Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
navigatie oftewel de juiste weg vinden
navigatie oftewel de juiste weg vinden
Wij gaan 4 weken door west amerika rijden met een RV. Is er iemand die ervaring heeft met een gps op een laptop. (en hoe gaat/werkt dat dan en wat moet je aanschaffen.)
Is het verstandig om een TomTom 910 te kopen (lijkt erg duur).
Of voldoet streets en Trips of Tripmaker op dvd.
Of de Rand McNally atlas.
Omrijden of verkeerd rijden vindt ik zonde van de beschikbare tijd.
Wat is wijsheid?? Wie heeft goeie tips??
Groetjes, Dorothy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nee, er zit geen standaard navigatiesysteem in een RV
Wij hebben hier in Amerika de goedkoopste TomTom gekocht, omdat we toch eigenlijk wel bijna elk jaar terug willen. Daar zit gewoon standaard Amerika en Canada op natuurlijk. Onze vorige TomTom is gesneuveld op de terugreis en in onze eigen auto zit wel een navigatiesysteem, vandaar.
Ik heb Street and Tips op mijn laptop, maar onderweg heb je geen stroom en we rijden regelmatig heel wat uren, langer dan mijn stroom op de laptop het volhoudt.
Anderzijds: op de lange stukken kan je wel zonder navigatie en gebruik ik hem ook regelmatig niet of ben ik eigenwijs genoeg om een andere weg te kiezen. Maar in de stad is het ideaal, zeker met zo'n groot gevaarte. Waar Albert, mijn man, het heerlijk voor vindt is voor het rijden in de bergen. Je ziet op de TomTom de bochten e.d. al aankomen en in haarspeldbochten met een RV van 32 ft is dat heel handig!
Dus ja, wij gebruiken TomTom, maar niet de dure 910, maar gewoon een TomTom One, gekocht bij Best Buy voor ongeveer 270 dollars. Alles is in het Nederlands in te stellen en te bedienen, maar er zit geen Nederlandse stem op. Maakt ook niet zoveel uit, zo moeilijk is het niet in het Engels te volgen.

Wij hebben hier in Amerika de goedkoopste TomTom gekocht, omdat we toch eigenlijk wel bijna elk jaar terug willen. Daar zit gewoon standaard Amerika en Canada op natuurlijk. Onze vorige TomTom is gesneuveld op de terugreis en in onze eigen auto zit wel een navigatiesysteem, vandaar.
Ik heb Street and Tips op mijn laptop, maar onderweg heb je geen stroom en we rijden regelmatig heel wat uren, langer dan mijn stroom op de laptop het volhoudt.
Anderzijds: op de lange stukken kan je wel zonder navigatie en gebruik ik hem ook regelmatig niet of ben ik eigenwijs genoeg om een andere weg te kiezen. Maar in de stad is het ideaal, zeker met zo'n groot gevaarte. Waar Albert, mijn man, het heerlijk voor vindt is voor het rijden in de bergen. Je ziet op de TomTom de bochten e.d. al aankomen en in haarspeldbochten met een RV van 32 ft is dat heel handig!
Dus ja, wij gebruiken TomTom, maar niet de dure 910, maar gewoon een TomTom One, gekocht bij Best Buy voor ongeveer 270 dollars. Alles is in het Nederlands in te stellen en te bedienen, maar er zit geen Nederlandse stem op. Maakt ook niet zoveel uit, zo moeilijk is het niet in het Engels te volgen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: navigatie oftewel de juiste weg vinden
Je moet echt heel erg je best doen om verkeerd te rijden en zelfs als dat gebeurt kost het je geen uren. Het is maar wat je prettig vind. Als je geen hotel hoeft te zoeken in een grote stad kun je heel goed zonder navigatiesysteem want op de grote wegen is alles heel goed aangegeven. Ook in de steden, maar dan is een plattegrond natuurlijk wel handig. In tegenstelling tot in Nederlandse steden zijn de namen van de zijwegen altijd goed aangegeven zodat je je goed kunt orienteren.Dorothy schreef: Omrijden of verkeerd rijden vindt ik zonde van de beschikbare tijd.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik geef je helemaal gelijk voor buiten de steden, zeker in het Zuidwesten. En de meeste motels liggen toch op de enige hoofdbaan, dus dan moet veel moet je nooit zoeken.Martin & Marianne schreef:Ook in de steden, maar dan is een plattegrond natuurlijk wel handig. In tegenstelling tot in Nederlandse steden zijn de namen van de zijwegen altijd goed aangegeven zodat je je goed kunt orienteren.
Maar de steden, ik heb het 2 keer geprobeerd, met een kaartje, in Los Angeles en San Francisco.
In Los Angeles bevond ik me op straten die niet op de kaart stonden (was de standaard kaart de mcnally, dus niet supergedetailleerd), en ook de straat waar ik moest zijn stond er niet op, dus dat was wel ff stressen, en bidden dat de gps snel een satelliet zou vinden

En in San Francisco dacht ik dat ik het systeem wel door had, we liepen al een paar dagen rond, en het begon allemaal al wel bekend te worden. En ik had vooraf de kaart al wat bestudeerd, om zeker te zijn dat ik juist zou zijn. Alleen na 2 minuten rijden zat ik al op een oneway street (van 4 lanen breed, had niet op een bordje gelet, wist niet dat er zo'n brede oneway lanen waren

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
@ Monique, heb je geen 12 volt voeding vanaf de sigaretten plug voor je laptop dan?
We nemen standaard die voeding mee in de wagen en kunnen dan rustig street and trips gebruiken zonder dat de accu leeg raakt.
Maar een normaal navigatie systeem is gewoon een handig apparaat.
Ik denk dat je zelfs voor de TomTom die je nu hebt gewoon de nederlandse stem kunt downloaden van de site van TomTom.
http://www.tomtom.com/plus/services/voices.php.
Erika
We nemen standaard die voeding mee in de wagen en kunnen dan rustig street and trips gebruiken zonder dat de accu leeg raakt.
Maar een normaal navigatie systeem is gewoon een handig apparaat.
Ik denk dat je zelfs voor de TomTom die je nu hebt gewoon de nederlandse stem kunt downloaden van de site van TomTom.
http://www.tomtom.com/plus/services/voices.php.
Erika
Wij hebben een GPS gehuurd bij Avis (Where2), maar alleen de eerste en laatste dag in de grote(re) steden gebruikt. In the countryJe moet echt heel erg je best doen om verkeerd te rijden

Maar......ik neem er atijd één mee voor het geval dat. De techniek is er, dus gewoon gebruiken.
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Precies zo denken wij er ook over als je navigatie hebt kun je die het beste gebruiken wij gebruiken Garmin Street pilot met usa/Canada kaarten erop en ik vindt het echt fijn.Leo C. schreef:Wij hebben een GPS gehuurd bij Avis (Where2), maar alleen de eerste en laatste dag in de grote(re) steden gebruikt. In the countryJe moet echt heel erg je best doen om verkeerd te rijdenheeft het ding weinig te doen en kun je heel goed zonder.
Maar......ik neem er atijd één mee voor het geval dat. De techniek is er, dus gewoon gebruiken.
Afgelopen jaar in Miami kon ik zo alles snel vinden alleen rond het vliegveld was een ramp maar dat kwam ook dat ze daar aan de weg aan het werken waren
Dennis
Laatst gewijzigd door deh78 op 25 mei 2007, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Tom Tom 910
Ik heb een Tom Tom 910 gekocht en ben er momenteel mee aan het navigeren in de USA. Het werkt voor 99%. Enkel in Pink Coral Sand Dunes kreeg ik verkeerde aanwijzigen en was ik naast de baan aan't rijden.
Ik vind een navigatiesysteem wel handig om het resterend aantal mijl en resterende tijd te zien.
Ik vind een navigatiesysteem wel handig om het resterend aantal mijl en resterende tijd te zien.
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Foto's hier
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Koop zon kaart in boekvorm van de gehele USA voor iets van 12 dollar. Gebruik dat, navigeren in de USA is erg makkelijk, alles gaat nort/south/east or west. Tevens heb je een idee waar je rijdt, en het ouderwetse motorkap overleg heeft ook zo zijn charmes.Dorothy schreef:Wij gaan 4 weken door west amerika rijden met een RV. Is er iemand die ervaring heeft met een gps op een laptop. (en hoe gaat/werkt dat dan en wat moet je aanschaffen.)
Have Fun!
can't wait to travel again.....
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Natuurlijk kun je met een kaart heel goed navigeren. Niks mis mee. Maar dat wil niet zeggen dat een GPS-systeem ook niet handig is. De techniek is er, dus waarom zou je er geen gebruik van maken als je de kans krijgt? We gebruiken immers ook (bijna) allemaal een mobiele telefoon in Amerika?ndekker schreef:Koop zon kaart in boekvorm van de gehele USA voor iets van 12 dollar. Gebruik dat, navigeren in de USA is erg makkelijk, alles gaat nort/south/east or west. Tevens heb je een idee waar je rijdt, en het ouderwetse motorkap overleg heeft ook zo zijn charmes.
Zie het als een mooi hulpmiddel en zoals jobo al aangaf, het is reuze handig met de resterende mijlen en tijd. Dat vind ik ook een van de pluspunten. Naast mijn PDA met TomTom heb ik trouwens ook altijd een Rand McNally roadatlas naast me liggen in de auto. Ik wil natuurlijk wel weten waar ik rijd.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1068 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-