Airport.
Ik neem aan, dat jullie hotel in Tusayan ligt.
Het dorpje Tusayan is niet groot en ligt vlakbij het vliegveld.
Zie http://maps.google.com/maps?ll=35.97567 ... =0.11,0.18
Marco.

paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

markro schreef: Ik neem aan, dat jullie hotel in Tusayan ligt.
Ja dat is 'm. Omdat het voor ons de eerste keer wordt naar het Zuidwesten weten we ook niet wat verder kunnen verwachten maar dat maakt het wel spannend. :lol: :lol:
Mooie foto's trouwens.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marloes schreef:Ons werd vorig jaar aangeraden om 's ochtends de helicoptervlucht te doen. 's middags zou er vaker turbulentie zijn.

Is het ook niet zo, dat het weer 's ochtends vaak beter is? of zeg ik nu iets raars?
Klopt,

Naarmate het warmer wordt in de loop van de dag heb je meer kans op turbulentie. Vorig jaar heb ik nl. een rondvlucht hier in Nederland gemaakt (Lelystad e.o.) en toen werd ons verteld dat het 's ochtends "rustiger" (lees: minder turbulentie) is. Ons vliegtuigje ging 's middags rond 15.00 uur nl. flink te keer. :wink:

Bovendien is het 's ochtends inderdaad vaak helderder, minder stofdeeltjes in de lucht. Kun je ook goed merken als je foto's maakt. Ik vind de foto's 's ochtends vroeg (voor een uur of 11) vaak beter dan 's middags. Tegen de avond, als de zon alweer aan het zakken is krijg je vaak wel weer mooie foto's omdat de zon dan begint te kleuren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Bij ons was er met momenten ook wel flink wat turbulentie, en wij vlogen rond 10u30. Een meisje dat bij ons in de helicopter zat, is er goed ziek van geworden, en heeft daardoor bijna niets kunnen zien.

Wij hadden er geen last van. Mijn vriendin had vooraf wel pilletjes ingenomen tegen zeeziekte omdat ze er ook wat schrik van had.
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

In 2005 hebben wij in juli een helicoptervlucht met Papillon gemaakt. We hebben de middag dat we aankwamen gereserveerd voor de volgende ochtend (om half 11 geloof ik, eerder kon niet omdat het volgeboekt was)
Ik kan het zeker aanraden en als je lid van de ANWB bent krijg je korting!

groeten, Marjolijn
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer