Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hardlopen/Trailrunning

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nelliej
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hardlopen/Trailrunning

Bericht door Nelliej »

Beste Forumleden,

Van 11 tot 29 Juni maken we een reisje door het zuidwesten van de states.
We moeten rekening houden met een mini mensje dus als deze slaapt, of in de ochtenden zou ik graag een stukje hardlopen.
Heeft er iemand tips / adviezen met betrekking tot welke trials leuk zijn om te rennen?
En waar ik rekening mee moet houden omtrent veiligheid (wildlife)?

- In yosemite verblijven we in elportal
- In de Grand Canyon verblijven we in de yavapai lodge (grand canyon village)
- In Bryce Canyon verblijven we in Bryce Canyon City
- In Zion verblijven we in Springdale
- In Lake Tahoe verblijven we nabij stateline
- Palm Dessert in de buurt van coachella?

Ik ben benieuwd,

Paul
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hardlopen/Trailrunning

Bericht door WeernaardeVS »

Mijn idee zou zijn dat je overal wel kunt hardlopen / trailrunnen als er een pad is. Wat mogelijk wel lastiger wordt is de rest van het wandelende publiek. Als het erg druk is, kan hardlopen wel een uitdaging worden (en irritatie opwekken). Dus mogelijk ben je aangewezen op 's ochtends heel vroeg.

Voor inspiratie kun je kijken op alltrails.com en dan als filter "running" kiezen.
Qua wildlife zou ik mij zelf niet zo heel veel zorgen maken, maar de kans is natuurlijk aanwezig dat je "iets" tegenkomt. Ik zou in ieder geval goed kijken waar ik mijn voeten neerzet op zonnige stukken (slangen).
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Hoi Paul, afgelopen april/mei heb ik aantal mooie trails hardgelopen.

In Zion is de watchman trail een aanrader om hardlopend te doen. Boven mooie uitzichten. (Net even Garmin terug gekeken vanaf de camping 7 km rond 200 hoogtemeters). Dus vanaf springsdale niet veel langer.

Grand canyon is de rim trail mooi om te doen als het qua mensen natuurlijk niet te druk is. Deze is vlak en start in de village.
I
Heb daar ook de south kanab trail grotendeels gedaan. (Met shuttle bus naar trail) Ben tot net voorbij kruispunt Tonto west trail gelopen. Heen en terug totaal 16 km. Maar hiervoor kan het in juni al wel echt te warm zijn. Bij mij boven aan rim 25 graden bij terugkomst maar dus beneden al boven 30 graden en zal in juni stuk warmer zijn dus dan moet je heel vroeg vertrekken. Ik starte pas om 9 uur omdat de rest gelijktijdig een stuk naar beneden ging wandelen maar dan loopt temp snel op want groot deel ligt pal in de zon. Daarnaast alles wat je naar beneden gaat moet je weer omhoog 😊. Was bij mij ongeveer 1200 meter. Dus voldoende water en eten mee. En alleen doen als je ervaring hebt met een dergelijke hoeveelheid hoogtemeters. Na eerste uitkijkpunt kwam ik bijna niemand meer tegen en was het heerlijk lopen. Met de nodige pauze en foto momenten was ik na ongeveer 2.5 uur weer boven.

Weet niet of je ook in dead horse point State park komt maar daar smorgens vroeg vanaf camping de trail langs alle uitzichtpunten gedaan. Ruim 13 km, zo goed als vlak maar de gehele route fantastische uitzichten.

Bryce Canyon kan je ook prima lopen langs de rim meeste plekken breed pad en dus geen last tot anderen.

Yosemite door de valley maar vanuit El portal nog wel stukje denk ik?

Wij waren dus vroeg in seizoen en op meeste plekken rustig qua toeristen. Ik liep ‘s morgens vroeg of begin van de avond wanneer het het beste uitkwam als de rest nog aan wakker worden was of uit aan rusten was van een dag wandelen 😁
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Bij Page/Lake Powell is de Rim View Trail fantastisch. Een gedeelte ervan heb ik tijdens de Lake Powell Half Marathon gelopen, en het uitzicht was geweldig. Er is absoluut geen schaduw, dus ik raad aan om er 's-ochtends vroeg te lopen (maar dat was je toch al van plan denk ik).

Edit: :oops: :oops: Oops, verkeerd gelezen, je komt niet bij Lake Powell maar bij Lake Tahoe. Ik laat het maar staan voor eventuele andere hardlopers.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer