Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studentikoos reizen - California

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bertie007
Amerika-newbie

Studentikoos reizen - California

Bericht door Bertie007 »

Hallo,

Mijn naam is Bert Van Bergen en ik zou graag deze zomer samen met een groep vrienden de USA bezoeken. Mijn interesse gaat uit naar California, vooral LA en San Francisco. Drie jaar geleden heb ik samen met mijn ouders al eens een rondreis gedaan door de VS en dat viel best wel mee. (Heimwee ... :( )

Mijn "reeds opgedane" (kleine) ervaring leert me dat reizen in de VS duur wordt door verzekeringen en "verblijven" (vooral in de grootsteden). Omdat reizen in de VS moeilijk kan zonder auto had ik graag geweten ofdat het wel "betaalbaar" is een auto te huren als 21-jarige student.

Ik heb al uitgekeken naar jeugdherbergen e.d. ... Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet je op letten? Zijn deze gelegen in de goede buurten of eerder in de twijfelachtige hoeken van de steden? Ook heb ik eens rondgekeken voor vakantiehuisjes. Het lijkt me wel best leuk om bijvoorbeeld een week op één plaats te verblijven. Maar als ik op het net zoek dan kom ik steeds op rentals uit die, om het zacht te zeggen, onbetaalbaar zijn.

Alle advies is welkom... ook waar ik op moet letten als reizenden student :D

Dank bij voorbaat,

Bert M.A. Van Bergen
Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Bert,

Ik ga met nog 3 vrienden door Amerika reizen per auto. Het is idd best duur. Ik ben zelf 25 en mjn vrienden tussen de 21 en 24. Dit betekent als je in Amerika een auto boekt, betaal je 20 dollar toeslag per dag!! Je moet namelijk min 25 jaar zijn. (officieel min 21 maar dan wel met toeslag)

Wij hebben onze auto in NL geboekt samen met een vlucht. Wij hebben een auto van Alamo met een alamo gold underaged pakket verzekering.
Alles is inbegrepen ook de toeslag voor 3 bestuurders onder de 25.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

succes

Groetjes Sanny
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

hoi,

Ik ben vorig jaar in Amerika geweest met drie vrienden. Ik had het voordeel dat ik het grootste gedeelte van de tijd bij familie kon slapen. We zijn ook 3 dagen in San Francisco geweest en dat was inderdaad best duur. Als je daar ter plekke wat gaat shoppen kun je daar ook wel goedkope hotelletjes vinden die je niet op internet kunt vinden. Dit kan soms wel de helft schelen. Ook zijn hotelkamers vaak voor 4 personen (2 x 2persoons). Een auto huren is problematisch. De leeftijd is een probleem maar je moet ook een credit-card hebben. Een credit-card kun je nog wel krijgen, maar vraag die wel op tijd aan! Alleen de bestedingslimiet op een credit-card die je als student kunt krijgen is vaak niet genoeg :cry:
Heb je niet ergens nog verre familie daar wonen die je een keer kunt bellen?

Succes,

Haye
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer