Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisadvies gevraagd
Reisadvies gevraagd
Wij, Jan Kathy en 2 jongens van 10 en 11 vertrekken 25 juli naar LA voor een rondreis Incl. 4 dagen Tucson ivm een reunie met reisgenoten van UWP 1987. Kunnen jullie america experts onze reisroute bekijken ?
Redden we het om Yosemity even door te rijden op onze reisdag van DV.
Kunnen we naar Antilope en-of Monument Valley. Alles hebben we zelf geboekt. Eventueel is er met de hotels nog wat te schuiven.
Hier onze route met de plaatsen waar we overnachten
wo 25 juli Dusseldorf Oxnard Casa Sirena
2 do 26 juli Oxnard Casa Sirena
3 vr 27 juli Cambria San Simeon Pines
4 za 28 juli San Francisco HI Fisherman's Wharf
5 zo 29 juli San Fransisco HI Fisherman's Wharf
6 ma 30 juli Mariposa Best Western Yosemite Way Station
7 di 31 juli Death Valley Furnace Creek Ranch
8 wo 01 augustus Las Vegas Stratosphere
9 do 02 augustus Stratosphere
10 vr 03 augustus Kanab (at Corall Cliffs)Holiday Inn Exp
11 za 04 augustus Bryce Bryce View Lodge
12 zo 05 augustus North Rim Grand Canyon Lodge
13 ma 06 augustus Page Quality Inn Lake Powell
14 di 07 augustus South Rim Yavapai Lodge
15 wo 08 augustus Tucson The Westin La Paloma
16 do 09 augustus The Westin La Paloma
17 vr 10 augustus The Westin La Paloma
18 za 11 augustus The Westin La Paloma
19 zo 12 augustus San Marcos Lake San Marcos Resort
20 ma 13 augustus Los Angeles Ramada Plaza LAX
21 di 14 augustus Los Angeles terugvlucht
22 wo 15 augustus Dusseldorf
We horen graag jullie evaring met betrekking tot deze trip en kids!
Alvast bedankt!
Kathy
Redden we het om Yosemity even door te rijden op onze reisdag van DV.
Kunnen we naar Antilope en-of Monument Valley. Alles hebben we zelf geboekt. Eventueel is er met de hotels nog wat te schuiven.
Hier onze route met de plaatsen waar we overnachten
wo 25 juli Dusseldorf Oxnard Casa Sirena
2 do 26 juli Oxnard Casa Sirena
3 vr 27 juli Cambria San Simeon Pines
4 za 28 juli San Francisco HI Fisherman's Wharf
5 zo 29 juli San Fransisco HI Fisherman's Wharf
6 ma 30 juli Mariposa Best Western Yosemite Way Station
7 di 31 juli Death Valley Furnace Creek Ranch
8 wo 01 augustus Las Vegas Stratosphere
9 do 02 augustus Stratosphere
10 vr 03 augustus Kanab (at Corall Cliffs)Holiday Inn Exp
11 za 04 augustus Bryce Bryce View Lodge
12 zo 05 augustus North Rim Grand Canyon Lodge
13 ma 06 augustus Page Quality Inn Lake Powell
14 di 07 augustus South Rim Yavapai Lodge
15 wo 08 augustus Tucson The Westin La Paloma
16 do 09 augustus The Westin La Paloma
17 vr 10 augustus The Westin La Paloma
18 za 11 augustus The Westin La Paloma
19 zo 12 augustus San Marcos Lake San Marcos Resort
20 ma 13 augustus Los Angeles Ramada Plaza LAX
21 di 14 augustus Los Angeles terugvlucht
22 wo 15 augustus Dusseldorf
We horen graag jullie evaring met betrekking tot deze trip en kids!
Alvast bedankt!
Kathy
KD
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Kathy,
Ik moet zeggen dat ik het wel erg krap vind allemaal. Zoals Pete zegt is het te doen, van Yosemite naar Death valley. Jullie vertrekken echter vnauit Mariposa. Waarom niet in het park zelf iets zoeken, of in El Portal? Dat scheelt je beide dagen weer wat tijd, en dat kunnen jullie wel gebruiken.
De North Rim zou ik overslaan als je ook al naar de South Rim gaat, en gebruik de tijd voor Zion en Bryce. Ik begrijp Kanab ook niet helemaal. Springdale is een goede overnachtingsplaats voor Zion, of je rijdt in een keer door naar Bryce als je Zion wilt overslaan (wat ik jammer zou vinden, het lijkt me voor de jonges erg leuk om de Narrows te lopen, neem waterschoenen oid mee!).
Marianne
Ik moet zeggen dat ik het wel erg krap vind allemaal. Zoals Pete zegt is het te doen, van Yosemite naar Death valley. Jullie vertrekken echter vnauit Mariposa. Waarom niet in het park zelf iets zoeken, of in El Portal? Dat scheelt je beide dagen weer wat tijd, en dat kunnen jullie wel gebruiken.
De North Rim zou ik overslaan als je ook al naar de South Rim gaat, en gebruik de tijd voor Zion en Bryce. Ik begrijp Kanab ook niet helemaal. Springdale is een goede overnachtingsplaats voor Zion, of je rijdt in een keer door naar Bryce als je Zion wilt overslaan (wat ik jammer zou vinden, het lijkt me voor de jonges erg leuk om de Narrows te lopen, neem waterschoenen oid mee!).
Marianne
Bedankt voor jullie reactie
Marianne, dat lopen in Narrow lijkt me ook fantastisch. Hoe lang hebben we daar minimaal voor nodig. Kan dat altijd, want ik las eerder dat er te veel water in stond? Kanab leek me niet te ver van Zion. De dag dat we uit Las Vegas komen wou ik langs Zion tot 's avonds en eventueel ook weer de volgende dag. Springdale is wat dichterbij maar ik vond niet direct een betaalbaar hotel met zwembad (voor de jongens) Suggestie??
Bryce is volgens anderen in een halve dag te bezoeken dus dat moeten we de ochtend na de overnachting in Bryce maar doen.
Weet iemand hoever rijden Mariposa naar het Visitors Center van Yosemity is?
Marianne, dat lopen in Narrow lijkt me ook fantastisch. Hoe lang hebben we daar minimaal voor nodig. Kan dat altijd, want ik las eerder dat er te veel water in stond? Kanab leek me niet te ver van Zion. De dag dat we uit Las Vegas komen wou ik langs Zion tot 's avonds en eventueel ook weer de volgende dag. Springdale is wat dichterbij maar ik vond niet direct een betaalbaar hotel met zwembad (voor de jongens) Suggestie??
Bryce is volgens anderen in een halve dag te bezoeken dus dat moeten we de ochtend na de overnachting in Bryce maar doen.
Weet iemand hoever rijden Mariposa naar het Visitors Center van Yosemity is?
KD
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het zal inderdaad van de waterstand afhangen hoe ver je stroomopwaarts kunt lopen. Ik ben tot Orderville Canyon gelopen, een prachtig punt. Ik deed daar anderhalf uur over. Terug liep ik het in een uurtje. Je kunt nog veel verder maar ik vond dit een mooi punt. Hier komen bijna ook geen toeristen meer. Die meesten haken na enkele bochten af.Kathy schreef:dat lopen in Narrow lijkt me ook fantastisch. Hoe lang hebben we daar minimaal voor nodig. Kan dat altijd, want ik las eerder dat er te veel water in stond?

Orderville Canyon
Tot het punt waar ik deze foto genomen heb, ben ik gelopen. Je kijkt nu dus in de richting waar ik vandaan kwam.
Volgens Streets & Trips is dat ± 44 mijl en de zuivere reistijd 0 u. 55 min.Weet iemand hoever rijden Mariposa naar het Visitors Center van Yosemity is?
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt net zo ver gaan als je wilt, als het tenminste veilig is. Er staan borden met daarop het "danger level" bij het begin van de wandeling.Kathy schreef:Bedankt voor jullie reactie
Marianne, dat lopen in Narrow lijkt me ook fantastisch. Hoe lang hebben we daar minimaal voor nodig.
Het is wel weer een uur rijden naar Kanab, terwijl je vanuit Springdale zo met de shuttle naar het park kunt. Ik vind het ook een leuk dorp.Kathy schreef: Kanab leek me niet te ver van Zion. De dag dat we uit Las Vegas komen wou ik langs Zion tot 's avonds en eventueel ook weer de volgende dag. Springdale is wat dichterbij maar ik vond niet direct een betaalbaar hotel met zwembad (voor de jongens) Suggestie??
Ik ken zelf de Pioneer Lodge en de Desert Pearl Inn. Vooral die laatste is geweldig, met een prachtig groot zwembad. Of kijk eens naar de Best Western Zion Park Inn, die is hier ook al eens genoemd, net als de Bumbleberry Inn.
Zoals Roland al schreef is het ongeveer een uur, als je het visitor center in Yosemite Village bedoelt. Als het druk is bij de ingang kan dat nog wel meer worden.Kathy schreef: Weet iemand hoever rijden Mariposa naar het Visitors Center van Yosemity is?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marianne bedoelt dit bord:Martin & Marianne schreef: Je kunt net zo ver gaan als je wilt, als het tenminste veilig is. Er staan borden met daarop het "danger level" bij het begin van de wandeling.

Dit is een oude foto uit 1988. Ik vraag me af of het bord er nog steeds staat. Ik kan me namelijk niet herinneren of we dat bord vorig jaar ook gezien hebben.
In ieder geval staat op de NPS-site een hoop informatie over de wandeling in de Narrows. http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/zion-narrows.htm. Informeer voor de zekerheid voordat je de wandeling gaat doen, eerst even in het Visitor Center.
Martin
Ook ik vind het wel wat te veel op een dag.Vanuit Yosemite naar death Valley is ongeveer 581 km.Wij zijn vorig jaar vanaf Yosemite eerst naar Bodie gereden (een oud verlaten mijn/cowboystadje)vonden onze jongens erg leuk.Daarna naar Lone Pine gereden voor overnachting en de volgende dag naar Furnace Creek Death Valley. Volgens mijn zoon, 16 jaar , het mooiste park en het heetste ,52 graden.In de ochtend en bij schemering maak je de mooiste foto's, s'avonds moet je vooral naar de sterren gaan kijken bij zabrisky point,zo donker kennen wij het niet meer in Nederland.Bij Furnace creek ranch is ook een klein museumpje , de man die er staat kan leuk vertellen over slangen en schorpioenen en natuurlijk borax dat lang geleden in die buurt gedolven werd.
Lydia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is nog wel wat vrij in Curry Village (cabin without bath, 90 dollar). Vind ik zelf een geweldige locatie, met een groot zwembad, food comers, winkels, fietsverhuur en raften, midden in het park. Geen tijd kwijt met heen en weer rijden, maar gewoon de shuttlebus in.Kathy schreef: Weet iemand hoever rijden Mariposa naar het Visitors Center van Yosemity is?
Eigenlijk is een extra nacht aan te raden, of misschien nog een nacht Lee Vining of Mammoth Lakes?
Als je de North Rim laat vallen heb je een extra nacht.
Bodie is inderdaad erg mooi, maar dat wordt echt te krap in jullie schema.
Marianne
Ok we worden wijzer van al jullie adviezen.
Ondertussen Kanab geannuleerd en omgeboekt naar Springdale Quality nn Montclair suites. Zit 1,5 mile van entrance Zion. Narrow moet dan toch lukken als we een middag en een ochtend+middag daar hebben? We rijden in de late middag naar Bryce en proberen een zonsondergang te zien. Volgende ochtend wer naar Bryce en dan toch door naar N rim.
Yosemite blijft denken we zoals nu alleen moeten we bepalen wat we wel en niet kunnen doen. We willen graag naar Mariposa Grove en Glacier Point. Of we dan de volgende dag naar Death Valley via de Tioga pass kunnen twijfelen we na jullie reactie aan.
Marianne, de cabins vond m'n man geen optie. Tripadvisor was ook niet echt positief ook al is het een super lokatie. Bedankt voor het meedenken.

Ondertussen Kanab geannuleerd en omgeboekt naar Springdale Quality nn Montclair suites. Zit 1,5 mile van entrance Zion. Narrow moet dan toch lukken als we een middag en een ochtend+middag daar hebben? We rijden in de late middag naar Bryce en proberen een zonsondergang te zien. Volgende ochtend wer naar Bryce en dan toch door naar N rim.
Yosemite blijft denken we zoals nu alleen moeten we bepalen wat we wel en niet kunnen doen. We willen graag naar Mariposa Grove en Glacier Point. Of we dan de volgende dag naar Death Valley via de Tioga pass kunnen twijfelen we na jullie reactie aan.
Marianne, de cabins vond m'n man geen optie. Tripadvisor was ook niet echt positief ook al is het een super lokatie. Bedankt voor het meedenken.

KD
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van SF naar Glacier Point gaat en dan via de Mariposa Grove naar Mariposa ben je aan pure reistijd al zo'n 7 uur kwijt, dan ben je dus de auto nog niet uit geweest. En willen jullie niet naar Yosemite Valley?Kathy schreef:We willen graag naar Mariposa Grove en Glacier Point. Of we dan de volgende dag naar Death Valley via de Tioga pass kunnen twijfelen we na jullie reactie aan.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je kunt best wel veel doen dan. Lijkt me een goede keuze zo.Kathy schreef:Ok we worden wijzer van al jullie adviezen.
Ondertussen Kanab geannuleerd en omgeboekt naar Springdale Quality nn Montclair suites. Zit 1,5 mile van entrance Zion. Narrow moet dan toch lukken als we een middag en een ochtend+middag daar hebben?
Ik zit nu te denken dat het ook een optie is om Mariposa te laten vallen en vanuit SF door Yosemite door te rijden naar Lee Vining. Dan kun je de oostkant van het park doen (zwemmen bij Dog Lake of Tenaya Lake, Olmsted Point, Soda Springs) of wellicht ook nog de vallei, en dan heb je op de dag naar Death Valley nog tijd voor Mono Lake, Alabama Hills, of Bodie. Kijk ook eens in ons reisverslag 2006 voor het stuk van Las Vegas naar Yosemite (vanaf 10 augustus).Kathy schreef: Yosemite blijft denken we zoals nu alleen moeten we bepalen wat we wel en niet kunnen doen. We willen graag naar Mariposa Grove en Glacier Point. Of we dan de volgende dag naar Death Valley via de Tioga pass kunnen twijfelen we na jullie reactie aan.
Nee, het is erg basic natuurlijk. Maar leek me voor de kinderen veel leuker.Kathy schreef: Marianne, de cabins vond m'n man geen optie. Tripadvisor was ook niet echt positief ook al is het een super lokatie. Bedankt voor het meedenken.
Ik weet niet hoe de ervaring is van anderen met kinderen, maar die van ons vonden de Grand Canyon vreeeeselijk saai (toen waren ze wel wat jonger) terwijl ze elke keer weer naar Yosemite willen.
Marianne
Dat hoor ik wel vaker hier, is een helicoptervlucht boven Bryce dan niet mooier dan door de Grand Canyon?Lydia schreef:Ook wij vonden na parken zoals Bryce, Zion ,Capitol Reef en Monument Valley de Grand Canyon ondanks helicoptervlucht erg tegenvallen
Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De South èn de Nort Rim vlak na elkaar is volgens mij ook teveel van het goede. Mijn kinderen (toen 14 en 16) vonden de GC wel mooi maar na twee uitzichtpunten hadden ze het echt wel gezien. Volgens hen zag je bij elk viewpoint hetzelfde.
Zion en Bryce vonden ze wel erg mooi, bij Bryce is elk uitzichtpunt weer verschillend en bij Zion kun je mooie wandelingen maken.
Ook de Tiogapass vonden ze erg mooi, vooral het picknicken bij Tenaya Lake vonden ze leuk.
Wij brachten vorig jaar voor de tweede keer (even) een bezoek aan de GC. Maar ik schrok echt van de enorme mensenmassa (vooral de bussen Japanners) Je moest gewoon in de rij staan om een foto te kunnen nemen.
Nu waren we er wel 's middags dit keer, vorige keer zijn we al 's morgens vroeg op pad gegaan, toen was het nog vrij rustig.
Marjon
Zion en Bryce vonden ze wel erg mooi, bij Bryce is elk uitzichtpunt weer verschillend en bij Zion kun je mooie wandelingen maken.
Ook de Tiogapass vonden ze erg mooi, vooral het picknicken bij Tenaya Lake vonden ze leuk.
Wij brachten vorig jaar voor de tweede keer (even) een bezoek aan de GC. Maar ik schrok echt van de enorme mensenmassa (vooral de bussen Japanners) Je moest gewoon in de rij staan om een foto te kunnen nemen.
Nu waren we er wel 's middags dit keer, vorige keer zijn we al 's morgens vroeg op pad gegaan, toen was het nog vrij rustig.
Marjon
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik had de Grand Canyon al eens bezocht in 1999 en vond het toen echt schitterend. Adembenemend. Maar toen ik vorig jaar nog eens terugging zei het me eigenlijk niet veel meer. Ik denk dat ik er op 2 uur doorgereden ben toen. Al wil ik nu wel graag eens een helicopter vlucht maken in de Grand Canyon.vana schreef:Wij brachten vorig jaar voor de tweede keer (even) een bezoek aan de GC. Maar ik schrok echt van de enorme mensenmassa (vooral de bussen Japanners) Je moest gewoon in de rij staan om een foto te kunnen nemen.
Marjon
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Ik hoor jullie alemaal over de grote mensenmassa's in de parken.
Is de North Rim niet een stuk rustiger???
Zou het in ons geval anders een betere optie zijn om de nacht in North Rim te annuleren en 2 nachten in Page te verblijven? Mijn man wil nl. heeel graag naar Monument valley en ik naar Antilope. We beseffen dat we niet alles kunnen doen.
Ik denk dat we genoeg tijd hebben voor Zion. Yosemite helaas niet en daar kunnen we ook weinig aan veranderen. Ik heb nog verder gezocht naar een andere locatie om te slapen maar helaas. Alles zit vol of is onbetaalbaar.
Bij de South Rim ontmoet ik een vriendin die ik 20 jaar niet heb gezien. Zij reist 3 dagen vanuit Williams met de trein naar de Canyon. Bij de south rim maken wij 's ochtends om 8.00u een vlucht met een vliegtuigje.
Lijkt mij dat de jongens dat wel leuk zullen vinden.
Zou het in ons geval anders een betere optie zijn om de nacht in North Rim te annuleren en 2 nachten in Page te verblijven? Mijn man wil nl. heeel graag naar Monument valley en ik naar Antilope. We beseffen dat we niet alles kunnen doen.
Ik denk dat we genoeg tijd hebben voor Zion. Yosemite helaas niet en daar kunnen we ook weinig aan veranderen. Ik heb nog verder gezocht naar een andere locatie om te slapen maar helaas. Alles zit vol of is onbetaalbaar.
Bij de South Rim ontmoet ik een vriendin die ik 20 jaar niet heb gezien. Zij reist 3 dagen vanuit Williams met de trein naar de Canyon. Bij de south rim maken wij 's ochtends om 8.00u een vlucht met een vliegtuigje.
KD
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, is inderdaad rustiger. Wat de mensenmassa's betreft; dat is inderdaad zo, maar je zult er versteld van staan hoeveel mensen even een kijkje nemen en weer verder rijden. Als je de shuttle naar Hermit's Rest neemt en regelmatig uitstapt, zul je zien dat het steeds rustiger wordt. Ook als je een stuk naar beneden loopt, is het rustiger.Kathy schreef:Ik hoor jullie alemaal over de grote mensenmassa's in de parken.
Lijkt me een goed plan, dat geeft ook wat meer rust in jullie schema.Kathy schreef: Zou het in ons geval anders een betere optie zijn om de nacht in North Rim te annuleren en 2 nachten in Page te verblijven? Mijn man wil nl. heeel graag naar Monument valley en ik naar Antilope. We beseffen dat we niet alles kunnen doen.
Monument valley is wel weer een behoorlijk eind rijden vanaf Page, is dat bedoeld voor de dag dat je naar de Grand Canyon rijdt?
Toch jammer van die cabinKathy schreef: Ik denk dat we genoeg tijd hebben voor Zion. Yosemite helaas niet en daar kunnen we ook weinig aan veranderen. Ik heb nog verder gezocht naar een andere locatie om te slapen maar helaas. Alles zit vol of is onbetaalbaar.

Lijkt mij ook!Kathy schreef: Bij de south rim maken wij 's ochtends om 8.00u een vlucht met een vliegtuigje.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1024 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-