Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
sequoia's
sequoia's
Hallo,
Komende zomer maken wij een rondreis door Zuidwest-USA. We gaan niet langs Sequoia NP omdat we de grote bomen wel kunnen zien in Yosemite NP waar we 2 dagen doorbrengen.
Wat de sequoia's in Yosemite betreft wordt altijd verwezen naar Mariposa Grove. Ik vond op internet echter dat er bij Crane Flat nog twee gebieden zijn met sequoia's: Tuolumne Grove en Merced Grove.
Zijn deze minder groot/mooi/spectaculair? Ze zijn immers centraler gelegen en je bent minder lang onderweg vanuit Yosemite Village. Dus lijkt het wel zo handig die te bezoeken...
Iemand ervaring hiermee? Advies?
Komende zomer maken wij een rondreis door Zuidwest-USA. We gaan niet langs Sequoia NP omdat we de grote bomen wel kunnen zien in Yosemite NP waar we 2 dagen doorbrengen.
Wat de sequoia's in Yosemite betreft wordt altijd verwezen naar Mariposa Grove. Ik vond op internet echter dat er bij Crane Flat nog twee gebieden zijn met sequoia's: Tuolumne Grove en Merced Grove.
Zijn deze minder groot/mooi/spectaculair? Ze zijn immers centraler gelegen en je bent minder lang onderweg vanuit Yosemite Village. Dus lijkt het wel zo handig die te bezoeken...
Iemand ervaring hiermee? Advies?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben zowel Mariposa als Tuolumne Grove bezocht. En eigenlijk zijn de bomen aan Mariposa wel een heel stuk toegankelijker. Je moet maar 10 meter gaan en je staat erbij.
Bij Tuolumne Grove is er nog eerst een serieuze afdaling van 150tal meter. De bomen zijn zeker even spectaculair (alhoewel dat er toch iets grotere staan in Mariposa geloof ik). Het is daar ook duidelijk een heel stuk rustiger dan in Mariposa.
Bij Tuolumne Grove is er nog eerst een serieuze afdaling van 150tal meter. De bomen zijn zeker even spectaculair (alhoewel dat er toch iets grotere staan in Mariposa geloof ik). Het is daar ook duidelijk een heel stuk rustiger dan in Mariposa.
Mariposa Grove ligt op 35mls/56km van Yosemite Valley. Zo'n 75 minuten rijden volgens wat ik vond op internet. De weg er naar toe is alleen geopend in de zomer. Dus vanaf april of zo? Je kan het bos bezoeken met een treintje dat tussen de bomen rijdt
Tuolumne Grove en Merced Grove liggen op 30 minuten rijden van Yosemite Valley maar je moet dan wel nog 2mls/3km stappen vanaf de parking tot bij de sequoia's.
Mijn vraag: Is Mariposa Grove zoveel spectaculairder dan de andere twee dat ik er 2 x 45 minuten (heen en terug) langer over moet rijden?
Tijd is kostbaar in zo'n prachtig park toch...

Tuolumne Grove en Merced Grove liggen op 30 minuten rijden van Yosemite Valley maar je moet dan wel nog 2mls/3km stappen vanaf de parking tot bij de sequoia's.
Mijn vraag: Is Mariposa Grove zoveel spectaculairder dan de andere twee dat ik er 2 x 45 minuten (heen en terug) langer over moet rijden?
Ah ja, onze planning...
Omstreeks de middag arriveren we in het park. De namiddag willen we doorbrengen met een bezoek aan de sequoia's van Tuolumne Grove (ligt min of meer in onze route als we van SF komen). Overnachten doen we in Curry Village. De volgende dag doen we wellicht het Panorama Trail vanaf Glacier Point en brengen we de avond door met een busrit door de village. Opnieuw overnachten in Curry Village. De laatste dag verlaten we het park via Tioga Road. We nemen dan de tijd voor Olmsted Point, Tuolumne Meadows en Tenaya Lake. We rijden tot Lone Pine.
Helaas komt het in de planning zo uit dat we er in het weekend komen. We arriveren op vrijdagmiddag. Het zal druk zijn, maar goed...
Omstreeks de middag arriveren we in het park. De namiddag willen we doorbrengen met een bezoek aan de sequoia's van Tuolumne Grove (ligt min of meer in onze route als we van SF komen). Overnachten doen we in Curry Village. De volgende dag doen we wellicht het Panorama Trail vanaf Glacier Point en brengen we de avond door met een busrit door de village. Opnieuw overnachten in Curry Village. De laatste dag verlaten we het park via Tioga Road. We nemen dan de tijd voor Olmsted Point, Tuolumne Meadows en Tenaya Lake. We rijden tot Lone Pine.
Helaas komt het in de planning zo uit dat we er in het weekend komen. We arriveren op vrijdagmiddag. Het zal druk zijn, maar goed...
Ik vind het een hele goede vraag, en ben ook zeer benieuwd. Wij gaan is september 1 dag naar Yosemite, en als ik dan maar 30 minuten hoef te rijden i.p.v. 75 min., is dat toch wel een overweging waard. Die tijd kun je op een van de vele andere mooie plekken in Yosemite benutten!Roeffi schreef:Mariposa Grove ligt op 35mls/56km van Yosemite Valley. Zo'n 75 minuten rijden volgens wat ik vond op internet. De weg er naar toe is alleen geopend in de zomer. Dus vanaf april of zo? Je kan het bos bezoeken met een treintje dat tussen de bomen rijdt![]()
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van de NPS-site:aspers schreef:Ik vind het een hele goede vraag, en ben ook zeer benieuwd. Wij gaan is september 1 dag naar Yosemite, en als ik dan maar 30 minuten hoef te rijden i.p.v. 75 min., is dat toch wel een overweging waard. Die tijd kun je op een van de vele andere mooie plekken in Yosemite benutten!Roeffi schreef:Mariposa Grove ligt op 35mls/56km van Yosemite Valley. Zo'n 75 minuten rijden volgens wat ik vond op internet. De weg er naar toe is alleen geopend in de zomer. Dus vanaf april of zo? Je kan het bos bezoeken met een treintje dat tussen de bomen rijdt![]()
Massive, ancient giant sequoias live in three groves in Yosemite National Park. The most easily accessible of these (spring through fall) is the Mariposa Grove near the park's South Entrance, off of the Wawona Road (Highway 41). Two smaller--and less visited--groves are the Tuolumne and Merced Groves near Crane Flat.
The Mariposa Grove Road is closed to cars approximately November to April, depending on conditions. You can hike up the two-mile road (500 feet of elevation gain) when it is closed.
No roads enter the Tuolumne or Merced Groves; two to three miles of hiking (about 500 feet of elevation gain) is required before you will see giant sequoias.
De Mariposa grove is weliswaar verder rijden (afhankelijk van waar je zit en waar je naar toe rijdt) maar voor de andere locaties moet je een stuk wandelen.
Marianne
Hallo,
Wij hebben ze afgelopen september beide bezocht.
Eerst Mariposa grove, en een dag later Tuolumne Grove.
En wij vonden Mariposa echt veel spectaculairder. Na Mariposa vonden we Tuolumne grove wat tegenvallen, nog steeds grote bomen maar echt veel minder en verder uit elkaar.
Bij Mariposa is alles groot en indrukwekkend en een erg mooie wandelroute.
Ik zou er zeker de 2x 45 min voor rijden, en dan kan je op de terugweg naar de valley meteen nog even naar glacier point rijden voor een fantastisch uitzicht. En over de drukte wij waren er 12 september en toen was het heel rustig, vooral als je in mariposa wat verder omhoog loopt en niet de route langs de weg volgt kom je bijna niemand tegen. Weet natuurlijk niet hoe dit in juli is.
Wij hebben ze afgelopen september beide bezocht.
Eerst Mariposa grove, en een dag later Tuolumne Grove.
En wij vonden Mariposa echt veel spectaculairder. Na Mariposa vonden we Tuolumne grove wat tegenvallen, nog steeds grote bomen maar echt veel minder en verder uit elkaar.
Bij Mariposa is alles groot en indrukwekkend en een erg mooie wandelroute.
Ik zou er zeker de 2x 45 min voor rijden, en dan kan je op de terugweg naar de valley meteen nog even naar glacier point rijden voor een fantastisch uitzicht. En over de drukte wij waren er 12 september en toen was het heel rustig, vooral als je in mariposa wat verder omhoog loopt en niet de route langs de weg volgt kom je bijna niemand tegen. Weet natuurlijk niet hoe dit in juli is.
Wij hebben overnacht op Crane Flat en zijn dus naar Tuolumne grove gegaan ivm de kostbare tijd die je hebt.
Wij waren allebij tevreden met hetgeen we gezien hebben en hebben denk ik een goede indruk gekregen van de grote die de bomen kunnen krijgen.
Marisposa zal ongetwijfeld indrukwekkender zijn, maarja je moet nu eenmaal keuzes maken.
Wat je wel mee kunt laten wegen, naar marisposa is het 45 min rijden, maar naar Tuolumne is het 20 a 30 min lopen.
Wij waren allebij tevreden met hetgeen we gezien hebben en hebben denk ik een goede indruk gekregen van de grote die de bomen kunnen krijgen.
Marisposa zal ongetwijfeld indrukwekkender zijn, maarja je moet nu eenmaal keuzes maken.
Wat je wel mee kunt laten wegen, naar marisposa is het 45 min rijden, maar naar Tuolumne is het 20 a 30 min lopen.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
wij zijn in 2003 ook naar allebei geweest.
Eerst naar Tuolumne Grove toen we aankwamen vanuit de Tioga Pass. We waren niet echt voorbereid op het stijgende traject (terug dan), maar ik vond dit wel een heel indrukwekkende wandeling. Het is niet zo massaal als Mariposa Grove (qua aantal bezoekers), we hadden het wandelpad beneden bijna voor onszelf. Hier kon je ook dichter bij de bomen komen; in Mariposa staat er ruim een hek omheen (ter bescherming van de wortels voor de vele bezoekers die daar komen). In Tuolumne Grove staan inderdaad wel minder sequoia's, en is meer andere begroeiing. Het is een bospad, met hier en daar een sequoia.
Mariposa Grove is echt een toeristische trekpleister. Een bos met minder andere begroeiing dan de hoge bomen, met veel hekwerken en afgezette paden. Maar hier zijn de bomen daardoor wel beter te zien en te fotograferen.
Ik ben blij ze allebei gezien te hebben, want ik vind sequoia's geweldig.
Tuolumne Grove heb ik als meer "intiemer" ervaren, je staat nog echt in een oerbos en Mariposa Grove was leuk om gezien te hebben.
Eerst naar Tuolumne Grove toen we aankwamen vanuit de Tioga Pass. We waren niet echt voorbereid op het stijgende traject (terug dan), maar ik vond dit wel een heel indrukwekkende wandeling. Het is niet zo massaal als Mariposa Grove (qua aantal bezoekers), we hadden het wandelpad beneden bijna voor onszelf. Hier kon je ook dichter bij de bomen komen; in Mariposa staat er ruim een hek omheen (ter bescherming van de wortels voor de vele bezoekers die daar komen). In Tuolumne Grove staan inderdaad wel minder sequoia's, en is meer andere begroeiing. Het is een bospad, met hier en daar een sequoia.
Mariposa Grove is echt een toeristische trekpleister. Een bos met minder andere begroeiing dan de hoge bomen, met veel hekwerken en afgezette paden. Maar hier zijn de bomen daardoor wel beter te zien en te fotograferen.
Ik ben blij ze allebei gezien te hebben, want ik vind sequoia's geweldig.
Tuolumne Grove heb ik als meer "intiemer" ervaren, je staat nog echt in een oerbos en Mariposa Grove was leuk om gezien te hebben.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Hoi,
Zoals ik al eerder heb gezegd hebben wij ze ook beide bekeken,
Wij waren er in september en was het erg rustig. maar dat zal in de zomer inderdaad drukker zijn.
Maar over de afzettingen, als je in maripose de lange wandeling doet zijn er verder naar boven geen hekken meer, en kan je gewoon bij de bomen komen. en leuke foto's maken.
Mijn voorkeur blijft uitgaan naar mariposa, maar met ook op de te verwachten drukte in de zomer, is er wel wat te zeggen om voor de andere te kiezen. Houdt wel rekening met een fikse wandeling van een half uur voor je ook maar een boom ziet
Zoals ik al eerder heb gezegd hebben wij ze ook beide bekeken,
Wij waren er in september en was het erg rustig. maar dat zal in de zomer inderdaad drukker zijn.
Maar over de afzettingen, als je in maripose de lange wandeling doet zijn er verder naar boven geen hekken meer, en kan je gewoon bij de bomen komen. en leuke foto's maken.
Mijn voorkeur blijft uitgaan naar mariposa, maar met ook op de te verwachten drukte in de zomer, is er wel wat te zeggen om voor de andere te kiezen. Houdt wel rekening met een fikse wandeling van een half uur voor je ook maar een boom ziet
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1191 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties