Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe planning. Tips en suggesties zijn welkom!
Nieuwe planning. Tips en suggesties zijn welkom!
We hebben, nav voorgaande tips en suggesties, weer een nw planning.
Graag zou ik wat tips en suggesties van kenners willen hebben of deze planning reeel is en of we nu echt iets missen wat we er toch nog bij moeten doen. We hebben toch onbeperkt aantal kilometers voor de camper, dus iets meer rijden kan. En we hebben 4 weken. We houden van wandelen, dus hebben vaak wat extra dagen in een NP.
We twijfelen echter bijv. over de steden Phoenix en/of San Diego.
5 sept. Camper ophalen in SF- naar Santa Cruis
6 sept. Santa Cruis - Pismo Beach
7 sept. Pismo Beach - Pomana (LA)
10 sept. Pomona - Joshua Tree
12 sept. Joshua Tree - Williams (suggesties voor een mooie route zijn welkom)
15 sept. Williams - Page
17 sept. Page - Monument Valley
18 sept. Monument Valley - Moab
20 sept. Moab- Capitool reef
21 sept. Capitool Reef - Bryce
22 sept. Bryce - Zion
24 sept. Zion- Las Vegas
27 sept. Las Vegas - Death Valley (kan/mag dit eind september met een kleine camper? heeft iemand ervaring en tips voor een campground?)
29 sept. Death Valley - Yosemite
2 okt. Yosemite - Lake Tahoe
3 okt. Lake Tahoe - Oakland (SF) inleveren camper (Is deze laatste trip te doen in een uurtje of 6? met camper via Sacremento?)
Nou ik ben heel benieuwd wat de kenners van deze planning zeggen...
Ik zou zeggen, schiet maar....
Alvast bedankt,
Groeten Nory
Ps; We zitten aan het einde nog 3 nachten in SF zelf
Graag zou ik wat tips en suggesties van kenners willen hebben of deze planning reeel is en of we nu echt iets missen wat we er toch nog bij moeten doen. We hebben toch onbeperkt aantal kilometers voor de camper, dus iets meer rijden kan. En we hebben 4 weken. We houden van wandelen, dus hebben vaak wat extra dagen in een NP.
We twijfelen echter bijv. over de steden Phoenix en/of San Diego.
5 sept. Camper ophalen in SF- naar Santa Cruis
6 sept. Santa Cruis - Pismo Beach
7 sept. Pismo Beach - Pomana (LA)
10 sept. Pomona - Joshua Tree
12 sept. Joshua Tree - Williams (suggesties voor een mooie route zijn welkom)
15 sept. Williams - Page
17 sept. Page - Monument Valley
18 sept. Monument Valley - Moab
20 sept. Moab- Capitool reef
22 sept. Bryce - Zion
24 sept. Zion- Las Vegas
27 sept. Las Vegas - Death Valley (kan/mag dit eind september met een kleine camper? heeft iemand ervaring en tips voor een campground?)
29 sept. Death Valley - Yosemite
2 okt. Yosemite - Lake Tahoe
3 okt. Lake Tahoe - Oakland (SF) inleveren camper (Is deze laatste trip te doen in een uurtje of 6? met camper via Sacremento?)
Nou ik ben heel benieuwd wat de kenners van deze planning zeggen...
Ik zou zeggen, schiet maar....
Alvast bedankt,
Groeten Nory
Ps; We zitten aan het einde nog 3 nachten in SF zelf
Laatst gewijzigd door noortje op 27 jul 2007, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waarschijnlijk kijk ik er gewoon helemaal naast, maar het lijkt me nu dat je helemaal geen tijd voorzien hebt voor SF?
Verder zou ik 1 dag van GC inruilen voor een extra dag in Moab. Naar mijn mening is Moab veel mooier.
Het lijkt me wel een mooie route, en genoeg tijd voor alles. Death Valley is wel een twijfelgeval lijkt me om er zo lang te blijven (2 nachten). Wij waren er op 14 september een tijdje geleden, maar toen was het daar nog veel te warm om te wandelen. (Uiteindelijk wou ik wel aanzetten, maar ik dierf het gewoon niet).
Als het er niet meer verschroeiend heet is, dan is het geen probleem, want er is veel te zien. Maar anders zou ik de 2de dag de Alabama Hills, Bodie en Mono Lake gaan doen, en evt overnachten in Bishop of zo.
Verder zou ik 1 dag van GC inruilen voor een extra dag in Moab. Naar mijn mening is Moab veel mooier.
Het lijkt me wel een mooie route, en genoeg tijd voor alles. Death Valley is wel een twijfelgeval lijkt me om er zo lang te blijven (2 nachten). Wij waren er op 14 september een tijdje geleden, maar toen was het daar nog veel te warm om te wandelen. (Uiteindelijk wou ik wel aanzetten, maar ik dierf het gewoon niet).
Als het er niet meer verschroeiend heet is, dan is het geen probleem, want er is veel te zien. Maar anders zou ik de 2de dag de Alabama Hills, Bodie en Mono Lake gaan doen, en evt overnachten in Bishop of zo.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet dat Road Bear Death Valley verbiedt tot 15 september. Cruise America noemt op haar site alleen de 'hot months', verder moet je per locatie informeren staat er bij. Bij El Monte kan ik de info zo niet vinden, dat weet Rob vast wel. Grote of kleine camper zal trouwens niet uitmaken.
Maar die laatste dag?? Vanaf Lake Tahoe je camper in gaan leveren?? Wij zijn al blij als we een uurtje van San Francisco af staan en op tijd zijn. Die campers moeten toch allemaal voor 11.00 worden ingeleverd?
Je moet er naar toe rijden, tanken, propaan tanken, de files door de stad in ... ik zou nooit vanaf Lake Tahoe gaan. We doen dit al een paar jaartjes en kiezen altijd voor een campground in de buurt van het verhuurstation. Lake Tahoe heb ik niet gezien, maar van veel mensen horen we toch dat het niet echt de omweg waard is en zeker niet als je daar dus zoveel voor om moet rijden net voor je je camper in gaat leveren. Ik zou Lake Tahoe laten zitten en direct vanuit Yosemite richting SF rijden.
Ik vind in deze planning inderdaad heel veel ruimte voor wandelingen. Drie dagen in Los Angeles vind ik erg ruim, ik zou daar een dag afhalen voor San Francisco, die stad is i.m.o. veel en veel mooier.
Maar die laatste dag?? Vanaf Lake Tahoe je camper in gaan leveren?? Wij zijn al blij als we een uurtje van San Francisco af staan en op tijd zijn. Die campers moeten toch allemaal voor 11.00 worden ingeleverd?
Je moet er naar toe rijden, tanken, propaan tanken, de files door de stad in ... ik zou nooit vanaf Lake Tahoe gaan. We doen dit al een paar jaartjes en kiezen altijd voor een campground in de buurt van het verhuurstation. Lake Tahoe heb ik niet gezien, maar van veel mensen horen we toch dat het niet echt de omweg waard is en zeker niet als je daar dus zoveel voor om moet rijden net voor je je camper in gaat leveren. Ik zou Lake Tahoe laten zitten en direct vanuit Yosemite richting SF rijden.
Ik vind in deze planning inderdaad heel veel ruimte voor wandelingen. Drie dagen in Los Angeles vind ik erg ruim, ik zou daar een dag afhalen voor San Francisco, die stad is i.m.o. veel en veel mooier.
Haihai,
was vergeten te vermelden dat we sowieso nog 3 nachten in SF blijven aan het einde als we de camper al hebben ingeleverd.
We zitten twee hele dagen in LA. Eentje om naar de Universa studios te gaan (tja, ik weet het errug toeritisch, maar wil dit toch ook echt zien) en een dag voor de hollywood boulevard ed.
Alvast bedankt voor deze eerste tips. En ja,ik voel me ook echt bevoorrecht om 4 weken de tijd te hebben om met de camper te reizen....Zie dat veel mensen toch minimaal een week korter hebben. Maar we willen dan ook wel het echte vakantiegevoel hebben. Dat wil zeggen, niet opgehaast of jakkeren en jagen...
was vergeten te vermelden dat we sowieso nog 3 nachten in SF blijven aan het einde als we de camper al hebben ingeleverd.
We zitten twee hele dagen in LA. Eentje om naar de Universa studios te gaan (tja, ik weet het errug toeritisch, maar wil dit toch ook echt zien) en een dag voor de hollywood boulevard ed.
Alvast bedankt voor deze eerste tips. En ja,ik voel me ook echt bevoorrecht om 4 weken de tijd te hebben om met de camper te reizen....Zie dat veel mensen toch minimaal een week korter hebben. Maar we willen dan ook wel het echte vakantiegevoel hebben. Dat wil zeggen, niet opgehaast of jakkeren en jagen...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar ga ik dit weekend met mijn ega nog even naar kijken. Het zou idd jammer zijn om toch de laaste dag te moeten haasten. ...
Bij wie we huren...tja...durf het bijna niet te vermelden...heb nml. niet echt positieve verhalen gelezen en wil eigenlijk mijn voorpret niet verder laten verderven. Met andere woorden Cruise America...
Maar we zijn gewaarschuwd, en een gewaarschuwd mens telt voor twee. En we hopen er maar het best van....
Bij wie we huren...tja...durf het bijna niet te vermelden...heb nml. niet echt positieve verhalen gelezen en wil eigenlijk mijn voorpret niet verder laten verderven. Met andere woorden Cruise America...
Maar we zijn gewaarschuwd, en een gewaarschuwd mens telt voor twee. En we hopen er maar het best van....

Laatst gewijzigd door noortje op 27 jul 2007, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eens met Nieuwenoord. Lake Tahoe is naar mijn mening ook geen omweg waard. Behalve in de winter. Ik ben het ook eens met Chi Sin dat een dag Moab te kort is. Beter 2 dagen. Idd dag minder GC bv. Ook minstens 2 dagen voor LA. Universal duurt de gehele dag en als je je echt wilt laten verwennen hier neem dan de VIP Experience. Nergens wachten, alle eten en drinken incl en een persoonlijke begeleider. Kost helaas wel $ 200,-- pp.
Mooie route maar als ik goed tel is het langer dan 4 weken (aankomst sept. 4 en vertrek okt. 6?
Yeehaw
Mooie route maar als ik goed tel is het langer dan 4 weken (aankomst sept. 4 en vertrek okt. 6?
Yeehaw
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Helemaal eens met bovenstaande schrijvers... Voor Moab kun je wel een paar dagen extra uittrekken. Er is daar zoveel wat je kunt doen! (ehm... tip?... wij hebben daar een off road tour geboekt door devils revenche... en dat was één van onze
hoogtepunten: http://www.coyoteshuttle.com/landtours.html .... heel anders dan "normaal" off road)
Dead Horse state point zou ik zeker ook bezoeken.... heel mooi!
Daarentegen moeten wij bekennen dat ná zoveel moois, Capitol Reef een beetje tegenviel... maar dat zal voor iedereen weer anders zijn.
Overigens vind ik dit stukje:
Succes met de planning,
MAS
hoogtepunten: http://www.coyoteshuttle.com/landtours.html .... heel anders dan "normaal" off road)
Dead Horse state point zou ik zeker ook bezoeken.... heel mooi!
Daarentegen moeten wij bekennen dat ná zoveel moois, Capitol Reef een beetje tegenviel... maar dat zal voor iedereen weer anders zijn.
heel erg druk. Je hebt dan nauwelijks tijd om Bryce goed te bekijken, terwijl dat zeker de moeite waard is.20 sept. Moab- Capitool reef
22 sept. Bryce - Zion
Succes met de planning,
MAS
Laatst gewijzigd door Mantoinette op 27 jul 2007, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag 2009
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
omdat je het niet per dag hebt uitgeschreven snapte ik even niks van de planning, maar ik zie dat je het met data gedaan hebt.
Ik zou zeker geen 2 nachten in Death Valley gaan zitten. het is een mooie park om doorheen te rijden maar je hebt het in 1 dag wel gezien (aangezien je er meestal niet echt gaat wandelen ofzo). 1 nachtje Death Valley is een geweldige experience, maar 2 nachten te veel van het goede denk ik. Wat ga je dan die 2e hele dag doen?
Ik zou die dag lekker ergens anders besteden waar je er meer aan hebt.
Desnoods een dagje strand bij Lake Powell in Page...heerlijk hoor
Ik zou zeker geen 2 nachten in Death Valley gaan zitten. het is een mooie park om doorheen te rijden maar je hebt het in 1 dag wel gezien (aangezien je er meestal niet echt gaat wandelen ofzo). 1 nachtje Death Valley is een geweldige experience, maar 2 nachten te veel van het goede denk ik. Wat ga je dan die 2e hele dag doen?

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
mantoinette: jij hebt denk ik ook niet gezien dat de data elkaar niet opvolgen. volgens mij gaan ze de 24e pas weer weg uit bryce/zion en hebben ze dus sowieso nog een volle dag daar.Mantoinette schreef:
heel erg druk. Je hebt dan nauwelijks tijd om Bryce goed te bekijken, terwijl dat zeker de moeite waard is.20 sept. Moab- Capitool reef
22 sept. Bryce - Zion
Succes met de planning,
MAS
aan topic-opener: je kan beter per dag je planning uitschrijven, dat is veel duidelijker en dan kunnen wij in 1 oogopslag zien hoeveel dagen je ergens verblijft
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
2 nachten in Death Valley geeft je de mogelijkheid wat meer te zien dan Badwater, Devils Golfcourse en Artist drive. Ook na vele jaren komen we nog steeds in DV terug terwijl wij parken als Yosemite, Zion en Bryce na 2 of meer bezoeken nu wel gezien hebben. Een extra dag in DV geeft je de gelegeheid om bv naar Scotty's Castle en Ubehebe Crater te gaan en 's morgens vroeg naar Zabriskie Point and Dante's View. Dus ik zou adviseren minstens 2 nachten in DV. Ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Yeehaw.
Yeehaw.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In Death Valley is zoveel meer te zien. Wat dacht je van een fantastische off-road tocht door Titus Canyon of een wat simpeler en korter ritje door de Mustard Canyon. Deze laatste is voor iedereen een aanrader. Hij is maar 2 mijl lang en gaat tussen knalgele rotsen door. Het is maar een paar mijl ten noorden van het Visitor Center aan de hoofdweg.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Iris_1982 schreef:omdat je het niet per dag hebt uitgeschreven snapte ik even niks van de planning, maar ik zie dat je het met data gedaan hebt.
Aan een week heb je nog niet genoeg om DV te zien,zie ook de posts hierboven.
Er is zoveel meer te zien dan alleen de randen van de weg,dat het zonde is dat de meeste mensen het alleen als doorgangs route zien!
2 dagen is juist fantastisch,dan kan je inderdaad ook wat meer naar het noorden van DV.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Huh???
20 sept. van Moab naar Capitol Reef te rijden (en daar te overnachten)
21 sept. vanuit Capitol reef naar Bryce te rijden (en daar te over..)
22 sept. vanuit Bryce naar Zion te rijden...
Iris....ehm
... misschien heb ik nog last van "jetlag"
maar ik "zie" het niet...
groetjes, MAS
Ik begrijp hieruit dat Noortje van plan is om op:mantoinette: jij hebt denk ik ook niet gezien dat de data elkaar niet opvolgen. volgens mij gaan ze de 24e pas weer weg uit bryce/zion en hebben ze dus sowieso nog een volle dag daar.
20 sept. van Moab naar Capitol Reef te rijden (en daar te overnachten)
21 sept. vanuit Capitol reef naar Bryce te rijden (en daar te over..)
22 sept. vanuit Bryce naar Zion te rijden...
Iris....ehm

groetjes, MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag 2009
reisverslag 2009
hai allemmal,
alvast bedankt voor de (wisselende) suggesties. Was idd misschien handiger geweest om alles per dag uit te schrijven. Bedankt voor de tip Iris. Mmm, ben een echte internetter, hoe korter hoe beter...Maar biedt wel onduidelijkheid...
Ik ga jullie suggesties even in de planning aanpassen. Maar Phoenix, of San Diego is wat julie betreft geen must, en we kunnen beter onze tijd aan de parken bestedeb begrijp ik.
|En we zijn in totaal langer dan 4 weken weg, dat klopt. De camper hebben we echter precies 4 weken (+1 dag) van woensdag 5 sept. - woensdag 3 okt.
alvast bedankt voor de (wisselende) suggesties. Was idd misschien handiger geweest om alles per dag uit te schrijven. Bedankt voor de tip Iris. Mmm, ben een echte internetter, hoe korter hoe beter...Maar biedt wel onduidelijkheid...
Ik ga jullie suggesties even in de planning aanpassen. Maar Phoenix, of San Diego is wat julie betreft geen must, en we kunnen beter onze tijd aan de parken bestedeb begrijp ik.
|En we zijn in totaal langer dan 4 weken weg, dat klopt. De camper hebben we echter precies 4 weken (+1 dag) van woensdag 5 sept. - woensdag 3 okt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 10338 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan & Silvia
-
- 15 Reacties