Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Mono lake - Bodie
Route Mono lake - Bodie
Wij willen van LV naar Death Valey en onderweg Mono Lake en Bodie aan doen.
Alleen zag ik dat je dan heen en terug naar Bodie (en Lee Vinning) de zelfde route rijdt.
Heeft iemand wel eens een andere route gedaan?
Bijvoorbeeld binnendoor van Mono Lake naar Bodie (via de cottonwood canyon road??).
Is dit een weg die alleen voor 4x4 geschikt is?
Alleen zag ik dat je dan heen en terug naar Bodie (en Lee Vinning) de zelfde route rijdt.
Heeft iemand wel eens een andere route gedaan?
Bijvoorbeeld binnendoor van Mono Lake naar Bodie (via de cottonwood canyon road??).
Is dit een weg die alleen voor 4x4 geschikt is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Was ook mijn eerste reactie, maar misschien wordt met LV Lee Vining bedoeld?jerbia schreef:Mono Lake en Bodie liggen niet op de weg tussen LV en Death Valley. Meestal worden ze bezocht als men onderweg is van Death Valley naar Yosemite (met bijv. een overnachting in Lee Vining, zoals wij gedaan hebben).
De Cottonwood Canyon Road ligt tussen Page en Bryce Canyon.
Er loopt inderdaad ook een weg tussen Lee Vining en Bodie die Cottonwood canyon road heet (erg verwarrend).
Ik ken hem niet, heb hem ook niet zien lopen vanuit Bodie, maar ik zou kiezen voor de gewone weg. Reken op een behoorlijk eind rijden die dag terwijl je voor Bodie zelf ook wel wat tijd nodig hebt.
Marianne
Foutje bedankt 
Ik bedoel inderdaad Death Valley en Yosemite.
Het wordt inderdaad een hele lange dag. Alleen het rijden is al 7 uur bij elkaar. Maar we gaan gewoon heeel vroeg rijden en dan komt het vast goed.
Ik bedoel inderdaad de weg dit tussen mono lake en Bodie ligt.
Alleen kan ik er niet veel over vinden.
Volgens Google Maps is het maar 20 minuten omrijden.
Maar ik vroeg me dus af of er iemand ervaring mee heeft.

Ik bedoel inderdaad Death Valley en Yosemite.
Het wordt inderdaad een hele lange dag. Alleen het rijden is al 7 uur bij elkaar. Maar we gaan gewoon heeel vroeg rijden en dan komt het vast goed.
Ik bedoel inderdaad de weg dit tussen mono lake en Bodie ligt.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Niet wetende welke route jij precies bedoelt, kan jij misschien uit onderstaand topic iets halen, zieGinoW schreef:Ik bedoel inderdaad de weg dit tussen mono lake en Bodie ligt.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ight=bodie
De overnachtingen zijn allemaal gepland dus we zullen wel moeten.join schreef:Hoi Gino,
Wij hebben, op advies van Yeehaw (die heeft volgens mij het Westen opnieuw ontdekt) een overnachting bij Bishop ingelast. Wij vonden de reis anders toch te lang en we willen er onderweg regelmatig uit om ff te genieten.
Groet,
Jos.
Wij draaien ons hand overigens niet om voor 7 uur rijden.
We gaan gewoon heel vroeg rijden, zodat we het een beetje over de dag kunnen verdelen en genoeg tussenstops in kunnen bouwen.
Dit gaat inderdaad over de weg die ik bedoelmarkro schreef:Niet wetende welke route jij precies bedoelt, kan jij misschien uit onderstaand topic iets halen, zie
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ight=bodie

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn 2 jaar geleden ook vanaf Mono Lake naar Bodie gereden en daarna naar Mammoth Lakes (eerst vanaf El Portal over de Tioga Pass naar Mono Lake gereden).
Vanaf Mono Lake is het niet zo ver naar Bodie (weet niet precies hoe ver). Je moet wel een stukje onverharde weg rijden, maar dit is goed te doen. Wij zijn er een uurtje geweest en daarna teruggereden langs Mono Lake naar Mammoth Lakes. Pas de volgende dag zijn we naar Death Valley gereden.
Vanaf Mono Lake is het niet zo ver naar Bodie (weet niet precies hoe ver). Je moet wel een stukje onverharde weg rijden, maar dit is goed te doen. Wij zijn er een uurtje geweest en daarna teruggereden langs Mono Lake naar Mammoth Lakes. Pas de volgende dag zijn we naar Death Valley gereden.
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
Wij hebben een gedeelte afgelopen juni gereden. Om vanuit Death Valley naar Mono Lake te komen, heb je al gauw zo'n 4 uur nodig. Je kan dan bij Mono Lake even de benen strekken en wat lunchen en dan weer verder rijden. Wij zijn er ca. 1,5 uur gestopt en dat was prima te doen. Om dan ook nog naar Bodie door te rijden??? Wij hebben dat niet op dezelfde dag gedaan.
Zoals YH al aangeeft heb je hier best wat tijd voor nodig. De onverharde weg is wel prima te berijden, maar je kan er niet in 15 minuten overheen crossen.
Dan moet je ook weer terug gaan rijden om nog in Yosemite uit te komen.... en ik zou het persoonlijk zonde vinden om de Tioga Pass over te rijden zonder daar te stoppen. (Tenaya lake , Olmsted Point)
Zoals YH al aangeeft heb je hier best wat tijd voor nodig. De onverharde weg is wel prima te berijden, maar je kan er niet in 15 minuten overheen crossen.
Dan moet je ook weer terug gaan rijden om nog in Yosemite uit te komen.... en ik zou het persoonlijk zonde vinden om de Tioga Pass over te rijden zonder daar te stoppen. (Tenaya lake , Olmsted Point)
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Dank jeYeehaw schreef:Je wilt van Yosemite naar Death Valley en daarbij ook een bezoek aan Bodie brengen. Ik zou gewoon de snelste weg heen en weer rijden. Het uitstapje van Lee Vining naar Bodie vv neemt al gauw 2.5 to 3 uur tenzij je maar heel kort in Bodie wilt zijn.

Ik denk dat we ter plekke maar moeten kijken of we bij Mono lake stoppen en dan door gaan naar Yosemite of dat we Bodie nog mee pakken. Dit laten we dan afhangen van hoe laat het is en of we er nog wel trek in hebben om 2.5 uur om te rijden.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij vonden Bodie echt wel de moeite. Wij kwamen van Lone Pine en zijn langs Mono lake gereden, waar we de borden met uitleg over het ontstaan, langs de weg, gelezen hebben. Verdergereden naar Bodie, daar een uurtje gewandeld. Via de Tioga pas verder naar El Portal. Het was goed te doen, deze trip.
Op dat moment kan je uiteraard niet meer veel aan sightseeing doen in Yosemite, maar we bleven daar twee dagen, dus hadden de volgende dagen tijd genoeg. Ik zou toch proberen Bodie te doen.
Op dat moment kan je uiteraard niet meer veel aan sightseeing doen in Yosemite, maar we bleven daar twee dagen, dus hadden de volgende dagen tijd genoeg. Ik zou toch proberen Bodie te doen.
-
- Amerika-ontdekker
weg van Bodie naar Mono Lake-Lee Vining
Hallo,
Toen we een week of drie geleden in Bodie waren en terugreden naar Lee Vining heb ik de weg gezien waar je over spreekt.Hij begint links iets voorbij het hokje van de rangers. Er stond wel bij vermeld dat het zoveel miles onverharde weg was, dus hebben we het zekere voor het onzekere genomen en de gewone weg teruggereden, alhoewel die wat langer is.
Wij vonden Bodie trouwens een echte verrassing, eens iets anders dan de (schitterende) parken.
Toen we een week of drie geleden in Bodie waren en terugreden naar Lee Vining heb ik de weg gezien waar je over spreekt.Hij begint links iets voorbij het hokje van de rangers. Er stond wel bij vermeld dat het zoveel miles onverharde weg was, dus hebben we het zekere voor het onzekere genomen en de gewone weg teruggereden, alhoewel die wat langer is.
Wij vonden Bodie trouwens een echte verrassing, eens iets anders dan de (schitterende) parken.
Re: weg van Bodie naar Mono Lake-Lee Vining
Dank je voor de reactieanne uit Asse schreef:Hallo,

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht