Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route 66

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Route 66

Bericht door Pushkin »

Nog maar 2 nachtjes en we zijn ermee weg!! Joepie!! :D

Ik had nog één enkel vraagje... we rijden van Williams de Route 66 af naar Barstow, wat toch een heus stuk rijden is... maar ja, das dan toch maar een enkele keer op die 4 weken tijd, dus dat maakt ons niet zozeer uit.

Heeft er iemand tips/ervaringen met wat er misschien leuk is om doen/ leuke stops/ ofzo op de Route 66 zelf? Een must-do? :D

Anyway, ik heb al helemaal een kriebelig gevoel in mijn buik sinds gisteravond :D

Onze weblog is helemaal klaar, dus voor de geinteresseerden: http://westernadventures.web-log.nl

Nog eens enorm bedankt voor alle nuttige tips die ik hier gekregen heb! Super gewoon! :wink:
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ellen, ik wens jullie heel veel plezier in de VS! Ik ga jullie zeker volgen via de weblog. Goede reis!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Thx Jerbia! :D

Bedankt nog eens voor de tips van jullie geweldige website! :wink:

Groetjes
E.
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
sanrob
Amerika-ontdekker

Bericht door sanrob »

Hallo,wij zijn net terug uit de Usa en hebben bij Williams de route 66 gereden.
Wij hadden er wel meer van verwacht, het is maar een klein stukje en je ziet wat oude dingen langs de kant staan.
Maar als je er toch bent is het toch wel leuk,geniet er van!
Groeten Sandra
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik denk dat er genoeg te zien is op dat stuk:
ten eerste Williams zelf,
dan Seligman, met kapper Angel Delgadillo, die mag je niet missen!
niet vergeten te stoppen bij Hackbarry, the Genaral Store
dan door de prachtige Black Mountians,
even toeristisch doen in Oatman,
en dan uiteindelijk Barstow. Het is inderdaad best veel voor 1 dag, wij hebben een overnachting gedaan in Kingman op dit stuk. Maar goed, vroeg vertrekken, dan moet het lukken.

Wij vonden het een heel leuk stuk, maar goed we zijn dan ook gek van de 66! :D
Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag

Heel veel plezier, maak er een mooie reis van! We zullen jullie volgen via je weblog.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Wij hebben dit jaar een stukje route 66 gereden van Topock tot in Williams. Even mijn bevindingen:

In Williams moet je zeker eens stoppen in het Cruisers Café. Dit bekende café staat volledig in het teken van route 66. Je kan er ook heerlijke lekker grote ribben eten, echt een aanrader. Wij waren er 's avonds en buiten was er life country muziek, echt genieten.

Seligman viel ons wat tegen, we vonden het echt wat té gemaakt om toeristen te lokken. Vele oude wagens buiten met poppen en zo erin.

Hackberry ligt op een mooi stukje baan. Daar zeker stoppen in de Genaral Store, een leuke souveniers winkel. Als je van oude auto's houd, moet je ook eens in de tuin gaan wandelen achter de souveniers winkel.

Kingman, daar hadden wij overnacht met onze camper aan een enorme truckstop. Ook lekker om daar eens te gaan eten in het plaatselijke restaurant tussen alle truckers.

Het allesrmooiste stukje route 66 was van Kingman tot in Topock. een prachtige weg doorgeen de bergen waar we bijna helemaal alleen reden tot je in het oude plaatsje Oatman terecht komt. Hier kregen we toch wat het oude far west gevoel. Allemaal houten huisjes, winkeltjes,... De ezels lopen er gewoon wild op straat rond. Dit vonden wij echt prachtig.

Mischien ook eens ons reisverslag of de foto's bekijken. Dag 3 en 4
http://www.onsreisje.be

Olivier
jos58

Bericht door jos58 »

OlivierD schreef:
Het allesrmooiste stukje route 66 was van Kingman tot in Topock. een prachtige weg doorgeen de bergen waar we bijna helemaal alleen reden tot je in het oude plaatsje Oatman terecht komt. Hier kregen we toch wat het oude far west gevoel. Allemaal houten huisjes, winkeltjes,... De ezels lopen er gewoon wild op straat rond.
Geheel mee eens we vonden het geweldig,maar kom wel op tijd want om 1700 uur is alles dicht en ook de ezels zijn weg,op een paar ezels van touristen na dan natuurlijk
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kingman, daar hadden wij overnacht met onze camper aan een enorme truckstop. Ook lekker om daar eens te gaan eten in het plaatselijke restaurant tussen alle truckers
Gaaf he! Wij hebben daar ook een schitterende dag gehad! Wij hadden twee truckersechtparen aan de tafel naast ons. Toen ze hoorden dat Albert een Europese trucker was geweest, was de beer los. We hebben uren zitten kletsen met ze, onze kids vonden het geweldig!
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Moest je wat meer tijd hebben kon je nog een nachtje bij de Havasupai Indianen overnachten, weg naar deze indianen loopt via een zijweg van route 66.
Maar als je daar zou willen overnachten moet je op tijd reserveren en daar je morgen al vertrekt.... :lol:

Raar eigenlijk dat hier weinig te vinden is over dit stukje aards paradijs aan de voet van de Grand Canyon.

http://www.havasupaitribe.com/waterfalls.html

Afbeelding

Afbeelding
USA-FAN
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USA-FAN »

Kokopelli schreef:dan Seligman, met kapper Angel Delgadillo, die mag je niet missen!
Bedoel je deze ? :lol: Wij waren daar in mei dit jaar.....

Afbeelding

Als het goed is ligt mijn visitekaartje (Arabian Ranch) daar in de vensterbank van de kapperszaak :wink: :D
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ja, die bedoel ik zeker!
Hier staat hij op de foto met Jos (mijn man) dit was in 2004, hij lijkt niet ouder geworden :D
Afbeelding

Het is toch geweldig om een praatje met die man te maken, echt een legende op de 66!
Deze foto zit nu in een van de foto boeken die op de grote (biljart)tafel liggen midden in de winkel.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer