Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze reis van LA naar SF
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Even weer wat anders:
We zijn nog druk met de route bezig en nu vragen we ons af of je ook aan de oostkant de parken Sequioa en Kings Canyon kunt bereiken (en wat leuks kunt zien uiteraard). Death Valley als overnachtingsplaats is definitief afgevallen).
We willen dan van Las Vegas (via de 95) naar en door Death Valley (over Daylight Pass Rd. - even sight-seeing) en dan over de 190 en 136 naar de 395 via Lone Pine, Bishop, Mammoth Lakes, overnachten in Lee Vining en dan via Mono Lake over de Tioga Pass naar Yosemite NP.

372.6 miles van Las Vegas naar Lee Vining (is wel een ritje!!!)
Maar is dit een leuke route? Of zou je het anders doen?
We zijn nog druk met de route bezig en nu vragen we ons af of je ook aan de oostkant de parken Sequioa en Kings Canyon kunt bereiken (en wat leuks kunt zien uiteraard). Death Valley als overnachtingsplaats is definitief afgevallen).
We willen dan van Las Vegas (via de 95) naar en door Death Valley (over Daylight Pass Rd. - even sight-seeing) en dan over de 190 en 136 naar de 395 via Lone Pine, Bishop, Mammoth Lakes, overnachten in Lee Vining en dan via Mono Lake over de Tioga Pass naar Yosemite NP.

Maar is dit een leuke route? Of zou je het anders doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat laatste! En nee, je kunt niet vanaf het oosten Sequoia en Kings Canyon in. Bij Lone Pine heb je wel de Alabama Hills; mooi om even langs te rijden. Heb je ons verslag al bekeken?jos.nynke schreef:Even weer wat anders:
Ja, dat is zeker een lange rit, maar wel erg mooi. Daarom is het ook jammer om dat in 1 dag te proppen.jos.nynke schreef: We willen dan van Las Vegas (via de 95) naar en door Death Valley (over Daylight Pass Rd. - even sight-seeing) en dan over de 190 en 136 naar de 395 via Lone Pine, Bishop, Mammoth Lakes, overnachten in Lee Vining en dan via Mono Lake over de Tioga Pass naar Yosemite NP.
Ik zou de route wel zou doen, maar kijk gewoon hoever je komt en overnacht desnoods al (ruim) voor Lee Vining. Lee Vining is op zichzelf geen must. Neem de tijd voor Death Valley, pak in elk geval een aantal uitzichtpunten mee.jos.nynke schreef: Maar is dit een leuke route? Of zou je het anders doen?
Via de link die ik hier al eerder gaf kun je zien welke RV parks en andere overnachtingsmogelijkheden je onderweg tegenkomt.
Als je Zion en Bryce niet meeneemt heb je tijd genoeg. Ik zou het lekker rustig aan doen, want je doet al erg eel in die 4 weken!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
We zijn eruit! Na veel wikken en wegen is toch Zion toegevoegd aan de reis en gaat de reis alleen door Death Valley maar blijven we er niet slapen.
1. van LA naar 29 Palms, CA
overn: 29 Palms Resort
2. van 29 Palms naar Kingman, AZ
overn: Blake Ranch RV Park
3. van Kingman naar Grand Canyon Village, AZ
overn: (2)Xanterra Trailer Village
5. van Grand Canyon naar Zion NP, Springdale, UT
overn: Zion Canyon Campground
6. van Springdale naar Las Vegas, NV
overn: (2)Sam's Town RV Park Boulder
8. van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine, CA
overn: Boulder Creek RV Resort
9. van Lone Pine naar Mammoth Lakes, CA
overn: n.n.b.
10. van Mammoth Lakes via Mono Lake en Tioga Pass naar Yosemite NP, Groveland, CA
overn: (2)Yosemite Pines RV Park
12. van Yosemite NP naar San Fransisco, Larkspur, CA
overn. (3) Marin RV Park
15. vertrek van SFO naar Honolulu, HI
Hier nog een kaartje van de totale route:

Nu nog even inplannen wat we allemaal kunnen bekijken op de locaties. Nog maar 23 dagen en dan gaan we al. We kunnen niet wachten!
1. van LA naar 29 Palms, CA
overn: 29 Palms Resort
2. van 29 Palms naar Kingman, AZ
overn: Blake Ranch RV Park
3. van Kingman naar Grand Canyon Village, AZ
overn: (2)Xanterra Trailer Village
5. van Grand Canyon naar Zion NP, Springdale, UT
overn: Zion Canyon Campground
6. van Springdale naar Las Vegas, NV
overn: (2)Sam's Town RV Park Boulder
8. van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine, CA
overn: Boulder Creek RV Resort
9. van Lone Pine naar Mammoth Lakes, CA
overn: n.n.b.
10. van Mammoth Lakes via Mono Lake en Tioga Pass naar Yosemite NP, Groveland, CA
overn: (2)Yosemite Pines RV Park
12. van Yosemite NP naar San Fransisco, Larkspur, CA
overn. (3) Marin RV Park
15. vertrek van SFO naar Honolulu, HI
Hier nog een kaartje van de totale route:

Nu nog even inplannen wat we allemaal kunnen bekijken op de locaties. Nog maar 23 dagen en dan gaan we al. We kunnen niet wachten!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Misschien als we er eenmaal zijn dat we het toch doen maar voor nu staat het niet op de planning. Spraken vorige week iemand die het niet zo bijzonder vond (en heet!) dus we willen het eerst even bekijken. Maar we kunnen ons er wel iets bij voorstellen dat het heel bijzonder moet zijn slapen in de woestijn.Pete.Z schreef:Zonde dat je niet in DV overnacht, net 1 van de mooiere overnachtingen die je kan maken.
En anders is er altijd nog een volgende keer toch?

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Heb je gelijk in. Daarom pakken we voor deze reis ook echt uit en nemen we veel tijd voor de dingen die we echt willen zien. Daar zijn we redelijk in geslaagd dachten we zo. En we zijn inderdaad met een camper op pad wat het voordeel met zich mee heeft dat je flexibel bent.Pete.Z schreef:Nooit gokken op volgende keren.![]()
Nog maar 20 dagen en dan kan het grote genieten beginnen. Valt niet mee hoor pas vakantie hebben in september. Wel een hele lange zomer zo!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ingechecked!
We hebben net bij KLM ingechecked. Heel handig systeem zeg. De boarding passes uitgeprint dus dat hebben we al gehad. Nu alleen morgenvroeg de bagage minimaal 1 uur van te voren afgeven en we kunnen gaan.
Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we morgen dan ECHT.
Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we morgen dan ECHT.
Ik moet eerlijk bekennen, en dat durf ik hier haast nietSpraken vorige week iemand die het niet zo bijzonder vond (en heet!) dus we willen het eerst even bekijken.

We zijn er nu 2x geweest en dat is voor ons genoeg

Als ik het begrijp hebben jullie in ruil voor een overnachting in DV, Zion toegevoegd? Zion is schitterend, goeie keus mijns inziens

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hier nog zo iemand. Ik vond het best mooi in DV, maar voelde me er erg onbehaaglijk. Het was zo doods en zo vreselijk heet.pyca schreef:Ik moet eerlijk bekennen, en dat durf ik hier haast nietSpraken vorige week iemand die het niet zo bijzonder vond (en heet!) dus we willen het eerst even bekijken.dat wij DV ook niet zo bijzonder vinden. Nou laat ik het anders zeggen: ik vind het mooi, vind ook dat als je daar in de buurt bent het beslist moet zien/voelen, dat het bijzonder is, maar voor ons is het niet het summum.
We zijn er nu 2x geweest en dat is voor ons genoegIk realiseer me wel dat dit voor iedereen persoonlijk is natuurlijk.
Als ik het begrijp hebben jullie in ruil voor een overnachting in DV, Zion toegevoegd? Zion is schitterend, goeie keus mijns inziens
Ik was blij toen we er weer uit waren en ik heb geen behoefte om er nog eens door te gaan als we in de buurt zijn, ik neem liever een andere route.
Het was mooi om eens te zien maar ik heb veel mooiere plaatsen in de VS gezien (bijvoorbeeld Zion).
Marjon
Dat is waar hoor, in het hoogseizoen zijn de erg hoge temperaturen een groot nadeel, ook in Utah, Arizona enz. Helaas zijn wij door schoolgaande kinderen aan die tijd gebonden.Dat is weer een van de nadelen als je aan het hoogseizoen vastzit.
Death Valley zijn we ook eens geweest in mei, inderdaad anders qua temperatuur maar desondanks niet onze favoriet. Smaken verschillen, gelukkig

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht