Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze route!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
carenan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Onze route!

Bericht door carenan »

Ik lees met heel veel plezier de vele reacties en verhalen gelezen op dit forum en wilde jullie ook laten zien wat wij van plan zijn voor onze eerste (droom- :D)reis naar de USA!

We gaan van zo 9 sept 07 tot vr 28 sept 07.

Onze route:

zo 9-9 Vlucht: Brussel - Atlanta - Phoenix, geboekt, overnachting in Scottsdale, Day's inn Scottsdale, geboekt
ma 10-9 Scottsdale - Grand Canyon, overnachting in Williams, tips voor goedkoop motel? Of moeten we echt vlakbij de grand canyon overnachten? Alle lodges zitten daar al vol en de hotels zijn wat duurder daar..
di 11-9 2e overnachting bij Grand Canyon
wo 12-9 Page/Lake Powel, overnachting Page in motel
do 13-9 Page- Bryce canyon, overnachting Tropic of lodge?
vr 14-9 Zion of 2e nacht Bryce voor rustmoment?
za 15-9 Zion/Bryce - Las Vegas, overnachting in ?
zo 16-9 Las Vegas
ma 17-9 Death Valley, overnachting Stovepipe Wells, geboekt
di 18-9 DV- Yosemite NP, overnachting misschien bij Lee Vining?
wo 19-9 Yosemite NP
do 20-9 San Francisco, overnachting in ?
vr 21-9 San Francisco, o.a. Alcatraz, de Wharff enz
za 22-9 SF - Santa Barbara, overnachting in Santa Barbara (van SF-SB via Highway 1, is SB te ver om deze dag te rijden?)
zo 23-9 SB - Los Angeles, overnachting in Orchid Suites, geboekt
ma 24-9 Los Angeles, o.a Universal Studios
di 25-9 La - San Diego, overnachting in ?
wo 26-9 San Diego, o.a SeaWorld
do 27-9 San Diego - Phoenix, auto inleveren, overnachting in ?
vr 28-9 's-ochtends vlucht terug naar huis!

We zijn nog wat onzeker over het stuk highway 1 tussen SF en LA (1x overnachten voldoende?), of we 2 nachten in Bryce kunnen blijven. Verder zijn alle aanvullingen en tips uiteraard zeeeer welkom!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overnachten in SF: http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml gratis parkeren,loopafstand van Fisherm.W. en gewoon netjes.

Ik zou er sterk over denken om San Diego over te slaan,en de kustroute wat langer te doen,2/3 dagen ben je daar wel zoet.A

ls je nog niet geboekt had zou ik zelfs zeggen terugvliegen uit LA,zodat je meer tijd hebt voor de rest van de route,en wat dagen extra hebt voor andere parken.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

In Tusayan vlakbij de ingang van de Grand Canyon is ook een wat goedkoper hotel, nl. de Seven Mile Lodge. Je kunt hier niet tevoren reserveren, walk-in only, maar dat is denk ik in september ook niet nodig, mits je niet te laat aankomt.
Wij hebben in september nog nooit gereserveerd (met 2 pers.), tenzij we persé in een NP wilden overnachten. We zorgen er wel altijd voor dat we uiterlijk om 4 á 5 uur op plaats van bestemming zijn. Nog nooit "vol" te horen gekregen.
carenan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door carenan »

Dank voor je snelle reactie!!

Hotel ziet er zeker prima uit, gaan we misschien wel doen, bedankt!

We hebben dat hotel in LA al geboekt voor 2 nachten.. en San Diego, tja: Seaworld en Zoo staan zoeizo eigelijk wel hoog op het verlanglijstje.

Vlucht is geboekt, dus terugvliegen uit LA is helaas ook geen optie, we moeten echt terug naar Phoenix..
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn gisteren uit Zion gekomen en eerlijk gezegd zou ik liever twee nachten in Springdale blijven en nog eens rustig Zion in gaan, dan twee nachten bij Bryce.

Je moet of in het park gaan staan óf je moet zit bij Ruby's Inn en dat vonden wij erg druk en commercieel. Best leuk voor een avondje, maar of je daar tot rust komt??
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ga het helemaal eens zijn met Pete en Thebes. Het is zonde om zo over de PCH je jakkeren als je het al haalt in een dag. Ik adviseer meestal: 1 nacht in Monterey, 1 nacht in Cambria (of omgeving) en 1 nacht in Santa Barbara.
Misschien kan je die hotelreservering in LA nog verschuiven en SD overslaan.
Ook zou ik geen 2de nacht bij de GC overwegen maar de volgende dag doorrijden naar Page. Je hebt al een halve dag vanaf Scottsdale en dan nog een halve dag de volgende morgen voor GC. En in Page is ook heel wat te zien. Ik vind dat wel een mooi woord "rustmoment" voor Bryce maar ik zou toch naar Zion doorrijden. Rusten doe je maar thuis-lol-
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben dit jaar overnacht in Marina (bij Monterey) en in Pismo Beach. Twee nachten trouwens, voor 'het rustmoment' :lol: Onze lijven hebben dit echt even nodig, de omschakeling naar Amerikaanse tijd mét diabetes is voor mij in elk geval altijd weer een klap na een dag of drie.

Van Pismo zijn we in een ruk door gereden naar San Diego. Ik zou in elk geval niet in een keer van San Francisco naar Santa Barbara rijden, zónde!
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

San Diego is wel eigenlijk de moeite waard om te bezoeken. Old Town en Balboa park zijn gewoon echt een bezoek waard
carenan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door carenan »

Hmm ok, ik heb even alle dingen bekeken en dan kom ik op het volgende:

- San Diego willen we toch echt houden :D
- 2 dagen Bryce is dus zonde,daarvoor een nacht Zion
- Op de H1 tussen SF en LA kunnen we dan dus beter halverwege stoppen bij Pismo? We zullen zoiezo onderweg vaak proberen te stoppen
- 2 nachten GC, daar twijfel ik nog over, aangezien dit betekent dat we 2 nachten in Page zullen overnachten? Of ergens anders? Een nacht eraf lijkt me niet handig aangezien we dan het hele weekend in Las Vegas zitten, wat niet handig is voor de kosten..We kunnen ook nog ergens een overnachting ergens anders doen?

zo 9-9 Vlucht: Brussel - Atlanta - Phoenix, geboekt, overnachting in Scottsdale, Day's inn Scottsdale, geboekt
ma 10-9 Scottsdale - Grand Canyon, overnachting in Williams of Tusayan
di 11-9 GC - Page
wo 12-9 Page
do 13-9 Page- Bryce canyon, overnachting Tropic of lodge?
vr 14-9 Zion, overn in Springdale?
za 15-9 Zion - Las Vegas, overnachting in ?
zo 16-9 Las Vegas
ma 17-9 Death Valley, overnachting Stovepipe Wells, geboekt
di 18-9 DV- Yosemite NP, overnachting misschien bij Lee Vining?
wo 19-9 Yosemite NP
do 20-9 San Francisco
vr 21-9 San Francisco, o.a. Alcatraz, de Wharff enz
za 22-9 SF - Pismo Beach
zo 23-9 Pismo - Los Angeles, overnachting in Orchid Suites, geboekt
ma 24-9 Los Angeles, o.a Universal Studios
di 25-9 La - San Diego, overnachting in ?
wo 26-9 San Diego, o.a SeaWorld
do 27-9 San Diego - Phoenix, auto inleveren, overnachting in ?
vr 28-9 's-ochtends vlucht terug naar huis!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

carenan schreef:- 2 nachten GC, daar twijfel ik nog over, aangezien dit betekent dat we 2 nachten in Page zullen overnachten? Of ergens anders? Een nacht eraf lijkt me niet handig aangezien we dan het hele weekend in Las Vegas zitten, wat niet handig is voor de kosten..We kunnen ook nog ergens een overnachting ergens anders doen?
Ik zou er nog een nacht in Springdale bij doen, 1 nacht daar is erg weinig.

Voor de overnachting in Yosemite zou ik alvast reserveren.
Ik begijp dat je ook graag San Diego wilt doen, maar ik vind de laatste dagen wel erg krap.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer