Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mesa Verde NP ervaring gezocht
Mesa Verde NP ervaring gezocht
We gaan dit jaar met onze zoon van 12 een rondje door het zuid-westen maken, het standaard rondje met daarbij ook petrified forest, mesa verde, moab en sequoia/kings canyon. We zijn op de meeste plekken al eerder geweest maar bij Mesa Verde nog niet.
Heeft iemand misschien ervaring met dit park? Het lijkt ons geweldig om een ranger tour te doen naar de cliff dwellings. Is het mogelijk om Balcony house en Cliff palace beiden te doen, of mag je er maar 1 reserveren in het hoogseizoen? Of is één sowieso genoeg en welke is dan leuker of op welk moment van de dag? We hebben 2 overnachtingen in Cortez dus kunnen de hele dag in het park zijn. Ik kan niet lang lopen, vandaar dat we kijken naar de kortere tours.
Ik weet dat je 2 weken voor je datum kunt reserveren, maar ik ben heel benieuwd hoe snel dit gaat. Moeten we met meerdere schermen klaar gaan zitten of is het te doen?
Alvast bedankt!
Heeft iemand misschien ervaring met dit park? Het lijkt ons geweldig om een ranger tour te doen naar de cliff dwellings. Is het mogelijk om Balcony house en Cliff palace beiden te doen, of mag je er maar 1 reserveren in het hoogseizoen? Of is één sowieso genoeg en welke is dan leuker of op welk moment van de dag? We hebben 2 overnachtingen in Cortez dus kunnen de hele dag in het park zijn. Ik kan niet lang lopen, vandaar dat we kijken naar de kortere tours.
Ik weet dat je 2 weken voor je datum kunt reserveren, maar ik ben heel benieuwd hoe snel dit gaat. Moeten we met meerdere schermen klaar gaan zitten of is het te doen?
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mesa Verde NP ervaring gezocht
Onze ervaring is niet zo recent (2008) dus over de reserveringen durf ik niets te zeggen. Op de NPS-site staat wel dat het snel volloopt en het aanbevolen wordt om zo snel mogelijk te reserveren. Ik neem aan dat je de NPS-site hebt bekeken?
Wij deden toen twee tours; we konden niet alles meer kiezen toen we in het park aankwamen.
Achteraf gezien was voor ons 1 tour wel voldoende geweest, hoewel we bij de tweede tour toch wel weer nieuwe dingen hebben gehoord. Het is denk ik ook wel heel erg afhankelijk van de ranger die je treft. Misschien heb je voor onze ervaring iets aan ons reisverslag. Wij waren er met onze dochters die toen 13 en 15 waren.
Marianne
Wij deden toen twee tours; we konden niet alles meer kiezen toen we in het park aankwamen.
Achteraf gezien was voor ons 1 tour wel voldoende geweest, hoewel we bij de tweede tour toch wel weer nieuwe dingen hebben gehoord. Het is denk ik ook wel heel erg afhankelijk van de ranger die je treft. Misschien heb je voor onze ervaring iets aan ons reisverslag. Wij waren er met onze dochters die toen 13 en 15 waren.
Marianne
Voor ons ook alweer bijna 10 jaar geleden. Wij deden in 2014 maar liefst drie tours in Mesa Verde. Na aankomst ‘s middags de Balcony House tour (ter plekke geregeld bij Visitor Center). Om 7 pm de Cliff Palace tour (ofwel de twilight tour, vanwege het mooie licht op dat tijdstip). En de volgende dag nog een backcountry tour naar Mug House. De laatste vond ik het leukste. Klein groepje en leuke ranger. De Cliff Palace tour was de mooiste, maar daar hadden we een beetje saaie ranger. De Balcony House tour was ook leuk met ladders en tunnels.
Wij hebben vorig jaar de Cliff Palace tour gedaan. De kaartjes had ik een paar dagen van tevoren gereserveerd. De groep waar wij deel van uitmaakten werd opgewacht door een parkranger, daar kregen we eerst wat uitleg. Vervolgens werden we op weg gestuurd om het pad te volgen naar de Cliffdwelling. Bij de cliffdwelling stond een andere ranger waar je vragen aan kon stellen. Het werd dus niet van A tot Z begeleid. Je kon er wat rondwandelen en vervolgens gingen we aan de andere kant weer omhoog. We moesten in totaal 4 ladders opklimmen (niet heel hoog). Al met al duurde het zo’n 3 kwartier. Wij vonden het erg interessant. We kozen voor deze tour omdat we het niet zo zagen zitten om door tunneltjes te kruipen, maar da’s persoonlijk natuurlijk.
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
De tours zijn leuk. Eerlijk gezegd weet ik niet meer welke van de 2 langere tours we gedaan hebben. Het was met wat laddertjes en een beetje kruipen inderdaad. Ik denk eerlijk gezegd dat één van beide tours voldoende is voor een goede ervaring. Ik denk daarom dat 2 nachten Cortez voor vooral Mesa Verde wellicht wat veel is. Waar ga je daarna naar toe ? Durango is namelijk een erg leuk stadje en wellicht iets voor de 2e nacht ?
Laatst gewijzigd door paulr op 19 jan 2024, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens met @paulr. Wij verbleven er ook maar 1 nacht op Morefield Campground in het park. Wij kwamen van Black Canyon of the Gunnison en hebben onderweg nog Telluride bezocht. Eind van de middag kwamen we bij de camping in mesa Verde aan. Hou wel rekening met de afstanden in het park, het is echt een groot park! De volgende dag hebben we de tour gedaan. Ergens halverwege de dag als ik me goed herinner. Een bezoek aan Mesa Verde is idd niet compleet zonder tour. Wij zijn na de tour doorgereden naar Cortez, waar we overnacht hebben op de KOA. Dat ligt er niet ver vandaan, daardoor hoefden we ons niet te haasten tijdens ons bezoek aan Mesa Verde.
Coby
Bedankt voor jullie tips en ervaringen! Dat is leuk om te lezen, we kijken heel erg uit naar dit park omdat het zo anders is als de andere parken. We hebben 2 nachten in Cortez gepland omdat we de dag ervoor laat aankomen vanuit Page met als tussenstop Monument Valley. De dag na de 2 overnachtingen rijden we naar Moab met als tussenstop Needles district in Canyonlands. Dat kost behoorlijk wat reistijd dus 2 nachten Cortez leek ons handig om in Mesa Verde niet te hoeven haasten of stressen.
Marianne, ik heb jullie verslag gelezen, wat leuk! Het is geweldig geschreven en ik krijg nog meer zin in de vakantie. Voor onze vorige reis (Seattle-Las Vegas 2016) heb ik jullie blog over de route Seattle-San Francisco als inspiratie gebruikt. Ik had nooit gedacht je een keer te spreken (typen
). Heel erg bedankt voor alle tips en inspiratie, we hebben een fantastische vakantie gehad!
Marianne, ik heb jullie verslag gelezen, wat leuk! Het is geweldig geschreven en ik krijg nog meer zin in de vakantie. Voor onze vorige reis (Seattle-Las Vegas 2016) heb ik jullie blog over de route Seattle-San Francisco als inspiratie gebruikt. Ik had nooit gedacht je een keer te spreken (typen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk om te horen dat je iets aan ons verslag hebt gehad!
Wat betreft die twee nachten Cortez: met jullie plannen zou het wel mooi zijn om eerst een nacht Monument Valley te doen en dan 1 nacht Cortez (of iets in het park zelf). Dan heb je de mooiste uren in Monument Valley.
Marianne

Wat betreft die twee nachten Cortez: met jullie plannen zou het wel mooi zijn om eerst een nacht Monument Valley te doen en dan 1 nacht Cortez (of iets in het park zelf). Dan heb je de mooiste uren in Monument Valley.
Marianne
Goede suggestie om een nacht MV te doen, bedenk wel dat het daarna dan nog wel bijna 4 uur rijden is naar bijvoorbeeld Balcony House of Cliff House. Maar ja, het mooiste uur voor MV is zonsopgang, dus je bent toch lekker vroeg wakker
. Dan zou de 2e nacht inderdaad mooi zijn in de Far View Lodge, anders wordt het wel een lange dag, want Cortez is weer een uur rijden terug. Dus dan vervang je beide nachten in Cortez... Dit is overigens denk ik wel een flink ander prijskaartje dan 2 nachten Cortez 
Lang geleden hebben wij Mesa Verde ook vanuit Cortez gedaan. Is natuurlijk zoals je het nu hebt staan ook prima, zeker omdat je de volgende dag The Needles hebt, want ook daar heb je een behoorlijk stukje rijden in het park voordat je bij de laatste viewpoint bent.

Lang geleden hebben wij Mesa Verde ook vanuit Cortez gedaan. Is natuurlijk zoals je het nu hebt staan ook prima, zeker omdat je de volgende dag The Needles hebt, want ook daar heb je een behoorlijk stukje rijden in het park voordat je bij de laatste viewpoint bent.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je toch 2 nachten in Cortez bent, dan zou je 1 avond naar de Native American Dances kunnen gaan in het dorp. Wij vonden het erg mooi.
https://cortezculturalcenter.org/native ... an-dances/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
https://cortezculturalcenter.org/native ... an-dances/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Het is voor ons 10 jaar geleden, dus ik weet niets over de actuele situatie. We hebben 3 tours gedaan en alles werd ter plekke aan de balie gereserveerd. Ik herinner me vooral de lange afstanden die er gereden moest worden binnen het park, maar het is te doen. Onder trappetjes en wat kruip door sluip door kom je helaas niet heen...
Je kunt hier lezen over onze ervaringen: https://johanengera2013.blogspot.com/20 ... verde.html
Je kunt hier lezen over onze ervaringen: https://johanengera2013.blogspot.com/20 ... verde.html
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Ook wij willen Mesa Verde op onze reis bezoeken.
Graag zou ik jullie advies willen vragen over de hotelovernachting die dag.
Wij komen dan vanaf Montrose via de Million Dollar Highway en de volgende dag gaan we verder naar Canyon de Chelly.
Wat raden jullie aan? Is een overnachting in de Far View Lodge de prijs waard?
En dan denk ik ook aan het ‘verplicht’ dineren in de Lodge. (Want andere mogelijkheden zijn er niet).
Of toch in Cortez en daar ‘s avonds naar de native dances?
In het park willen we hooguit 1 begeleide tour doen en de rest zelf.
Graag zou ik jullie advies willen vragen over de hotelovernachting die dag.
Wij komen dan vanaf Montrose via de Million Dollar Highway en de volgende dag gaan we verder naar Canyon de Chelly.
Wat raden jullie aan? Is een overnachting in de Far View Lodge de prijs waard?
En dan denk ik ook aan het ‘verplicht’ dineren in de Lodge. (Want andere mogelijkheden zijn er niet).
Of toch in Cortez en daar ‘s avonds naar de native dances?
In het park willen we hooguit 1 begeleide tour doen en de rest zelf.
Lastige keuze. Ik neem aan dat je op de 2e dag Mesa Verde gaat doen...
Dan is het heel simpel: het kost je ongeveer uur van Cortez naar de Far View Lodge. Dus die dag is het eerst een uur rijden, dan minimaal 1,5 tot 2 uur voor een tour (met wachten, lopen etc) en nog wat rondrijden van een uur ? Dan start vervolgens daarna je rit naar Canyon de Chelly en daar doe je denk ik ca 4 uur over. Al met al een lange dag, maar het eigenlijke ''uitsparen'' van tijd door in het park te slapen is dus ''maar'' een uurtje... Je kunt de kosten zelf snel berekenen of dat het waard is. Maar goed, een mooie locatie met uitzicht en mogelijk fijn eten moet je natuurlijk dan vergelijken met een keten hotel in Cortez met een ''gewoon'' restaurant die je op weg van je vakantie vaker tegenkomt. Dus beetje appels met peren vergelijken wellicht....
Dan is het heel simpel: het kost je ongeveer uur van Cortez naar de Far View Lodge. Dus die dag is het eerst een uur rijden, dan minimaal 1,5 tot 2 uur voor een tour (met wachten, lopen etc) en nog wat rondrijden van een uur ? Dan start vervolgens daarna je rit naar Canyon de Chelly en daar doe je denk ik ca 4 uur over. Al met al een lange dag, maar het eigenlijke ''uitsparen'' van tijd door in het park te slapen is dus ''maar'' een uurtje... Je kunt de kosten zelf snel berekenen of dat het waard is. Maar goed, een mooie locatie met uitzicht en mogelijk fijn eten moet je natuurlijk dan vergelijken met een keten hotel in Cortez met een ''gewoon'' restaurant die je op weg van je vakantie vaker tegenkomt. Dus beetje appels met peren vergelijken wellicht....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden de Fair View Lodge echt het geld waard. Ik weet niet meer of het eten daar erg duur was maar als dat een vezwaar is kun je toch bijvoorbeeld een maaltijdsalade meenemen? Er is ook een cafetaria in het park als ik me goed herinner.
Marianne
Marianne
Dank jullie wel voor de reacties.
Door te overnachten in het park hoop ik eigenlijk de eerste dag al iets mee te pikken van Mesa Verde.
Voor wat betreft de Far View Lodge ben ik meer een beetje bang dat de kwaliteit van het hotel en de view tegenvalt dan het restaurant. Zo vond ik destijds de prijs/kwaliteit van de Maswick Lodge in de Grand Canyon tegenvallen.
Maar goed… ik denk dat het toch maar de Lodge wordt.
Ik ga me maar eerst eens verdiepen in de tours.
Door te overnachten in het park hoop ik eigenlijk de eerste dag al iets mee te pikken van Mesa Verde.
Voor wat betreft de Far View Lodge ben ik meer een beetje bang dat de kwaliteit van het hotel en de view tegenvalt dan het restaurant. Zo vond ik destijds de prijs/kwaliteit van de Maswick Lodge in de Grand Canyon tegenvallen.
Maar goed… ik denk dat het toch maar de Lodge wordt.
Ik ga me maar eerst eens verdiepen in de tours.
Bedankt voor jullie reacties en tips! Leuk om alle reisverslagen te lezen. De overnachtingen in Cortez staan al vast via de touroperator, maar de Far view lodge ga ik in gedachten houden voor de volgende keer, het ziet er mooi uit en ik vind de prijs nog meevallen in vergelijking met de hotels bij de Grand Canyon of in Springdale bijvoorbeeld.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1545 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 4 Reacties