Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gaan we best in juli of augustus?
gaan we best in juli of augustus?
Hallo,
we plannen een vakantie in 2008, gaande van LA, over Vegas naar SF. We zouden graag de natuurparken en de pretparken willen bezichtigen. We hebben gehoord dat het tijdens de 'summer school vacation' druk kan zijn, maar vinden er geen data van... Dus blijven we wat vastzitten met de vraag: juli of augustus...
Iemand ervaring?
we plannen een vakantie in 2008, gaande van LA, over Vegas naar SF. We zouden graag de natuurparken en de pretparken willen bezichtigen. We hebben gehoord dat het tijdens de 'summer school vacation' druk kan zijn, maar vinden er geen data van... Dus blijven we wat vastzitten met de vraag: juli of augustus...
Iemand ervaring?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Als je al in juni weg kunt, zou ik dat doen, dat scheelt welicht ook in de prijzen van de vliegtickets.
Ga ja naar Yosemite, en wil je daar de Yosemite Falls nog in actie zien, dan moet je daar zo vroeg mogelijk naar toe gaan. Gaan jullie met kinderen? Dan is het leuk om in Yosemite in de Merced River te rafeten; maar in augustus is vaak de waterstand al te laag daarvoor.
Marianne
Ga ja naar Yosemite, en wil je daar de Yosemite Falls nog in actie zien, dan moet je daar zo vroeg mogelijk naar toe gaan. Gaan jullie met kinderen? Dan is het leuk om in Yosemite in de Merced River te rafeten; maar in augustus is vaak de waterstand al te laag daarvoor.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De scholen zijn hier dicht van midden mei tot midden augustus. In die tijd sturen de meeste mensen hun kinderen eerst op zomerkamp voordat ze gezamelijk op vakantie gaan.
Zelf merk ik hier in de Bay Area dat het verkeersdrukte in Juli en Midden Augustus op een lager pitje draait. Aangezien de mensen dan juist op vakantie gaan.
Zelf zou ik persoonlijk voor begin Juni kiezen en sluit mijn dan ook bij Marianne aan. Tickets zijn vele malen goedkoper, de temperatuur is aangenamer, de watervallen zijn dan nog geen miezerige straaltjes etc.
Paul
Zelf merk ik hier in de Bay Area dat het verkeersdrukte in Juli en Midden Augustus op een lager pitje draait. Aangezien de mensen dan juist op vakantie gaan.
Zelf zou ik persoonlijk voor begin Juni kiezen en sluit mijn dan ook bij Marianne aan. Tickets zijn vele malen goedkoper, de temperatuur is aangenamer, de watervallen zijn dan nog geen miezerige straaltjes etc.
Paul
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Naar mijn idee wordt het iets rustiger vanaf half augustus, daarom vind ik de laatste periode schoolvakantie het prettigst, helaas hadden wij deze zomer de 2e periode en volgend jaar zelfs de eerste.
Ik vond het nu druk in zowel WestUsa en Orlando + daarbij is het ook heet. Eigenlijk té heet om echt afstanden te lopen.
Voor- of najaar heeft mijn persoonlijke voorkeur maar met kinderen in de schoolleeftijd helaas niet mogelijk.
Ik vond het nu druk in zowel WestUsa en Orlando + daarbij is het ook heet. Eigenlijk té heet om echt afstanden te lopen.
Voor- of najaar heeft mijn persoonlijke voorkeur maar met kinderen in de schoolleeftijd helaas niet mogelijk.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij zijn in juli geweest. Inderdaad te warm om echte wandelingen te maken. Maar toch goed te doen voor de kleine stukjes. In de parken was het rustig met uitzondering van Yosemite. Daar was het enorm druk terwijl de watervallen inderdaad niets voorstelden. In 1999 zijn we in april / mei geweest. Dan bloeien de cactussen in Joshua Tree. Dat is eigenlijk de mooiste periode. Maar dan kun je ook wat minder weer treffen. Brrr 12 graden in San Diego.
Zie ook onze site met onze route in juli 2007 en ons live verslag
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm
Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm
Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht