Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis juli 2008

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rick
Amerika-ontdekker

reis juli 2008

Bericht door Rick »

Hallo,
wij (2 vrienden) plannen een reis (voor de 3de keer) naar de VS in juli volgend jaar. Daar we nog alle tijd hebben willen we toch zo vroeg mogelijk aan het informeren gaan.
Graag hadden we deze keer een aantal parken en plaatsen bezocht die we de vorige twee reizen niet konden aandoen : nl. Yellowstone - Grand Teton - Mount Rushmore - Rocky Mountain NP - Mesa Verde - Monument Valley - Arches NP (Moab)
We beschikken over een 16tal reisdagen (2 vluchtdagen exclusief).
Nu komen onze vraagjes :
1. is een reisroute met deze bezoeken haalbaar in zo'n periode ?
2. zijn er misschien dingen te schrappen (niet zo interessant) en te vervangen door iets anders ? alhoewel mij alles de moeite lijkt
3. we hadden gedacht om te vliegen op Las Vegas (heen en terug) om de dropkosten van de wagen te vermijden en omdat dit denk ik een goede uitvalsbasis is daar Monument Valley en Mesa Verde op de route liggen of is dat niet zo ?
4. ik lees hier soms iets over Durangoo en een treinrit ofzo... wat houdt dit precies in ?

We hadden gedacht aan een route die er met grote trekken als volgt uitziet :
0. vlucht
1. LV - Monument Valley
2. Monument Valley - Mesa Verde - ?
3. ? - Rocky Mountain NP
4. Rocky Mountain NP - ?
5. ? - Custer (Mount Rushmore)
6. Custer - ?
7. ? - Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone - Jackson
11. Jackson (Grand Teton NP)
12. Jackson - ?
13. ? - Moab
14. Moab (Arches NP)
15. Moab - Las Vegas
16. LV
17. vlucht

Lijkt dit iets of is dit voor veel verbetering vatbaar? Alles suggesties zijn uiteraard welkom.
Dank u !
Rick
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
er zitten een paar serieuze kleppers van rijdagen tussen en vooral : jullie rijden ergens naar toe en hebben er dan geen tijd om het deftig te bezoeken : black hills is zeker goed voor 2,3,4 dagen, en Moab voor 2 of 3 dagen.

als je voor Grand Teton 2 dagen neemt, voor Yellowstone 3, voor Black Hills 3, voor Rocky Mountains NP 2 neemt zit je al aan 10 dagen + de rijdagen ertussen : zeker 1 van Grand Teton naar Yellowstone, 2 van Y naar Black Hills, 1 van BH naar Rocky Mountains. zit je al aan 14 dagen. Monument Valley, Arches en Mesa Verde liggen dus uit de lijn, misschien houden voor volgende keer. Vliegen naar Jackson Hole en terugkeer vanuit Denver beperkt het aantal kilometers.

jacques
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Hallo,

Ook ik ben met mijn vierde trip naar USA bezig te plannen voor 2008. Het was moeilijk om keuzes te maken maar heb die toch moeten doen anders was het niet haalbaar geweest (in mijn geval heb ik (met grote Yellowstone en omgeving laten vallen :cry: , zodoende heb ik nu wel meer tijd om de rest te doen :lol: (o.a. Arches, Canyonlands, Mesa Verde).

Ik denk dat het beter is dat je ook een keuze zult moeten laten gelden. Je hebt dan nog een reden om terug te gaan :o .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is inderdaad erg veel voor 16 dagen. Laat iets vallen of neem wat meer tijd, anders mis je veel moois.
Als Las Vegas geen must is kun je beter vanuit Denver vertrekken (heen en terug) , dat scheelt je al twee lange reisdagen. Las vegas, - Mounument valley is 8 uur rijden, Las Vegas - Moab ruim 7 uur.

Wat drop off kosten betreft: dat valt soms erg mee, ik zou niet bij voorbaat een one way uitsluiten.

Marianne
Rick
Amerika-ontdekker

Bericht door Rick »

Ja, ik weet dat dit idd wat overladen is.
Wat zou dan het meest aangewezen zijn om te schrappen, ik bedoel wat maakt het minste indruk op jullie en wat moet zeker in de trip voorkomen ?
Dit zal bij iedereen wel anders liggen veronderstel ik.
Rick
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rick schreef:Ja, ik weet dat dit idd wat overladen is.
Wat zou dan het meest aangewezen zijn om te schrappen, ik bedoel wat maakt het minste indruk op jullie en wat moet zeker in de trip voorkomen ?
Dit zal bij iedereen wel anders liggen veronderstel ik.
Rick
Er zijn al de nodige suggesties gedaan, misschien wel aardig als je aangeeft waarom je daar niets mee kunt voor je weer een nieuwe vraag stelt? Zoals Jacques aangaf kun je Mesa Verde/Arches en Monument Valley laten vallen, dat geeft je ruim de tijd voor de rest.
Wil je een rondje doen laat dan Las Vegas vallen: dat scheelt echt twee dagen vergeleken met Denver.

Marianne
Rick
Amerika-ontdekker

Bericht door Rick »

De suggestie van Jacques vond ik inderdaad een prima voorstel. Maar om zoveel mogelijk mogelijkheden na te gaan was ik al verder aan het denken en bedoelde ik welke van de meest noordelijke parken - met uitzondering van Yellowstone veronderstel ik waar je zulke mooie dingen over leest, eventueel te elimineren zijn.
De optie Denver is ook zeker te overwegen.

Sorry Marianne, misschien moest ik ietsje duidelijker zijn.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
in je eerste planning heb je 3 ,,groepen" van parken :
- het zuiden met MV, Mesa Verde en Arches
- het noordwesten met Yellowstone/Grand Teton
- het noordoosten met Black Hills
- en daar tussenin nog Rocky Mountains

Ze allemaal op een deftige manier doen in 16 dagen lukt niet. Als je Yellowstone bezoekt Grand Teton overslaan is een beetje zonde en voor de Black HIlls ( o.m. Mt Rushmore, Wind Cave, Custer State Park, Crazy Horse, eventueel Badlands) heb je ook tijd nodig. Black Hills liggen het meest uit de route, dus het meest aangewezen om te verschuiven naar een volgende trip.

2 mogelijkheden zijn :
-vertrekken Denver, Rocky Mountains, Black Hills, Devils Tower, Yellowstone, Grand Teton en eventueel terugvliegen vanaf Jackson Hole
- vertrekken Phoenix, Monument Valley, Mesa Verde, Moab, flinke rijdag naar Jackson Hole, Grand Teton, Yellowstone, terugvlucht vanaf Jackson Hole.

Jacques
Rick
Amerika-ontdekker

Bericht door Rick »

ok, hartelijk dank jacques voor de suggesties !
Beter minder bezoeken maar dan uitgebreider dan veel en alles maar half en half.
Gaan nu es bekijken naar wat onze voorkeur uitgaat.
Merci

Rick
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer