Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beren... in welke parken eigenlijk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
travelgirl61
Amerika-ontdekker

Bear boxes in Yellowstone?

Bericht door travelgirl61 »

We zijn al een paar keer eerder Amerika geweest en hebben genoeg gecampeerd.
Zo ook bv in Sequoia en Kings NP.
Daar had ieder tent plaats zijn eigen bearbox. Van die afluitbare kasten waar je je spullen in kan laten.
Is dat ook het geval op de campings in Yellowstone?
Ik kan er namenlijk niets over vinden maar ik vond dat toen wel een veilig idee.
Alvast dank,
Sylvia
Elke reis begint met de eerste stap
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Bear boxes in Yellowstone?

Bericht door Rob »

travelgirl61 schreef: Daar had ieder tent plaats zijn eigen bearbox. Van die afluitbare kasten waar je je spullen in kan laten.
Is dat ook het geval op de campings in Yellowstone?
Alvast dank,
Sylvia
Op de tentsites wel, let wel op waar je wil gaan camperen er zijn een aantal campgrounds waar je niet met een tent of tenttrailer mag staan i.v.m. de vele (grizzly) beren die er zitten.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Als je dit naast je tent ziet, zou ik wel even opletten! :wink:

Afbeelding
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
travelgirl61
Amerika-ontdekker

Bericht door travelgirl61 »

:weedman: leuk zo'n pootje...Zag laatst een film op tv met rennende en klimmende beren...

Weet iemand toevallig op welke camping je ze dan wel hebt?
Elke reis begint met de eerste stap
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

travelgirl61 schreef::weedman: leuk zo'n pootje...Zag laatst een film op tv met rennende en klimmende beren...

Weet iemand toevallig op welke camping je ze dan wel hebt?
Wat wel hebt?
Beren kan je op elke campground tegen komen.
Bearboxen staan op elke campground waar je met een tent mag staan.
De omgeving van Fishing Bridge is verboden voor tenten en tenttrailers.
Rob
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

antonia schreef:Als je dit naast je tent ziet, zou ik wel even opletten! :wink:

Afbeelding
Prachtige foto!
En wat betreft de footlockers: volgens mij staan op elke camping waar beren kunnen voorkomen deze voorzieningen. Wij hebben altijd ons eten in de auto bewaard en nooit een probleem gehad [en wel beren op de camping :wink: ] Volgens mij worden de lockers meer gebruikt door mensen die geen "harde buitenkant" bij zich hebben; fietsers e.d.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ceetje schreef:En wat betreft de footlockers: volgens mij staan op elke camping waar beren kunnen voorkomen deze voorzieningen. Wij hebben altijd ons eten in de auto bewaard en nooit een probleem gehad [en wel beren op de camping :wink: ] Volgens mij worden de lockers meer gebruikt door mensen die geen "harde buitenkant" bij zich hebben; fietsers e.d.
Dan hebben jullie geluk gehad. Ik heb wel eens foto's gezien van auto's die total-loss waren door het bezoek van een beer.
's Avonds moet alles wat ruikt, dus eten en drinken, lege verpakkingen, koekkruimels, tandpasta, e.d. in de Bearproof Foot Lockers.
Zie op deze pagina van Yosemite http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/bears.htm

Ik heb eens een keer een stukje uit het Yosemite-krantje vertaald en in mijn reisverslag gezet. Hier en stukje tekst:

- beren hebben een erg goede neus en kunnen mensenvoedsel al van verre ruiken, zelfs in rugzakken, op picknicplaatsen, in tenten en koelboxen, ja zelfs in afgesloten auto's, ook al ligt het in de kofferbak. In 1999 waren er 768 ongelukken waar beren bij betrokken waren, ze kunnen zelfs agressief worden, hetgeen resulteerde in meer dan $ 224.000,= schade en 5 mensen werden gewond. Vier beren moesten worden afgemaakt. De enige manier om dit niet meer te laten gebeuren is om er op toe te zien dat alle etens- en snoepwaren goed zijn opgeborgen. Op alles dat ruikt komen de beren af, zelfs op anti-zonnebrandmiddelen, kauwgompapiertjes, tandpasta, zeep, en zelfs op etenskruimeltjes in de kinderstoeltjes. In 1999 werden er 318 auto's beschadigd door beren in het park, in de meeste gevallen door niet goed opgeborgen voedsel. Dit gebeurt hoofdzakelijk 's nachts. In het park kan men kunststof bewaardozen voor het eten kopen of huren, die veilig zijn voor beren (bear-resistant food canister). Dus 's nachts geen voedsel open en blood in de tent, auto of rugzak. In het park zijn ook alle afvalbakken zodanig geconstrueerd, dat beren daar niet uit kunnen eten, ze staan vast en zijn van dik staal gemaakt (bear-proof).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik snap dat je 's nachts alles goed moet opbergen, maar kun je overdag terwijl je een wandeling maakt wel gewoon je rugzak met broodjes en ander eten meenemen? Je moet tijdens een wandeling toch ook af en toe eten?

En als je nog niet ingecheckt bent dan heb je toch ook alles in de auto zitten?
Of is dit bij daglicht allemaal niet zo'n probleem?

Elly
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

dat kan wel een probleem zijn. wij zagen in grand teton np een beer een rugzak met eten in uit mekaar rukken, en diezelfde dag daagde er een beer op op een plaats waar verschillende gezinnen zaten te eten.
de oplossing ?

jacques
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

jta schreef:
dat kan wel een probleem zijn. wij zagen in grand teton np een beer een rugzak met eten in uit mekaar rukken, en diezelfde dag daagde er een beer op op een plaats waar verschillende gezinnen zaten te eten.
de oplossing ?

jacques
Honger lijden? :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

michelly schreef:
jta schreef: dat kan wel een probleem zijn. wij zagen in grand teton np een beer een rugzak met eten in uit mekaar rukken, en diezelfde dag daagde er een beer op op een plaats waar verschillende gezinnen zaten te eten.
de oplossing ?

jacques
Honger lijden? :wink:
Goed voor de lijn! :lol:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Martin & Marianne schreef:
michelly schreef: Honger lijden? :wink:
Goed voor de lijn! :lol:

:hilarious: :hilarious:

Ik denk dat ik dan toch 5 weken een lijnstop inlas!
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Voor onderweg is het het beste om alles in ziplockzakjes mee te nemen, het liefst die met dubbele zip.
En als je gaat eten en er komt een beer toevallig op de geur af, dan alles maar in de richting van de beer gooien. Het gaat ze echt niet om de mensen maar om de (geur van de) etenswaren.

Maar wel spannend toch, beren?? :D

Hier nog een fotootje van vorig jaar:
Afbeelding
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

Het lijkt me echt prachtig om een beer te zien tijdens je vakantie :)
En als ik dan de verhalen hier lees en de foto's zie krijg ik nog meer zin in mijn vakantie :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: beren... in welke pareken eigenlijk?

yarrah schreef:en als vrouw niet in je maandelijkse periode gaan overnachten in de outback!!!
Op 13 augustus 1967 werden tijdens twee verschillende berenincidenten in Glacier National Park 2 vrouwen gedood. Naar aanleiding van deze voorvallen is onderzocht of vrouwen die menstrueren meer risico lopen dan anderen. Dit schijnt niet zo te zijn. Lees een en ander op bijgevoegde link van de NPS-site van Yellowstone.

http://www.nps.gov/yell/naturescience/bears_women.htm

[Ceetje schreef: ]
Wij hebben altijd ons eten in de auto bewaard en nooit een probleem gehad [en wel beren op de camping]
Als je dat 's nachts doet, dan is dat niet slim. :stupid: Het kan gevaarijk voor jezelf zijn en voor de beer. De wettelijke boete die je hiervoor kan krijgen, kan oplopen tot $5.000 (plus de eventuele schade aan je auto).

Martin
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Een ranger in Yellowstone vertelde ons dat beren gek zijn op geurtjes van deodorant en parfum. :stupid:

Annie
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Annie schreef:Een ranger in Yellowstone vertelde ons dat beren gek zijn op geurtjes van deodorant en parfum. :stupid:
Precies! Waar beren op afkomen heeft niet alleen met etensgeurtjes te maken. Ook bijv. tandpasta en lekkere bodygeurtjes trekt de beren aan.

M.a.w. je kunt het beste je niet lekker insmeren met een lotionnetje o.i.d. maar "stinkend" het park bezoeken........ :lol: :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Echt een leuk onderwerp en wat prachtige foto’s.

Ook hebben we al meerdere berengebieden bezocht zijn we helaas tot nu toe geen beer tegengekomen.
Misschien dit jaar dan. :wink:

Martin & Marianne schreef:
Als je dat 's nachts doet, dan is dat niet slim. :stupid: Het kan gevaarijk voor jezelf zijn en voor de beer. De wettelijke boete die je hiervoor kan krijgen, kan oplopen tot $5.000 (plus de eventuele schade aan je auto).

Martin
Hier ben ik het mee eens. Met name voor de beer vind ik het zielig.
Ik vraag me alleen af hoe je dat op de camping doet met al je etenswaren. Ik bedoel nu niet tijdens het backpacken waar je allemaal de zakjes van gedroogde gerechten in je canister draagt, maar op een family camping waar je geen bearproof food storage boxen hebt?
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Zo inmiddels hebben een hoop mensen gereageerd op mijn bericht en blijkbaar ben ik :stupid: en een dierenbeul, want ik zou er voor zorgen dat beren afgemaakt moeten worden. Ik ben van mening dat ik heel bearproof kampeer en er altijd voor zorg dat de campsite schoon en opgeruimd is. Helemaal niets interessants voor beren in de tent heb, alleen een voorraadje crackers, pindakaas, wat blikken chili con carne en de koelbox en mijn toiletspullen in de auto. Ik weet niet wat andere mensen aan voedsel in hun auto bewaren, maar deze voorraad lijkt me heel onschuldig. Ik ga niet backcountry camperen en daarnaast hebben echt niet alle campings waar beren kunnen voorkomen foodlockers. Waar laten mensen met campers hun crackers en pindakaas en toiletartikelen? Juist ....
Ik ben vaak gecontroleerd door rangers of het wel bearproof was en altijd kregen we een kaartje met een compliment dat je je houdt aan de regels.
Bedankt voor alle complimenten :stupid: en bij de weg: de beer vorig jaar op Greenpoint was vooral geïnteresseerd in de foodlockers en niet in de auto met de crackers en pindakaas en toiletartikelen in de auto op de parkeerplaats. :shock:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

houbi schreef:Hier ben ik het mee eens. Met name voor de beer vind ik het zielig.
Ik vraag me alleen af hoe je dat op de camping doet met al je etenswaren. Ik bedoel nu niet tijdens het backpacken waar je allemaal de zakjes van gedroogde gerechten in je canister draagt, maar op een family camping waar je geen bearproof food storage boxen hebt?
Alle parken waar beren voorkomen hebben bear boxen voor zover ik weet. Als die er niet zijn is de auto de handigste plaats, ook tegen ander (kleiner) wild.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer