Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuke en veilige plek Los Angeles
Re: Leuke en veilige plek Los Angeles
@Erikkp Vanaf The Dixie naar de Walk of Fame moet je inderdaad door het centrum van het tentenkamp zeg maar. Dus niet doen.
Glendale lijkt me een veel betere optie.
Mijn schoonouders woonden eerder nog net iets oostelijker dan The Dixie in Hollywood en toen was N.Vermont Ave tussen Hollywood Blvd en Franklin ook altijd wel gezellig, maar meestal gingen we van daar uit naar Glendale of zelfs Pasadena, en via Los Feliz Blvd ben je daar zo.
Maar inderdaad, zoals @Martin & Marianne aangeeft, als je veel in de avond in Santa Monica wil zijn kan je beter daar een hotel boeken…, maar de prijs en beschikbaarheid is daar misschien wel wat moeilijker.
Glendale lijkt me een veel betere optie.
Mijn schoonouders woonden eerder nog net iets oostelijker dan The Dixie in Hollywood en toen was N.Vermont Ave tussen Hollywood Blvd en Franklin ook altijd wel gezellig, maar meestal gingen we van daar uit naar Glendale of zelfs Pasadena, en via Los Feliz Blvd ben je daar zo.
Maar inderdaad, zoals @Martin & Marianne aangeeft, als je veel in de avond in Santa Monica wil zijn kan je beter daar een hotel boeken…, maar de prijs en beschikbaarheid is daar misschien wel wat moeilijker.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Dank allen.
Gezien Hollywood s avonds toch niet gezellig is en jullie verhalen tav de criminaliteit, is de twijfel nu nog tussen Venice Beach, Pasadena old town en Glendale.
Ook Venice Beach zie ik wel een goed en betaalbaar hotel. Sea shore.
Is dit wel veilig en oké?
Of zeggen jullie toch echt voor een avondje wandelen naar Glendale te gaan?
Gezien Hollywood s avonds toch niet gezellig is en jullie verhalen tav de criminaliteit, is de twijfel nu nog tussen Venice Beach, Pasadena old town en Glendale.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je de reacties hier goed gelezen hebt is ook Venice geen aanrader.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, Venice Beach was nu juist afgeraden hier.
Maar aan de andere kant kan het ook best meevallen. Je zit daar heel dicht bij Santa Monica. Bekijk de omgeving eens op google streetview en lees wat reviews. Dan krijg je wel een beeld. En kijk of je bij het motel kunt parkeren.
Marianne
Maar aan de andere kant kan het ook best meevallen. Je zit daar heel dicht bij Santa Monica. Bekijk de omgeving eens op google streetview en lees wat reviews. Dan krijg je wel een beeld. En kijk of je bij het motel kunt parkeren.
Marianne
Ik heb Glendale al aangeprezen t.o.v. Venice, t.o.v. Pasadena is het net wat dichterbij de LA highlights (met name Hollywood/Griffith) Pasadena heeft denk ik wel wel een wat andere meer local vibe (pure gok) , ik las ooit ergens iets in de trend van 'nobody is really from LA, but if they are they're from Pasadena'.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik begin ook flink te twijfelen. Wij hebben ook de Dixie geboekt voor 3 nachten. Heb je al een keuze gemaakt voor een ander hotel? IK zat naar de Xilo in Glendale te kijken.Erikkp schreef: ↑19 jul 2022, 15:02Dank allen.
In Woodland hills zitten ook wat aantrekkelijke hotels. Wie weet of dat een reële afstand is tov bezienswaardigheden (uiteraard met de auto) ?
The Charlie van @kwarktaart ziet er fraai uit... maar 2700 dollar voor 3 nachten is iets boven budget

Vreselijk lastig.
Door dit forum ben ik overtuigd dat het geen Venice Beach wordt en geen Hollywood
De twijfel is nu nog tussen Vagabond Inn Glendale (140 dollar/nacht) en Hyatt Place Pasadena (130 dollar/nacht)
Voordeel Glendale lijkt me reistijd vanaf hollywood en venice
Voordeel Pasadena is luxer hotel voor zelfde prijs en ik denk een nog gezelligere locatie.
Door dit forum ben ik overtuigd dat het geen Venice Beach wordt en geen Hollywood
De twijfel is nu nog tussen Vagabond Inn Glendale (140 dollar/nacht) en Hyatt Place Pasadena (130 dollar/nacht)
Voordeel Pasadena is luxer hotel voor zelfde prijs en ik denk een nog gezelligere locatie.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn voor de Park Plaza Lodge gegaan en hebben de Dixie geannuleerd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Volgens mij heb je nog even de tijd. Boek ze dan nu allebei en dan kun je er nog op je gemak over nadenken en er uiteindelijk eentje annuleren. Ik ga er daarbij even van uit dat dat tot kort van te voren nog kan.Erikkp schreef: ↑19 jul 2022, 22:35De twijfel is nu nog tussen Vagabond Inn Glendale (140 dollar/nacht) en Hyatt Place Pasadena (130 dollar/nacht)
Wij zitten as we speak in Glendale (Motel Sakura, basic, maar keurig) en dat bevalt ons prima.
20min rijden naar Walk of Fame gisteravond, vanmorgen in de spits in 17min naar Universal Studios gereden
20min rijden naar Walk of Fame gisteravond, vanmorgen in de spits in 17min naar Universal Studios gereden
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Nu is nog het dilemma Glendale of Pasadena om te verblijven. Hoor van jullie allen over beide leuke dingen.
Wat is leuker qua sfeer en restaurants/ voor een wandeling?
Ik realiseer me dat Glendale centraler ligt
Wat is leuker qua sfeer en restaurants/ voor een wandeling?
Ik realiseer me dat Glendale centraler ligt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Bij het vagabond inn in Glendale zit je met 1 minuut (straat over) in het Americana. Een groot luxe, maar bovenal gezellig winkelcentrum. Daarnaast zit het Galleria, een groot overdekt wnkelcentrum. En om de hoek een winkelstraat met een aantal restaurantjes (Ketens en non-keten) en grote winkels (Marshalss, Ross en Homegoods). Ik vond het qua ligging echt prima tov de bezienswaardigheden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht