Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Campings voor de Camper
Campings voor de Camper
Waar moeten we op letten als we op zoek gaan naar camping voor de camper?
We gaan vanaf San Fransisco vis de kust naar LA, naar Joshua-Tree, Grand Canyon, Capitol Reef, Vegas, Yosemite, San Fransisco.
Dit is in het kort de route (23 dagen gebruik van de camper)
Waar moeten we specifiek op letten en wat moeten we zeker niet doen, ook gezien de kosten?
Zit daar veel verschil in?
We willen zoveel mogelijk parken bezoeken en daar ook overnachten.
Nu hebben we al gehoord dat we moeten proberen de weekenden niet in de grote parken door te brengen ivm de drukte.
Is het verstandig om vooraf de campgrounds te boeken/reserveren?
Nadeel is dat je op die manier minder flexibel bent lijkt ons.
Maar zijn er verder zaken waar we op moeten letten?
We gaan vanaf San Fransisco vis de kust naar LA, naar Joshua-Tree, Grand Canyon, Capitol Reef, Vegas, Yosemite, San Fransisco.
Dit is in het kort de route (23 dagen gebruik van de camper)
Waar moeten we specifiek op letten en wat moeten we zeker niet doen, ook gezien de kosten?
Zit daar veel verschil in?
We willen zoveel mogelijk parken bezoeken en daar ook overnachten.
Nu hebben we al gehoord dat we moeten proberen de weekenden niet in de grote parken door te brengen ivm de drukte.
Is het verstandig om vooraf de campgrounds te boeken/reserveren?
Nadeel is dat je op die manier minder flexibel bent lijkt ons.
Maar zijn er verder zaken waar we op moeten letten?
- marijkegoesUSA
- Amerika-ontdekker
antwoord op deze vragen ben ik ook wel heel benieuwd naar. wij gaan ook al die plaatsen en parken aan. Wij beginnen 10 september in Los Angeles en gaan dan 3 weken in het zuidwesten rondtrekken (daarna nog 3 weken richting het oosten)
Wat voor camper hebben jullie gehuurd?wij een ct22 (compact) van cruise america.
Het beste is inderdaad wel om niet in het weekend naar grote parken te gaan
Wat voor camper hebben jullie gehuurd?wij een ct22 (compact) van cruise america.
Het beste is inderdaad wel om niet in het weekend naar grote parken te gaan

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze vragen zijn al regelmatig hier aan de orde geweeest. Voor september zal het wel meevallen, maar in het hoogseizoen is reserveren zeker voor Yosemite en de Grand Canyon aan te bevelen/noodzakelijk.
Als je de zoekfucntie gebruik kun je wellicht meer informatie vinden, ook over specifieke campgrounds voor campers.
Marianne
Als je de zoekfucntie gebruik kun je wellicht meer informatie vinden, ook over specifieke campgrounds voor campers.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou niet vanuit Nederland reserveren, behalve wellicht voor de grote parken. Yosemite en Grand Canyon moet je volgens mij heel lang van te voren vastleggen.
Wat wij nu doen (we zitten nu in Amerika) is een dag of twee van te voren bellen naar de plek waar we heen willen, dan leg je jezelf toch minder vast. Als we twijfelen bellen we gewoon 's morgens of er 's middags plek is op de camping waar we heen willen. We gokken niet meer op de tijd van aankomst, zeker niet in het weekend. Het is bij de bekende plekken (Bryce, Zion, Moab) en langs de kust laaiend druk in het weekend. We hebben al heel wat mensen teleurgesteld weg zien rijden. De campings in de Nationale Parken (Arches, Bryce, Zion) stonden al heel vroeg in de ochtend op 'full'. Niet gokken dus als je daar wilt zitten.
De kust is duur, wij betaalden dik 60 dollar per nacht, maar dan zit je wel op toplocaties. De rest zit tussen de 20 en 35 dollar. Ik zal binnenkort het lijstje hier op de site eens aanvullen, anders moet je maar even in ons reisverslag kijken, daar kom je de campings met beschrijvingen wel tegen.
Wat wij nu doen (we zitten nu in Amerika) is een dag of twee van te voren bellen naar de plek waar we heen willen, dan leg je jezelf toch minder vast. Als we twijfelen bellen we gewoon 's morgens of er 's middags plek is op de camping waar we heen willen. We gokken niet meer op de tijd van aankomst, zeker niet in het weekend. Het is bij de bekende plekken (Bryce, Zion, Moab) en langs de kust laaiend druk in het weekend. We hebben al heel wat mensen teleurgesteld weg zien rijden. De campings in de Nationale Parken (Arches, Bryce, Zion) stonden al heel vroeg in de ochtend op 'full'. Niet gokken dus als je daar wilt zitten.
De kust is duur, wij betaalden dik 60 dollar per nacht, maar dan zit je wel op toplocaties. De rest zit tussen de 20 en 35 dollar. Ik zal binnenkort het lijstje hier op de site eens aanvullen, anders moet je maar even in ons reisverslag kijken, daar kom je de campings met beschrijvingen wel tegen.
Bedankt voor je antwoord, ik zal het reisverslag zeker doorlezen .nieuwenoord schreef:Ik zou niet vanuit Nederland reserveren, behalve wellicht voor de grote parken. Yosemite en Grand Canyon moet je volgens mij heel lang van te voren vastleggen.
Het zou namelijk ook erg vervelend zijn als je geen plekje kan vinden bij de NP's en je onnodig uren te veel rijd op zoek naar een plekje voor de camper.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg dat je van tevoren weet waar campings zitten. Ga niet doelloos rond rijden. We hebben hier gewoon een lijstje met campings (opgezocht op Internet, maar ook te doen in het grote boek in de camper) en tikken de adressen in in de TomTom. Echt, als je moet gaan zoeken, is de ergernis gewoon groot.
Ik vind het heerlijk om 's morgens of de dag van tevoren mijn plekje geregeld te hebben, aankomen, aankoppelen, staan, klaar.
Ik vind het heerlijk om 's morgens of de dag van tevoren mijn plekje geregeld te hebben, aankomen, aankoppelen, staan, klaar.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben op de vijf vorige camperreizen 2X een campground besproken.
1X omdat we in het weekend aan de kust stonden, toen heb ik de dag ervoor even gebeld. Die cg stond ook vol dat weekend.
1X in Las Vegas omdat 4 juli er in zat, Via internet, dat bleek achteraf niet eens nodig plek zat.
voor de komende trip heb ik niets vastgelegd.
Als je in hety weekend de drukke parken en de kust kan vermijden is het niet nodig om te reserveren.
Een goed campground boek (TL-directory of Woodall) kan een goede hulp zijn.
Van de verhuurder krijg je meestal een KOA-gids mee en als het een beetje mee zit nog een andercg-boekje van de staat waar je de camper huurt.
Rob
1X omdat we in het weekend aan de kust stonden, toen heb ik de dag ervoor even gebeld. Die cg stond ook vol dat weekend.
1X in Las Vegas omdat 4 juli er in zat, Via internet, dat bleek achteraf niet eens nodig plek zat.
voor de komende trip heb ik niets vastgelegd.
Als je in hety weekend de drukke parken en de kust kan vermijden is het niet nodig om te reserveren.
Een goed campground boek (TL-directory of Woodall) kan een goede hulp zijn.
Van de verhuurder krijg je meestal een KOA-gids mee en als het een beetje mee zit nog een andercg-boekje van de staat waar je de camper huurt.
Rob
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar je zeker even op moet letten is dat niet in alle campings in de parken alle voorzieningen hebben. Zoals een dumpstation of electriciteit. De kleine campings in de parken zijn heel basic. Die hebben een dry-toilet (met ander woorden: een gat in de grond
) en koudwater (moet je soms zelf pompen (heeft ook wel wat))
Wij hebben nog nooit gereserveerd, ook niet in het hoofdseizoen. Af en toe (laat op de dag) hebben we moeten uitwijken naar een camping iets verder op. Daar hebben we van geleerd dat je op populiere campings gewoon voor 11.00 moet melden.
Wij maken nooit echte plannen waar en wanneer we ergens heen gaan. Dat hebben we een keer gedaan, maar na 2 dagen achter gekomen dat dat niets voor ons is. We hebben een doel, dit jaar Yellowstone waar we waarschijnlijk een week verblijven (afhankelijk van het weer). Maar of het in het begin of het eind van onze vakantie is :dunno: we hebben geen idee.
vrolijke groetjes,

Wij hebben nog nooit gereserveerd, ook niet in het hoofdseizoen. Af en toe (laat op de dag) hebben we moeten uitwijken naar een camping iets verder op. Daar hebben we van geleerd dat je op populiere campings gewoon voor 11.00 moet melden.
Wij maken nooit echte plannen waar en wanneer we ergens heen gaan. Dat hebben we een keer gedaan, maar na 2 dagen achter gekomen dat dat niets voor ons is. We hebben een doel, dit jaar Yellowstone waar we waarschijnlijk een week verblijven (afhankelijk van het weer). Maar of het in het begin of het eind van onze vakantie is :dunno: we hebben geen idee.
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
camper
ik weet niet wat voor camper je hebt gehuurt ik had een c25 maar kreeg een c30 dat is niet zo erg maar ik had aan een c25 genoeg die c30 is een tien cilinder en reed niet echt zuinig in de bergen kon ik een keer per dag naar de pomp om 45 calon te laaien en dat was is 2001 al zo n 90 dollar nu is een callon zowat verdubbelt dus als je kan hier vast laten leggen dat je een c25 wild groeten fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1651 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 8 Reacties