Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite curry village

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ruleen
Amerika-ontdekker

Yosemite curry village

Bericht door ruleen »

Hi allemaal!

Wij gaan 17 april naar Californië en 30 april tot en met 3 mei hebben we een reservering in Yosemite - Curry Village - heated tent.

Nu las ik in een review dat er geen dekens zijn in de tent. Na een zoektocht las ik het volgende op de site van wat je mee moet nemen:

Sleeping bag or comforter (even in summer). Pillows, sheets, and light blankets are provided, but especially if you tend to sleep cold, you might appreciate some extra warmth. Expect cool evenings and nights in Curry Village even when daytime highs are in the 80s or 90s.

De rest van de vakantie overnachten we alleen maar in appartementen/ hotels, we nemen dus geen dekens of slaapzakken mee. Is een extra deken echt nodig? Of volstaat een joggingbroek/ sweater ook voor deze nachten?

Nu krijg ik toch twijfels over deze overnachtingen. Yosemite view lodge heeft nog plek, maar dan moeten we zeker ook een reservering voor toegang tot het park boeken? Heeft iemand advies? Wellicht 2 nachten curry village en nog 1 nacht elders, maar dat geeft wel weer onrust.

O en qua eten bij curry village, aangezien je geen keukentje hebt, kan je daar wel prima wat halen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite curry village

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn lakens en dekens. En in de heated tent is er verwarming. Wij zijn er eens in juni geweest, toen was het warm genoeg. In april/mei kan het fris zijn, dus je zou voor de zekerheid een goedkope slaapzak of fleecedeken kunnen kopen. Je kunt ook vragen of je een extra deken kunt krijgen.

Ik weet niet waar jij gekeken hebt. De review lijkt over Housekeeping Camp te gaan en niet over de tenten in CV. En op https://www.travelyosemite.com/lodging/curry-village (de officiële site voor de accommodaties in het park) staat het volgende:

Bij de unheated tents:
True to the original intent of Curry Village, our tent cabins feature wooden frames wrapped and covered with canvas, wooden floors and wooden doors. While they do have electric lighting, they don’t have electrical outlets, phones, TVs or plumbing. Guests are provided with sheets, wool blankets, pillows and towels during their stay.

En daaronder bij Heated Tents:
Available only during the winter months (there are no heated tents in the warm season), Heated Canvas Tent Cabins are wooden frames wrapped and covered with canvas and featuring wooden floors and doors. These cabins offer heaters, which keep the entire tent cabin warm.

Marianne
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Dank je wel, dat stelt mij enigszins gerust. Ik had het hier gelezen:

https://www.yosemite.com/places-to-stay ... B#overview
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie het. Is geen verkeerde site, maar je moet toch echt die andere hebben voor de details over lodging. En over restaurants. Die vraag was ik nog vergeten.
In CV zijn er meerdere opties; er is een pizzeria en een restaurant. En de taqueria; die is jaren weg geweest, maar is er weer. Vonden wij voor een kleine maaltijd altijd heel prima. Maar dat is wel enige decennia geleden... Zie hier: https://www.travelyosemite.com/dining/c ... ge-dining/
Je kunt ook in Yosemite Village iets eten/halen.

Bij de tent is niet echt ruimte om te eten, maar in en rond CV is voldoende gelegenheid om te zitten.

Of er dit jaar een reserveringssysteem komt is nog steeds niet duidelijk. Normaal gesproken zou dat wel het geval zijn, maar waarschijnlijk vanwege de ontslagen cq de onduidelijkheid is er nog niets gepubliceerd over reserveringen. Mocht je buiten het park gaan overnachten, check de NPS-site dan regelmatig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer