Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jamiesenden (familie Lau): voorjaar/zomer 2019.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jamiesenden (familie Lau): voorjaar/zomer 2019.

Bericht door Jamiesenden »

Beste allemaal,

de planning is dat wij met ons gezin (2 volwassenen, 2 kids dan 12 en 15) in 2019 de bekende roadtrip in het zuidwesten willen gaan maken. We hebben bedacht dat we daarvoor 3 weken moeten uittrekken dus komen we vanzelf uit in de zomervakantie. Echter... ik vraag me af of het dan nog leuk is aangezien de drukte EN (vooral) de warmte. Daarom denk ik nu ook aan de meivakantie maar deze is maar 2 weken en dus iets te kort voor zo'n grote reis lijkt ons. Maar wel minder warm en wellicht minder druk. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Jamie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis familie Lau voorjaar/zomer 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Mei kan ook al druk zijn, maar het is wel een prachtige periode om te gaan. Je moet dan echter niet proberen een route van 3 weken te doen, maar kijken wat er past. Een mogelijkheid is dan een rondje Las Vegas, met Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Capitol Reef, Bryce en Zion.
Of een rondje Califonië met Las Vegas. Kijk dan ook eens naar een one way (zie bijvoorbeeld mijn 2011-route).
In 3 weken kun je veel meer doen, maar eigenlijk is dat ook voor het standaardrondje nog niet heel ruim (ook dan kan een one way handig zijn). De zomerperiode is inderdaad warm, maar op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn. Wij hebben deze zomer ons eigenlijk maar één keer door de warmte laten tegenhouden bij een wandeling.

Marianne
Jamiesenden
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jamiesenden (familie Lau): voorjaar/zomer 2019.

Dank je wel Marianne voor je bericht!

ik ga zeker eens kijken bij je one way routes. Ik zou SF graag zien en in LA zou ik alleen maar Hollywood/walk of fame oid willen zien. Heb me laten vertellen dat het een beetje lousche stad is dus ik dacht daar hoeven we niet veel tijd te besteden. Net als LV; 1 dag dan heb je het wel gezien lijkt mij. Qua hitte is het zo dat 30 graden vind ik al meeeer dan genoeg. Ik kan er niet zo goed tegen. Bovendien vinden wij het ook belangrijk dat we een leuke route hebben voor de kinderen en niet veel hele reisdagen hebben. En is het eigenlijk zo dat in de hele drukke periodes camper achter camper rijdt?

Groetjes Jamie
Jamiesenden
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels op de helft van onze usa reis. Het is te gek. Mede dankzij jullie tips.

We hebben een vraagje voor onze route. We hebben nacht Palm Springs ingepland voor wat rust en joshua tree park. Echter de joshua trees hebben we al gezien waardoor deze overnachting wellicht overbodig is. We hebben nog geen kans gehad om down town las vegas te bezoeken dus we dachten om daar te verblijven een extra nacht. We hebben zowiezo de laatste nacht ingepland voor las vegas. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie nog tips? We komen uit LA. Daar zijn we 3 nachten.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Jamie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik het goed begrijp is de route LA - Palm Springs- Las Vegas?
Joshua Tree is mooi, het zijn ook niet alleen Joshua Trees maar het is er wel heet in de zomer dus je zult er niet veel kunnen doen. In Palm Springs zou je de aerial tramway kunnen nemen.

Een extra dag Las Vegas is ook niet gek. Beetje lastig adviseren zonder te weten wat je al gedaan hebt.

Marianne
Jamiesenden
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie.

We hebben rondje lv/gc/bryce/zion/lv. 2 dgn strip. Best klaar mee.
Nu, as we speak, dv richting mammoth lakes.
Morgen yosemite
Overmorgen raften in mariposa en door naar sf.
31 7 naar montery
1 8 naar san luis obispo
2 8 naar la
5 8 naar PalmSprings
6 8 naar lv
7 8 naar huis

Liefst had ik dag erbij in yosemite maar alles 1 nacht opschuiven is niet echt een optie. Daarom denk ik:
- 1 extra dag la. Mn man denkt dat het teveel wordt. We gaan naar warner bros en denk niet dat we nog 1 pretpark willen doen.
- toch palm springs om te relaxen maar zonder joshua rijdrn we daar dan eigelijk 2 uur voor om. Is dat het waard? Kan barstow ofzo dan niet?
- 1 nacht extra vegas down town. Hotel suggesties? Mob museum, freemont street en zwemmen/ relaxen.

We zijn met 2 tieners die moe beginnen te worden hihi.

Gr Jamie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Erg jammer dat je niet meer tijd hebt voor Yosemite. Dat was een veel betere invulling geweest. Misschien toch nog een nacht erbij?
Die 2 uur extra voor Joshua Tree is natuurlijk niet veel. Bedoel je daarmee de route via de Park Boulevard? Wij deden dit in 2002 met onze kinderen en we namen tussen Las Vegas en Joshua Tree de route via Amboy. Kijk eens in ons reisverslag daarvoor.
Barstow lijkt me niet aantrekkelijk.
Voor Las Vegas is een overnachting in het Main Street Station hotel wel een aanrader. Niet duur en vlakbij Fremont Street.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer