Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachten Joshua Tree: hoge prijzen National park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ruleen
Amerika-ontdekker

Overnachten Joshua Tree: hoge prijzen National park

Bericht door ruleen »

Volgend jaar april gaan wij met onze 2 kinderen naar Californië. We willen 2 nachten bij Joshua Tree verblijven, een beetje rustig aan doen (zwemmen) en het park natuurlijk te bezoeken.

Nu vind ik van National Park autocamp Joshua Tree er super leuk uit zien, alleen vind ik $ 500,- (veel te) duur voor 1 nacht. Weet iemand of die prijzen nog zakken als de aankomstdatum nadert? Er is nu een nieuw park: Field Station Joshua Tree Highlights en die ziet er ook erg mooi uit, alleen wel verder af van het park.

Als iemand nog een andere tip heeft voor een gezin met zwembad, hou ik mij aanbevolen. :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Overnachten Joshua tree: hoge prijzen National park

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een idiote prijzen! Ik zie zelfs nog duurdere accommodatie daar. Ik zou wat ruimer gaan zoeken. Je kunt ook bij een andere ingang gaan zitten maar iets verder rijden zou ik in dit geval ook prima vinden. Is Palm Springs niet iets? Meer dan genoeg keuze daar. Twentynine Palms ligt wel gunstig maar ik weet niet of dat iets is om te overnachten.
Voor alleen Joshua zou ik 1 nacht ook wel voldoende vinden.

Wij deden in 2011 een dag Joshua Tree vanuit Riverside. Dat was ook te doen. Zie hier voor ons verslag. En in 2002 bezochten we het op weg van Las Vegas naar Palm Springs. Zie hier.

Het zou me trouwens niet verbazen als de prijzen gaan dalen. Is het op dit moment ook zo duur daar?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 aug 2024, 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@ruleen Ik boek slechts af en toe via Booking maar vind het wel een uitstekend instrument om accommodaties te vergelijken. Vooral de recensies, die je kunt selecteren op b.v. ligging, kwaliteit zwembad enz, geven een goed overzicht. Ze geven in ieder geval een veel beter overzicht dan de foto's die accommodaties plaatsen. Die zijn meestal op zijn allervoordeligst genomen.

Ook kun je via Booking een goede prijsindicatie vinden voor de tijd van het jaar. Als je b.v. nadat je Autocamp hebt geselecteerd en de uitgebreide beschrijving voor je ziet, kun je op de data klikken en er verschijnt dan een overzicht van de maanden. Die geven enig inzicht in de beweging van de prijs. Via Google kun je vinden dat voor dit park oktober tot mei hoogseizoen is. Dat is een tweede indicator voor de prijs. Als je een goede accomodatie hebt gevonden is het overigens vaak voordeliger om direct te bespreken bij de verhuurder. Let dan wel op de voorwaarden. Maar dat moet je bij Booking of b.v. Expedia ook doen.

Wat betreft de afstand. Als je Ryan mountain (als belangrijke bezienswaardigheid en centraal punt) instelt op Google maps en daarnaast Autocamp zie je dat de rijtijd 17 minuten is. De tijd vanaf Field Station is 27 minuten. Zeker voor Amerikaanse begrippen/afstanden is dat peanuts.

Over het kwaliteitsverschil kan ik niets zeggen en ook niet over andere accommodaties in die buurt. Wellicht dat Booking daar ook kan helpen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Martin & Marianne schreef:
17 aug 2024, 18:13

En het zou me trouwens niet verbazen als de prijzen gaan dalen. Is het op dit moment ook zo duur daar?

Marianne
Was jij er ook eind april of begin mei ?
Ik was er ergens begin mei...en verbaasde mij opnieuw.
Een uitgesproken winterbestemming zo druk in die periode van het jaar ...
Elke campplaats bezet terwijl ik toe was aan een siesta ...
Hoe kan het ?
De bewoners van een wintersportplaats in de Franse Alpen die niet een uitverkoren Tour de France aankomstplaats zijn zullen dit verhaal niet geloven !
Laatst gewijzigd door bedeve op 17 aug 2024, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij waren er niet recent. Maar inderdaad, het is wel erg druk overal, ook wanneer je het niet zou verwachten.
Ik zou iets betaalbaars boeken wat te annuleren is en kijken of de prijzen nog gaan zakken.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

De verklaring ligt waarschijnlijk hier
Of course, there is one big drawback you should consider: the crowds. The spring is Joshua Tree’s busy season, as many visitors flock to the park to experience the good weather. This is especially true around spring breaks (which are often in March and April), but pretty much every weekend in the spring is busy. Zie:
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

17 aug 2024, 18:40
Wij waren er niet recent. Maar inderdaad, het is wel erg druk overal, ook wanneer je het niet zou verwachten.
Ik zou iets betaalbaars boeken wat te annuleren is en kijken of de prijzen nog gaan zakken.

Marianne
We overwegen de goedkopere optie te boeken bij NPR en dan inderdaad de tarieven in de gaten houden. Maar ik vind het wel waanzin dat ze dit durven te vragen, al weet ik zeker dat de kids het geweldig vinden om in zo’n trailer te overnachten.

Maar nog in geen 500 jaar…
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Trom schreef:
17 aug 2024, 18:54
De verklaring ligt waarschijnlijk hier
Of course, there is one big drawback you should consider: the crowds. The spring is Joshua Tree’s busy season, as many visitors flock to the park to experience the good weather. This is especially true around spring breaks (which are often in March and April), but pretty much every weekend in the spring is busy. Zie:
Ah, dat verklaart eea wel ja!
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

...Is Palm Springs niet iets? Meer dan genoeg keuze daar. Twentynine Palms ligt wel gunstig maar ik weet niet of dat iets is om te overnachten.

Marianne
Wij zijn hier in 2016 geweest, was echt een hele gave plek en vlakbij Joshua tree. Wat mij betreft een van de mooiste plekken waar we geslapen hebben. https://westkustenflorida2016.wordpress ... ine-palms/ /
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

groennom schreef:
17 aug 2024, 20:51
...Is Palm Springs niet iets? Meer dan genoeg keuze daar. Twentynine Palms ligt wel gunstig maar ik weet niet of dat iets is om te overnachten.

Marianne
Wij zijn hier in 2016 geweest, was echt een hele gave plek en vlakbij Joshua tree. Wat mij betreft een van de mooiste plekken waar we geslapen hebben. https://westkustenflorida2016.wordpress ... ine-palms/ /
Dank voor jullie reactie! Ik ga deze bewaren! Blijkt wel weer dat het een dure periode is, los van inflatie, waar jullie 120 dollar voor 4 personen betaalden moeten wij dan rond de 500 dollar voor 2 nachten betalen (wel 50% goedkoper dan het Autocamp :))

ook leuk om jullie ervaring daar te lezen!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In 2018 zijn we in de Days Inn in Palm Springs geweest en dat is goed bevallen. Dat was ook in april. Als ik het zo snel zie, zijn de prijzen in april volgend jaar niet extreem hoog.
https://www.wyndhamhotels.com/days-inn/ ... a=00093796
De in ons reisverslag genoemde pizzeria bestaat overigens niet meer.
ruleen
Amerika-ontdekker

Re: Overnachten Joshua Tree: hoge prijzen National park

Bericht door ruleen »

Ook 235 dollar per nacht … maar goed, ook die is niet zo duur als het National park. :)
Laatst gewijzigd door markro op 19 aug 2024, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie veel lagere prijzen. Voor welke data zoek je? Heb je booking.com ook geprobeerd? Ik zie daar 210 euro voor 2 nachten voor de Days Inn. Boek dat alvast, en kijk dan op je gemak of er iets beters te vinden is.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je met het nationaal park bedoelt; alle accommodatie ligt buiten het park.

Marianne
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer