Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Highway 1

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Highway 1

Bericht door jjjdebrouwer »

Vraagje we hebben Highway 1 opgenomen in ons programma, nu willen we graag in het Ripplewood Resort blijven slapen in Big Sur. Aangezien we voor HW1 maar twee dagen hebben uitgetrokken (je moet toch keuzes maken...) is het handiger als we deze pas vanaf Santa Cruz gaan rijden, scheelt volgens mij een hoop tijd (ga ik hier al de fout in...?). Ik begrijp dat de hele HW 1 prachtig is maar mis ik veel als we het stuk van Santa Cruz naar San Fransisco (bij streets & maps begint ie ongeveer bij Pacifica/Half moon bay) over slaan? of is dit nu juist een stuk dat je niet mag missen?

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Groeten

Paul
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zonde om dat stuk niet te rijden,het zal misschien niet het allermooiste stuk van de 1 zijn,maar zeer zeker de moeite om te rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Scheelt ongeveer een uur vanaf SF dus je hebt tijd genoeg om langs de kust te rijden van HMB naar SC en dan Monterey en Big Sur.
Astrum
Amerika-newbie

Bericht door Astrum »

Wij zijn op het moment in California en hebben vandaag de Highway 1 vanaf San francisco tot Monterey gereden en het is echt fantastisch mooi, er zijn verschillende parkeerplaatsen langs de weg waar je rustig de omgeving kan bekijken(in hoogseizoen kost het parkeren hier wel geld heb ik het idee).

en vergeet niet de Zeeolifanten bij het staatspark ano nuevo (6 dollar parkeerkosten), je moet hier een kleine wandeling(1.9 miles) maken om bij de zeeolifanten te komen maar het is het zeker waard.

Op het moment dat je in de buurt van Santa Cruz komt is highway 1 helemaal niet meer mooi en je gaat ook meer het land in om bij Monterey aan te komen.

Morgen gaan we de rest rijden richting Los Angeles.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Reken er maar op dat de rest (zeker tot Pismo Beach) wel mooi is, wij waren er vorige week. Daar kan je trouwens héél veel gratis zeeolifanten bekijken, bergen. Je kan het niet missen!
horekaatje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door horekaatje »

Hoi,

Wij zijn net een paar dagen geleden langs de Highway 1 gereden, wij zijn er inderdaad bij Santa Cruz opgegaan en hebben hem tot San Luis Obispo gevolgd, daarna een stuk de 101 naar Santa Barbara. De weg is echt supr, ook veel veel mooie uitzichtpunten gezien en ook de zee olifanten.

Veel plezier vast!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

vond het een super mooie weg, maar we hadden ons een klein beetje verkeken op de afstand. Wij hadden 2 dagen gepland voor dit stuk, maar achteraf gezien hadden we er beter 3 dagen voor uit kunnen trekken, zeker om ook nog is wat moois te bekijken onderweg.
can't wait to travel again.....
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Ook wij hadden eigenlijk niet tijd genoeg om alles langs de HW1 te bekijken maar hoewel ik de route leuk vond (zoveel bochten en afgronden), vonden wij het niet heel erg bijzonder maar ik denk dat dit voornamelijk kwam door het weer. Het was droog maar het zicht was zeer slecht jammer genoeg :cry:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Marcenan
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcenan »

Wij hebben het net andersom gedaan, eerste overnachting Malibu (we kwamen uit Twentyninepalms) we zijn toen naar MorroBay gereden, daar een overnachting en toen door naar Santa Cruz weer een overnachting.
Santa Cruz hebben we het laatste dagje lekker gerelaxt, een beetje gewinkeld (het is een heeel gezellig stadje). De volgende morgen vroeg direct naar San Fransisco omdat we optijd de camper in wilden leveren.
Het laatste stuk hebben wij dus ook niet gereden, ik zelf heb niet het idee dat we echt iets gemist hebben, het was een schitterende route met zeeolifanten, dolfijnen en misterieuze mist.

Het moeilijkste van zo'n reis is de keuzes die je moet maken, je kunt nou eenmaal niet alles zien. Doe het liever iets relaxter zodat je meer tijd hebt voor het andere.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Wij gaan 'm ook doen in 2 dagen: we vertrekken zondags uit San Francisco (wrschlk rond 15 u) en rijden dan ons 1e deel. We zien wel waar we stoppen om te slapen, hebben nog niets geboekt. Op maandag rijden we dan het laatste stuk en eindigen we in de buurt van Universal aangezien we daar dinsdags heen gaan.

Even een vraag over de zeeolifanten: waar kun je nu het beste stoppen om ze te zien? Staat het bv aan gegeven langs de weg met een bord?
En, zijn ze er altijd of is het seizoensgebonden?
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik lees nu iets over "betaalde" zeeolifanten, en gratis zeeolifanten. :lol:
Dus die eerste, waar je 6 dollar moet betalen, kunnen we wel overslaan dus?
Marcenan
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcenan »

Wij hebben ze 15 a 20 KM ten noorden van San Simeon gezien, staat gewoon aangegeven langs de weg.
Dit was overgens gratis, wij waren er half september.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Bij Piedras Blancas kun je ze bekijken en best wel dichtbij. Dit ligt inderdaad iets ten noorden van San Simeon.

Hier staat ons verslag van die dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

mrloes schreef:Wij gaan 'm ook doen in 2 dagen: we vertrekken zondags uit San Francisco (wrschlk rond 15 u) en rijden dan ons 1e deel. We zien wel waar we stoppen om te slapen, hebben nog niets geboekt. Op maandag rijden we dan het laatste stuk en eindigen we in de buurt van Universal aangezien we daar dinsdags heen gaan.
Lijkt me wat krap, dat zijn geen twee dagen, nog niet eens 1,5 dag. Willen jullie helemaal niets bekijken onderweg? Geen aquarium, geen Big Sur, geen Hearst Castle, niets? Ik zou daar even goed over nadenken. Is eerder vertrekken uit SF geen optie?

Marianne
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

We hebben zondag kaartjes voor Alcatraz om 10.30 uur en als we daar klaar zijn gaan we weg uit San Francisco. We hebben dan zondag nog wat uren om te rijden, slapen dan ergens en dan maandag de rest van de dag
tot we in de buurt van Universal zijn.
We zien wel hoe het loopt, ik weet dat er erg veel te doen is langs Highway 1 maar soms moet je keuzes maken. Aan een aquarium of Hearst Castle hebben we geen behoefte dus dat scheelt :wink:

Big Sur wordt misschien onze slaapplaats voor die zo.avond, we zien wel.

En ach, je moet altijd een reden hebben om nog eens terug te gaan naar bepaalde plekken in de wereld, toch?
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Gerda&Lucas schreef:Bij Piedras Blancas kun je ze bekijken en best wel dichtbij. Dit ligt inderdaad iets ten noorden van San Simeon.

Hier staat ons verslag van die dag.
Vreemde naam trouwens 'Elephant Seals'; olifant zeehonden...

Groetjes,
Paul
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hmm, ik vind de Nederlandse benamingen vreemder. Een "seal" is gewoon zijn eigen naam, waarom is het een "zeehond"? Niets honderigs aan toch? :lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Petra/VS schreef:Hmm, ik vind de Nederlandse benamingen vreemder. Een "seal" is gewoon zijn eigen naam, waarom is het een "zeehond"? Niets honderigs aan toch? :lol:
Van de site http://home.iae.nl/users/hjts/ZOOGDIEREN.htm#Zeehonden :o
De (gewone) zeehond of seehûn (= zeehond) is ook bekend onder de namen (gewone) rob, robbe (Fr) en zeerob. De etymologie van het woord 'rob' is onbekend. Het element 'hond' zinspeelt op het hondachtige blaffen van het dier. Vermoedelijk heeft 'dog' in waterdog en dogge (Zd) eenzelfde achtergrond
Martin
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En een seal omdat het dier als het plat op de grond ligt wel iets van een postzegel heeft-lol-
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer