Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zion - The Narrows

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Arjennn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zion - The Narrows

Bericht door Arjennn »

In Zion willen we naast Angels Landing (Permit gisteren aangevraagd, nu maar hopen...) ook The Narrows gaan doen.

Wat voor schoenen zijn hier het meest geschikt voor? Ze worden natuurlijk nat, dus ik vraag me af of de normale wandelschoenen die we gebruiken voor andere hikes voldoende zijn, of niet slim is om deze aan te trekken ivm het drogen ervan.

Wandelschoenen? Hardloopschoenen?

Iemand ervaringen? :D We zijn half mei in Zion.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Zion - The Narrows

Bericht door markro »

Het zal afwachten zijn of The Narrows in mei al open is om te wandelen.
Zie de website van de National Park Service: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/thenarrows.htm

Voor wat betreft schoeisel, lees mee in een eerder topic vanaf dit bericht: viewtopic.php?p=1196010#p1196010
Wij hebben op sneakers gelopen, anderen doen het op Teva-sandalen en in de plaats Springdale (west van Zion) zijn speciale neopreen waterschoenen te huur bij een buitensportwinkel.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn drie keer de Narrows in geweest, en alle drie de keren op waterschoenen van de Decathlon.
Ook m'n ouders van 75 hebben op die manier een eind gelopen. Wel hadden zij wandelstokken meegenomen. Mijn vader ging na een uur verder op z'n Teva's omdat de zool onder z'n waterschoenen uit viel :lol:
Er zijn ook mensen die gympen aanhebben, of bijvoorbeeld wandelsandalen.

Als je liever wel 'echte' schoenen aan hebt, kun je in Springdale, o.a. bij de laatste shuttle bus stop voor het visitor centre, schoenen en stokken huren waarmee je de Narrows in kunt lopen. Dat zijn een soort wandelschoenen waar neopreen in zit.

Edit: ik zie dat Markro me voor was.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De combinatie Teva-sandalen icm neopreen sokken is ons uitstekend bevallen.

In mei is het inderdaad afwachten of de Narrows open zijn. In mei 2016 hadden wij geluk en waren de Narrows nét open. Het was wel erg avontuurlijk, want op veel plekken stond het water tot boven je middel en kon je alleen verder door te zwemmen.

Toen we er een paar jaar later nog eens waren stond het water veel lager. Vaak niet hoger dan enkels of kuiten.
Arjennn
Amerika-ontdekker

Bericht door Arjennn »

Dat het spannend gaat worden of ie open is had ik inderdaad al gelezen.

Dank voor de link naar het topic. Ik denk dat het of oude sneakers worden of toch de waterschoentjes. Zijn altijd handig voor op andere plekken om her te gebruiken. :D
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Wij hadden een mengsel van oude sneakers/wandelschoenen en beiden voldeden prima. Daarna in de afvalcontainer en de droge schoenen aan. Stokken zijn essentieel m.i. Heb diverse mensen onderuit zien gaan, allen zonder stok. Waaronder een mevrouw met een volle cameratas, endiewasnietzoblij.
Wij hadden bij de Walmart voor $20 een setje wandelstokken gekocht en die verdeeld (ieder één).

We hadden ook voor de vakantie bij de Decathlon een waterdichte zak gekocht voor de telefoons en camera. Er zijn zat plekjes waar je droog staat en veilig even de tas kan openen en een fotootje maken. Safety first. Kan zijn dat eerder in het jaar het water wat hoger staat en die plekjes wat schaarser zijn.

Ik hoop dat hij dan open is, wij vonden het een zeer leuke ervaring!
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

In september willen wij ook The Narrows gaan doen. Een stok leek ons essentieel en eventueel schoenen (incl neoprene sokken) leek ons ook handig zodat wij niet onze eigen wandelschoenen zo nat krijgen. Als we dit willen huren (alleen een stok is niet te huren) zijn we volgens de website $32 per persoon kwijt. Dus voor ons twee samen $64. Dat is nogal een bedrag!

Ik lees veel over dat als je vroeg gaat er bij het begin van de rivier achtergelaten stokken liggen die je kunt gebruiken en daarna weer achter kan laten voor anderen. Is dit iets wat aan te raden is? Of is er dan een grote kans dat je geen stok bemachtigt? En ik las hierboven over wandelstokken kopen. Die gaan goed in het water net als een stok?

Voor de mensen die hun eigen wandelschoenen hebben gebruikt. Krijg je die nog fatsoenlijk droog voor de volgende dag?

We proberen zo een beter beeld te krijgen waar we verstandig aan doen wat betreft de uitrusting voor The Narrows.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij liepen op teva sandalen, dat werkte prima. Zijn ook snel droog, zeker als het zonnig en 42 graden is zoals toen wij er waren (maar wij gebruikten de sandalen ook weer die middag in het riviertje bij de camping). Wij hadden 2 echte wandelstokken mee, en ook 1-2 stokken die bij het beginpunt lagen, ik vond de wandelstokken het beste werken.
Terug in Texas!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

deze zijn er perfect voor en nu voor zeeer goedkope prijs
https://www.amazon.nl/dp/B008J5FJDG/?ta ... th=1&psc=1
Arjennn
Amerika-ontdekker

Bericht door Arjennn »

Dankjewel voor alle tips en het linkje naar de waterschoenen. Die gaan we meteen bestellen! ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer