Hallo allemaal!
In september gaan mijn vriendin en ik naar Amerika (westkust). Nu wil ik een aanzoek doen en dacht misschien dat jullie tips hebben? Het liefst een wat rustigere plek.
De plaatsen die we afgaan zijn;
-san francisco
-yosemite
-mammoth lakes
-death valley
-las vegas
-zion
-bryce canyon
-page
-monument valley
-grand canyon
-joshua tree
-los angeles
-san luis obispo
-san francisco
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Jasper01 op 18 jul 2019, 19:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Wat voor plek heeft je voorkeur? Aan het strand, in mooi stukje bos, op een klif aan het water, in een park op een bepaalde plek?
Iedereen kan wel een lijstje maken met mooie plekken maar als je aangeeft wat je voorkeur heeft dan wordt het misschien wat beter als een opsom topic
Ik zou Death Valley doen op de zoutvlakte onder zee niveau. Kun je alvast zeggen wat er ook gebeurt het dieptepunt hebben we al gehad en vanaf hier kan alles alleen maar beter worden. Sorry grapje....
Er zijn zoveel mooie plekken, dat het echt moeilijk kiezen wordt.Ik zou het niet weten. Maar ik zou het inderdaad zoeken in een plek waar je een beetje symboliek aan kan koppelen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Wat voor plek heeft je voorkeur? Aan het strand, in mooi stukje bos, op een klif aan het water, in een park op een bepaalde plek?
Iedereen kan wel een lijstje maken met mooie plekken maar als je aangeeft wat je voorkeur heeft dan wordt het misschien wat beter als een opsom topic
Is inderdaad handig te vertellen!
Denk dat mijn voorkeur in een park of mooi stukje natuur is. mooie zonsondergang is ook gaaf.
Zoveel mooie plekken maar de keuze is zo moeilijk!
Dank voor het meedenken
Leuk!! Ik zou gewoon ter plekke kijken wat een geschikt moment is. Er zullen sowieso genoeg mooie plekken zijn. Het zou jammer zijn als je een heel specifieke plek hebt bedacht en dat het ineens erg tegenvalt als je er eenmaal bent, of je hebt net een beetje ruzie oid.
Bryce is mooi met zonsondergang/zonsopgang. Vaak wel wat drukker.
Als je in Monument Valley slaapt (The View?) kun je de zonsondergag/opgang vanaf je eigen balkonnetje bekijken.
één van de vele mogelijkheden : regel in MV een avondtour met op mooi punt een intermezzo met fluitspelende indiaan/gids ( vonden wij mooi rustig moment in uniek decor), en daarna...
Iets helemaal anders : in LV op de strip een afspraakje maken met goochelaar, bv voor de fonteinen van Bellagio. Heb daar zoiets gezien, en er staan op youtube ook filmpjes over zoiets.
Maar zoals al gezegd, niks plannen en ergens op bijzonder mooi moment ,,toeslaan" lijkt even prima.
Grand Canyon langs de South rim met zonsondergang is een mooie plek.
Yosemite Glacier Point met prachtig uitzicht over het park en de vallei.
Pismo Beach is ook mooi als je aan het strand zit of vanaf een klif met uitzicht over het water en je kunt de dolfijnen nog zien langszwemmen (uit eigen ervaring gezien vanuit The Inn at the Cove)
Death Valley is misschien minder maar smaken verschillen natuurlijk: https://californiathroughmylens.com/art ... ath-valley
In Las Vegas zelf zijn er legio opties in hotels met al hun thema's.
Of iets buiten Vegas: http://www.allesamerika.com/valley-of-fire-nevada.html
Als je voorkeur uitgaat naar een bijzondere plek met een fraaie zonsondergang, dan zou mijn keuze gaan tussen Pismo Beach (op strand of steiger), Grand Canyon (is wel druk overal) of Monument Valley.
Bij Tunnel View met eerste uitzicht op Bridalveil falls buiten Yosemite NP vond ik persoonlijk wel een geschikte locatie. (Mijn vriendin wil niet trouwen, maar zei destijds: hier had je me wél ten huwelijk mogen vragen.)
Bij Monument valley bij zonsondergang lijkt me ook een prima plek.
Maar zoals gezegd: Er zijn zoveel mooie plekken, dat het niet eens uitmaakt waar je het doet in het het zuidwesten, denk ik.
Sterkte! (Bezint eer gij begint...)
In Las Vegas ( volgens mij in Venetië ) is een schilderijlijst waar je in kan zitten met een grote rode roos....misschien ook nog een optie. gelijk iemand vragen of die een foto van jullie wil maken ( of een serie
)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ik zou Death Valley doen op de zoutvlakte onder zee niveau. Kun je alvast zeggen wat er ook gebeurt het dieptepunt hebben we al gehad en vanaf hier kan alles alleen maar beter worden. Sorry grapje....
Hahahaha, die vind ik geweldig
Ontopic: Ik vond zelf bij de South Rim alle viewpoints geweldig hiervoor, zoals al werd gezegd Tunnel view bij Yosemite, Antelope Canyon is ook prachtig (dan zit je wel met een gids en een groep natuurlijk...). Pro tip: probeer een fotograaf (of toestaander met camera) te regelen die het moment vastlegt. Lijkt me echt geweldig om daarna zo'n moment in te kunnen kaderen
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
als je voor tunnel view gaat : is vanop parking, meestal heel druk. als je vanaf parking wat wil wandelen kom je aan een fantastisch viewpoint , idem als tunnel view, maar helemaal alleen voor jullie !
neem pohonotrail tot kruising met oude service road, even links die service road volgen.
Zonsopkomst in Bryce heeft in mijn optiek de mooiste achtergrond.
Off topic: Als er bij mij een indiaan met een fluit op de achtergrond zou staan zou dat een reden zijn om spontaan alleen naar huis te vertrekken, maar er zijn kennelijk mensen die dat wel zien zitten.
Zonsondergang klinkt als afsluiting van iets...een mooie dag is ten einde...terwijl zonsopkomst juist qua aanzoek meer symboliek heeft in mijn ogen: een nieuwe dag (in jullie relatie...een nieuw begin).
Ik zou een zonsopkomst kiezen, Bryce is daarvoor mijn inziens een prachtige plek, omdat je daar aan de rand van de prachtige canyon de zon kunt zien opkomen.
Om dezelfde reden valt dan de hele US Pacific Coast af....
Zoveel mensen zoveel meningen. Vooral het voorstel van BonnyR is wel heel creatief
Ik zou ook de zonsopgang/ondergang bij Bryce verkiezen voor de Grand Canyon. Of overnacht in The View hotel in Monument Valley. 's Avonds een wijntje drinken op het balkon met uitzicht over de vallei en daarna als de zon achter de rotsformaties verdwijnt een aanzoek doen. Wie weet wordt het daarna nog romantischer......
Wij waren vorige maand getuige van een aanzoek op de stenen koepel aan het eind van de Sentinel trail.
Ik vond het een erg mooie plek, je kan er 360 graden rond kijken en als je er op tijd bent, dan zijn er niet veel mensen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.