Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite in Maart 2020
Yosemite in Maart 2020
Wij zijn al weer een tijdje bezig onze road-trip te plannen. Nu hebben we in de concept route opgenomen om vanuit Dead Valley door te rijden naar Yosemite, daar een dag te besteden, en dan door te rijden naar San Francisco (dat dit uiteraard betekend dat we maar een paar uur in Yosemite zijn is bekend
). Alleen nu kwam ik op de site van Yosemite tegen dat Tioga Road dicht is door sneeuw elk jaar tot ongeveer May-June. Nu gaan wij er zijn in Maart dus dit zou betekenen dat wij deze weg zeker niet kunnen nemen tegen die tijd. Betekend dit dat het voor ons onmogelijk is om vanuit de Las Vegas kant Yosemite binnen te komen? Met andere woorden, Yosemite is voor ons geen optie?

Laatst gewijzigd door royke op 31 dec 2019, 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite in Maart 2020
Je vraagstelling is niet juist. Je kunt wel naar Yosemite maar niet vanuit de oostkant. Je kunt onderlangs rijden of de Carson Pass nemen. Dat is de CA88.
Bekijk het eens op Google Maps.
Het kan zijn dat je sneeuwkettingen nodig hebt. En dat mag niet op een huurauto.
Het is Death Valley. Niet Dead.
En betekent, niet betekend.
Marianne
Bekijk het eens op Google Maps.
Het kan zijn dat je sneeuwkettingen nodig hebt. En dat mag niet op een huurauto.
Het is Death Valley. Niet Dead.
En betekent, niet betekend.
Marianne
Thanks, ik snap uiteraard dat je via de west kant wel gewoon Yosemite kan bezoeken, maar gezien wij vanuit Death Valley komen zou dit betekenen dat we er een stuk langer over doen omdat we of bovenlangs, of onderlangs moeten i.p.v. 'recht door het park'. Maar ik begrijp dus dat het inderdaad niet anders mogelijk is, dat moest ik even zeker weten 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je omschrijft het ook niet echt duidelijk. Wil je nou vanuit DV naar Yosemite en de dag erop direct door naar San Francisco of wil je nou naar Yosemite, een dag besteden en dan door naar SF? Een volle dag of een paar uur maakt nogal het verschil.Wij zijn al weer een tijdje bezig onze road-trip te plannen. Nu hebben we in de concept route opgenomen om vanuit Dead Valley door te rijden naar Yosemite, daar een dag te besteden, en dan door te rijden naar San Francisco (dat dit uiteraard betekend dat we maar een paar uur in Yosemite zijn is bekend
Het is ongeveer 6u rijden van DV 'onderlangs' naar Oakhurst of Mariposa als je via Lake Isabella/Bakersfield rijdt. Tel er een uur bij op voor wat plaspauzes en lunch en je bent 7u onderweg. Dan ben je in Maart grofweg van net licht tot begin dat het weer donker wordt aan het rijden om nog niet eens in Yosemite NP te zijn.
'Bovenlangs' via de Carson pass ben je vanuit death valley al zeker 10u bezig om bij Mariposa te komen...dat is dus een nog grotere rit. En dan heb je ook nog kans dat je onderweg vertraging hebt als ze bij de Sierra Nevada wat wegen schoon/sneeuw- en rotsvrij moeten maken.
Ik reken DV even vanaf Stovepipe Wells. Verder hangt het van de dag/week/winter af in hoeverre Yosemite Valley begaanbaar is om nog wat bezienswaardigheden te bekijken. Ergens lijkt het me prachtig, maar het kan ook nog zo zijn dat je niet veel kunt doen (zoals al aangegeven mogen bv sneeuwkettingen niet op een huurauto). Ik ben wel eens midden April in Yosemite geweest en toen was de vallei goed te bekijken. Maar langs Glacier point road (toen net een dag open) lagen flinke sneeuwmuren.
Dank voor beide reacties! Ik was inderdaad een beetje te onduidelijk in mijn openingspost, excuses daarvoor! Het is mij nu helemaal duidelijk wat de opties zijn bedankt daarvoor
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1596 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties