Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ons reisschema, maar waar te overnachten?
Ons reisschema, maar waar te overnachten?
Beste mensen, onze reisplanning ziet er als volgt uit, maar we weten niet preceis bij welk stadje ofdorpje je juist aan voorbij moet rijden en waar je juist moet blijven om te overnachten. We nemen ook onze tent mee voor in de nationale parken.
zou iemand ons tips willen geven daarvoor?
Ook zijn we erg benieuwd naar tips op de route!
In ieder geval super bedankt voor de moeite omerbaar te kijken!
Groetjes Kristel
do 2 aug--> vliegen naar LAX, slapen mariott hotel
vr 3 aug--> auto ophalen, LA verkennen, slapen mariott
za 4 aug--> Bezoek universal geen slaapplek - 29palm springs
zo 5 aug--> door joshua richting blythe
ma 6 aug--> blythe via route 89A naar flagstaff
di 7 aug--> flagstaff omgeving
wo 8 aug--> ergens dichtbij grand canyon op camping south rim
do 9 aug--> zonsopgang grand canyon richting page
vr 10 aug--> antelope canyon, lake powell, mexican hat
za 11 aug--> richting zion camping aldaar
zo 12 aug--> richting bryce camping aldaar
ma 13 aug--> bryce(nog een trail ofzo) en dan naar st. george
di 14 aug --> las vegas
wo 15 aug--> las vegas
do 16 aug--> las vegas
vr 17 aug--> door death valley (waar te overnachten?)
za 18 aug--> van death valley richting lone pine
zo 19 aug--> van lone pine richting yosemite (camping aldaar)
ma 20 aug-->bezoek yosemite
di 21 aug--> yosemite naar SF
wo 22 aug--> SF(avondtour alcatraz bijv.)
do 23 aug--> SF tour point light house en golden gate bridge
vr 24 aug--> van Sf naar monterey (camping?)
za 25 aug--> monterey naar san luis obispo
zo 26 aug--> san luis richting santa barbara
ma 27 aug--> santa barbara naar LA, pvernachting weer in mariott
di 28 aug--> 07.20 gaat ons vliegtuig terug!
Wie o wie wil ons helpen met waar te slapen wat juist te zien, enz!
In ieder geval onwijs bedankt!!
Groetjes kristel nogmaals
zou iemand ons tips willen geven daarvoor?
Ook zijn we erg benieuwd naar tips op de route!
In ieder geval super bedankt voor de moeite omerbaar te kijken!
Groetjes Kristel
di 14 aug --> las vegas
wo 15 aug--> las vegas
do 16 aug--> las vegas
Wie o wie wil ons helpen met waar te slapen wat juist te zien, enz!
In ieder geval onwijs bedankt!!
Groetjes kristel nogmaals
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb geen ervaringen met tentplaatsen op campings, wel met een camper, maar ja, niet overal waar je met de camper staat, kan je ook met je tent terecht. Ik zou wel, ook met de tent, plaatsen in de nationale parken reserveren!
In Flagstaff zelf is niet zo veel te doen, misschien is Sedona een betere plek om te overnachten vóór de Grand Canyon.
Bryce ligt dichter bij Page, van Bryce naar Las Vegas kom je door Zion. Je kan dus beter eerst naar Bryce (één nacht) en daarna naar Zion (misschien twee nachten). Ik zou overnachten in Springdale iof in Zion zelf(ligt tegen Zion aan) en de volgende dag naar Las Vegas gaan. In St. George is weinig te beleven en je rijdt in een ochtend naar Las Vegas vanaf Zion.
Eerst Bryce, dan Zion dus!
di 14 aug --> las vegas
wo 15 aug--> las vegas
do 16 aug--> las vegas
Er zijn geen tentcampings in Vegas, kies daar dan voor een hotel.
Pff, augustus in een tent in Death Valley, heet!!! Misschien toch overnachten in Furnace Creek of Stovepipe Wells?
Hier zou ik zeker boeken, als je al niet te laat bent.
-
- Amerikafan
Hoi Kristel,
Wij hebben 2 jaar geleden in september dit gebied bezocht. Wij hadden toen in de Nationale parken wel iedere keer plek voor onze tent, maar de keuze was wel beperkt. Zo stonden we in Zion op een geasfalteerde (
)invalideplek. Niet echt lekker met een tent, want waar laat je de haringen?
In augustus is het overal veel drukker, dan wordt ook aangeraden te reserveren of heel vroeg aan te komen.
In GC stonden wij op Mather campground, een prachtige camping met enorme plaatsen. Wij konden ons tentje wel 6 keer kwijt op die plek! In Zion stonden we op de South campground, op het laatste plekje, dus. Wij zijn niet door DV gegaan, maar van Zion via Area 51 naar Yosemite gegaan. Wij hebben toen gekampeerd in Pioche, Nevada op de camping bij Cathedral Gorge. Prima.
Door de rotsbodem hadden we wel overal moeite gehad om de tent vast te zetten. Wij hebben heel wat van die dikke pinnen kromgeslagen!
Veel plezier!
Wij hebben 2 jaar geleden in september dit gebied bezocht. Wij hadden toen in de Nationale parken wel iedere keer plek voor onze tent, maar de keuze was wel beperkt. Zo stonden we in Zion op een geasfalteerde (

In augustus is het overal veel drukker, dan wordt ook aangeraden te reserveren of heel vroeg aan te komen.
In GC stonden wij op Mather campground, een prachtige camping met enorme plaatsen. Wij konden ons tentje wel 6 keer kwijt op die plek! In Zion stonden we op de South campground, op het laatste plekje, dus. Wij zijn niet door DV gegaan, maar van Zion via Area 51 naar Yosemite gegaan. Wij hebben toen gekampeerd in Pioche, Nevada op de camping bij Cathedral Gorge. Prima.
Door de rotsbodem hadden we wel overal moeite gehad om de tent vast te zetten. Wij hebben heel wat van die dikke pinnen kromgeslagen!
Veel plezier!
Dag Kristel,
Ik ben er zelf nog niet geweest, dus ben misschien niet de meest aangewezen persoon om advies te gaan uitdelen, maar voor wat het waard is geef ik je een aantal ervaringen van mijn voorbereidingswerk. Onze tour lijkt heel erg op die van jullie! Behalve dat jullie, gelukzakken, een weekje meer hebben
* Voor Grand Canyon: probeer inderdaad Mather Campground te boeken, en als hij vol zou zijn is ons ook al gezegd dat de plekken inderdaad zo groot zijn dat je wel iemand kan overtuigen je mee op zijn plekje te laten staan (als je dat ziet zitten).
* voor 17/18 aug: van Las Vegas naar Lone Pine is 'maar' een dikke vier uur rijden. Zelfs met een heel aantal tussenstops in Death Valley kan je dit dus op een ipv twee dagen doen, zeker aangezien je in Death Valley in augustus toch niet lang uit je auto wil/kan blijven wegens te heet. Zo win je weer een dag die je elders kan gebruiken!
* Voor Monterey hebben wij heel lang gezocht naar een camping... Wij wilden er ook liever niet in een motel omdat die aan de kust zo duur zijn. Onmogelijk! Uiteindelijk zijn deze drie campings het dichtste bij Monterey:
- Marina Dunes RV Park in Marina. Ziet er geweldig uit, boek die als je kan, bij ons was hij helaas al volzet (begin augustus)
- Saddle Mountain Recreation Park, in Carmel, zo'n 20 min. rijden, die hebben wij gereserveerd. Wel $30, wat voor een caming toch duur is!
- Laguna Seca Camground: ongeveer even ver.
Er is wel een campground in Monterey zelf: Veteran's Park of zoiets, moet je maar eens googlen. Maar die is first come, first served, en aangezien we 's avonds zouden toekomen durfden we daarn, in het hoogseizoen, niet op gokken.
Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!
Ik ben er zelf nog niet geweest, dus ben misschien niet de meest aangewezen persoon om advies te gaan uitdelen, maar voor wat het waard is geef ik je een aantal ervaringen van mijn voorbereidingswerk. Onze tour lijkt heel erg op die van jullie! Behalve dat jullie, gelukzakken, een weekje meer hebben

* Voor Grand Canyon: probeer inderdaad Mather Campground te boeken, en als hij vol zou zijn is ons ook al gezegd dat de plekken inderdaad zo groot zijn dat je wel iemand kan overtuigen je mee op zijn plekje te laten staan (als je dat ziet zitten).
* voor 17/18 aug: van Las Vegas naar Lone Pine is 'maar' een dikke vier uur rijden. Zelfs met een heel aantal tussenstops in Death Valley kan je dit dus op een ipv twee dagen doen, zeker aangezien je in Death Valley in augustus toch niet lang uit je auto wil/kan blijven wegens te heet. Zo win je weer een dag die je elders kan gebruiken!
* Voor Monterey hebben wij heel lang gezocht naar een camping... Wij wilden er ook liever niet in een motel omdat die aan de kust zo duur zijn. Onmogelijk! Uiteindelijk zijn deze drie campings het dichtste bij Monterey:
- Marina Dunes RV Park in Marina. Ziet er geweldig uit, boek die als je kan, bij ons was hij helaas al volzet (begin augustus)
- Saddle Mountain Recreation Park, in Carmel, zo'n 20 min. rijden, die hebben wij gereserveerd. Wel $30, wat voor een caming toch duur is!
- Laguna Seca Camground: ongeveer even ver.
Er is wel een campground in Monterey zelf: Veteran's Park of zoiets, moet je maar eens googlen. Maar die is first come, first served, en aangezien we 's avonds zouden toekomen durfden we daarn, in het hoogseizoen, niet op gokken.
Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Over campeerplaatsen kan ik je niet veel tips geven. Wij kiezen altijd voor motels. In Lone Pine logeerden we in het Dow Villa Motel. Goed motel voor weinig geld. Je hebt daar vanuit de jacuzzi een fantastisch uitzicht op Mnt Whitney. Echt de moeite bij zonsondergang.
Tip voor diner in Lone Pine: ik weet niet meer precies hoe het noemt, maar je kan niet missen, een restaurant in de vorm van een wit-rood gestreepte merry-go-round. Superlekker daar !
In Las Vegas zou ik persoonlijk toch ook wel kiezen voor een hotel. Ik denk trouwens niet dat daar kampeerplaatsen zijn.
Een tip: neem zoveel mogelijk tijd voor Deathe Valley, Grand Canyon en de andere parken, die zijn echt de moeite, vooral Bryce, sla desnoods Las Vegas gewoon over, want eigenlijk is het daar vrij marginaal.
In SF: Alcatraz zeker doen, wel vooraf reserveren.
Langs Highway 1: als je tijd hebt even stoppen aan Hearst Castle in San Simeon.
Have Fun !
Tip voor diner in Lone Pine: ik weet niet meer precies hoe het noemt, maar je kan niet missen, een restaurant in de vorm van een wit-rood gestreepte merry-go-round. Superlekker daar !
In Las Vegas zou ik persoonlijk toch ook wel kiezen voor een hotel. Ik denk trouwens niet dat daar kampeerplaatsen zijn.
Een tip: neem zoveel mogelijk tijd voor Deathe Valley, Grand Canyon en de andere parken, die zijn echt de moeite, vooral Bryce, sla desnoods Las Vegas gewoon over, want eigenlijk is het daar vrij marginaal.
Have Fun !
Las Vegas overslaan??? Ik vind de parken in het westen ook geweldig en je moet er absoluut de tijd voor nemen, maar ik vind Las Vegas zeker ook iets wat je gezien moet hebben!! De eerste keer heb ik m'n ogen uitgekeken, echt he-le-maal te gek!! Okay, misschien een dagje minder zou kunnen, maar ik zou het zeker niet overslaan!
Overnachten in Sedona ipv Flagstaff is ook een goed idee. Het plaatsje ligt in zo'n geweldig mooie omgeving!!
En ook mij lijkt het handiger om eerst naar Bryce en daarna naar Zion te gaan.
Overnachten in Sedona ipv Flagstaff is ook een goed idee. Het plaatsje ligt in zo'n geweldig mooie omgeving!!
En ook mij lijkt het handiger om eerst naar Bryce en daarna naar Zion te gaan.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt er zijn geen campgrounds waar tenten mogen staan alleen campers.Cindy schreef:In Las Vegas zou ik persoonlijk toch ook wel kiezen voor een hotel. Ik denk trouwens niet dat daar kampeerplaatsen zijn.
Have Fun !
Wel kan je op de campground van Red Rock Canyon NCA met een tent terecht, maar die is van eind mei tot half september gesloten i.v.m. de temperatuur.
Ik wilde misschien ook het Dow Villa Motel boeken. Je hebt er verschillende, 1 duurdere en 1 goedkopere (die wel bij de keten hoort). Ik wil de goedkopere nemen (maar wel met eigen badkamer). Maar weet je wellicht of ze hier airco hebben? Of is dat half september niet nodig in Lone Pine? Alvast bedankt.Cindy schreef:Over campeerplaatsen kan ik je niet veel tips geven. Wij kiezen altijd voor motels. In Lone Pine logeerden we in het Dow Villa Motel. Goed motel voor weinig geld. Je hebt daar vanuit de jacuzzi een fantastisch uitzicht op Mnt Whitney. Echt de moeite bij zonsondergang.
Have Fun !
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
aan Milan
Dag Milan,
Wij logeerden ook in een van de goedkopere kamers. Als ik me goed herinner was er geen airco. Wij waren er begin mei (2005), toen koelde het 's nachts nog goed af dus was airco eigenlijk niet nodig.
Wij logeerden ook in een van de goedkopere kamers. Als ik me goed herinner was er geen airco. Wij waren er begin mei (2005), toen koelde het 's nachts nog goed af dus was airco eigenlijk niet nodig.
Re: aan Milan
Ok, dan neem ik aan dat het half september ook zal afkoelen. Dan ga ik daar gewoon voor. Bedankt voor je antwoord. Was het hotel overigens 'te doe''? Dus schoon? Dat is het belangrijkste!Cindy schreef:Dag Milan,
Heb je wellicht een foto van de kamer?
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dow Villa Motel
Goh, een foto van de kamer? Ik denk het niet, ik heb niet de gewoonte om foto's te nemen van hotelkamers ... Maar je kan gerust zijn hoor, 't was er erg proper en zeer vriendelijk personeel enzo.
Alles tip top in orde daar.
Re: Dow Villa Motel
Ok, dan ben ik gerust. Op tripadvisor staan ook vaak foto's van kamer vandaar.Cindy schreef:Goh, een foto van de kamer? Ik denk het niet, ik heb niet de gewoonte om foto's te nemen van hotelkamers ... Maar je kan gerust zijn hoor, 't was er erg proper en zeer vriendelijk personeel enzo.
Maar toch bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1215 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties