Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meer dan parken alleen ?
Meer dan parken alleen ?
Wij hebben het plan om met de camper naar het Westen van Amerika te gaan volgend jaar. Globale route is Las Vegas, Arches, Yellowstone, Salt Lake, Yosemite en terug naar Vegas.
Wij vinden het ook leuk om naast de natuur plaatsen aan te doen en op die manier contact met de locals te krijgen en ook om een beeld van het Amerikaanse leven te krijgen. Soms zijn er in kleine plaatsen leuke dingen te zien (ervaring West Australie).
Wie kan ons vertellen of dat in dit gebied ook mogelijk is of dat hier eigenlijk geen plaatsjes zijn maar alleen de parken?
Wij vinden het ook leuk om naast de natuur plaatsen aan te doen en op die manier contact met de locals te krijgen en ook om een beeld van het Amerikaanse leven te krijgen. Soms zijn er in kleine plaatsen leuke dingen te zien (ervaring West Australie).
Wie kan ons vertellen of dat in dit gebied ook mogelijk is of dat hier eigenlijk geen plaatsjes zijn maar alleen de parken?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zit even na te denken over jullie route. Het is ver uit elkaar allemaal, maar aan de andere kant noem je ook direct mijn favoriete plekjes in de States.
Ik heb het in mijlen even geprobeerd uit te zetten. Het is niet precies het standaard rondje zuidwesten wat de meeste mensen bij een eerste reis maken, maar wel heel mooi! Wat betreft de route zou ik misschien zelfs in San Francisco beginnen, dan naar Yosemite gaan, vanaf daar dwars door de woestijn van Nevada naar Idaho (Craters of the Moon National Park), dan Yellowstone, via Salt Lake City naar Moab (vergeet naast Arches ook Canyonlands National Park niet, zeker zo mooi) en dan via Bryce NP en Zion NP naar Las Vegas.
Als je in San Francisco begint heb je een leuke stad te pakken, plus dat je vanaf Las Vegas veel meer tijd kwijt bent om in Yosemite te komen. De route via Death Valley naar Yosemite is geweldig, maar die mag dan in de zomermaanden weer niet van de camperverhuurders wegen de enorme hitte. En voor de zomer moet je geluk hebben dat de toegangsweg tot Yosemite vanaf die kant open is.
Zo'n one way kost je een paar honderd dollar aan drop off kosten (wij betalen volgend jaar 300 dollar voor San Francisco - Denver). Aan de andere kant spaart het je mijlen en veel brandstof, dus haal je dat er snel weer uit.
Wij zijn camperreizigers in hart en nieren en wij zoeken inderdaad ook 'het gewone leven'. Dorpjes waar de tijd heeft stil gestaan, waar ze nog raar kijken als ze een camper zien. Die zul je zeker in Idaho en Wyoming meer tegen komen dan bijvoorbeeld op het stuk van Moab naar Las Vegas, daar komen stromen toeristen. En het stuk van Yosemite naar Yellowstone zijn veel rij-uren, maar als je dat niet erg vindt ...
Wij hebben vorig jaar Moab-Salt Lake City-Yellowstone andersom gereden, was in 2 flinke rijdagen goed te doen. Moab vinden wij geweldig trouwens! Als je daarheen gaat: Canyonlands Campground, op Main Street, heerlijk. Lekker te voet naar de supermarkt, de brewery (met café en restaurant) en met een jeepje de bergen in.
Op onze website (zie onderschrift) vind je verslagen van onze reizen en daar zit veel in van wat jullie willen. Inclusief natuurlijk campers.
Op http://www.bol.com kan je RandMcNally reiskaarten bestellen, dat is wel de meest gebruikte denk ik. Wij hebben er altijd een in huis.
Even een snel kaartje gemaakt:

Ik heb het in mijlen even geprobeerd uit te zetten. Het is niet precies het standaard rondje zuidwesten wat de meeste mensen bij een eerste reis maken, maar wel heel mooi! Wat betreft de route zou ik misschien zelfs in San Francisco beginnen, dan naar Yosemite gaan, vanaf daar dwars door de woestijn van Nevada naar Idaho (Craters of the Moon National Park), dan Yellowstone, via Salt Lake City naar Moab (vergeet naast Arches ook Canyonlands National Park niet, zeker zo mooi) en dan via Bryce NP en Zion NP naar Las Vegas.
Als je in San Francisco begint heb je een leuke stad te pakken, plus dat je vanaf Las Vegas veel meer tijd kwijt bent om in Yosemite te komen. De route via Death Valley naar Yosemite is geweldig, maar die mag dan in de zomermaanden weer niet van de camperverhuurders wegen de enorme hitte. En voor de zomer moet je geluk hebben dat de toegangsweg tot Yosemite vanaf die kant open is.
Zo'n one way kost je een paar honderd dollar aan drop off kosten (wij betalen volgend jaar 300 dollar voor San Francisco - Denver). Aan de andere kant spaart het je mijlen en veel brandstof, dus haal je dat er snel weer uit.
Wij zijn camperreizigers in hart en nieren en wij zoeken inderdaad ook 'het gewone leven'. Dorpjes waar de tijd heeft stil gestaan, waar ze nog raar kijken als ze een camper zien. Die zul je zeker in Idaho en Wyoming meer tegen komen dan bijvoorbeeld op het stuk van Moab naar Las Vegas, daar komen stromen toeristen. En het stuk van Yosemite naar Yellowstone zijn veel rij-uren, maar als je dat niet erg vindt ...
Wij hebben vorig jaar Moab-Salt Lake City-Yellowstone andersom gereden, was in 2 flinke rijdagen goed te doen. Moab vinden wij geweldig trouwens! Als je daarheen gaat: Canyonlands Campground, op Main Street, heerlijk. Lekker te voet naar de supermarkt, de brewery (met café en restaurant) en met een jeepje de bergen in.
Op onze website (zie onderschrift) vind je verslagen van onze reizen en daar zit veel in van wat jullie willen. Inclusief natuurlijk campers.
Op http://www.bol.com kan je RandMcNally reiskaarten bestellen, dat is wel de meest gebruikte denk ik. Wij hebben er altijd een in huis.
Even een snel kaartje gemaakt:

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou juist niet in Moab op een camping gaan staan, maar in een van de parken of op een van de campings langs de rivier. Er zijn dan wel minder faciliteiten dan in Moab, maar met een camper hoef je dan ook geen douche te gaan kopen omdat je die al bij je hebt.
De camping in Canyonlands bij het uitzichtpunt op de kruising van de rivieren is heel mooi. De 'riviercampings' liggen aan de scenic byway die van de I-70 naar Moab loopt, Big Bend is een mooie. Bovenop Sandy Flats (bij het Slick rock trail) moet je alleen gaan staan als het niet hard waait. Het zand is zo fijn dat het echt overal inkomt en alles onderstoft.
De camping in Canyonlands bij het uitzichtpunt op de kruising van de rivieren is heel mooi. De 'riviercampings' liggen aan de scenic byway die van de I-70 naar Moab loopt, Big Bend is een mooie. Bovenop Sandy Flats (bij het Slick rock trail) moet je alleen gaan staan als het niet hard waait. Het zand is zo fijn dat het echt overal inkomt en alles onderstoft.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Amikix schreef:Ik zou juist niet in Moab op een camping gaan staan, maar in een van de parken Een nadeel van de parken, zowel Arches als Canyonlands is dat de campgrounds klein zijn en (bijna) altijd vol.
of op een van de campings langs de rivier. Hou er dan wel rekening mee dat daar nog al eens flinke hoeveelheden muggen zitten.
Er zijn dan wel minder faciliteiten dan in Moab, maar met een camper hoef je dan ook geen douche te gaan kopen omdat je die al bij je hebt.
Als gast hoef je niet te betalen voor de douche dat is alleen voor de mountianbikers die er komen douchen (maar goed ook want er zitten gekken tussen die zelfs hun fiets onder de douche schoonmaken
De camping Willow Flat in Canyonlands bij het uitzichtpunt op de kruising van de rivieren is heel mooi. De 'riviercampings' liggen aan de scenic byway UT-128 die van de I-70 naar Moab loopt, Big Bend is een mooie. Bovenop Sandy Flats (bij het Slick rock trail) moet je alleen gaan staan als het niet hard waait. Het zand is zo fijn dat het echt overal inkomt en alles onderstoft.
Ah, dankje
. Ik kon zo snel niet op de naam van die camping komen. Voor Arches kun je trouwens een plek reserveren. Tegen muggen helpt een groot kampvuur en Off!, ik heb altijd de kinderversie met zo min mogelijk DEET.
) dan zul je toch ergens al dat rode stof kwijt moeten raken. Hoe was je eigenlijk je fiets onder de douche?? Dat past toch helemaal niet eens in zo'n hokje?

Ik bedoelde meer dat deze campings geen douches hebben, dus als je een tent hebt (en een mountainbike, zoals ik!Rob schreef:Als gast hoef je niet te betalen voor de douche dat is alleen voor de mountianbikers die er komen douchen (maar goed ook want er zitten gekken tussen die zelfs hun fiets onder de douche schoonmaken)

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Echt wel, rechtop op het achterwiel zetten en dan tegen de muur laten leunen werkt alleen in de douches met een losse douchekop, je wil alleen niet weten hoe de douche er daarna uitzietAmikix schreef:Ah, dankje. Ik kon zo snel niet op de naam van die camping komen. Voor Arches kun je trouwens een plek reserveren. Tegen muggen helpt een groot kampvuur en Off!, ik heb altijd de kinderversie met zo min mogelijk DEET.
Ik bedoelde meer dat deze campings geen douches hebben, dus als je een tent hebt (en een mountainbike, zoals ik!Rob schreef:Als gast hoef je niet te betalen voor de douche dat is alleen voor de mountianbikers die er komen douchen (maar goed ook want er zitten gekken tussen die zelfs hun fiets onder de douche schoonmaken)) dan zul je toch ergens al dat rode stof kwijt moeten raken. Hoe was je eigenlijk je fiets onder de douche?? Dat past toch helemaal niet eens in zo'n hokje?

Volgens mij kan je hem net zo goed even in de Colorado River soppen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 8759 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 18 Reacties