Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route zw 2008, tweede poging

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Geo & Sandra
Amerika-newbie

route zw 2008, tweede poging

Bericht door Geo & Sandra »

Hallo,

Alsvast bedankt voor de snelle reactie, ik heb jullie adviezen verwerkt en tot het volgende gekomen.

Qua intresse's zijn willen we graag naar zoveel mogelijk NP, maar LV, disney, san diego zoo en seaworld mogen zeker niet ontbreken...

26-04 vliegreis AMS-SFO
27-04 SFO
28-04 SFO
29-04 camper ophalen, rijden naar yosemite NP
30-04 yosemite NP
01-05 yosemite NP
02-05 rijden via Sequoia NP, naar Death Valley
03-05 Death Valley
04-05 rijden naar Las Vegas (strip)
05-05 Las Vegas (hoover dam etc.)
06-05 rijden naar Zion NP
07-05 Zion NP
08-05 Zion NP
09-05 rijden via Bryce NP, naar Grand Canyon South Rim
10-05 Grand Canyon South Rim
11-05 Grand Canyon South Rim
12-05 rijden van Grand Canyon South Rim naar San diego (lange dag in de camper, maar ik zie geen andere mogelijkheid)
13-05 San Diego (sea world)
14-05 San Diego (zoo), 's avond rijden naar Los Angeles
15-05 Los Angeles (disney world)
16-05 Los Angeles (universal, etc.)
17-05 rijden via San simone naar Carmel / Montery
18-05 Montery (whale watching)
19-05 rijden naar SFO, inleveren camper, hotelovernachting in SFO
20-05 vliegreis SFO-AMS

Graag reactie? Er is zoveel te zien, de bekende bomen door het bos idee... :? :? :wink:

BVD

Geo & Sandra
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: route zw 2008, tweede poging

Bericht door jerbia »

Geo & Sandra schreef:
11-05 Grand Canyon South Rim
12-05 rijden van Grand Canyon South Rim naar San diego (lange dag in de camper, maar ik zie geen andere mogelijkheid)
Je zou kunnen overwegen om 1 dag GC te laten vervallen. Je kunt die dag dan via Sedona en Prescott naar Blythe rijden, daar overnachten, en de volgende dag via Joshua Tree NP naar San Diego rijden.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Mooie reis!
Ik zou ook 1 dag GC laten vallen en die voor iets anders gebruiken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: route zw 2008, tweede poging

Bericht door Rob »

Geo & Sandra schreef:02-05 rijden via Sequoia NP, naar Death Valley
Dat wordt wel een hele lange dag vanuit Yosemite, met andere woorden is niet haarbaar volgens mij.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik sluit me aan bij de vorige forummers, twee volle dagen Grand Canyon is wat veel. Ik zou de tijd wat inkorten, en dan wat extra tijd nemen voor de rit van Yosemite naar Death Valley. Wij zijn in 2003 van Furnace Creek in Death Valley naar de stad Visalia gereden, bij Sequoia. En dat vonden we echt een behoorlijk lange rit. Van Yosemite via Sequoia naar Death Valley is nog veel verder, dat ga je volgens mij niet redden in 1 dag.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Henriëtte schreef:Van Yosemite via Sequoia naar Death Valley is nog veel verder, dat ga je volgens mij niet redden in 1 dag.
Klopt, hier moet je extra tijd nemen, zeker als je door Sequoia wilt rijden.

Ook van Zion naar de Grand Canyon via Bryce lijkt me te veel voor 1 dag.

Marianne
rene1982
Amerika-newbie

Bericht door rene1982 »

Mooie reis, San Diego en Universal vond ik erg leuk en jullie hebben mooi ruim de tijd in Zion NP.

Wat betreft de Grand Canyon denk ook ik dat 2 volle dagen veel is, tenzij je gaat hiken. Heb zelf in 1,5 dag rustig alle viewpoints(incl shuttle) kunnen bezoeken, IMAX film gezien en een vliegtour gedaan. Misschien kun je de laatste dag alvast aan de route naar San Diego beginnen.

Misschien kun je de Hooverdam net zo goed vanuit Death Valley meepakken dan kun je de dag in LV de wagen lekker een keer laten staan. Hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je nog in DV blijft die dag.

De whale watching tour in Monterey raad ik af. Ik heb me lekker laten maken door de mooie foto's die getoond werden, maar onze realiteit was het 30min volgen van één humpback whale en je zag slechts af en toe een rug en een staart van grote afstand. Daarvoor was het bijna een uur varen en dit uur moesten we later weer terug.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een dag Zion en een dag Grand canyon laten vallen, en diebesteden op de route van Yosemite naar Death valley, en de route van Grand canyon naar San Diego.

Zelf zou ik eerlijk gezegd of Zion/Bryce of San Diego er helemaal uitlaten, en meer tijd nemen voor de rest van de route langs bijvoorbeeld de kust,naar Death Valley en naar LA.

Het is inderdaad wel erg veel zo, in mijn ogen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer