Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Giant Sequoias

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kathy
Amerika-ontdekker

Giant Sequoias

Bericht door Kathy »

Omdat wij heel beperkt zijn qua tijd in Yosemite en heeeel graag met de kinderen de Giant Sequoias willen zien horen we graag jullie mening over het volgende.
Rond Yosemite zijn er 3 verschillende plaatsen om de bomen te zien,
nl. Tuolumne Grove Giant Sequoias
Merced Grove of Giant Sequoias
of Mariposa Grove

We rijden van SF naar Mariposa en de volgende dag door naar Death Valley. Ik zag net nog 1 kamer beschikbaar in El Portal, dus we kunnen nog veranderen van hotel.

Wat is de beste optie??? :roll:
KD
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Kathy, even een paar vragen:

Wanneer denken jullie in Yosemite NP te zijn?
Hoe laat denken jullie uit SF te vertrekken?
Bezoek je dit park ook al op de dag, dat jullie naar Mariposa gaan?
Via welke route reizen jullie verder, dus naar Death valley?
Begrijp ik het goed, dat jij al een overnachting in Mariposa hebt geboekt?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je via de Tioga Pass naar DV rijdt zou ik kiezen voor El Portal (of voor accomodatie in de vallei natuurlijk!); dan zit je zowel voor de vallei, als voor SF als voor de Tioga Pass gunstiger.
Ter plekke kun je bekijken waar je de sequoia's wilt bezoeken. De Mariposa Grove is wat verder weg, maar wel het makkelijkste te bereiken.

Je rijdt dan weliswaar heen en weer naar de Mariposa Grove, maar bij een verblijf in Mariposa zul je nog meer heen en weer rijden.

Marianne
Kathy
Amerika-ontdekker

Bericht door Kathy »

We wilden 29/7 vroeg uit SF vertrekken om rond 13.00u bij Yosemite te zijn. Die middag hebben we dan tijd om het e.e.a. te bezoeken.
We rijden via de tioga pass naar Death Valley de volgende ochtend.
De overnachting in Mariposa (ligt ca. 1u van yosemite valley)is al geboekt maar kan ik nog annuleren.
Hebben jullie ervaring met de andere 2 sequoia parken naast Mariposa?
KD
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Kathy schreef:We wilden 29/7 vroeg uit SF vertrekken om rond 13.00u bij Yosemite te zijn. Die middag hebben we dan tijd om het e.e.a. te bezoeken.
We rijden via de tioga pass naar Death Valley de volgende ochtend.
De overnachting in Mariposa (ligt ca. 1u van yosemite valley)is al geboekt maar kan ik nog annuleren.
Dan raad ik jou aan om de overnachting in Mariposa te annuleren als je een overnachting dichter bij (El Portal), of in het park, kan boeken. Zoals Marianne ook al aangeeft.
Kathy schreef:Hebben jullie ervaring met de andere 2 sequoia parken naast Mariposa?
Nee, ik ken alleen de Mariposa Grove.
Over de andere plaatsen van de sequoias in Yosemite is op het forum onlangs al eens eerder iets geschreven. Kijk of je via de zoekfunctie dat te pakken kan krijgen.
Marco.

markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

markro schreef:
Kathy schreef:Hebben jullie ervaring met de andere 2 sequoia parken naast Mariposa?
Nee, ik ken alleen de Mariposa Grove.
Over de andere plaatsen van de sequoias in Yosemite is op het forum onlangs al eens eerder iets geschreven. Kijk of je via de zoekfunctie dat te pakken kan krijgen.
Hier is het oudere topic over de sequoias in Yosemite NP.
Marco.

Kathy
Amerika-ontdekker

Bericht door Kathy »

Bedankt voor jullie advies. We hebben onze kamer in Mariposa alsnog geannuleerd en gaan slapen in El Portal.
We hopen rechtstreeks vanuit San Fransisco door te rijden naar Mariposa Grove en zo weer naar het noorden via Glacier Point en Yosemite Valley naar El Portal. Wordt een drukke dag maar het kan niet anders....
Toch???
KD
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer