Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is er een kans dat Observation Point / Hidden Canyon weer opent?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Is er een kans dat Observation Point / Hidden Canyon weer opent?

Bericht door WeernaardeVS »

Eind mei, begin juni a.s. zitten wij een paar dagen in Zion. Een van de wandelingen die op het lijstje staan was Observation Point / Hidden Canyon.
Helaas is die tot nu toe gesloten. Naar ik heb gevonden is er een aardverschuiving geweest, maar hangt er inmiddels ook een instabiel rotsblok boven het pad.
Heeft iemand een idee of er een kans bestaat dat de trail voor de zomer weer open gaat of is de situatie dusdanig dat we een alternatief paraat moeten hebben?
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gast

Re: Is er een kans dat Observation Point / Hidden Canyon weer opent?

Bericht door Gast »

Ik zou zeker een alternatief plannen. Je kunt meer lezen op de website van NPS: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/basicinfo.htm
WeernaardeVS
Amerikafan

Ja, daar kijk ik ook al regelmatig. Ook op de facebook-pagina van Zion had ik wat informatie gevonden. Maar niets over de vooruitzichten :-(.

We willen ook The Narrows lopen op uitdrukkelijk verzoek van dochter, maar dat is natuurlijk ook een onzekere factor. En we hopen nog een backcountry permit te scoren. Mocht dat ook niet lukken, dan zullen we onze tijd in Zion waarschijnlijk gaan inkorten.
WeernaardeVS
Amerikafan

We hebben een backcountry permit kunnen bemachtigen voor Kolob, dus helemaal blij. :D
Of Observation Point/Hidden Canyon open is, maakt nu minder uit voor ons.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik heb blijkbaar helemaal het nieuws gemist dat observation point trail gesloten is :(
Die staat bij ons op de planning voor 14 of 15 juli
Iemand hier een idee van de kans dat die op tijd weer open zal zijn voor ons?

Wat is een mooi alternatief? ( angels landing willen we niet , fietsen, the Narrows en Yant Flat gaan we al doen) . Wellicht een gelijksoortige trail in het westelijk (Kolob) deel?
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

moon29 schreef:
20 apr 2019, 18:12
Iemand hier een idee van de kans dat die op tijd weer open zal zijn voor ons?
Voor zover bekend heeft niemand hier een glazen bol of arbeidsovereenkomst bij Zion.

Heb je al gemaild naar Zion?
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kijk eens op de link in de 2e posting van dit topic. Hier staat te lezen: closed until further notice. Er is dus echt niemand die kan zeggen op welke datum het wel open is. Hou die link in de gaten en regel alvast een alternatief.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

@moon29 Ik zou een deel van de West Rim Trail lopen. De eerste paar kilometer loopt samen op met de trail naar naar Angels Landing. Echter, op het punt dat het ‘enge’ gedeelte van Angels Landing begint, splitst het pad zich op en kun je de West Rim Trail verder volgen (i.p.v. Angels Landing). Erg mooie trail, vanaf de splitsing met Angels Landing erg rustig.

Volgens mij is Observation Point zelf nog wel bereikbaar geloof ik, maar niet via de trail die start in de Zion canyon. Er zijn ook andere trailheads die je kunt gebruiken voor Observation Point, maar daar kun je volgens mij lastiger komen.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 22 apr 2019, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Inderdaad, niemand kan dit nu al weten...
Als je het probleem niet zelf kunt verhelpen, dan niet moeilijk doen en je schema aanpassen.

Kijk eens op deze sites:
https://www.alltrails.com/parks/us/utah ... ional-park
en
https://www.citrusmilo.com/zionguide/
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

haha, ik snap heus dat jullie ook geen glazen bol hebben. Maar het kon zijn dat er iets over bekend was dat het bijvoorbeeld zeker niet op korte termijn hersteld kan worden of gevaar te groot is/blijft.

Dan wachten we gewoon af en zorgen we voor alternatief. Ik ken de genoemde websites, dus weet waar ik alternatieven kan vinden :wink: maar het is ook leuk om tips te horen van mensen die die trails al hebben gedaan :) Daarvoor is dit forum toch ook bedoeld?

Van East Mesa trailhead naar Observation point retour zou ook nog een optie kunnen zijn als ik het goed begrijp (mits de weg naar East Mesa Trailhead bereikbaar). Iemand hier die daar ervaring mee heeft, want ik kan er op internet weinig informatie over vinden.

En zo had ik al op de website https://www.citrusmilo.com/zionguide/ gelezen dat de hike van East Entrance naar The Grotto erg mooi is.
Iemand hier deze al gedaan? Het is een behoorlijke afstand (19km) en ik ben benieuwd of hij ook nog extra zwaar is door veel hoogteverschillen.
En de vraag is hoe komen we dan weer terug bij de auto? Of hoe komen we zonder auto aan het begin van de trail?

@galapogos dank voor de tip voor een stuk van de West Rim trail, daar ga ik ook nog naar kijken.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Van de East Mesa Trailhead naar The Grotto gaat niet. Dat gaat over het afgesloten deel van de Observation Point Trail.

Hoe de weg naar East Mesa Trailhead er tzt bij ligt is nu niet te voorspellen. Ik lees dat 4x4 vaak geen overbodige luxe is. Bedenk wel dat je met een huurauto eigenlijk niet op onverharde wegen mag rijden.

Persoonlijk zou ik alleen al voor het gemak gewoon een stuk van de West Rim trail doen. 8)
WeernaardeVS
Amerikafan

moon29 schreef:
22 apr 2019, 10:25
haha, ik snap heus dat jullie ook geen glazen bol hebben. Maar het kon zijn dat er iets over bekend was dat het bijvoorbeeld zeker niet op korte termijn hersteld kan worden of gevaar te groot is/blijft.
Dacht ik ook toen ik mijn vraag stelde. Het kon zomaar zijn dat iemand iets meer wist, of de situatie kent.

Er zijn shuttlediensten naar bepaalde startpunten van hikes, zoals bv de westrim trail. Uit mijn hoofd meen ik redrockshuttle.com en iets als zionadventures.com.

Misschien is de Watchman trail iets voor jullie?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij zijn vandaag naar Observation Point gelopen. Natuurlijk niet via de afgesloten OP trail , maar vanaf Mesa Trailhead. 10.6 km retour via mooie wandeling. En super rustig. Wij startten rond 8:15 uur met de wandeling.
Wat ons betreft een aanrader!

Onderweg zagen we langs het pas trouwens nog een ratelslang van zo'n 5 cm doorsnee vlak langs het pad. De mannen liepen voorop en hadden in eerste instantie niks in de gaten tot ze kei hard geratel vlak langs zich hoorden. Gelukkig liepen mijn dochter en ik zo'n 5 meter achter ze.
Bij het horen van het geluid zagen ze de grote groene slang liggen. Hij lag op een rol, zijn staart ratelde en zijn kop kwam omhoog en keek hen recht aan. Meteen beseften ze dat wij gevaar liepen en of het verstandig was of niet ze gooiden water naar de slang en meteen verdween hij in de struiken. Het geratel ging nog door, maar werd wat zachter. Je hoorde dat hij wat verder weg was. We zijn er voorbij gelopen en konden hem niet meer zien en omdat ik degene was met de camera ook geen foto maken. Maar gelukkig is er niets gebeurd :D Het stel met kleine kinderen wat we vervolgens tegen kwamen hebben we gewaarschuwd maar die hadden het ook al gehoord van het stel wat op zo'n 10 minuten voor ons uit liep.

Groetjes
Monique
madeloningeborg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door madeloningeborg »

Monique, gave wandeling zo te horen! Die zouden we ook graag willen lopen in september. Maar.. wij reizen met een camper. Denk je dat wij via de dirtroad de parkeerplaats kunnen bereiken?

Groeten Madelon
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Madelon

Wij hebben geen ervaring met een camper, maar ik herinner me dat er 1 daar stond op de parkeerplaats. Het is geen hobbelige weg en vrij kort maar wel volledig van zand. Ik zou het even informeren bij het Visitor center voor de zekerheid.

Groetjes
Monique
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

moon29 schreef:
18 jul 2019, 07:29
Wij hebben geen ervaring met een camper, maar ik herinner me dat er 1 daar stond op de parkeerplaats.
Voor zo'n dirt roads is een grote factor of het geregend heeft of dat het mogelijk zal regenen, dan zijn ze vaak niet berijdbaar, dus dat efkes checken. Op ander forum wordt ook gesproken over een helling net voor de parkeerplaats en van mogelijk te parkeren bovenaan die helling. Monique zal daar een beter zicht op hebben.

Jacques
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij herinneren ons geen helling. Er was wel een hele diepe kuil maar er zijn parkeerplaatsen daarvoor (daar stond ook die camper) en parkeerplaatsen daarna . En het zijn geen echte parkeerplaatsen maar meer grotere stukken van hetzelfde zand.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Met een camper mag je sowieso geen dirtroads rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer