Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grote tankstations

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Grote tankstations

Bericht door Almere vak V »

Heb het even gecheckt bij de chef. Ze doet zoveel mogelijk alle boodschappen bij de Safeway. Omdat het voor ons al bijna 20 minuten rijden is voordat we van de berg in ons dorp zijn het liefst maar 1 keer per week. Vervolgens is ons dorp zo klein dat het geen Safeway heeft en ben je aangewezen op het volgende dorp waardoor je al snel 30 minuten onderweg bent. En aangezien autorijden niet de grootste hobby is van mijn vrouw combineert ze dit vaak met een andere afspraak in Portland of ergens anders richting de I5. Ze zegt in onze omgeving alleen maar Safeway's te kennen waar je allemaal ook bij kunt tanken op eentje na. Zegt nooit het volle pond te betalen om te tanken. Maar die dollar per gallon haalt ze eigennooit. En op zich vind ik dat ook wel weer een goed teken...
:wink:
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

Ik ben gewoon benieuwd hoeveel voordeel zo'n kaart oplevert voor de gemiddelde vakantieganger. Gaat het echt om "echt veel geld", zoals @Tantelotje zegt?

Stel je bent als gemiddelde vakantieganger 2 1/2 week = 18 dagen op vakantie in de USA en je doet eens in de 3 dagen boodschappen voor $50. In die 18 dagen doe je dus 18/3 = 6 keer boodschappen. Je totale bestedingen zijn 6 x $50 = $300. Dat zijn 300 punten, ofwel een korting van $0.30 per gallon benzine. Stel je gebruikt deze korting voor een tankbeurt van 20 gallon. Dan is je voordeel 20 x $0.30 = $6. Als je langer blijft, vaker boodschappen doet, meer besteedt, meer tankt, kun je er misschien $10 uitslepen. Altijd mooi meegenomen natuurlijk, maar nou niet bepaald een klapper.

Misschien zit het grote voordeel in de kortingen die je krijgt op artikelen in de supermarkt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Billy Bob Wil je echt zoveel moeite doen tijdens je (korte) vakantie voor zo weinig opbrengst? Ik denk dat je die besparing makkelijk haalt met apps als Gasbuddy om de goedkopere tankstations in de buurt op te zoeken. Ik gebruik die vaak, ook om te zien wat de prijzen op mijn eindbestemming zijn. Daar komt bij, hoe vaak doe je nou boodschappen onderweg? Ik heel weinig en dan moet je ook nog maar net die ketens op je route tegenkomen. Kortom, heel veel moeite doen voor weinig opbrengst. :wink:

Ik denk dat dit spaarsysteem vooral iets kan opleveren voor hen die in Amerika wonen of er meerdere keren per jaar voor langere periode zijn.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Billy Bob schreef:
05 aug 2026, 16:45
Ik ben gewoon benieuwd hoeveel voordeel zo'n kaart oplevert voor de gemiddelde vakantieganger. Gaat het echt om "echt veel geld", zoals @Tantelotje zegt?

Stel je bent als gemiddelde vakantieganger 2 1/2 week = 18 dagen op vakantie in de USA en je doet eens in de 3 dagen boodschappen voor $50. In die 18 dagen doe je dus 18/3 = 6 keer boodschappen. Je totale bestedingen zijn 6 x $50 = $300. Dat zijn 300 punten, ofwel een korting van $0.30 per gallon benzine. Stel je gebruikt deze korting voor een tankbeurt van 20 gallon. Dan is je voordeel 20 x $0.30 = $6. Als je langer blijft, vaker boodschappen doet, meer besteedt, meer tankt, kun je er misschien $10 uitslepen. Altijd mooi meegenomen natuurlijk, maar nou niet bepaald een klapper.

Misschien zit het grote voordeel in de kortingen die je krijgt op artikelen in de supermarkt.
Heel eerlijk? Niet voor tanken. Tenminste, niet voor ons. De helft van de tijd snap ik helemaal niet hoe dat werkt met zo'n 'bonuskaart' en de andere helft van de tijd heb ik er geen zin in of tanken we ergens anders. We zijn meer van het principe: als we moeten tanken, dan moeten we tanken.

De 'winst' zit 'm meer in je boodschappen. Vind ik dan. Ik vind Safeway een fijne supermarkt, en die is wijd verspreid. Inderdaad in tegenstelling tot de CityMarket bijvoorbeeld, wel een fijne supermarkt.
Met de kortingskaart van de Safeway krijg je echt leuke kortingen. En daar hoef ik niks voor te doen behalve die kaart (laten) scannen bij de kassa. Het scheelde op de eerste boodschappen vorig jaar zomaar ruim $40,-.Het kan natuurlijk ook iets zeggen over ons shopgedrag :blink: :lol:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Die korting krijg je uiteraard ook bij Fry’s en andere Kroger sub-merken. Het is sowieso verstandig om de apps te installeren van restaurants, winkels en supermarkten voor veel korting. Kleine moeite, ook in Amerika kun je vaak veel goedkoper uit zijn als je oplet.

Zo hebben ze bv bij Kroger veel coupons en dat scheelt echt veel, als je oplet en je kortingskaart gebruikt. Sinds we Fry’s ontdekt hebben (maar ook Aldi, Safeway, basho’s) shoppen we onze levensmiddelen nooit meer bij Walmart; die zijn echt zo veel duurder, zeker als je de aanbiedingen shopt, en daar hebben ze echt veel van.
Vrijwel elke week zijn er acties op 100en producten. Vrijwel om de week 3+3 gratis acties op ijsthee, frisdrank, maar ook op vlees, groente en andere producten. Dit zal ongetwijfeld bij Safeway ook zo zijn.

Voor de meeste tankstations is het registreren van een Amerikaans nummer genoeg om korting te krijgen, zelfs bovenop de prijzen van gasbuddy. Dus het is een kwestie van overal aanmelden, vooral handig als je een permanent nummer registreert via Google voice of een andere app zoals text+.
Daarna is het een kwestie van je tel nummer invoeren bij de pomp en voila, korting. :thumbup:
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

Bedankt, @Tantelotje, voor je eerlijke antwoord. $40 korting op boodschappen is aantrekkelijk!

De kortingen op benzine klinken leuk, maar uiteindelijk heb je daar als vakantieganger niet zoveel aan.
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Dat soort plaatsen worden ook wel Travel Centers genoemd. Het is veel meer dan een groot tankstation.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer