Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandeling The Narrows, Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Wandeling The Narrows, Zion NP.

Bericht door Anneke001973 »

Ik heb even volgende vraag ivm wandeling in Zion, er werd ons The Narrows aangeraden.
We gaan begin juli in Zion zijn, we zijn met 2 volwassenen en 4 kinderen (niet echt kinderen meer) tussen 16 en 20.
Hoe lang doe je over deze wandeling? Goed aangegeven waar te starten/eindigen? Voorkeur tijdstip om deze wandeling te doen?
Wij logeren in Zion Park Motel.
Moet je waterdicht schoeisel van thuis meebrengen, of daar makkelijk (goedkoop) te kopen? Nog ander materiaal nodig?
Alvast bedankt voor de tips!
Ann
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: wandeling The Narrows, Zion

Bericht door Markstaal »

De wandeling staat goed aangegeven. De route begint bij de laatste stop van de shuttlebus. Het eerste stuk loop je langs de rivier, dit duurt ongeveer 20 minuten. Daarna kan je door de rivier lopen, er is wel redelijk wat stroming en het water kan erg koud zijn (zelfs in de zomer). Waterschoenen zeker aan te raden, de fijnste zijn welke van wetsuit materiaal zijn, zo blijven je voeten ook warm. Wij kochten deze bij de wallmart voor 10$ per paar. Ze zijn ook te huur maar met schoenen vind ik dat niet altijd even fijn. Wij deden deze wandeling vorig jaar september (wel zonder wandelstok, wat soms grappige situaties opleverde ivm evenwicht en de stroming) en zijn toen ongeveer een uur lang door de rivier gelopen (uur heen en uur terug). De wandeling kan je zo lang maken als je zelf wilt, je kan namelijk aardig ver door lopen (zie map van het park zelf). Wij deden the Narrows in de ochtend, zo heb je redelijk veel schaduw en is het rustiger. Hou er wel rekening mee dat je je goed in moet smeren met zonnebrand, verbranden gaat heel snel daar!
jerommeke10
Amerikakenner

Re: wandeling The Narrows, Zion

Bericht door jerommeke10 »

Duikschoenen met een harde zool zijn ideaal. Maar het kan ook met een gewone sportschoen of watersandalen, eventueel in kombinatie met neopreen duiksokken. En een wandelstok helpt bij het zoeken naar evenwicht. Vaak liggen er wel een aantal van je voorgangers.
In de ochtend zal het wel rustiger zijn, maar dat geldt voor alle wandelingen natuurlijk. Je zou in de voormiddag de hike naar Angels Landing kunnen doen en nadien afkoeling zoeken bij de Narrows.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wandeling The Narrows, Zion NP.

Bericht door EllenVakantie »

Wij hebben deze hike afgelopen zomer gelopen. We waren voor 7 uur bij de trail en waren rond 13 uur terug. ‘s ochtends was het rustig, maar ‘s middags was het vooral in het eerste deel extreem druk. Een andere reden (naast de drukte) om vroeg te gaan lopen zijn flash floods. Die kunnen op elk moment van de dag komen, maar ‘s middags is de kans over het algemeen groter. Toen wij liepen was er een flash flood warning vanaf 13:00. Wij hadden schoenen, sokken en wandelstok de dag ervoor gehuurd en daar hebben we veel plezier aan gehad, zeker als je dieper de kloof ingaat en het water tot je middel komt. Het is dan moeilijk balans houden, omdat het water troebel is.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het zal er heel druk zijn, begin dus vroeg aan de wandeling
69C46AC8-8D20-4B6A-A7A5-6A7AA1BD311C.jpeg
69C46AC8-8D20-4B6A-A7A5-6A7AA1BD311C.jpeg (24.16 KiB) 2946 keer bekeken
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij hebben de Narrows 2 x gelopen. De eerste keer met waterschoenen, geen aanrader, deze zijn te glad. De tweede keer heb ik oude sportschoenen van thuis meegenomen en die na de wandeling weg gegooid. Dit liep prima. Schoenen huren kost ca. $ 25 p.p. Zorg wel voor een stok, deze kan je evt. huren. Wij hebben beide keren nergens losse stokken zien liggen,
Zorg voor een vestje o.i.d. Op sommige plaatsen kan het wat kouder zijn. Maar zeker de Narrows wandelen in de ochtend, het blijft een unieke ervaring. http://maartenenmarianne2015.blogspot.c ... rrows.html
Aurora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Aurora »

Wij hebben schoenen, wetsuit sokken en een stok gehuurd voor 25 dollar p.p. Ideaal. Ik heb mensen op waterschoenen en teenslippers gezien. Dat is echt geen aanrader. Vooral wat verder in de narrows staat een sterke stroming en was ik blij met mijn gehuurde spullen.
Laatst gewijzigd door Aurora op 27 jan 2019, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker geen teenslippers inderdaad. Onze dochters hebben wel een stuk op waterschoenen gedaan, maar als je ver wilt lopen is dat niet verstandig. Met Tevasandalen gaat wel prima vond ik.

Ik weet niet hoe het met de drukte is maar als je nog een andere wandeling wilt doen is he ook niet gek om daarvoor de koelere uren in de ochtend te doen, en de Narrows in de middag.

Marianne
Emielo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Emielo »

Overmorgen vertrekken we richting USA voor onze roadtrip.... spannend.

Op 12/7 zouden we de Narrows lopen. We dachten daarbij schoenen en bijhorende sokken te huren aan de ingang zoals ik al kon lezen in dit item.

Wel nog een extra vraagje waar ik niets over terugvond : Kan je je schoenen die je aanhebt daar achterlaten bij de verhuurmaatschappij ? (zoals bij het schaatsen of bowling)

Bedankt voor de feedback
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Dat zou vast kunnen maar ik zou zeker een paar extra schoenen meenemen (dus het gehuurde paar en eigen schoenen), neem aan dat jullie niet alleen the Narrows gaan lopen? Het verhuurbedrijf zit dacht ik in het dorp zelf en even heen en weer gaat veel tijd kosten. Plus het is ook fijn dat je na het lopen in het water weer normale schoenen aan kan doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met die schoenen maar je moet sowieso de Riverside walk lopen en dat zal op gewone schoenen wel zo prettig zijn.

Marianne
Emielo
Amerika-ontdekker

Bericht door Emielo »

bedankt voor de snelle reacties

zal dus maar rugzak meenemen voor de extra schoenen.
Emielo
Amerika-ontdekker

Bericht door Emielo »

Welke wandeling zouden we nog kunnen doen als we 's morgens de Narrows doen ?
Dave_m
Amerikafan

Bericht door Dave_m »

De site van Martin en Marianne geeft een goed overzicht van verschillende wandelingen per National Park.

Ook voor Zion:
http://www.wandelingen-usa.nl/Zion/zion.html

Ligt eraan hoe intensief je natuurlijk nog wil gaan wandelen na de Narrows.
Wij hadden de emerald pools trail gedaan na de Narrows hike.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer