Volgend jaar april gaan wij met onze 2 kinderen naar Californië. We willen 2 nachten bij Joshua Tree verblijven, een beetje rustig aan doen (zwemmen) en het park natuurlijk te bezoeken.
Nu vind ik van National Park autocamp Joshua Tree er super leuk uit zien, alleen vind ik $ 500,- (veel te) duur voor 1 nacht. Weet iemand of die prijzen nog zakken als de aankomstdatum nadert? Er is nu een nieuw park: Field Station Joshua Tree Highlights en die ziet er ook erg mooi uit, alleen wel verder af van het park.
Als iemand nog een andere tip heeft voor een gezin met zwembad, hou ik mij aanbevolen.
Wat een idiote prijzen! Ik zie zelfs nog duurdere accommodatie daar. Ik zou wat ruimer gaan zoeken. Je kunt ook bij een andere ingang gaan zitten maar iets verder rijden zou ik in dit geval ook prima vinden. Is Palm Springs niet iets? Meer dan genoeg keuze daar. Twentynine Palms ligt wel gunstig maar ik weet niet of dat iets is om te overnachten.
Voor alleen Joshua zou ik 1 nacht ook wel voldoende vinden.
Wij deden in 2011 een dag Joshua Tree vanuit Riverside. Dat was ook te doen. Zie hier voor ons verslag. En in 2002 bezochten we het op weg van Las Vegas naar Palm Springs. Zie hier.
Het zou me trouwens niet verbazen als de prijzen gaan dalen. Is het op dit moment ook zo duur daar?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 aug 2024, 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
@ruleen Ik boek slechts af en toe via Booking maar vind het wel een uitstekend instrument om accommodaties te vergelijken. Vooral de recensies, die je kunt selecteren op b.v. ligging, kwaliteit zwembad enz, geven een goed overzicht. Ze geven in ieder geval een veel beter overzicht dan de foto's die accommodaties plaatsen. Die zijn meestal op zijn allervoordeligst genomen.
Ook kun je via Booking een goede prijsindicatie vinden voor de tijd van het jaar. Als je b.v. nadat je Autocamp hebt geselecteerd en de uitgebreide beschrijving voor je ziet, kun je op de data klikken en er verschijnt dan een overzicht van de maanden. Die geven enig inzicht in de beweging van de prijs. Via Google kun je vinden dat voor dit park oktober tot mei hoogseizoen is. Dat is een tweede indicator voor de prijs. Als je een goede accomodatie hebt gevonden is het overigens vaak voordeliger om direct te bespreken bij de verhuurder. Let dan wel op de voorwaarden. Maar dat moet je bij Booking of b.v. Expedia ook doen.
Wat betreft de afstand. Als je Ryan mountain (als belangrijke bezienswaardigheid en centraal punt) instelt op Google maps en daarnaast Autocamp zie je dat de rijtijd 17 minuten is. De tijd vanaf Field Station is 27 minuten. Zeker voor Amerikaanse begrippen/afstanden is dat peanuts.
Over het kwaliteitsverschil kan ik niets zeggen en ook niet over andere accommodaties in die buurt. Wellicht dat Booking daar ook kan helpen.
En het zou me trouwens niet verbazen als de prijzen gaan dalen. Is het op dit moment ook zo duur daar?
Marianne
Was jij er ook eind april of begin mei ?
Ik was er ergens begin mei...en verbaasde mij opnieuw.
Een uitgesproken winterbestemming zo druk in die periode van het jaar ...
Elke campplaats bezet terwijl ik toe was aan een siesta ...
Hoe kan het ?
De bewoners van een wintersportplaats in de Franse Alpen die niet een uitverkoren Tour de France aankomstplaats zijn zullen dit verhaal niet geloven !
Laatst gewijzigd door bedeve op 17 aug 2024, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij waren er niet recent. Maar inderdaad, het is wel erg druk overal, ook wanneer je het niet zou verwachten.
Ik zou iets betaalbaars boeken wat te annuleren is en kijken of de prijzen nog gaan zakken.
Of course, there is one big drawback you should consider: the crowds. The spring is Joshua Tree’s busy season, as many visitors flock to the park to experience the good weather. This is especially true around spring breaks (which are often in March and April), but pretty much every weekend in the spring is busy. Zie:
Wij waren er niet recent. Maar inderdaad, het is wel erg druk overal, ook wanneer je het niet zou verwachten.
Ik zou iets betaalbaars boeken wat te annuleren is en kijken of de prijzen nog gaan zakken.
Marianne
We overwegen de goedkopere optie te boeken bij NPR en dan inderdaad de tarieven in de gaten houden. Maar ik vind het wel waanzin dat ze dit durven te vragen, al weet ik zeker dat de kids het geweldig vinden om in zo’n trailer te overnachten.
Of course, there is one big drawback you should consider: the crowds. The spring is Joshua Tree’s busy season, as many visitors flock to the park to experience the good weather. This is especially true around spring breaks (which are often in March and April), but pretty much every weekend in the spring is busy. Zie:
Dank voor jullie reactie! Ik ga deze bewaren! Blijkt wel weer dat het een dure periode is, los van inflatie, waar jullie 120 dollar voor 4 personen betaalden moeten wij dan rond de 500 dollar voor 2 nachten betalen (wel 50% goedkoper dan het Autocamp )
In 2018 zijn we in de Days Inn in Palm Springs geweest en dat is goed bevallen. Dat was ook in april. Als ik het zo snel zie, zijn de prijzen in april volgend jaar niet extreem hoog. https://www.wyndhamhotels.com/days-inn/ ... a=00093796
De in ons reisverslag genoemde pizzeria bestaat overigens niet meer.
Ook 235 dollar per nacht … maar goed, ook die is niet zo duur als het National park.
Laatst gewijzigd door markro op 19 aug 2024, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Ik zie veel lagere prijzen. Voor welke data zoek je? Heb je booking.com ook geprobeerd? Ik zie daar 210 euro voor 2 nachten voor de Days Inn. Boek dat alvast, en kijk dan op je gemak of er iets beters te vinden is.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je met het nationaal park bedoelt; alle accommodatie ligt buiten het park.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.