Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis door het Westen incl. week Hawai.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ralph22
Amerika-newbie

Rondreis door het Westen incl. week Hawai.

Bericht door Ralph22 »

Hallo AmerikaLovers :wink: ,

Ik ga met mijn familie (mijn ouders, zus en broertje) in juli 2005 een rondreis doen van ongeveer 3 weken door het westen van Amerika met aansluitend 5 overnachtingen in Hawaï. We zijn al een tijdje aan het rondkijken hoe we dat het beste kunnen regelen (vooral ik zelf eigenlijk). Tot nu toe is dan deze site mijn grootste hulp hierbij geweest.

Ik heb nu afgelopen week een aantal offertes bij verschillende reisbureaus aangevraagd (waaronder jan doets, wrc, specialt traffic etc.) en één offerte van Special Traffic sprong er wel uit. Ik had in mijn verlanglijstje het volgende aangegeven:

Bestemmingen die in ieder geval gewenst zijn:
- 2 dagen Anaheim (om Disney en WB te bezoeken)
- 2 dagen Ventura Beach
- 1 dag stad Los Angeles
- Death Valley 1 losse dag
- Yosemite National Park 1 losse dag
- San Francisco 1 losse dag
- San Diego 1 losse dag
- Las Vegas 1 a 2 losse dagen
- Grand Canyon 1 losse dag
- Alcatraz
(willen met een auto rondreizen en verblijven in eenvoudige hotels)

Toen kwam er de volgende reis bij Special Traffic uit:
16 juli: Los Angeles
17 juli: Los Angeles
18 juli: Los Angeles-Palm Springs (240 km)
19 juli: Palm Springs-Phoenix/Scottsdale (430 km)
20 juli: Phoenix/Scottsdale
21 juli: Phoenix/Scottsdale-Flagstaff (245 km)
22 juli: Flagstaff-Grand Canyon (150 km)
23 juli: Grand Canyon
24 juli: Grand Canyon-Las Vegas (445 km)
25 juli: Las Vegas
26 juli: Las Vegas-Death Valley (225 km)
27 juli: Death Valley
28 juli: Death Valley-Yosemite National Park (525 km)
29 juli: Yosemite National Park
30 juli: Yosemite-San Francisco (315 km)
31 juli: San Francisco
01 augustus: San Francisco-Monterey/Carmel (200 km)
02 augustus: Monterey-Oxnard
03 augustus: Ventura Beach
04 augustus: Ventura Beach-Los Angeles (120 km)
05 augustus: Los Angeles-Oahu
06-10 augustus: Oahu
10 augustus: Oahu-Los Angeles
11 augustus: Los Angeles-Amsterdam
12 augustus: Aankomst Amsterdam

Zelf leek mij dit een mooie route met genoeg ´rustdagen´ en de tijd om de belangrijkste dingen te bezichtigen. Nou heb ik toch een paar vraagjes aan jullie:

- Zie ik hier iets belangrijks over het hoofd: Steden, parken of iets dergelijks?
- We reizen met zijn vijf volwassenen, wat is dan de beste auto? Het liefst willen we een echte Amerikaanse auto als een Buick LeSabre maar ik vroeg me af of je dan genoeg ruimte hebt. Misschien is een MiniVan een betere optie?
- De prijs voor deze reis dus incl. hotels, auto (underage tarief want ik wil zelf ook reizen) en vliegtuig+taxes is ¤11500, is dit een ´goede ´prijs?
- Heeft iemand ervaringen met Special Traffic? Want WRC biedt ook een interessante reis aan.
- Is een budget van 400 dollar per dag voldoende (dus voor al het eten, parken etc.)

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Groetjes Ralph
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Ralph,

wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden alleen wij(mijn man, zoon van 16 en dochter van 7) hebben een fly- en drive geboekt bij wrc-reizen omdat je met vieren dan alle tijd hebt om dingen te doen zonder op de klok te rijden omdat je om een bepaalde tijd in je hotel moet zijn. Want zo waren wij ontzettend onder de indruk van Monument Valley en zijn daar veel langer gebleven dan van te voren gedacht en ook door de overstroming in Death Valley waren wij weer veel meer tijd kwijt, terwijl wij Los Angeles zo uitwaren.
Maar smaken verschillen hoor!!
Wil je alleen nog eventjes vermelden dat wij bij WRC-reizen een geweldige aanbieding hadden; voor ons viertjes fly and drive en de eerste twee overnachtingen en de auto upgrading, hoogseisoentoeslag, en alle verzekeringen waren wij 3110,49 euro kwijt!!!!!
Wij zitten nu weer op hun nieuwe catalogus te wachten.........

Have fun, :lol:

groetjes Anice en Frank
Ralph22
Amerika-newbie

Bericht door Ralph22 »

Hoi Anice,

Ten eerste natuurlijk bedankt voor je reactie. De nieuwe catalogus van WRC is trouwens uit want ik heb hem vorige week binnen gekregen dus ik zou zeggen bestellen maar…

Ik vroeg me alleen nog even af voor hoe lang jullie reis was en of het niet vermoeiend is om telkens nog een hotel te moeten zoeken??

Groetjes Ralph
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Ralph,

wij zijn 3 weken in Amerika geweest, van 16 augustus tot 3 september.
Het was totaal niet moeilijk om een hotel of motel te vinden er zijn er zo veel van en zeker de motel 6 of motel 8.
Nu zijn wij wel vlug tevreden, wij zoeken enkel een bed en verder geen confort.

Ik heb de gids van wrc al voor de kerst besteld maar nog niet binnen gehad :cry:

groetjes Anice
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Hoi Ralph,

Ziet uit als een mooie reis!

Persoonlijk zou ik niet zo lang in Death Valley blijven hangen, maar da's per persoon verschillend natuurlijk. Ik vermoed dat je aan 1 overnachting wel genoeg hebt daar. Het is wel aardig groot, maar je kan er door de hitte toch niks doen dan in je koele auto zitten en af en toe uitstappen om het uitzicht te bewonderen om dan vlug weer in af te koelen in de auto.

Wij zijn vorig jaar in september door death valley heengereden vanuit las vegas naar Bishop (bij yosemite) en ik was blij dat we er na een paar uurtjes weer uit waren. Mij te heet onder de voeten. Ik kan me voorstellen dat dat in juli nog een tikje erger is!

Ik ben niet in Phoenix/Scottsdale geweest, dus ik weet niet of het de moeite is om daar extra tijd aan te besteden. Je zou dan eventueel ook via Monument Valley naar de Grand Canyon kunnen rijden.

Ik vond overigens Zion en Bryce schitterende parken die ik absoluut niet had willen missen. Maar ja, je kan natuurlijk niet alles doen.

Anyway, veel plezier verder met plannen en misschien heb je hier iets aan!
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Beste Ralph,

Persoonlijk zou ik ook niet zo lang in death valley blijven hangen.
Als je nog iets anders wilt doen dan kun je inderdaad ook naar zion/bryce of naar sequioa

Succes met plannen
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Meningen over waar wel en waar niet blijven zijn natuurlijk altijd subjectief. Gelukkig maar, want stel je voor als iedereen overal hetzelfde over dacht, dan zou het echt saai worden.
Ik vond Death Valley wel de moeite waard. Natuurlijk is het erg heet en dus moeilijk om echt te gaan wandelen, maar er is erg veel te zien daar: Zabriskie's point, badwater, natural bridge, sand dunes etc. etc.
Ik ben het wel met jullie eens dat je Zion en Bryce eigenlijk ook niet mag overslaan. Allebei op hun eigen manier ook weer uniek....
Maar zo zijn er natuurlijk zo ontzettend veel dingen; het blijft een kwestie van keuzes maken!!
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Even over de auto... Wij zijn afgelopen zomer ook met z'n vijven op pad geweest en hadden een minivan gehuurd (Pontiac Montana). Achteraf zeker geen spijt van gehad! Veel ruimte, comfortabel rijden, sterke motor en genoeg bagageruimte. Doen dus. :D
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
lekkeretosti
Amerika-ontdekker

Bericht door lekkeretosti »

Wij willen de zefde rondreis gaan maken met special traffic, in sept 2005. Het is volgens mij "the great west"?

Verder heb ik bij geen enkele andere organisatie kunnen vinden wat ik zoek. (djoser, wrc) Nog andere tips? Iemand ervaring met special traffic?

Wij hebben totaal geen Amerika ervaring, dus ik ben nu een beetje aan het rondsurfen op pagina's en kwam dit forum tegen. Super zeg!

Ik ben alleen nog niet uit over welk eiland op Hawaï ik heen wil. Ohau lijkt me zo toeristisch? Maui iets meer Hawaï gevoel? Daar ga ik ook nog even over zoeken.

Ik wil graag van de route afwijken om naar Moab te gaan, ik wil graag raften op de Colorado river. Iemand ervaring? En om dat te bereiken wil ik dan Phoenix overslaan, of is dit zeer de moeite waard?

Volgens mij lopen hier aardig wat America deskundigen rond. Hopelijk kunnen jullie mij en Ralph22 wat veredr op weg helpen....?
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco Polo »

Hoi lekkeretosti,

Een aantal jaren geleden hebben mijn vrouw en ik een rondreis door Florida gedaan van Special traffic. Over het vervoer, routebeschrijving en de overnachting plaatsen niets dan lof. Toch hebben wij achteraf een ontevreden gevoel aan de reis overgehouden omdat het reisschema zo strak was. Je moet elke dag bij een bepaald hotel zijn, vaak heb je dan maar een paar uur tijd om onderweg een uitstapje te maken. De route leidde langs vele hoogte punten maar je had geen tijd om deze echt te beleven.
De volgende reizen hebben wij dat dus anders gedaan. Wij namen een reisschema van het gebied waar we naar toe wilden en paste dat aan. Vervolgens boekten we een flydrive en we reserveerde op enkele drukke punten, zoals bij de grote parken (grand canyon) en in Moab. Daar bleven we dan meestal een dag of twee drie. Op deze manier heb je meer bewegingsvrijheid en kan je meer genieten van de overweldigende natuur.

Als ik de keuze had tussen een dag langer in Moab en een dag in Phoenix dan wist ik het wel. Onze vorige reis zijn we in Phoenix begonnen, we hebben daar een dag rondgeslenterd, hebben een mooie catustuin bekeken in een temperatuur van 45 C in de schaduw.
In Moab zijn we die reis ook geweest en we hebben daar een combitour gedaan, raften op de Colorado en een jeeptour door canyonlands np.
De rafttour zijn er in verschillende catogorien en prijzen. Dit hangt natuurlijk samen met de duur van de raft. Wij zijn een halve dag wezen raften en vonden het geweldig. Al had het van mij wel iets ruiger gemogen. Mijn vrouw vond de stroomversnellingen de limit.
Moab is een touristisch centrum dat te midden van enkele parken ligt.
Arches park, canyonlands np, maar ook Natural Bridges National Monument vonden wij een mooie ervaring al ligt dat niet in de directe omgeving maar misschien kom je er langs.. Newspaper rock, een rots met vele oude rotstekeningen ligt ook vlak in de buurt.
Zoals je zult lezen is er in de buurt van Moab veel meer te doen dan Phoenix.
Tot zo ver mijn meningen en ervaringen ik hoop dat je er wat mee kan.

Een groet,
Marco Polo
Laatst gewijzigd door Marco Polo op 20 jan 2005, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
lekkeretosti
Amerika-ontdekker

Leuk, zo'n snelle reactie!

Onze reizen in Europa hebben we ook allemaal op de bonnefooi gemaakt. Echter, we zijn totale beginners wat betreft amerika, en vinden dit wel een rustig idee, dat alles geboekt is. Ik vind het toch altijd wel een gedoe, zoeken en prijzen vergelijken. Nu weten we zeker wat we kwijt zijn, waar we heen gaan en dat er plek is.
Ik ben er van overtuigd, dat mochten we later nog eens terug gaan naar dat gebied, dat we weten wat we willen bekijken, hoel lang, wat de moeite waard is en hoe alles er aan toe gaat.

Moab is dus de moeite waard! Dat lijkt me zo gaaf. Een halve dag en dan wil ik ook wel echt actie met stroomversnellingen en al, daar kom ik voor!! Dat lijkt me zo'n unieke ervaring...

Gelukkig heb jij een goede ervaring met special traffic. Ik denk dat het per rondreis verschillend is hoeveel tijd je hebt, de reis die wij willen maken is 22 dagen, dus we hebben iets meer tijd. Maar ik weet nu al dat ik op sommige plekker langer zou willen blijven... al weet ik nu nog niet waar, daar lees is verschilende verhalen over.
Aladdin
Amerika-newbie

Bericht door Aladdin »

4 dagen hawaii is wel erg kort. Wij zijn er vorig jaar 2 weken geweest. Op oahu en maui. Beide eilanden zijn zeker wel de moeite waard. Soms moet je wat door het toerisme heen prikken maar op heel veel plekken is de natuur onbeschrijflijk!

Veel plezier!

Ps: vraag ook eens een offerte bij exit reizen, http://www.exitreizen.nl daar hebben wij alles geregeld en dat was prima in orde!
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Ook wij hebben vorig jaar bij Special Trafficvia ons reisbureau onze reis geboekt. Wij hebben gekozen voor 2 gebieden, n.l. Las Vegas (2 hotels) en Honolulu (1 hotel). Op aanraden van hunzelf hebben wij terug 1 nacht extra overnacht in LA omdat het tijdverschil tussen Hawaii en Ned. groot is. Ook hebben wij bij Exitreizen, ST rechtstreeks en WRC prijs opgevraagd, maar ST kwam er het beste uit. Geen van de andere organisaties gaven de optie om in LA te overnachten en dus 2 nachten doorbrengen in het vliegtuig. Verder heb ik van allen snel, duidelijk en volledig een offerte ontvangen. OOk van Jan Doets.

Er was één miscommunicatie.n.l. de transfer in Honolulu die kwam niet opdagen omdat de vliegtijden gewijzigd waren. We hebben een ruime vergoeding hierover ontvangen, dus top ! Maar dat kan ook liggen aan ons reisbureau, waar we al tig keer in het verleden hebben geboekt.

In ieder geval, jullie zullen heeeeeeeeeeeeeel veel te genieten krijgen in Hawa(probeer wat langer te blijven het is daar zulk lekker weer en zo mooi !!!) en ook de rest van jullie trip zal zeker leiden tot verslaving.
Groetjes, Nel
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wij zijn met ons huwelijksreis naar Hawaii geweest. 10 dagen, veel te kort natuurlijk. Eerst 7 dagen op Oahu verbleven en de laatste 3 dagen, the Big Island Hawaii. Wij vonden Oahu fantastisch. Niet meer toeristisch dan the big island.. Er valt genoeg te zien in ieder geval. We hadden diverse trips geboekt op Oahu. Een Grand Circle Island Tour (diverse film spots bezocht zoals ‘Treasure Island’, ‘Magnum’ en ‘Jurassic Parc’) - Een Pearl Harbor cruise (Het Arizona Memorial in de zee) heel indrukwekkend, het Polynesian Culture Centre is ook zeer de moeite waard (fantastische show op het eind) , een echte Luau meegemaakt (in kerst stijl) - Mijn man is een surf fanaat en de periode dat wij gingen (rond kerst) was er net één van de grote pipeline surf wedstrijden. Daarnaast is Honolulu en Waikiki Beach ook zeker de moeite waard.

The Big Island zijn we 3 dagen geweest in een super luxe hotel. Ontbijt a la carte (Steak voor ontbijt : )) - Daar hebben we voornamelijk gesnorkeld en een beetje vakantie gehouden. Ik had het niet zo op die zwarte stranden (vanwege vulkaan uitbarstingen) daar overigens.

Maui willen we heel graag heen. En kuai schijnt ook prachtig te zijn.. Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie : )

-
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Wij zijn vorig jaar voor het eerst op een verre vakantie geweest en het is Amerika geworden :D .

Wees niet bang dat het lastig is om b.v. een overnachtingsplek te vinden of om dingen zelf te moeten regelen. Amerikanen zijn er behulpzaam en hebben erg veel motels die je echt niet over het hoofd kan zien aangezien ze bijna altijd aan de rand van de stad zitten.

ik zou het erg jammer vinden om een geheel georganiseerde reis te boeken en zo niet de mogelijkheid te hebben om ergens langer te blijven of om juist sneller weg te zijn als je het wel weer gezien hebt.
Met een fly-drive en een globale route die hier door de kenners :D gecheckt is op haalbaarheid kun je het prima redden.
barbaramama
Amerika-ontdekker

Bericht door barbaramama »

Ik heb vorig jaar 3 weken rondgereisd en heb ongeveer dezelfde reis gemaakt. Heb de tickets via WRC geboekt incl. autohuur, wij hadden ook een schema gekregen incl. de overnachtingen maar hadden besloten dat open te laten en zelf hier en daar gewoon wat aan te passen.

Ik zou toch proberen in ieder geval iets meer tijd in SF te krijgen want dat is een fantastische stad, liever wat dagen in LA schrappen. Disneyland en WB is harstikke leuk maar ik vond Universal ook fantastisch.

Ik wens je alvast heel veel plezier, het wordt een ervaring die je nooit meer zult vergeten, zoveel natuurschoon, echt ongelovelijk!!! Florida valt wat dat betreft bij mij in het niets vergeleken met deze trip.....

Babette
lekkeretosti
Amerika-ontdekker

Girl_2004 schreef:Ook hebben wij bij Exitreizen, ST rechtstreeks en WRC prijs opgevraagd, maar ST kwam er het beste uit. Geen van de andere organisaties gaven de optie om in LA te overnachten en dus 2 nachten doorbrengen in het vliegtuig. Verder heb ik van allen snel, duidelijk en volledig een offerte ontvangen. OOk van Jan Doets.
Girl, ik heb op Google gezocht op St reizen en st rechtstreeks en ik kan er geheel niks van vinden. OOk heb ik de site van Jan Doets bekeken, maar daar wordt ik niet echt wijs uit. Ik wil weten wat voor reizen ze aanbieden met een visualiserend plaatje er bij en een duidelijke routebeschrijving.

We zijn nu aan het denken over Exitreizen. Ik heb 3x moeten bellen voor ik via de mail een routebeschrijving had en daarna nog 3x gemaild omdat ze mijn vragen niet allemaal en duidelijk beantwoorden via de mail, terwijl ik juist heel duidelijk en opsommend was. Dat geeft mij niet echt een goed gevoel. Straks ben ik daar en is het overboekt of toch niet goed geregeld ofzo...
Maar ze zijn wel stukken goedkoper dan specialtraffic. Totaal 700 euro... waar komt dat vandaan denk ik dan? Hetzelfde hotel in Maui, hawaii is bij exit 70 euro duurder maar met een huurauto voor de hele week. Dat is ook wel aantrekkelijk, hoewel ik na 3 weken in de auto gezeten te hebben ook wel een paar dagen op het strand wil liggen genieten.

We zijn er echt wel uit dat we een vooraf geplande reis gaan doen, tegen de adviezen in. Wij willen dat en dat geeft ons een fijn idee. Nu dan.

Wij willen ook graag San Fransisco zien, wat lijkt mij dat een gave stad!! Ik ben al aan het zoeken voor kaartjes voor een avondtrip naar Alcatraz. Iemand nog tips?

En andere tips zijn nog steeds welkom!

Groetjes, tosti
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hoi lekkeretosti

Geen wonder dat je ST reizen niet kon vinden. Ik bedoelde daar Special Traffic mee, want daar ging de draad immers over. Ik heb zowel bij Special Traffic rechtstreeks als via ons reisbureau bij Special Traffic offertes aangevraagd. Via het reisbureau was S.T. goedkoper dan rechtstreeks via internet.

Dat je vooraf alles wil plannen begrijp ik. Wij hebben dat ook de eerste 2 keer gedaan en we gingen nog wel naar Florida. Maar vanaf de 3e keer hebben we zelf gedaan. Je moet eerst eens op het gemak het land en de gewoonten leren kennen. Het zal een erg rustig gevoel geven.

Op Oahu en met name Honolulu is voldoende openbaar verkeer, uitgebreid en betaalbaar. Kan je rustig relaxen op het strand, maar ga je het eiland over dan is een auto ook wel fijn.
Groetjes, Nel
lekkeretosti
Amerika-ontdekker

Girl_2004 schreef:Hoi lekkeretosti

Geen wonder dat je ST reizen niet kon vinden. Ik bedoelde daar Special Traffic mee, want daar ging de draad immers over.
Sorry, ik dacht, yes, weer een nieuwe reisorganisatie die ik nog niet ken. hihi
Maargoed, hun aanbod is zeer aantrekkelijk alleen wel duur. En voor 700 euro kunnen we heel wat leuke dingen doen.

Volgens mij kun je op Hawaii met de auto wel op plekjes komen waar je met openbaar vervoer niet zo snel komt!?

Bedankt voor je reactie!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Lekkeretosti schreef:
Wij willen ook graag San Fransisco zien, wat lijkt mij dat een gave stad!! Ik ben al aan het zoeken voor kaartjes voor een avondtrip naar Alcatraz. Iemand nog tips?
http://www.blueandgoldfleet.com kun je je tickets voor Alcatraz vooruit boeken. Zeker doen, toen wij er afgelopen zomer waren, was ik blij dat we gereserveerd hadden. Alles was uitverkocht.

Er liepen zelfs Australiërs die 3x de prijs voor een kaartje wilden geven!

Groeten
Wendy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer