Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internetvoorzieningen op campings
Internetvoorzieningen op campings
Is er over het algemeen ook Internet beschikbaar op de campings? Is het zinvol om mijn LapTop mee te nemen voor draadloos netwerk? We reizen met een camper dus is een kilootje meer niet echt een probleem.
Sip
Sip
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Op heel veel campings is WIFI. Ik zoek ze er zelfs op uit. Soms betaald, een bedrag van rond de 3 tot 5 euro per nacht, vaak gratis.
Ik selecteer vaak campings aan de hand van reviews op het forum http://www.rvparkreviews.com. Daa kan je altijd zien of er Internet is. En even doorklikken naar de site wil ook weleens helpen dan om meer te weten te komen!
Ik selecteer vaak campings aan de hand van reviews op het forum http://www.rvparkreviews.com. Daa kan je altijd zien of er Internet is. En even doorklikken naar de site wil ook weleens helpen dan om meer te weten te komen!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet dat Koen, de zoon van Eric (Oldie op het forum), een versterker op z'n laptop had zitten om signaal beter te kunnen pakken. Misschien kan je hem een pb-tje sturen of via hun site vragen of het werkt. Ik zie Eric eigenlijk nooit meer op het forum. Hun site: http://www.ruisch.net
-
- Amerika-newbie
wifi
wij hebben slechte ervaringen met wifi. Hebben 6 maanden gereisd in 2004 (een eeuw in digiland) maar hadden bijna nooit wifi. Nou stonden wij 80% van de tijd ook in de nationale parken. Daar is echt helemaal niets. Zelfs nauwelijks bereik voor je cellphone.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
Wat mij ook opviel is dat er heel veel onbeveiligde netwerken zijn. Op sommige campings moest je betalen voor Wifi terwijl je gewoon gratis op iemand anders zijn netwerk kon surfen in de buurt doordat deze niet beveiligd was. Soms kwamen deze gratis netwerken ook van winkelketens of tankstations in de buurt.
-
- Amerikakenner
Dat dachten wij dus ook.Annie schreef:Tinkerbell schreef:Na verschillende experimenten met lap top antennes hebben we een ding geleerd. Ze werken voor geen meter binnen.
Wel jammer, het leek me wel een oplossing.
Uiteindelijk hebben we een antenne kunnen bemachtigen die buiten geplaatst kon worden(vast) en dan met een kabel naar binnen maar dat is voor een huur camper wel een heel gedoe.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
Tja het klinkt ook zo raar als je als internetverslaafde zoals jij EN IK!!! zegt dat WE anders "cold internet turkey"krijgen.nieuwenoord schreef:Ik vraag vaak bij reservering al of we een plaats kunnen krijgen dichtbij de router of hotspot en dat werkt meestal wel. Ik zeg gewoon dat we Internet nodig hebben voor 'business reasons'.
Weten zij veel dat dat een weblogje is

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1651 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-