Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles in 2023 > doen of niet doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
charlotte.vo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Los Angeles in 2023 > doen of niet doen?

Bericht door charlotte.vo »

Hi allemaal,

Momenteel zijn wij op rondreis met een camper door zuid west Amerika. Tot nu toe een fantastische reis. We zijn nu in Page vanaf San Francisco gereden via Yosemite, Vegas en Zion (en meerdere stops).

Echter worden wij door veel Amerikanen en andere reizigers twijfelend aangekeken als het gaat om Los Angeles. Zij adviseren om hier eigenlijk niet heen te gaan wegens het grote aantal daklozen in de stad. Reizigers geven dan ook aan dat het een grote tegenvaller was.

Wij zouden voor drie nachten verblijven op Hollywood RV park ten noord westen van Los Angeles.

We zijn een beetje in dubio. Doen of niet doen? Wat zijn jullie ervaringen? Indien van niet doen, andere suggesties???

Help us out!!! Many thanks. :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Los Angeles in 2023 > doen of niet doen?

Bericht door Martin & Marianne »

Het belangrijkste lijkt mij wat jullie plannen zijn in LA. Als je een dag Universal Studios doet en bijvoorbeeld naar het Getty museum gaat is dat natuurlijk prima te doen.
Maar misschien zijn er wel leukere alternatieven. Je zou naar San Diego kunnen gaan of naar Joshua Tree. We kunnen niet veel zeggen zonder de exacte route en plannen te kennen.

Hadden jullie in SF last van daklozen?

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het hangt er idd vanaf wat je wilt gaan doen. Statistisch gezien heeft de regio San Francisco net zoveel homeless people als LA, heb je er daar last van gehad? Als je uren door de stad wil struinen zul je er mee in aanraking komen. Als je alleen naar pretparken gaat weer niet.

Ik ben in San Francisco tentenkampen van honderden meters tegengekomen langs snelwegen. Dat maakt wel indruk. Maar uiteindelijk gaat er erom wat je wilt gaan doen.
Groetjes,
Daniel
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik was er vijf jaar geleden en ik heb veel tentenkampen voor daklozen gezien op straat. Weet niet hoe het nu is.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ben er vorig jaar zomer (Aug '22) geweest.
De situatie in LA (net als in SF) is de afgelopen jaren niet verbeterd. Inderdaad veel daklozen die in tentenkampen op straat leven.
Maar (gelukkig) niet overal in de stad. het schijnt dat ze zich de afgelopen jaren wat verplaatst hebben door de stad: zodra ze ergens worden weggejaagd, komt het ergens anders weer terug.
Het gebied Skid Row (net ten oosten van Downtown) is het ergste. Straten vol vuiligheid, tenten en mensen die van het padje zijn.
https://maps.app.goo.gl/pS4mfFFTPmh6xZ78A
Hier moet je weg van blijven en eigenlijk niet eens met je camper doorheen willen rijden.
Ook de omgeving van Venice beach is de afgelopen jaren flink achteruit gegaan:
https://nypost.com/2023/07/15/iconic-ve ... ng-crisis/

Maar iets verder naar het noorden is het naar mijn idee nog wel OK. Wij verbleven in Glendale (direct naast de Galleria) en dat was prima. Rond het Hollywood boulevard moet je op je spullen letten (liep altijd al vol met tasjesdieven). The Getty Center is geen probleem; dat ligt een een welvarend deel van LA. Volgens mij is noord-Hollywood ook wel OK.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben een aantal jaar geleden (2018) een hop on hop off bus gepakt en zijn op Hollywood Blvd en in Chinatown uitgestapt en hebben daar rondgekeken. De rest zagen we vanuit de bus (bovendek, dus goed zicht) en er waren meer plekken waarvan we zeiden dat die ook interessant zouden kunnen zijn. Eigenlijk heeft LA ons dus positief verrast.
De kunst is alleen om een parkeerplek voor de camper te vinden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

LA is qua oppervlakt net iets kleiner dan de provincie Utrecht. Let wel, dit betreft het deel dat LA City is, waarbij veel aangrenzende gemeenten niet meer onderscheidbaar zijn en het eigenlijk nog groter is. De hoeveelheid daklozen valt daardoor eigenlijk wel op de totale bevolking, wel afhankelijk van waar je heengaat in LA.

LA valt tegen? Hmm, hangt ervan af wat je zoekt. Het is een typische Amerikaanse stad van na de kolonisatie, dus alles erg uitgespreid. En dat eigenlijk in het kwadraat. Een stadscentrum zoals wij dat in Nederland kennen heeft LA niet. Dat kan tegenvallen of juist onderdeel van de charme zijn.
charlotte.vo
Amerika-newbie

Super thanks allemaal voor alle waardevolle reacties.

We hebben LA ipv drie dagen verkort naar twee dagen en een dag langer in Lake Havasu gepland. Wat ik zo ook begrijp, is om LA goed te plannen.

In San Francisco kwam je ze buiten de toeristische delen veelal tegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou me voor kunnen stellen dat er leukere dingen zijn dan Lake Havasu.

Marianne
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik heb zelf persoonlijk helemaal niks met LA. Het is dat ik er voor mijn werk kom, en dat is meer dan uitstekend geregeld. Maar voor de verdere rest kan dat hele omhoog gevallen dorp mij gestolen worden. Helaas heb ik enkele familieleden die hier net iets anders instaan. Kan gebeuren!

Als je LA gericht bezoekt is het wat mij betreft prima te doen. Heel eerlijk?? Hetzelfde heb ik NY en LV. Doe er je voordeel mee!
charlotte.vo
Amerika-newbie

@Marianne

We houden enorm van watersport dus daar was het fantastisch om er in het weekend te zijn! :)
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Ik was afgelopen september nog in LA en ik zeg absoluut wel doen.

Ja er zijn een hele hoop daklozen bijgekomen, maar die zitten vooral gecentreerd. Denk aan Skidrow en delen van Hollywood Blvd. Op dit soort plekken moet je in de avond uiteraard niet zijn en overdag liefst ook niet, al is het beroemdste deel van Hollywood Blvd overdag prima te bezoeken als je dat wilt. En daarbij, als je ergens een grote groep met daklozen ziet, is het zomaar zo dat twee blokken harstikke veilig is.
LA doe je sowieso veel met de auto dus veel last van de daklozen zal je sowieso niet hebben.

Maar LA is natuurlijk veel groter dan die delen. Het is en blijft een grote stad dus gebruik je verstand.
La is een geweldige stad en zou zonde zijn om het niet te bezoeken.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer