Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het maximale uit Los Angeles halen in 3 dagen
Wij zijn gisteren teruggekomen van onze vakantie naar Amerika.
Ook wij hebben LA bezocht en gebruik gemaakt van de metro.
Ik moet zeggen dat dit mij uitstekend is bevallen.
Wij sliepen vlakbij LAX en zijn met de metro naar Hollywood gegaan.
2 keer overstappen en een klein uurtje later zaten wij in Hollywood.
Tevens was dit prima betaalbaar (ik geloof $ 5 voor hele dag onbeperkt reizen).
Ook wij zijn voor $ 25 dollar pp met limo door Beverly Hills gegaan. Was opzich leuk om een keer te doen (nog nooit in een limo gezeten), maar eigenlijk zie je heel weinig. Veel beschutting door bomen etc.
Walk of Fame was zeer leuk. Op het moment dat wij daar waren werd er net een ster onthuld voor Jamie Fox (die hierbij zelf ook aanwezig was).
Hele drukte qua beveiliging, media en mensen.
Ook wij hebben LA bezocht en gebruik gemaakt van de metro.
Ik moet zeggen dat dit mij uitstekend is bevallen.
Wij sliepen vlakbij LAX en zijn met de metro naar Hollywood gegaan.
2 keer overstappen en een klein uurtje later zaten wij in Hollywood.
Tevens was dit prima betaalbaar (ik geloof $ 5 voor hele dag onbeperkt reizen).
Ook wij zijn voor $ 25 dollar pp met limo door Beverly Hills gegaan. Was opzich leuk om een keer te doen (nog nooit in een limo gezeten), maar eigenlijk zie je heel weinig. Veel beschutting door bomen etc.
Walk of Fame was zeer leuk. Op het moment dat wij daar waren werd er net een ster onthuld voor Jamie Fox (die hierbij zelf ook aanwezig was).
Hele drukte qua beveiliging, media en mensen.
Bedankt allemaal voor de tips, hier kan ik zeker wat mee!
Ik denk wel dat ik van woensdag t/m vrijdag een auto huur (bij LAX), die lever ik dan vrijdag weer in en dan kan ik zo weer met het vliegtuig mee. Ik denk dat ik op die manier net wat meer kan zien. 't Wordt toch een beetje Hollywood/ Beverly Hills/Santa Monica denk ik.
Trouwens lekker nu, met die dollar.
En Petra was het geloof ik: leuke site! Had hem al eerder gevonden en doorgelezen.
Ik denk wel dat ik van woensdag t/m vrijdag een auto huur (bij LAX), die lever ik dan vrijdag weer in en dan kan ik zo weer met het vliegtuig mee. Ik denk dat ik op die manier net wat meer kan zien. 't Wordt toch een beetje Hollywood/ Beverly Hills/Santa Monica denk ik.
Trouwens lekker nu, met die dollar.

En Petra was het geloof ik: leuke site! Had hem al eerder gevonden en doorgelezen.
- californian girl
- Amerikafan
openbaar vervoer in LA is puur te verwaarlozen... maar als je geen auto wilt huren, informeer dan eens (vooraf?) naar de mogelijkheden om bijvoorbeeld in Anaheim te blijven zitten (hotelaccomodatie) en vanaf daar de stad te verkennen middels georganiseerde tours. Op die manier zie je in korte tijd veel zonder dat je er zelf echt moeite voor hoeft te doen. Andere optie is ook om een hotel bijv. in Santa Monica te boeken (BW Gateway op Santa Monica Blvd). Zij bieden een gratis shuttle naar Santa Monica "downtown" dwz de pier, 3rd street promenade, daar waar het te doen is. Zij bieden ook de mogelijkheid om georganiseerde tours te boeken (bus haalt je dan bij hotel op).
hallo
wij zijn een weekje terug van onze roadtrip en hebben ook enkele dagen gebruik gemaakt van het openbaar vervoer in LA. moet zeggen dat dat heel goed te doen is! met je metroticket kan je ook op de bus, gratis of tegen lager tarief.
wij sliepen op Hollywood Blvd in de Hollywood Downtowner Inn. een absolute aanrader!!! de uitbater is supersympathiek, je krijgt heel veel uitleg, hij helpt je met alles en nog wat, regelt shuttle naar LAX, wat je maar vraagt. ontbijt en zwembad inbegrepen voor een mooie prijs!
van daaruit is universal studios (2metrohaltes verder en dan een gratis shuttle van universal zelf, alles samen dik half uur reistijd als je niet te lang op metro moet wachten) zeker een aanrader, maar ik zou dan wel eerder naar santa monica gaan (is wel langer reizen, eerst de metro naar centrum en dan blue line bus, gaat wel vrij snel maar we hebben het met de wagen gedaan), de pier en 3th street zijn echt wel aanraders.
have fun!
wij zijn een weekje terug van onze roadtrip en hebben ook enkele dagen gebruik gemaakt van het openbaar vervoer in LA. moet zeggen dat dat heel goed te doen is! met je metroticket kan je ook op de bus, gratis of tegen lager tarief.
wij sliepen op Hollywood Blvd in de Hollywood Downtowner Inn. een absolute aanrader!!! de uitbater is supersympathiek, je krijgt heel veel uitleg, hij helpt je met alles en nog wat, regelt shuttle naar LAX, wat je maar vraagt. ontbijt en zwembad inbegrepen voor een mooie prijs!
van daaruit is universal studios (2metrohaltes verder en dan een gratis shuttle van universal zelf, alles samen dik half uur reistijd als je niet te lang op metro moet wachten) zeker een aanrader, maar ik zou dan wel eerder naar santa monica gaan (is wel langer reizen, eerst de metro naar centrum en dan blue line bus, gaat wel vrij snel maar we hebben het met de wagen gedaan), de pier en 3th street zijn echt wel aanraders.
have fun!
honeymoon in USA voor herhaling vatbaar
Ik zou zeker naar Downtown gaan! Er is namelijk een ware ' boom' gaande daar. Leuke winkels schieten als paddestoelen uit de grond en prachtige oude panden (rond Broadway) worden en masse opgeknapt.
Het oudste gedeelte (El Pueblo) is erg toeristisch, maar er staan wel mooie gebouwen en je kunt er lekker op een terrasje zitten
Het oudste gedeelte (El Pueblo) is erg toeristisch, maar er staan wel mooie gebouwen en je kunt er lekker op een terrasje zitten

Los Angeles
ik raad je aan weg te blijven van East LA en Downtown LA en Inglewood overdag ok 's avonds niet.
El Pueblo is erg toeristisch bij de Mexicanen, leuk om door heen te lopen. Als je toch in de buurt bent, breng dan ook een bezoekje aan het Union Station.Dezz schreef:Ik zou zeker naar Downtown gaan! Er is namelijk een ware ' boom' gaande daar. Leuke winkels schieten als paddestoelen uit de grond en prachtige oude panden (rond Broadway) worden en masse opgeknapt.
Broadway is een vervallen, maar geeft wel een goed beeld van Los Angeles uit de tijd van Laurel en Hardy. Grote hotels en prachtige theaters. De hotels zijn voor een deel de laatste stop voor dat men op straat komt (of de eerste op de weg terug). Een ander deel van deze panden wordt verbouwd tot luxe yuppen-appartementen.
Het is overwegend Latin American en grenst aan skid row, een van de grootste concentraties daklozen in de VS. Als je je daarbij ongemakkelijk voelt moet je er niet naar toe gaan.
Ik ben net terug, zal nog even laten weten hoe het was.
Van vrijdag t/m woensdag dus in Anaheim gezeten, vooral bij het congres geweest uiteraard. Anaheim is verschrikkelijk Disney, dus supernetjes, schoon, kleurrijk en tierelantijen.
Zondagmiddag naar Newport Beach geweest, heerlijk! En nog een avond in Downtown Disney rondgelopen en gegeten, was ook leuk om eens mee te maken. Wat een rookgordijn hing er overigens, natuurlijk afkomstig van de branden. Ontzettende wind ook, vooral zondag & maandag.
Woendagochtend geshopt in South Coast Plaza, ook erg geslaagd! Wat een shops haha.
Daarna een ander hotel gepakt, ik ben gewoon bij LAX gaan zitten.
IK zag het niet zo zitten om in m'n eentje van alles zelf te gaan regelen dus heb gewoon een VIP tour gedaan. Zo van alles gezien: Hollywood met de Walk of fame en Chinese & Kodak theatre, Beverly Hills, Venice Beach, Farmers market, El Pueblo, Santa Monica, ja was erg leuk! Supergids hadden we ook!
De stranden vond ik toch het leukst van m'n tripje.
Verder was het erg leuk hoor, maar LA zelf kan me nou niet zo boeien. Als ik nog wat langer was gebleven had ik nog wel een studiotour gedaan maar dat lukt me nu helaas niet meer.
Van vrijdag t/m woensdag dus in Anaheim gezeten, vooral bij het congres geweest uiteraard. Anaheim is verschrikkelijk Disney, dus supernetjes, schoon, kleurrijk en tierelantijen.
Zondagmiddag naar Newport Beach geweest, heerlijk! En nog een avond in Downtown Disney rondgelopen en gegeten, was ook leuk om eens mee te maken. Wat een rookgordijn hing er overigens, natuurlijk afkomstig van de branden. Ontzettende wind ook, vooral zondag & maandag.
Woendagochtend geshopt in South Coast Plaza, ook erg geslaagd! Wat een shops haha.

Daarna een ander hotel gepakt, ik ben gewoon bij LAX gaan zitten.
IK zag het niet zo zitten om in m'n eentje van alles zelf te gaan regelen dus heb gewoon een VIP tour gedaan. Zo van alles gezien: Hollywood met de Walk of fame en Chinese & Kodak theatre, Beverly Hills, Venice Beach, Farmers market, El Pueblo, Santa Monica, ja was erg leuk! Supergids hadden we ook!
De stranden vond ik toch het leukst van m'n tripje.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tot uw dienstShorty schreef:Als je ook een dergelijk verslag van LV hebt, dan lees ik die graag!
Bedankt!

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Het maximale uit Los Angeles halen in 3 dagen
Even een oud topic terughalen.
Kortom: wie heeft hier meer informatie over?
Lijkt mij erg leuk om te doen met de kinderen.
Waar vind je die limo's? Kun je die op straat gewoon aanhouden, is er ergens een vertrekpunt. Bepalen zij de route, of kun je dat ook in overleg bepalen?De tour langs de huizen van de stars heb ik voor 25$ kunnen doen met een limo, incl. een stop van 15 minuten op de rodeo drive. Best leuk en je krijgt zo ook nog wat info van de chauffeur te horen, waar je de sterren tegenkomt en 17$ voor een drankje kan betalen bijvoorbeeld.
Kortom: wie heeft hier meer informatie over?
Lijkt mij erg leuk om te doen met de kinderen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1813 Weergaves
-
Laatste bericht door BE-WDW
-
- 12 Reacties