Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help wanted! Afstand Page -> Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liesje68
Amerika-ontdekker

Help wanted! Afstand Page -> Moab

Bericht door Liesje68 »

Hallo iedereen!

Ik had een klein vraagske. Is het mogelijk om op 1 dag The Wave of Antelope Canyon te bezoeken en na dit bezoek door te rijden naar Moab? Zijn er mensen die dit al gedaan hebben?

Onze eerste planning (voor ik van The Wave gehoord had):
- 's morgens in Grand Canyon vertrekken naar Page
- in Page Antelope Canyon bezoeken
- daarna doorrijden naar Monument Valley
- van Monument Valley naar Mexican Hat
- Mexican Hat naar Moab

Mogelijke planning:
- 's morgens in Grand Canyon vertrekken naar Page
- in Page The Wave bezoeken (als ik een permit kan bemachtigen)
- in Page overnachten en de volgende dag Antelope Canyon bezoeken
- na Antelope Canyon doorrijden naar Monument Valley (weet niet of ik in het park zelf ga gaan)
- en hierna nog doorrijden naar Moab
(hierdoor mis ik 1/2 dag om Moab te bezoeken)

Is dit haalbaar :?: Ik heb er echt geen idee van...

Alle reacties of suggesties zijn welkom! :D

Alvast bedankt!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

page-moab is een 400 km. als je de vroege antelope canyon tour (9u30, duurt ong 2 u ) neemt is dat mogelijk. dan zou je de dag voordien wel the wave in de namiddag bezoeken en dat kan behoorlijk warm/heet zijn.
en omgekeerd, de eerste dag antelope canyon en de tweede dag the wave en naar moab : the wave ligt ong. 450 km van moab - je kunt zowel via kanab en bryce als via page rijden - een flinke maar niet onmogelijke namiddag- en vooravond rit. voor de wave moet je toch een halve dag nemen, er naartoe spurten en rap-rap kijken zou echt zonde zijn.

ik vermoed dat slechts weinige forumleden al de wave bezocht hebben en dan doorgereden zijn naar moab, de wave en omgeving bezoeken ( zoals bv de Toadstool) is een dagvuller.

jacques
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Als je in het topic van de routekaartjes kijkt, kun je bij de reizen van anderen je een beeld vormen over afstanden en reistijden.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Help wanted! Afstand Page -> Moab

Bericht door Veusy »

Liesje68 schreef:in Page The Wave bezoeken (als ik een permit kan bemachtigen)
- in Page overnachten en de volgende dag Antelope Canyon bezoeken
- na Antelope Canyon doorrijden naar Monument Valley (weet niet of ik in het park zelf ga gaan)
- en hierna nog doorrijden naar Moab
(hierdoor mis ik 1/2 dag om Moab te bezoeken)

Is dit haalbaar :?: Ik heb er echt geen idee van...

Alle reacties of suggesties zijn welkom! :D

Alvast bedankt!
Ik heb vorig jaar de andere richting gereden. Van Moab naar Monument Valley, daar overnacht en dan doorgereden naar Page.
Ik ben pas omstreeks 15 uur in Moab vertrokken en tegen 19 uur in Kayenta, tegen Monument Valley aangekomen. De dag erna stond ik op anderhalf uur in Page. Je moet wel rekening houden met tijdverschillen. In Arizona doet men niet mee met het zomeruur, maar in Indianen gebied en Kayenta dus wel.

Endin, om een lang verhaal kort te maken. Als je niet van plan bent om Monument Valley te bezoeken, dan is het volgens mij perfect mogelijk om van Page naar Moab te rijden. Ook als je nog de antelope Canyon wil bezoeken, maar doe dit dan wel voor de middag.

Je kan alles nalezen op mijn reisverslag van vorig jaar: http://usa2006.deveuster.eu/ en kies voor dag 10

BTW: de dag erna heb ik The Wave bezocht.... schitterend stukje natuur !

succes,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo
BTW: de dag erna heb ik The Wave bezocht.... schitterend stukje natuur
indien het niet zou lukken om permits vast te krijgen dan kan je vanaf dezelfde trailhead ( wirepass trailhead) een ander ,,stukje" prachtige natuur binnenstappen : volg gewoon de bedding van de beek en je komt in wirepass slotcanyon terecht en die leidt naar Bucksin Gulch, de langste slotcanyon ter wereld. Indrukwekkend, mooi, koel !!!! en je bent er bijna helemaal alleen. Eigenlijk niet te missen.

jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer