Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek Yosemite NP in April 2005.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Alwin
Amerika-ontdekker

Bezoek Yosemite NP in April 2005.

Bericht door Alwin »

Hallo allemaal,

De reis komt dichterbij over een kleine 3 maanden gaan we richting het zuid-westen van de USA!

Nu willen we uiteraard ook een aantal NP's bezoeken doch lees ik dat er in April nog veel sneeuw kan liggen in bijvoobeeld in Yosemite, en ik vraag mezelf dan ook af of het bezoeken van de NP's nog de moeite waard is. Zijn er desondanks de sneeuw e.d. nog dingen te doen? Tevens is de tioga pass gesloten en zal er een behoorlijke omweg gemaakt moeten worden om bij Yosemite te komen. Is dit allemaal de moeite waard??

Kan ik bijvoorbeeld beter 1 dag extra rond de grand canyon blijven of een ander NP i.p.v. Yosemite?

Graag hoor ik van jullie!!

Gr. Alwin
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Helemaal niet naar Yosemite?? Ik vind dat dat niet kan (maar dat is mijn mening). Yosemite is geweldig indrukwekkend en ik denk met sneeuw zelfs nog meer!!
Ik was persoonlijk meer gecharmeerd van Yosemite dan van de Grand Canyon. Yosemite is zo divers...... kijk maar is in mijn fotoalbum (zie hieronder nr. 2)

Groeten
Wendy
Anita

Bericht door Anita »

Yosemite is zó mooi! Dat mag je echt niet overslaan! Vrienden van ons waren twee dagen na ons in Yosemite. Wij hadden de eerste dag mooi weer (Tioga Road gedaan) de tweede dag regen (in de Valley, de Tioga road was gesloten vanwege sneeuwval) en twee dagen later dus waren onze vrienden daar en die hadden een pak sneeuw! Maar het was toch zo ontzettend mooi!
Ik zou het zeer zeker niet overslaan!

Anita
ginie
Amerika-ontdekker

Bericht door ginie »

Zeker doen, Yosemite! Het is echt overweldigend!!
Probeer ev. wel zondag te vermijden. Dan zijn er erg veel dagjesmensen. Zoals wij naar de kust trekken, gaan de Californiërs naar Yosemite. Wat ons wel opviel 's zondags, waren de vele Corvettes, Porsches ed. coole wagens. Maar ja, naar Yosemite ga je echter wel voor de natuur...

Ginie
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Wat ik gelezen heb op http://www.case23.com is dat Yosemite Parc eind augustus prachtig is vanwege de bloeiende natuur, maar dat zij van april tot juni de mooiste watervallen heeft. De sneeuw gaat smelten (en die ligt er nu genoeg!) en de watervallen worden erg vol.

Ik denk dus zeker dat Yosemite Parc een aanrader is. Wij doen het in ieder geval wel, want wij zijn namelijk eind maart/begin april ook in die buurt.

Groetjes,

Kira
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
hanjos
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door hanjos »

Een passage uit ons online reisverslag:
Na deze dagen in Yosemite concluderen we dat we bijna alles hebben gezien wat voor ons mogelijk is, en kunnen zeggen dat het een prachtig en enorm uitgestrekt park is (we hebben in dit park alleen al ruim 250 mile gereden) - maar toch zijn de mogelijkheden voor toeristen zoals wij beperkt zijn omdat de Valley Floor relatief klein is.

De bergklimmer en super-hiker kan echter hier een leven lang doorbrengen zonder verveelt te raken! En precies die mensen hebben geen last van de enorme drukte, waar wij ons helaas regelmatig aan hebben zitten ergeren.
Conclusie:
Praaaachtig park maar ga er (net als Arches NP) niet in het weekend naar toe. Er zitten dan te veel onststressende Amerikanen uit de grote stad San Francisco.
jta
Amerika-expert

yosemite

Bericht door jta »

men moet toch geen echte super-hiker zijn om zelfs tijdens de drukkere periodes in yosemite de drukte te ontlopen.
wie glacier point road volgt en de trails naar sentinel dome en - de andere richting op - naar de afgrond neemt wandelt in alle rust en dat zijn heel makkelijke, vlakke trails.
het mist trail is zwaarder maar mits wat rust- of foto-pauzes toch voor velen te doen.
en wie helemaal alleen wil zijn kan nog altijd naar het tweede yosemite : hetch hetchy.
jacques
hanjos
Amerika-newbie
Contacteer:

Re: yosemite

Bericht door hanjos »

jta schreef:men moet toch geen echte super-hiker zijn om zelfs tijdens de drukkere periodes in yosemite de drukte te ontlopen.
wie glacier point road volgt en de trails naar sentinel dome en - de andere richting op - naar de afgrond neemt wandelt in alle rust en dat zijn heel makkelijke, vlakke trails.
het mist trail is zwaarder maar mits wat rust- of foto-pauzes toch voor velen te doen.
en wie helemaal alleen wil zijn kan nog altijd naar het tweede yosemite : hetch hetchy.
jacques
Zoals gezegd, ten tijde van onze reis (september in het weekend) was het te druk om te kunnen genieten. File rijden door de natuur en aanschuiven bij de makkelijke hikes. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer