Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning rondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hugo
Amerika-newbie

Planning rondreis

Bericht door Hugo »

Hoi hoi,

Over 2 weken ga ik met 3 vrienden een rondreis door het westen van Amerika maken van 21 dagen. Hieronder heb ik grof de planning weer gegeven. Is dit haalbaar en hebben jullie nog tips wat we onderweg niet mogen missen?? We hebben nog een dag over. Enig idee hoe in te plannen??

Dag 1: Landen 11 uur in LA, auto ophalen en rondrijden door LA
Dag 2: LA
Dag 3 en 4: van LA naar SF via kustroute
Dag 5: SF
Dag 6: SF
Dag 7: SF
Dag 8: van SF naar Yosemity NP
Dag 9: Yosemity NP
Dag 10 en 11: van Yosemity NP naar Las Vegas via DV
Dag 12: Las Vegas (met helikoptervlucht over Grand Canyon)
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: van Las Vegas naar Phoenix
Dag 15: van Phoenix naar LA
Dag 16: Disney World
Dag 17: Disney World
Dag 18: Strand LA
Dag 19: Strand LA
Dag 20: Strand LA, Auto inleveren en terugvlucht
Dag 21: Dag over!!!!!!!

Ik hoor graag wat jullie van deze planning vinden.

Groetjes Hugo
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

Misschien een extra dag is Yosemite??
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat ik niet snap is die lange rit naar Phoenix en dan de volgende dag meteen weer naar LA? Wat ga je dan in Phoenix doen? Het is een eind hoor, vanaf Las Vegas en zeker weer naar LA!

Ik zou vanaf Las Vegas via Zion en Bryce naar de Grand Canyon gaan en dan naar LA. Phoenix vergeten en een dag minder strand in LA en die besteden aan Zion of Bryce, prachtige parken.

Of misschien moet je eens kijken of je niet beter in San Francisco kan beginnen en via de prachtige kustweg naar LA kan rijden. Ik vind dit schema niet echt fantastisch. Je hebt er alleen Yosemite in zitten, verder weinig van de geweldige natuur in dit deel van Amerika.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ben het helemaal met Nieuwenoord eens
Erg veel LA en van Las Vegas naar LA via Phoenix betekent een 7 uur lange omweg. Hebben jullie geen interesse in Zion, Bryce, Monument Valley, Page en Grand Canyon? NB De helivlucht vanaf Las Vegas gaat niet naar het beroemde Grand Canyon NP south rim maar naar Grand Canyon West en dat is heel iets anders. Niet zo breed. niet zo diep en minder kleuren.
Yeehaw
Loewie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Loewie »

Hoi!

Hier even Louise, die dus deze trip met Hugo gaat maken.

Super bedankt voor jullie ideeën alvast! Ons plan zo van te voren is om de steden LA, San Fransisco en Las Vegas te zien en een paar nachten door te brengen. Onderweg willen we in ieder geval komen langs en genieten van Big Sur, Yosemite, Hooverdam, Death Valley en de Grand Canyon en de prachtige nationale parken ertussen in. Phoenix was inderdaad een 'gok' en misschien dus een beetje een rare manier om de tijd vol te maken. Zonde dus blijkbaar van onze tijd.

Eigenlijk gaat het dus prima totdat we Las Vegas uit zijn (goeie tip van die helikopter vlucht!). Kunnen we dan het beste een paar dagen in de Grand Canyon zelf zijn, dan door naar Disney en een andere plek dan LA zoeken voor een paar dagen zon en strand?

Dan wordt het dus zo:

Dag 1 (wo 25-jul) : Aankomst LA, auto halen.
Dag 2 (do 26-jul) : LA
Dag 3 (vr 27-jul) : Vertrek uit LA naar Big Sur
Dag 4 (za 28-jul) : Van Big Sur naar SF
Dag 5 (zo 29-jul) : SF
Dag 6 (ma 30-jul) : SF
Dag 7 (di 31-jul) : SF
Dag 8 (wo 01-aug) : van SF naar Yosemity
Dag 9 (do 02-aug) : Yosemity
Dag 10 (vr 03-aug) : van Yosemity naar Death Valley
Dag 11 (za 04-aug) : Death Valley
Dag 12 (zo 05-aug) : van Death Valley naar Las Vegas
Dag 13 (ma 06-aug) : Las Vegas
Dag 14 (di 07-aug) : van Las Vegas naar Grand Canyon
Dag 15 (wo 08-aug) : Grand Canyon
Dag 16 (do 09-aug) : van Grand Canyon naar Brice/Zion (??)
Dag 17 (vr 10-aug) : van Brice/Zion naar Disney World
Dag 18 (za 11-aug) : Disney
Dag 19 (zo 12-aug) : van Disney naar strand
Dag 20 (ma 13-aug) : strand
Dag 21 (di 14-aug) : strand
Dag 22 (wo 15-aug) : van strand naar LA, auto wegbrengen terug naar NL

Zo lijkt het al wat meer op wat we eigenlijk bedoelen denk ik. We hebben nog niets geboekt naast auto en vliegtuig en zijn dus helemaal vrij om daar te kunnen blijven waar we het echt heel mooi/fijn vinden. Dan kan er wat mij betreft een dag strand vanaf :lol:

Super bedankt voor het meedenken! Groetjes, Louise.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Loewie schreef:Dag 3 (vr 27-jul) : Vertrek uit LA naar Big Sur
Dag 4 (za 28-jul) : Van Big Sur naar SF
Je kunt de kustweg met 1 tusenstop doen, maar ik vind het wel weinig. Laat dat strand op het eind zitten, daarvoor hoef je niet naar Amerika te gaan, en plak er hier nog een dag aan vast (ook strand onderweg!).
Loewie schreef: Dag 10 (vr 03-aug) : van Yosemity naar Death Valley
Dag 11 (za 04-aug) : Death Valley
Dag 12 (zo 05-aug) : van Death Valley naar Las Vegas
Kijk eens wat je in DV zou willen doen, en bedenk dat het er 50 graden kan worden en dat je nauwelijks de auto uit zult komen. Beter lijkt het mij om tussen Yosemite en DV nog een overnachting te plannen, dan hebben jullie tijd voor het oosten van Yosemite, Bodie, Mono Lake en/of de Alabama Hills.
Loewie schreef: Dag 16 (do 09-aug) : van Grand Canyon naar Brice/Zion (??)
Dag 17 (vr 10-aug) : van Brice/Zion naar Disney World
Er lastig allemaal. Pak er eens een kaart bij, of gebruik http://www.mapquest.com of kijk eens op de routekaartjes bij Reizen Algemeen.
Wil je Bryce en/of Zion meenemen, dan tussen Las Vegas en de Grand Canyon. Je zult dan echt op 2 nachten, maar liefst 3 moeten rekenen. Je kunt ook van Las vegas naar de Grand Canyon en dan via Sedona/Oak Creek Canyon, en via Joshua Tree naar LA rijden.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Moeilijk allemaal nietwaar? Even over die stranden. Los Angeles heeft er meer dan 20, en er zitten hele mooie bij. Helaas is het water niet warm. Je mag blij zijn als 70F (meteen maar even wennen aan Fahrenheit) gehaald wordt. Voor de warme wateren moet je in Florida of bij de Golf van Mexico zijn. Maar misschien gaat het meer om het strand, alhoewel jullie, gezien jullie woonplaatsen, zelf dicht bij het strand zitten en de Noordzee is tenminste even mooi. Tevens ligt af en toe een 6 lanes highway langs de kust
Probeer dit eens:
Dag 1. Aankomst LA. Als je pech hebt kan het wel 3 uur duren voordat je de auto hebt en onderweg bent. Haal de huurauto, rijd naar Venice en naar Santa Monica voor de eerste nacht.
Dag 2: Het is prettiger om in LA rond te rijden zonder jetlag en als je wat meer aan de USA gewend bent, dus rijd langs de kust naar Malibu, Ventura en naar Santa Barbara voor een kop koffie. Hierna naar Solvang (Deense kitch maar curieus) en dan naar Pismo Beach, San Luis Obispo, Morro Bay en Cambria. Vind een hotel bij het water aan Moonstone Beach. Als je Cambria niet haalt (te moe?) stop dan gewoon eerder.
Dag 3: Neem de hele dag voor eerst Hearst Castle en dan de route naar Big Sur (stop), Point Lobos SR (stop), Carmel (stop) en Monterey.
Dag 4: Je kunt natuurlijk van alles bekijken in Monterey maar ik zou nu meteen naar San Fancisco rijden (2 uur als het verkeer het toelaat) dan heb je de rest van de dag in San Francisco.
Dag 5: San Francisco.
Dag 6: 's Morgens San Francisco en in de middag naar Yosemite NP
Dag 7: Hele dag Yosemite NP
Dag 8: Over Tioga Pass naar Lee Vining. Bezoek Mono Lake. Maak de omweg naar Bodie noord van Lee Vining en rij weer terug naar Lee Vining en vervolg via us395 naar Bishop en Lone Pine. Dit is een mooie rit en Lone Pine ligt aan de voet van Mount Whitney en heeft de Alabama Hills binnen zijn grenzen. Het is leuk om hier wat rond te rijden. Vroeger diende de Hills als filmlocatie.
Dag 9: Van Lone Pine naar Las Vegas via Death Valley. Vele details te geven.
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Van Las Vegas naar Zion. Eerste bezoek aan Zion.
Dag 12: Tweede bezoek aan Zion en naar Bryce. Vergeet sunset hier niet.
Dag 13: Bezoek aan Bryce en in de middag naar Page.
Dag 14: Hele dag Page. Probeer een smooth waterraft om 7am gevolgd door een bezoek aan Antelope Canyon en verder gewoon lekker bij het water van Lake Powell.
Dag 15: Eerst 's morgens vroeg naar Horseshoe Bend vlak ten zuiden van Page. Dan via us89 naar de Cameron Trading Post voor een drankje of een Taco (neem de kleine, of een grote voor 2 personen) Rijd dan via de oostingang CGNP south rim binnen. Je eerste stop bij Desert View zal je met stomheid slaan. Rijd verder langs de rim en stop zoveel mogelijk. Alle uitkijkpunten zijn anders. Probeer een hotel te regelen langs de rim (zal vrijwel onmogelijk zijn), anders in Tusayan of desnoods Williams.
Dag 16. Rijd van GC naar Williams, neem I40 to Seligman. Dan de oude Route 66 met de nodige stops en koel misschien even af in de GC Caverns bij Peach Springs. Rijd dan door naar Kingman en verder langs R66 via Sitgreaves Pass naar Oatman en blijf de nacht in Laughlin bv in The Avi. (hotel).
Dag 17: Van Laughlin naar Los Angeles.
Dag 18: Disneyland?
Dag 19: Disneyland?
Dag 20: Universal?
Dag 21: Strand
Dag 22: Home planning your next trip.
Of misschien een dag langer San Francisco e/o Las Vegas en 1-2 dagen minder LA. Dat kan je gewoon onderweg bekijken.
Maak reserveringen in de parken en in augustus misschien ook wel in andere plaatsen.
Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden en vraag maar als je meer weten wilt.
Happy planning!
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En opnieuw ben ik onder de indruk!
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Me too!
Yeehaw, als ik aan de planning voor volgend jaar begin, hoop ik ook zo'n uitgebreide info te krijgen, geweldig hoe je dat doet :!:
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Reny, voor iemand uit Maastricht zou ik wel een plons in de Pacific aanraden maar dan kan je Yosemite wel overslaan als je zo dicht bij de Ardennen zit. LOL
Loewie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Loewie »

We waren dus duidelijk niet goed genoeg voorbereid. Iets te ver doorgeslagen in het 'we zien wel als we daar aankomen'-gevoel. Fijn dat we daar nu achter komen en niet als we al in de states zijn.

We wilden graag minstens een dag rust omdat we niet helemaal kapot willen zijn al we de vliegreis naar huis aanvangen. Vooral niet na Disney, want dat weet ik uit ervaring (Florida) dan weer wel: dat is vermoeiend!

Ik ga nu naar de bieb lekker leesmateriaal halen en dan zullen we een wat beter doordacht plan maken. Yeehaw is duidelijk een kenner! Heel erg bedankt voor je tips, we zullen er zeker wat aan hebben!

Groetje,s Louise.
Afbeelding
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Yeehaw,
tja, wat zal ik zeggen, die duik in de Pacific, Yes maar de Ardennen (hoe mooi ze ook zijn!) kunnen toch niet tippen aan de NP's in de USA.

Yosemite staat op het programma van volgend jaar. Ik heb jouw tips al in een bestandje geplakt (hoezo vroeg beginnen met voorbereiden :!: :?: ) maar zal na onze Canada reis van dit jaar pas écht gaan beginnen en hoop dan nog wat tips van jou en alle anderen te krijgen.

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Hugo
Amerika-newbie

Bericht door Hugo »

Hoi hoi iedereen!!

Ook heel erg bedankt van mijn kant voor alle informatie. We waren dus toch duidelijk iets te overmoedig met we zien wel, precies wat Loewie zegt!!

We nemen al jullie info mee voor een betere planning.
Loewie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Loewie »

Nou we zijn eruit hoor. Met de Rand McNally en de Lonely Planet erbij gaat het een stuk beter. Zo ziet het er nu uit:

Dag 1 (wo 25-07): Aankomst Los Angeles Auto-ophalen
Dag 2 (do 26-07): LA
Dag 3 (vr 27-07): van LA naar San Luis Obispo
(Hwy1)312 km/193 miles
Dag 4 (za 28-07): van SLO naar Big Sur
(Hwy1) 103 km/64 miles
Dag 5 (zo 29-07): van BS naar San Fransisco
(Hwy1) 193 km/119 miles
Dag 6 (ma 30-07): SF
Dag 7 (di 31-07): SF
Dag 8 (wo 01-08 ): van SF naar Yosemite NP
(Int. 580) 378km/234 miles
Dag 9 (do 02-08 ): Yos NP
Dag 10 (vr 03-08 ): van Yos NP naar Lone Pine
(US Hwy 395) 189 km/118 miles
Dag 11 (za 04-08 ): van LP door Death Valley NP naar Zion NP
(Hwy190 en Inst 15) 568km/352 miles
Klopt deze afstand? Lijkt me een beetje te veel….
Dag 12 (zo 05-08 ): Zion NP Naar Bryce NP
(Hwy 9 en US Hwy 89) 128 km/80 miles
Dag 13 (ma 06-08 ): van Bryce via Page naar Grand Canyon NP (north rim)
(Us Hwy 89 en Hwy 64) 320 km/200 miles
Dag 14 (di 07-08 ): over North Rim Grand Canyon NP naar Williams
(Us Hwy 180 en Hwy 64) 110 km/70 miles
Dag 15 (wo 08-08 ): van Williams naar Las Vegas over Hooverdam
(Int. 40 en US Hwy 93) 348 km/218 miles
Dag 16 (do 09-08 ): LV
Dag 17 (vr 10-08 ): van LV naar Anaheim (Disneyland)
(Int. 15) 373 km/233 miles
Dag 18 (za 11-08 ): Disneyland
Dag 19 (zo 12-08 ): Disneyland
Dag 20 (ma 13-08 ): van Disneyland naar Southern California Coast
Dag 21 (di 14-08 ): SCC
Dag 22 (wo 15-08 ): van SCC naar LA, Auto terug en naar Huis :cry: ;
Aantal km: 3022
Aantal miles: 1900 (ongeveer)

Alleen het stuk op dag 11 lijkt me erg lang. Zijn daar suggesties voor?

Groetjes, X Louise
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou van Death Valley naar Las Vegas gaan. En dan naar Zion en Bryce en ná de Grand Canyon naar LA.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je haalt van alles door elkaar Louise.
1. Lone Pine-Zion. De afstand weet ik niet zo gauw, zou best wel eens kunnen kloppen maar het is ongeveer 7 uur rijden en je ziet weinig van Death Valley. Je mist oa: Badwater, Artist drive, Devils Golfcourse.
En je gaat later een omweg maken door weer terug naar Las vegas te rijden ipv LV via Death Valley te bezoeken.
Van North Rim naar South Rim is 5 uur rijden plus nog een uur naar Williams. Zonde.
Van Bryce eerst naar Page en dan naar North Rim is ook al een omweg. En accomodatie aan de north rim kan je vergeten zo kort van tevoren. Slechts 1 lodge. North rim naar Williams 70 miles? Yes, as the crow flies. Helaas kan je niet dwars door Grand Canyon.
1900 Miles?Meer dan 2500 zal je bedoelen. Let maar op.
YH
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien eens in het routekaartjestopic kijken hoe anderen het gedaan hebben???
Loewie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Loewie »

Ja voor ons is het ook even nieuw en puzzelen hoor. Je leest overal dat je om het weekend in Las Vegas heen moet. Snappen ook heus wel dat slapen bij de Grand Canyon een beetje boel lastig is en dat je er niet dwars door heen kan....

Wilden 's ochtends vroeg gaan rijden op dag 14 vanaf Page (liever iets verder nog), over highway 64 de hele dag nemen voor de Canyon. En dan de 180 naar het zuiden naar Williams is samen ongeveer 80 miles.... Het idee was om na Lone Pine naar Zion te rijden om het weekend in Vegas te omzeilen. Maar op een zondag in Vegas aankomen is toch niet zo'n ramp? Dan wordt het dus Lone Pine, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, Disney.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Goed zo, dat klinkt beter :P En nee, op zondag in Las Vegas aankomen is niet zo'n ramp, de zaterdag is veel erger. Op zondag gaan de meeste toeristen weer naar naar huis.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Goedenmorgen!
Ok begrijp best dat het allemaal lastig is, maar op weg van Lone Pine naar Zion kom je door Las Vegas, vandaar, en zo erg is het ook weer niet om in het weekend in Las vegas te zitten. Alleen duurder wat accomodatie betreft.
"Iets" verder dan Page is geen accomodatie. Van Page rijd je over us89 naar Cameron en dan over az64 naar Grand canyon Village (south rim) Deze rit duurt ongeveer 3 uur.(Page-GC Village) Daarna rijd je alweer over az64 naar Williams. De door jou genoemde weg us180 slaat op deze weg af naar Flagstaff en is een omweg. De rit van Page naar north rim duurt ongeveer 2.5 via us89, us89A tot Jacob Lake en az67 naar north rim. Dan moet je weer terug naar us89 om je weg naar south rim te vervolgen.
Je moet precies doen wat je leuk vindt natuurlijk en wat je ook doet, het is alemaal even mooi!
YH
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer