Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze reisroute voor mei 2008
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Onze reisroute voor mei 2008
Hallo mensen, samen met 2 vrienden ga ik volgend jaar in mei een rondreis maken door het zuidwesten van de USA. Voorlopig ziet onze reisroute er zo uit:
Woe 30 april 2008: Vlucht vanuit Brussel naar LA
Don 1 mei 2008: LA
Vri 2 mei 2008: LA
Zat 3 mei 2008: LA - Palm Springs (+/- 2u rijden)
Zon 4 mei 2008: Bezoek Joshua Tree en rit naar Grand Canyon (+/- 7u rijden)
Maa 5 mei 2008: Grand Canyon
Din 6 mei 2008: Grand Canyon en rit naar Monument Valley (eventueel overnachting Kayenta) (+/- 3u rijden)
Woe 7 mei 2008: Kayenta - Page (Antelope Canyon, hopelijk the Wave, ...) (+/- 2u rijden)
Don 8 mei 2008: Page - Kanab (eventueel bezoek Grand Staircase Escalante NM) (+/- 1u30 rijden)
Vri 9 mei 2008: Kanab - Bryce Canyon (+/- 2u rijden)
Zat 10 mei 2008: Bryce - Zion (+/- 2u rijden)
Zon 11 mei 2008: Zion - Las vegas (Hooverdam) (+/- 3u rijden)
Maa 12 mei 2008: Las Vegas
Din 13 mei 2008: Las Vegas - Death Valley (+/- 3u rijden)
Woe 14 mei 2008: Death Valley - Bishop of Lee Vining (bezoek Mono Lake) (tot Lee Vining +/- 4u30)
Don 15 mei 2008: naar Yosemite (+/- 2u rijden)
Vri 16 mei 2008: Yosemite
Zat 17 mei 2008: Yosemite - Sequoia/Kings Canyon (+/- 3u30 rijden)
Zon 18 mei 2008: Sequoia - Monterey (+/- 4u rijden)
Maa 19 mei 2008: Monterey - San Fancisco (+/- 2u rijden)
Din 20 mei 2008: San Francisco
Woe 21 mei 2008: San Francisco
Don 22 mei 2008: ?
Vri 23 mei 2008: Vlucht vanuit San Francisco naar Brussel
Zoals je kan zien hebben we een dag over (laatste dag). Hebben jullie nog tips voor 1 dag? Bijvoorbeeld een dag langer daar of een stad/park die we nog niet ingepland hebben.
De rijtijden die er bijstaan heb ik via Google Maps gezocht.
Aangezien we in mei gaan kan het dus ook zijn dat de Tioga Pass niet open is en dus zullen moeten omrijden. En ook het Sequoia park niet kunnen doen. Dus hier zullen we rekening moeten houden.
Groeten
Jeroen
Woe 30 april 2008: Vlucht vanuit Brussel naar LA
Don 1 mei 2008: LA
Vri 2 mei 2008: LA
Zat 3 mei 2008: LA - Palm Springs (+/- 2u rijden)
Zon 4 mei 2008: Bezoek Joshua Tree en rit naar Grand Canyon (+/- 7u rijden)
Maa 5 mei 2008: Grand Canyon
Din 6 mei 2008: Grand Canyon en rit naar Monument Valley (eventueel overnachting Kayenta) (+/- 3u rijden)
Woe 7 mei 2008: Kayenta - Page (Antelope Canyon, hopelijk the Wave, ...) (+/- 2u rijden)
Don 8 mei 2008: Page - Kanab (eventueel bezoek Grand Staircase Escalante NM) (+/- 1u30 rijden)
Vri 9 mei 2008: Kanab - Bryce Canyon (+/- 2u rijden)
Zat 10 mei 2008: Bryce - Zion (+/- 2u rijden)
Zon 11 mei 2008: Zion - Las vegas (Hooverdam) (+/- 3u rijden)
Maa 12 mei 2008: Las Vegas
Din 13 mei 2008: Las Vegas - Death Valley (+/- 3u rijden)
Woe 14 mei 2008: Death Valley - Bishop of Lee Vining (bezoek Mono Lake) (tot Lee Vining +/- 4u30)
Don 15 mei 2008: naar Yosemite (+/- 2u rijden)
Vri 16 mei 2008: Yosemite
Zat 17 mei 2008: Yosemite - Sequoia/Kings Canyon (+/- 3u30 rijden)
Zon 18 mei 2008: Sequoia - Monterey (+/- 4u rijden)
Maa 19 mei 2008: Monterey - San Fancisco (+/- 2u rijden)
Din 20 mei 2008: San Francisco
Don 22 mei 2008: ?
Zoals je kan zien hebben we een dag over (laatste dag). Hebben jullie nog tips voor 1 dag? Bijvoorbeeld een dag langer daar of een stad/park die we nog niet ingepland hebben.
De rijtijden die er bijstaan heb ik via Google Maps gezocht.
Aangezien we in mei gaan kan het dus ook zijn dat de Tioga Pass niet open is en dus zullen moeten omrijden. En ook het Sequoia park niet kunnen doen. Dus hier zullen we rekening moeten houden.
Groeten
Jeroen
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Jeroen,
Je zou de extra dag aan Zion kunnen besteden (misschien liever geen Angel's Landing doen, daar is al de 6e dode in een jaar te betreuren).
Ik vind ook die omweg naar Sequoia en Monterey wat jammer voor de korte tijd die je er hebt.
Je zou in plaats daarvan wat meer tijd in Yosemite kunnen doorbrengen, want in 1 dag heb je lang niet alles gezien. Sequoia's kun je ook in de Mariposa grove zien, of een van de andere groves in Yosemite.
Als de Tioga Pass nog niet open is, zul je een deel van Yosemite niet kunnen doen. Dan is de route via Sequoia aan te raden, en dan zou ik Monterey overslaan:
Woe 14 mei 2008: Death Valley - Three Rivers
Don 15 mei 2008: Three Rivers - Grant Grove Village (via General hwy)
Vri 16 mei 2008: Grant Grove Village (Kings Canyon)
Zat 17 mei 2008: Sequoia/Kings Canyon- Yosemite (+/- 3u30 rijden)
Zon 18 mei 2008: Yosemite
Maa 19 mei 2008: Yosemite
Din 20 mei 2008: Yosemite - San Francisco
Don 22 mei 2008: San Francisco
Marianne
Je zou de extra dag aan Zion kunnen besteden (misschien liever geen Angel's Landing doen, daar is al de 6e dode in een jaar te betreuren).
Ik vind ook die omweg naar Sequoia en Monterey wat jammer voor de korte tijd die je er hebt.
Je zou in plaats daarvan wat meer tijd in Yosemite kunnen doorbrengen, want in 1 dag heb je lang niet alles gezien. Sequoia's kun je ook in de Mariposa grove zien, of een van de andere groves in Yosemite.
Als de Tioga Pass nog niet open is, zul je een deel van Yosemite niet kunnen doen. Dan is de route via Sequoia aan te raden, en dan zou ik Monterey overslaan:
Woe 14 mei 2008: Death Valley - Three Rivers
Don 15 mei 2008: Three Rivers - Grant Grove Village (via General hwy)
Vri 16 mei 2008: Grant Grove Village (Kings Canyon)
Zat 17 mei 2008: Sequoia/Kings Canyon- Yosemite (+/- 3u30 rijden)
Zon 18 mei 2008: Yosemite
Maa 19 mei 2008: Yosemite
Din 20 mei 2008: Yosemite - San Francisco
Don 22 mei 2008: San Francisco
Marianne
Jullie zijn verbazingwekkend goed op de hoogte Marianne. Frisco Roadrunner? http://www.sltrib.com/SEARCH/ci_6073540 of Deseret News?
YH
YH
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Goed, ga ik weer eens opkomen voor Sequoia NP.
Ook als de Tioga Pass wel open is, zou ik die er zeker in houden. Op zich moet het best te doen zijn vanuit Yosemite NP. Je kunt bijvoorbeeld de laatste nacht gaan overnachten in Oakhurst (of event. Mariposa). Je bent dan het park al uit en scheelt je een hoop tijd.
Sequoia NP is zo'n ontzettend mooi park met z'n Giant Sequoia's, toch weer heel anders dan in Yosemite NP. Verder heb je Morro Rock, een rots waar je d.m.v. 400 treden bovenop kunt komen. Het uitzicht daar is magnifiek!
Waarom rijd je niet van Page rechtstreeks naar Bryce Canyon? Zover is dat niet. Je kunt dan al een deel van Bryce Canyon zien en daardoor heb je een dag meer tijd voor Zion NP. Als je daar een leuke hike wilt doen is het aan te raden die vroeg in de ochtend te doen. Dat lukt nu niet in jullie schema. Verder zou ik er nog over nadenken of je wel een hele dag + halve dag bij de Grand Canyon wilt blijven. Een halve dag is mijns inziens meer dan voldoende, mits je geen lange wandelingen wilt maken.
Roland

Ook als de Tioga Pass wel open is, zou ik die er zeker in houden. Op zich moet het best te doen zijn vanuit Yosemite NP. Je kunt bijvoorbeeld de laatste nacht gaan overnachten in Oakhurst (of event. Mariposa). Je bent dan het park al uit en scheelt je een hoop tijd.
Sequoia NP is zo'n ontzettend mooi park met z'n Giant Sequoia's, toch weer heel anders dan in Yosemite NP. Verder heb je Morro Rock, een rots waar je d.m.v. 400 treden bovenop kunt komen. Het uitzicht daar is magnifiek!
Waarom rijd je niet van Page rechtstreeks naar Bryce Canyon? Zover is dat niet. Je kunt dan al een deel van Bryce Canyon zien en daardoor heb je een dag meer tijd voor Zion NP. Als je daar een leuke hike wilt doen is het aan te raden die vroeg in de ochtend te doen. Dat lukt nu niet in jullie schema. Verder zou ik er nog over nadenken of je wel een hele dag + halve dag bij de Grand Canyon wilt blijven. Een halve dag is mijns inziens meer dan voldoende, mits je geen lange wandelingen wilt maken.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sequioa is inderdaad een heel mooi park. Maar neem daar dan ook de tijd voor en niet een half dagje. Als je er twee dagen voor neemt, dan heb je naast de al door Roland genoemde zaken ook nog tijd om de Kings Canyon te bezoeken, een soort mix van de vallei van Yosemite (maar dan zonder de watervallen) en Zion (maar dan zonder de rode rotsen) plus onderweg de oudst werkende benzinepomp van Amerika! Zie ons verslag van 2006. Sequioa is dus ook aan te bevelen.Coyote schreef:Goed, ga ik weer eens opkomen voor Sequoia NP.![]()
ha, dan ga ik je steunen![]()
Roland
Martin
p.s. die val van Angel Landings waar Marianne het over heeft, staat beschreven op de NPS Morning Report van 11 juni (Morgen komt de door haar gegeven link waarschijnlijk op een andere dag uit, maar 11 juni kan je dan terug vinden in 'recent editions'; de reports worden namelijk 5 dagen per week vernieuwd en de oude pagina's worden dan gearchiveerd.
-
- Amerikakenner
Bedankt mensen, hier gaan we zeker rekening meehouden.
Onze route is natuurlijk nog niet definitief aangezien we pas in mei 2008 gaan kan er nog altijd redelijk wat veranderen. Maar dit zijn toch wel de grote lijnen.
Waarom we niet rechtstreeks van Page naar Bryce rijden? Ik had gedacht om het die 2 dagen iets rustiger aan te doen en vooral de omgeving van Page te verkennen.
Dan is het misschien toch aangeraden om inderdaad en dag meer te nemen voor Sequoia want dat zouden we ook graag doen.
Monterey wil ik ook zeker doen, want ik wil absoluut walvissen zien.
Groeten en bedankt
Jeroen
Onze route is natuurlijk nog niet definitief aangezien we pas in mei 2008 gaan kan er nog altijd redelijk wat veranderen. Maar dit zijn toch wel de grote lijnen.
Waarom we niet rechtstreeks van Page naar Bryce rijden? Ik had gedacht om het die 2 dagen iets rustiger aan te doen en vooral de omgeving van Page te verkennen.
Dan is het misschien toch aangeraden om inderdaad en dag meer te nemen voor Sequoia want dat zouden we ook graag doen.
Monterey wil ik ook zeker doen, want ik wil absoluut walvissen zien.
Groeten en bedankt
Jeroen
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Jullie geplande route lijkt erg op de route die wij afgelopen maand gedaan hebben. En ik kan je nu al vertellen, je gaat een geweldige tijd tegemoet!! Ik zou wel weer terug willen...
Nog een tip. In plaats van Palm Springs zou ik doorrijden naar 29Palms. Is misschien maar een half uurtje tot uurtje verder, maar dan zit je wel dichtbij Joshua Tree NP (handig voor de volgende dag) en bovendien midden in de woestijn. Was voor mij één van de hoogtepunten van de reis. Daarnaast sluit ik me aan bij de anderen en zou ik ook langer verblijven in Zion en Yosemite. Daar kun je erg mooie wandelingen maken.
Gr Linda

Nog een tip. In plaats van Palm Springs zou ik doorrijden naar 29Palms. Is misschien maar een half uurtje tot uurtje verder, maar dan zit je wel dichtbij Joshua Tree NP (handig voor de volgende dag) en bovendien midden in de woestijn. Was voor mij één van de hoogtepunten van de reis. Daarnaast sluit ik me aan bij de anderen en zou ik ook langer verblijven in Zion en Yosemite. Daar kun je erg mooie wandelingen maken.
Gr Linda
-
- Amerikakenner
Bedankt Linda.
Kan ik jullie route ergens zien? Of hebben jullie een verslag gemaakt?
Hoe lang hebben jullie gespendeerd aan de Grand Canyon?
Groeten
Jeroen
Kan ik jullie route ergens zien? Of hebben jullie een verslag gemaakt?
Hoe lang hebben jullie gespendeerd aan de Grand Canyon?
Groeten
Jeroen
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010