Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mini vakantie Yosemite en wandelen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mini vakantie Yosemite en wandelen
Voor een stopcontact moet je inderdaad voor de heated tent kiezen. Of kijk naar Housekeeping Camp; dat is leuker, en meer buitenruimte. En de tenten daar hebben een stopcontact, of zelfs meerdere.
Gezien de kou bij TM lijkt het me dat daar ook een vorm van verwarming is, maar misschien is dat alleen een houtkachel net als bij White Wolf.
Als de Tioga Pass Resort volgend jaar weer open gaat is dat een prachtige locatie om te gaan eten, maar ik vraag me af of ze dan al open gaan; ze hebben erg veel te lijden gehad van de sneeuw in 2017, en de afgelopen winter is natuurlijk ook niet best geweest. Verder is er volgens mij niets in de buurt; ik denk dat Lee Vining de beste keus is. Er is een grocery shop bij TM, dus snacks zul je er wel kunnen krijgen.
Wij gaan dit jaar in september kamperen bij TM. Je kunt onze (eet)ervaringen volgen op ons blog.
Wij willen dit jaar een power bank meenemen, maar tot nu toe hebben we altijd zonder gekund, ook als we een paar nachten gingen kamperen. De telefoon gebruiken we niet of nauwelijks.
In het paviljoen in Half Dome Village (nu weer Curry Village! ) kun je ook apparaten opladen.
Marianne
Gezien de kou bij TM lijkt het me dat daar ook een vorm van verwarming is, maar misschien is dat alleen een houtkachel net als bij White Wolf.
Als de Tioga Pass Resort volgend jaar weer open gaat is dat een prachtige locatie om te gaan eten, maar ik vraag me af of ze dan al open gaan; ze hebben erg veel te lijden gehad van de sneeuw in 2017, en de afgelopen winter is natuurlijk ook niet best geweest. Verder is er volgens mij niets in de buurt; ik denk dat Lee Vining de beste keus is. Er is een grocery shop bij TM, dus snacks zul je er wel kunnen krijgen.
Wij gaan dit jaar in september kamperen bij TM. Je kunt onze (eet)ervaringen volgen op ons blog.
Wij willen dit jaar een power bank meenemen, maar tot nu toe hebben we altijd zonder gekund, ook als we een paar nachten gingen kamperen. De telefoon gebruiken we niet of nauwelijks.
In het paviljoen in Half Dome Village (nu weer Curry Village! ) kun je ook apparaten opladen.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Mini vakantie Yosemite
Dank je Marianne voor je duidelijke reactie!
Nog wat aanvullende vragen:
- boek jij de overnachtingen in Yosemite ook via Travelyosemite.com?
- boek je via de site (ik zag dat dat wel eens problemen gaf in het verleden) of telefonisch? Ik heb namelijk zojuist een proefboeking proberen te doen voor juli 2020. De vakjes zijn blauw (= beschikbaar), maar als ik bevestig om beschikbaarheid te zoeken dan geeft de site aan: 'we are unable to provide you with rates and availability on your search. Please try adjusting your criteria and search again'. Terwijl ik bij juni bijvoorbeeld wel opties krijg om te boeken
- ik las iets over Tuolumne Meadows Grill dat dichtbij de TM lodge ligt. Ooit gezien en/of gegeten? Zo te zien is het een snelle hap, maar daar heb ik op zich geen problemen mee na een lange dag wandelen. Ik zal jullie blog in ieder geval in de gaten houden
Ik zal overigens de heropening van Tioga Pass Resort afwachten. Vorige keer kwam je ook met dit resort (toen voor overnachten), dus lijkt me de moeite zeker waard!
Gr.
Barry
Nog wat aanvullende vragen:
- boek jij de overnachtingen in Yosemite ook via Travelyosemite.com?
- boek je via de site (ik zag dat dat wel eens problemen gaf in het verleden) of telefonisch? Ik heb namelijk zojuist een proefboeking proberen te doen voor juli 2020. De vakjes zijn blauw (= beschikbaar), maar als ik bevestig om beschikbaarheid te zoeken dan geeft de site aan: 'we are unable to provide you with rates and availability on your search. Please try adjusting your criteria and search again'. Terwijl ik bij juni bijvoorbeeld wel opties krijg om te boeken
- ik las iets over Tuolumne Meadows Grill dat dichtbij de TM lodge ligt. Ooit gezien en/of gegeten? Zo te zien is het een snelle hap, maar daar heb ik op zich geen problemen mee na een lange dag wandelen. Ik zal jullie blog in ieder geval in de gaten houden

Ik zal overigens de heropening van Tioga Pass Resort afwachten. Vorige keer kwam je ook met dit resort (toen voor overnachten), dus lijkt me de moeite zeker waard!
Gr.
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij boeken via www.travelyosemite.com. Daar zijn nu de beginnersfouten wel uit dacht ik (hoewel dat updaten van de current availability erg irritant is). Ik krijg wel mogelijkheden te zien. Misschien waren ze net met een update bezig? Ik zie dat de namen al aangepast zijn; Curry Village is weer Curry Village!
Die Grill ken ik niet, maar ook prima natuurlijk als je niets wilt vastleggen in het restaurant.
Marianne
Die Grill ken ik niet, maar ook prima natuurlijk als je niets wilt vastleggen in het restaurant.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
[Dan het eten in/bij Tuolumne Meadows. Ik zag dat je bij de Lodge (telefonisch) moet reserveren voor ontbijt en diner. Zijn er ook andere mogelijkheden voor ontbijt en diner in de buurt? Ook voor evt zoute snacks en energierepen?]
De grocery is redelijk gesorteerd. Snacks, drinken en ook dingen om een normalere maaltijd samen te stellen.
De grill is een soort snackbar, zeer in trek bij pct'ers envandere hikers.
. Zo uit mijn hoofd was her assortiment friet, burgers etc.
De grocery is redelijk gesorteerd. Snacks, drinken en ook dingen om een normalere maaltijd samen te stellen.
De grill is een soort snackbar, zeer in trek bij pct'ers envandere hikers.

2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
-
- Amerikafan
@Martin & Marianne Dank je wel, ik zal het in de loop van deze weken een aantal keren proberen. De site werkt nog niet helemaal perfect. Mocht het echt niet lukken om wat voor reden dan ook, dan reserveer ik telefonisch.
Heb je trouwens ook wel eens in een Yosemite Cabin of Stoneman Standard Room overnacht? Housekeeping Camp is ook een optie, maar ik zag dat de 'deur' een soort van tentdoek is. Wel zag ik dat je een soort van terrasje voor jezelf hebt wat natuurlijk leuk is.
@WeernaardeVS Super dank je! De combinatie van een grocery shop en een 'friettent' is voldoende voor de periode dat ik daar zit
Gr.
Barry
Heb je trouwens ook wel eens in een Yosemite Cabin of Stoneman Standard Room overnacht? Housekeeping Camp is ook een optie, maar ik zag dat de 'deur' een soort van tentdoek is. Wel zag ik dat je een soort van terrasje voor jezelf hebt wat natuurlijk leuk is.
@WeernaardeVS Super dank je! De combinatie van een grocery shop en een 'friettent' is voldoende voor de periode dat ik daar zit

Gr.
Barry
-
- Amerikakenner
Barry, even terugkomensd op je beginpost: de Lyell Canyon Trail wandeling is heel gaaf, als je hem een beetje aanpast:
https://www.yosemitehikes.com/tioga-roa ... e-view.htm
Alleen moet je, als je na een kwartiertje aan de twee bruggetjes komt (de groene ballon, je kan op de foto inzoomen), niet meer de officiële trail volgen doch wel de rivieroever.
Als je goed inzoomt op Google satelliet kan je delen van het pad zien liggen.
Wij deden dat langs rechts stroomopwaarts, tot waar de Rafferty Creek bij de Lyell fork komt. Daar kan je de Rafferty creek volgen, dan kom je aan de blauwe ballon op de trailmap (brug over Rafferty Creek) en kan je via de 'officiële' trail teruglopen. Dat (eerste) deel van de officiële trail is echter saai. Het schijnt dat het verder (rose en gele ballon op) de trailmap) leuk wordt, maar daar zijn we niet geweest.
Met geniet-pauze aan de monding van Rafferty Creek in Lyell fork deden we hier 2 uur over en het was na de Panorama trail onze mooiste wandeling in Yosemite. Op Google is ook nog te zien dat je de rivieroever ook stroomafwaarts een stukje kan volgen, maar ook daar zijn we niet geweest.
En wat betreft Housekeeping Camp: zeker een aanrader, veel leuker dan Half Dome.
https://www.yosemitehikes.com/tioga-roa ... e-view.htm
Alleen moet je, als je na een kwartiertje aan de twee bruggetjes komt (de groene ballon, je kan op de foto inzoomen), niet meer de officiële trail volgen doch wel de rivieroever.
Als je goed inzoomt op Google satelliet kan je delen van het pad zien liggen.
Wij deden dat langs rechts stroomopwaarts, tot waar de Rafferty Creek bij de Lyell fork komt. Daar kan je de Rafferty creek volgen, dan kom je aan de blauwe ballon op de trailmap (brug over Rafferty Creek) en kan je via de 'officiële' trail teruglopen. Dat (eerste) deel van de officiële trail is echter saai. Het schijnt dat het verder (rose en gele ballon op) de trailmap) leuk wordt, maar daar zijn we niet geweest.
Met geniet-pauze aan de monding van Rafferty Creek in Lyell fork deden we hier 2 uur over en het was na de Panorama trail onze mooiste wandeling in Yosemite. Op Google is ook nog te zien dat je de rivieroever ook stroomafwaarts een stukje kan volgen, maar ook daar zijn we niet geweest.
En wat betreft Housekeeping Camp: zeker een aanrader, veel leuker dan Half Dome.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze had ik gemist.Barry Winkels schreef: ↑17 jul 2019, 08:53Heb je trouwens ook wel eens in een Yosemite Cabin of Stoneman Standard Room overnacht? Housekeeping Camp is ook een optie, maar ik zag dat de 'deur' een soort van tentdoek is. Wel zag ik dat je een soort van terrasje voor jezelf hebt wat natuurlijk leuk is.
Ja, we hebebn in 2013 in een stoneman Room gezeten. Dat is een standaard kamer met eigen badkamer. De ligging in Curry Village is perfect, vlakbij alle voorzieningen.
In 2008 zaten we in een cabin (zie hier voor wat foto's). Die zijn wat primitiever, maar we hadden wel een eigen badkamer. Met 4 personen was het niet ruim.
In 2006 zaten we eerst in een stoneman Room (zie hier) en later in Housekeeping Camp (zie hier).
Jij was er nog voor de naamswijziging? Het is nu weer Curry Village.jerommeke10 schreef: ↑23 jul 2019, 12:41En wat betreft Housekeeping Camp: zeker een aanrader, veel leuker dan Half Dome.

In ons 2013-verslag staat dit:
Dat kunnen we dus weer aan gaan passen.Overnachting: Stoneman Room Curry Village (tegenwoordig Half Dome Village)

Marianne
-
- Amerikakenner
Heb ik gelezen , jaHet is nu weer Curry Village.

Zoals gezegd, HKC is m.i. veel leuker dan Curry. Je hebt er ruimte, mooi strand aan de rivier, firepit, stopcontacten, auto naast de deur (of beter naast het gordijn). Overigens pas dit jaar ontdekt dat je met je pasje van Housekeeping Camp ook het zwembad van Half Dome/Curry binnen mag. Ik begrijp echt niet waarom Currie duurder is dan HKC.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op Travelyosemite.com zijn de namen al aangepast.
En inderdaad, de tenten in HKC geven je meer waar voor je geld, zeker wat betreft de buitenruimte. Je moet wel je eigen beddengoed meenemen of huren, of is dat veranderd?
Marianne
En inderdaad, de tenten in HKC geven je meer waar voor je geld, zeker wat betreft de buitenruimte. Je moet wel je eigen beddengoed meenemen of huren, of is dat veranderd?
Marianne
-
- Amerikakenner
Je kan het nog steeds huren (10 usd/nacht voor pakket lakens-dekens-kussens). Overigens hebben we dit jaar in Yosemite slechts één beer gezien, en dat was op de rivieroever van HKC, aan de overkant weliswaar. Inbegrepen in de prijs 

-
- Amerikafan
Dank voor jullie aanvullende reacties!
Het maakt het overigens niet makkelijker om een keuze te maken
Ik heb gisteren al op de site travelyosemite.com gezeten om te boeken (datum 27-07-2020 t/m 30-07-2020), maar er was onderhoud. Nu net opnieuw geprobeerd; geen onderhoud meer, maar de site blijft maar hangen op ' please be patiënt while we search for available rates'.
Er is nog een andere site; nationalparkreservations.com. Maar het vreemde van deze site is dat je niet direct de prijzen ziet. Ik ben tot aan stap 4 gegaan waarna de CC gegevens ingevuld moeten worden, maar tot aan die stap geen overzicht van het bedrag per nacht of totaalbedrag. Daarnaast hanteren zij 10% fee voor het boeken dat apart van de CC zal worden afgeschreven.
Toch maar wachten tot de site travelyosemite.com naar behoren werkt lijkt me.
Barry
Het maakt het overigens niet makkelijker om een keuze te maken

Ik heb gisteren al op de site travelyosemite.com gezeten om te boeken (datum 27-07-2020 t/m 30-07-2020), maar er was onderhoud. Nu net opnieuw geprobeerd; geen onderhoud meer, maar de site blijft maar hangen op ' please be patiënt while we search for available rates'.
Er is nog een andere site; nationalparkreservations.com. Maar het vreemde van deze site is dat je niet direct de prijzen ziet. Ik ben tot aan stap 4 gegaan waarna de CC gegevens ingevuld moeten worden, maar tot aan die stap geen overzicht van het bedrag per nacht of totaalbedrag. Daarnaast hanteren zij 10% fee voor het boeken dat apart van de CC zal worden afgeschreven.
Toch maar wachten tot de site travelyosemite.com naar behoren werkt lijkt me.
Barry
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou echt wegblijven van die andere site, daar heb ik al meerdere negatieve ervaringen over gelezen. Je betaalt sowieso al meer dan via de sites van de parken, en je ziet niet de werkelijke beschikbaarheid. Als er niets beschikbaar is ben je toch je admnistratieve kosten kwijt.
Je kunt vaak pas boeken na een uur of 4 in de middag (onze tijd). Maar ze zijn nu nog steeds met onderhoud bezig blijkbaar. Gewoon geduld hebben.
Marianne
Je kunt vaak pas boeken na een uur of 4 in de middag (onze tijd). Maar ze zijn nu nog steeds met onderhoud bezig blijkbaar. Gewoon geduld hebben.

Marianne
-
- Amerikafan
Nou Marianne, ik ben inmiddels een stap verder met het boekingsproces op travelyosemite.com
Maar nu kom ik tot de ontdekking dat zowel de Heated cabin in Curry Village en geen enkele cabin in TM tot de opties behoort in de periode dat ik ga (eind juli 2020). Ben ik serieus al te laat of moet ik gewoon wachten tot er weer wat vrij komt gedurende de komende weken/maanden?
Overigens zijn er nog wel Unheated Cabins in Curry Village en ook White Wolf Lodge had nog cabins. Enige nadeel hiervan is dat je dan de telefoon elders moet opladen (dan wel met een powerbank) en dat ik - wat ik gelezen heb - bij White Wolf Lodge geen bereik heb met telefoon. Niet dat ik daar persoonlijk mee zit, maar aangezien ik alleen reis wil mijn gezin wel even weten of alles oké is.
Een andere opties is uiteraard om even te bellen en te vragen in hoeverre ze nog plek hebben bij TM.
Gr.
Barry

Overigens zijn er nog wel Unheated Cabins in Curry Village en ook White Wolf Lodge had nog cabins. Enige nadeel hiervan is dat je dan de telefoon elders moet opladen (dan wel met een powerbank) en dat ik - wat ik gelezen heb - bij White Wolf Lodge geen bereik heb met telefoon. Niet dat ik daar persoonlijk mee zit, maar aangezien ik alleen reis wil mijn gezin wel even weten of alles oké is.
Een andere opties is uiteraard om even te bellen en te vragen in hoeverre ze nog plek hebben bij TM.
Gr.
Barry
-
- Amerikafan
Even een laatste update:
Een unheated cabin voor 3 nachten in Curry Village van 3-8 t/m 6-8-2020 geboekt en toch een unheated cabin kunnen reserveren voor TM van 6-8 t/m 7-8-2020.
Ik hou in de gaten of het nog mogelijk is om een heated cabin te boeken in Curry Village, maar ik denk dat dat niet meer gaat lukken.
Ik ben in ieder geval blij dat de reservering voor TM gelukt is
Barry
Een unheated cabin voor 3 nachten in Curry Village van 3-8 t/m 6-8-2020 geboekt en toch een unheated cabin kunnen reserveren voor TM van 6-8 t/m 7-8-2020.
Ik hou in de gaten of het nog mogelijk is om een heated cabin te boeken in Curry Village, maar ik denk dat dat niet meer gaat lukken.
Ik ben in ieder geval blij dat de reservering voor TM gelukt is

Barry
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat gaat vast nog wel lukken hoor. Er zijn altijd wel annuleringen. De meeste kans daarop heb je ongeveer een week voor aankomst. Dan kan er nog net gratis geannuleerd worden.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
@Martin & Marianne oké, hou ik dat in de gaten.
@jerommeke10 hoe is de reis verlopen jerommeke? Alles kunnen doen wat je wilde?
Barry
@jerommeke10 hoe is de reis verlopen jerommeke? Alles kunnen doen wat je wilde?
Barry
-
- Amerikakenner
Ondanks de hopen sneeuw hebben we toch wel het meeste kunnen doen, al ging het soms wat minder vlot dan verwacht.
Duck lake pass trail (Mammoth Lakes) heeft m'n echtgenote niet helemaal kunnen volgens wegens teveel sneeuw op de pas.
Little lakes valley trail (nabij Toms Place) lukte wel tot Gem Lakes, maar moeizaam.
Andere mooie hikes waren de kombinatie van Panorama trail en 4MT (in die volgorde, Yosemite), en een tweedaagse backpacking naar Pear Lake in Sequoia. Dat waren zowat de hoogtepunten wb hikes.
Wij hebben in Yosemite in Housekeeping gezeten en dit uiteindelijk maar een tweetal weken voor vertrek gereserveerd. Ben er zeker van dat er in het jaar nog heel veel zal vrijkomen. Currie Village hadden we in januari gereserveerd (en eind juni geannuleerd), toen was er nog heel veel beschikbaarheid. In het weekend zal het misschien iets moeilijker zijn.
Veel plezier
Duck lake pass trail (Mammoth Lakes) heeft m'n echtgenote niet helemaal kunnen volgens wegens teveel sneeuw op de pas.
Little lakes valley trail (nabij Toms Place) lukte wel tot Gem Lakes, maar moeizaam.
Andere mooie hikes waren de kombinatie van Panorama trail en 4MT (in die volgorde, Yosemite), en een tweedaagse backpacking naar Pear Lake in Sequoia. Dat waren zowat de hoogtepunten wb hikes.
Wij hebben in Yosemite in Housekeeping gezeten en dit uiteindelijk maar een tweetal weken voor vertrek gereserveerd. Ben er zeker van dat er in het jaar nog heel veel zal vrijkomen. Currie Village hadden we in januari gereserveerd (en eind juni geannuleerd), toen was er nog heel veel beschikbaarheid. In het weekend zal het misschien iets moeilijker zijn.
Veel plezier
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht