Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is de Carsonpass open begin mei 2025
Is de Carsonpass open begin mei 2025
Hallo allemaal,
We zitten momenteel in Amerika en genieten van een heerlijke vakantie. Vandaag wel sneeuw gehad in Bryce.
In onze planning staat dat we op 3 mei van Lee Vining naar Fishcamp willen reizen via de Carson pass. Maar is deze dan al open en is het dan verplicht om sneeuwkettingen bij je te hebben? Ik kom niet echtnwijsnuit Amerikaanse sites hierover.
Wie kan me verder helpen? Alvast bedankt !
We zitten momenteel in Amerika en genieten van een heerlijke vakantie. Vandaag wel sneeuw gehad in Bryce.
In onze planning staat dat we op 3 mei van Lee Vining naar Fishcamp willen reizen via de Carson pass. Maar is deze dan al open en is het dan verplicht om sneeuwkettingen bij je te hebben? Ik kom niet echtnwijsnuit Amerikaanse sites hierover.
Wie kan me verder helpen? Alvast bedankt !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Is de Carson pass open begin mei 2025
De Carson Pass (de ca88) is in principe het hele jaar open. GoogleMaps geeft nu ook die route aan, dat betekent dat de weg op dit moment open is. Deze route wordt hier ook altijd aangeraden als alternatief voor een gesloten Tioga Pass of Sonora Pass.
Kijk voor eventuele tijdelijke afsluitingen op https://roads.dot.ca.gov/?roadnumber=88. Je ziet dat hij open is maar dat er nu wel werkzaaheden zijn. Die site kun je ook voor andere wegen gebruiken. Check volgende week bijvoorbeeld of de Sonora Pass al open is. Dit is de 108.
Ik vind het wel een lange rit. Het kan in 1 dag maar het zou mooi zijn om ook wat tijd voor de 49 uit te trekken. Kun je niet wat eerder stoppen dan Fish Camp?
Wij reden deze route in 2006, vanaf Lake Tahoe. Zie hier
Als er geen sneeuw wordt verwacht zal je geen sneeuwkettingen nodig hebben.
Ik heb even naar je routetopic gekeken en ik zie dat ik daar ook al het nodige hierover geschreven heb.
Je hebt geen overnachting bij Valley of Fire? En ook niet in Death Valley?
Marianne
Kijk voor eventuele tijdelijke afsluitingen op https://roads.dot.ca.gov/?roadnumber=88. Je ziet dat hij open is maar dat er nu wel werkzaaheden zijn. Die site kun je ook voor andere wegen gebruiken. Check volgende week bijvoorbeeld of de Sonora Pass al open is. Dit is de 108.
Ik vind het wel een lange rit. Het kan in 1 dag maar het zou mooi zijn om ook wat tijd voor de 49 uit te trekken. Kun je niet wat eerder stoppen dan Fish Camp?
Wij reden deze route in 2006, vanaf Lake Tahoe. Zie hier
Als er geen sneeuw wordt verwacht zal je geen sneeuwkettingen nodig hebben.
Ik heb even naar je routetopic gekeken en ik zie dat ik daar ook al het nodige hierover geschreven heb.

Je hebt geen overnachting bij Valley of Fire? En ook niet in Death Valley?
Marianne
Re: Is de Carsonpass open begin mei 2025
Marianne, Bedankt voor je reactie.
N.a.v. de routetopic hebben we voor deze variant gekozen (met ook een overnachting in Dearh Valley).
Maar nu werd ik een beetje bang dat we verrast werden onderweg dat we alleen door zouden mogen met sneeuwkettingen.
Grt. Domien
N.a.v. de routetopic hebben we voor deze variant gekozen (met ook een overnachting in Dearh Valley).
Maar nu werd ik een beetje bang dat we verrast werden onderweg dat we alleen door zouden mogen met sneeuwkettingen.
Grt. Domien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is vorige week wel sneeuw gevallen in de sierra's, maar die kans wordt wel steeds kleiner. Houd het weer een beetje in de gaten. Ik neem aan dat je Lee Vining kunt annuleren? Dan kun je altijd nog kiezen voor de route onderlangs. Maar ik denk dat het wel goed komt.
In je routetopic had ik dit gesuggereerd:
29-apr Bryce - Zion
30-apr Zion
1-mei Zion - VoF
2-mei VoF - Las Vegas
3-mei Las Vegas
4-mei Las Vegas - Death Valley
5-mei Death Valley - Lee Vining
6-mei Lee Vining - Yosemite
Als je dus nu in Bryce zit, zou je met die stops pas op 6 mei naar Yosemite rijden. Maar je bent er al op 3 mei. Dus ergens heb je flink wat ingekort?
Marianne
In je routetopic had ik dit gesuggereerd:
29-apr Bryce - Zion
30-apr Zion
1-mei Zion - VoF
2-mei VoF - Las Vegas
3-mei Las Vegas
4-mei Las Vegas - Death Valley
5-mei Death Valley - Lee Vining
6-mei Lee Vining - Yosemite
Als je dus nu in Bryce zit, zou je met die stops pas op 6 mei naar Yosemite rijden. Maar je bent er al op 3 mei. Dus ergens heb je flink wat ingekort?
Marianne
Sorry,
Ik had me vergist. We zijn op 4 mei in Lee Vining.
VoF hebben we idd geen overnachting geboekt (je moet keuzes maken🥲).
Ik had me vergist. We zijn op 4 mei in Lee Vining.
VoF hebben we idd geen overnachting geboekt (je moet keuzes maken🥲).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat begrijp ik, die keuzes. Maar zo klopt het beter!
Veel plezier nog, de watervallen in Yosemite zijn prachtig nu.
Hou ook deze site in de gaten voor de condities van de wegen etc : https://nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm
Ik zie daar dat de Mariposa Grove nog niet open is.
Het zou niet gek zijn om dan ergens anders te overnachten, bijvoorbeeld in het park of in El Portal want Fish Camp ligt alleen maar goed voor de Mariposa Grove.
Marianne
Veel plezier nog, de watervallen in Yosemite zijn prachtig nu.
Hou ook deze site in de gaten voor de condities van de wegen etc : https://nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm
Ik zie daar dat de Mariposa Grove nog niet open is.
Het zou niet gek zijn om dan ergens anders te overnachten, bijvoorbeeld in het park of in El Portal want Fish Camp ligt alleen maar goed voor de Mariposa Grove.
Marianne
Hoi Marianne,
Bedankt voor de vele tips. Je maakt het er niet gemakkelijker op
Als we dan toch onderlangs gaan van Death Valley naar El Portal (of park). Welke tussenstop zou je dan adviseren?
Liggen de huisjes die je kan boeken via booking in yosemite west nu wel of niet in het park?
Alvast dank voor je antwoorden
Bedankt voor de vele tips. Je maakt het er niet gemakkelijker op
Als we dan toch onderlangs gaan van Death Valley naar El Portal (of park). Welke tussenstop zou je dan adviseren?
Liggen de huisjes die je kan boeken via booking in yosemite west nu wel of niet in het park?
Alvast dank voor je antwoorden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite West is bereikbaar vanuit het park maar ligt er net buiten. Het ligt op ruim 30 minuten rijden van de vallei. Kijk eens op de kaart van het park op https://nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm - ik kies daar altijd voor brochure map in plaats van standard map - het is het gele stipje net onder afslag naar Glacier Point.
Yosemite West is ook niet goedkoop, en vaak moet je meerdere nachten boeken. Kijk eens op www.travelyosemite.com voor bijvoorbeeld iets in Curry Village. Ik ben ook een fan van Housekeeping Camp maar dat is wel erg basic.
Ik zou altijd via de CA88 rijden, de kans dat dat niet lukt is heel klein. Mocht die route onverhoopt toch afgesloten zijn dan zou ik vanuit Death Valley gewoon kijken hoever je komt. Iets reserveren is niet nodig, er zal genoeg te vinden zijn in bijvoorbeeld Bakersfield of Fresno. Of trek meer tijd uit voor Death Valley en rij niet verder dan Lone Pine. Een bezoek aan de Alabama Hills is een aanrader.
Marianne
Yosemite West is ook niet goedkoop, en vaak moet je meerdere nachten boeken. Kijk eens op www.travelyosemite.com voor bijvoorbeeld iets in Curry Village. Ik ben ook een fan van Housekeeping Camp maar dat is wel erg basic.
Ik zou altijd via de CA88 rijden, de kans dat dat niet lukt is heel klein. Mocht die route onverhoopt toch afgesloten zijn dan zou ik vanuit Death Valley gewoon kijken hoever je komt. Iets reserveren is niet nodig, er zal genoeg te vinden zijn in bijvoorbeeld Bakersfield of Fresno. Of trek meer tijd uit voor Death Valley en rij niet verder dan Lone Pine. Een bezoek aan de Alabama Hills is een aanrader.
Marianne
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hadden beetje zelfde gevoel 4 weken geleden, maar Carsonpass wordt op zich heel het jaar goed sneeuwvrij gehouden. Alleen tijdens bepaalde neerslagfronten met hoge intensiteit sneeuw wordt deze afgesloten. Wel is het vaak "sneeuwkettingen verplicht" in bepaalde zones, en deze moet je dan minimaal in de auto bij je hebben. Wij passeerden hem 1 maand geleden en hadden gelukkig stralend mooi weer. Overigens zit er voor dit weekeind wel sneeuw in de verwachting met name op 4 mei.
Dankjewel voor wederom de duidelijke adviezen. Na overleg met het gezin hebben we toch besloten om.onderlangs te reizen. Ik merk aan mijn mede reizigers en ook een beetje aan mezelf dat we een beetje reismoe worden. Ook hebben we de laatste weken zoveel prachtige dingen gezien dat we een beetje verzadigd zijn geraakt en op het laatste van onze prachtige reis geen risico's meer willen nemen. We rijden nu morgen naar Kernville en van daaruit naar Fishcamp (door de drukte was ik vergeten om dit op tijd te annuleren, maar komt goed.).
Nogmaals dank voor de info.
Nogmaals dank voor de info.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pak komende vanuit DV dan de Panamint Valley Road, vlak voor panamint springs linksaf. Prachtige route waarbij je ook nog langs Ballarat ghosttown komt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer, de 88 is gewoon open. En zoveel verder was het nu ook weer niet.
Hebben jullie nog plannen tussen Kernville en Fish Camp? Mocht je toch nog energie hebben - op een hotelkamer zitten is ook niet alles - dan zou je via Sequoia en Kings Canyon kunnen rijden. Je kunt de General Sherman bezoeken (daarvoor moet je wel een stukje lopen) of je rijdt via de General Grant Grove in Kings Canyon. Daar parkeer je vlak naast de Grove.
Je kunt in Sequoia ook even langs de Tunnel Log rijden en de Parker Group bekijken, is een van onze favorieten. Zie hier voor ons laatste bezoek daar.
Ik hoop dat jullie nog wel van Yosemite kunnen genieten! Hou even in de gaten of de Glacier Point Road open gaat, dan zou je dat nog mee kunnen nemen.
Marianne
Hebben jullie nog plannen tussen Kernville en Fish Camp? Mocht je toch nog energie hebben - op een hotelkamer zitten is ook niet alles - dan zou je via Sequoia en Kings Canyon kunnen rijden. Je kunt de General Sherman bezoeken (daarvoor moet je wel een stukje lopen) of je rijdt via de General Grant Grove in Kings Canyon. Daar parkeer je vlak naast de Grove.
Je kunt in Sequoia ook even langs de Tunnel Log rijden en de Parker Group bekijken, is een van onze favorieten. Zie hier voor ons laatste bezoek daar.
Ik hoop dat jullie nog wel van Yosemite kunnen genieten! Hou even in de gaten of de Glacier Point Road open gaat, dan zou je dat nog mee kunnen nemen.
Marianne
We zijn weer terug in NL en hebben zeker nog kunnen genieten van Yosemite en omgeving.
Na Kernville hebben we nog de trail of 100 giants gedaan (qua route kwam dat goed uit ri. Fishcamp), zeer mooi ook de weg er naar toe.
De 2e dag in Yosemite hebben we toch Mariposa gedaan omdat stond aangegeven dat de weg open was. Helaas hadden ze er niet bij staan dat de shuttle niet reed. We hebben toen ook nog maar de trail van de parkeerplaats naar de Grove gelopen. Zeker de moeite waard.
We kunnen terugkijken op een zeer mooie reis die mede tot stand is gekomen door de goeie tips op dit forum. Nogmaals bedankt!!
Na Kernville hebben we nog de trail of 100 giants gedaan (qua route kwam dat goed uit ri. Fishcamp), zeer mooi ook de weg er naar toe.
De 2e dag in Yosemite hebben we toch Mariposa gedaan omdat stond aangegeven dat de weg open was. Helaas hadden ze er niet bij staan dat de shuttle niet reed. We hebben toen ook nog maar de trail van de parkeerplaats naar de Grove gelopen. Zeker de moeite waard.
We kunnen terugkijken op een zeer mooie reis die mede tot stand is gekomen door de goeie tips op dit forum. Nogmaals bedankt!!
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dank voor je bericht. Een ter info, donderdag gaat de Sonora Pass open. Scheelt ons weer een aantal uren rijden als we de 23e van Yosemite naar Lee Vining rijden! Nou de Tioga nog!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht